Stránka 89 z 187

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.02.2020 19:30
od Ma.rt
Ne, ty automobilky touhle cestou nejdou porad. Euro 3, 4, 5 bylo rozumně delatelne, ale ono nejde snizovat emise donekonecna. A doku.vit to nejen primym vstrikem, ale treba start/stop, inteligentni nabijeni apod. Tohle fakt neni z hlav vyvojaru v automobilkach.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.02.2020 19:32
od Ma.rt
Smoula: zni to fakt hodnoverne :Dancer:
A ja ted zavolam znamemu s fokalem 1.0 a napisu, jak jsem mu ujel :) mame to vyzkousene treba cestou na hory, ze je to tak sul nul. S dalnici mas pravdu. Ale to neni chyba motoru.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.02.2020 19:39
od smoula
Tak mám to příště natočit na video? Prostě to tak je. Neznám 1.0 ecoboost, ale ty 1.2 TSI silnější nejedou vůbec špatně.

A Rapid je obecně velmi lehké auto, takže pokud započítám cca 90kW oturbených a lehčí auto, 15tky a užší kola(oproti 16tkám) tak ten výsledek musí být takovej, jakej proběhl naživo...


Člověk si řekne, že to vyzkouší v praxi a napíše výsledky a stejně je osočen, že kecá, že to nezní hodnověrně a pod

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.02.2020 19:54
od smoula
A ano, u menší oturbených motorů je každé kilo navíc znát, takže plně naložený Focus 1.0 vs. naložené Mondeo 2.0 atmo může jet cca stejně, ale pokud ty auta mají pouze jednoho řidiče a nejsou naložené, tak atmosféra pokud nemá optimální otáčky zůstane vždycky vzadu.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.02.2020 20:02
od Stanley_vy
IvanSt píše:Tady se to mohlo už dávno přejmenovat na "obhaj si svůj starý krám". Vůbec nejde o Atmosféra vs. downsizing motory.
Tady byl zas uderen hřebíček na hlavičku. :wink:

Je to pořád dokola: Buuuuuuuuubuuuuu, posere se to, jen atmosfera je nesmrtelna. Bubuuuuu, drahý servis v autorizaku, v garáži je to levnější. Buuuubuuuuuu, proc velký auto, když mě stačí malý. Buuuuubuuuuu, další technickou už neudela...

:totlsmile:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.02.2020 20:05
od Ma.rt
Rapid je lehci..to je fakt. Ale co znamena, ze s 2.0 musis mit aspon 3000ot? Proti kolika v rapidu? Kdyby to bylo 82kw v turbu vs 107kw atmo ve stejnem aute a na stejnych prevodovkach (ja vim, nerealizovatelne), tak to turbo stacit nebude. 82kw bude mit ta atmoska nekde pod 4500. Pri 4500ot a 190Nm je vykon 90kW. Tam litry obvykle konci a 2.0 atmosfera se dostava do tahu.
Rozhodne 1.0t a 2.0 nejsou proti sobe v pozici, ze by jeden z nich druhemi vyrazne ujizdel. Jsou mista, kde ja ujizdim kolegovi s litrem, protoze mi zrovna ta rychlost sedi do spravnych otacek.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.02.2020 20:07
od jenikHK
A co teprv, jak by to autu s přeplňovaným motorem nandal elektromobil se stejným výkonem? :mrgreen:

Aneb, jistě to zde již zaznělo, výkon motoru není to, co roztáčí kola, anybrž kroutící moment. Takže srovnání hrušek s jablkama nedává valný smysl. :idea:

Nemluvě o zprevodovani, jak již také zaznělo... :!:

Při té příležitosti: nedávno jsem měl možnost si vyzkoušet 1.5TSI s manuální převodovkou na 250km, které dobře znám. Praha, dálnice, okresky, ideální mix. S motorem spokojenost, na takový to rodinný ježdění přiměřené - ale vpravdě jsem nepochopil, co kdo zamýšlel s 6Q převodovkou. Rozsah ne o mnoho větší, než 5Q, takže na dálnici kravál taky a jako bonus může člověk víc řadit - což ve své podstatě popírá výhodu pružného motoru s přeplňováním.
6° rozumně mimo dálnici fakticky nepoužitelný a tak by si přímo říkal o dálniční rychloběh - jenže to by se potom tolik nehodil do normalizovaného jízdního cyklu...

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.02.2020 20:13
od fofok
A teď to hlavní co jsi neřekl.Spotřeba do šesti litrů.Mám pravdu?

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.02.2020 20:17
od Ma.rt
Nemas pravdu.. tocivy moment sice dava silu, ale v kombinaci s otackami. A vysledkem je vykon. Proto diesel se stejnym vykonem a pritom treba o 50% vyssim toc.momentem ma zhruba stejne zrychleni jako benzin.atmoska se stejnym vykonem. Potrebujes dostat Nm na kola pres prevodovku, ale diesel ma mnohem tezsi prevody, aby jel rychle a tim padem velky tocak na klikovce se pohrbi v prevodovce.
Mohl bys mit klidne funkcni motor s 10Nm, ale musel by tocit treba 120 000 ot/min

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.02.2020 20:19
od smoula
Ma.rt - ideálně 3,5tis otáček a na druhý rychlostní stupeň v 2.0i. Rapid nevím, musel bych se s tím svést zase abych věděl. Pokud jsme tam oba dva měli dvojku a já kolem těch 3,5tis tak jsem vždycky ujel. Jinak jsem se buď nechytal nebo měl problém. To je ta použitelnost v širším spektru otáček u oturbeného motoru. Pokud byli otáčky nižší, nedejbože se rozjíždělo z 3ky a cca 3tis otáček, tak sem se vůbec nechytal.


JenikHK: divné, 1.5 TSI při rychlosti 160km/h je rozhodně tišší než 2.0i při 130km/h. A na okresce 90 km/h na 6tku úplně v pohodě. Když chceš výkon podřadíš, jinak se ti vypnou válce a jedeš za super spotřebu :-)

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.02.2020 20:25
od smoula
A další věc je, 10 a více let stará atmosféra, které už několik koníků umřelo a mladý a zánovní turbobenzín, který má vždycky více, než je papírové :-)

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.02.2020 20:25
od jenikHK
No, překvapivě zázrak se nestal, vyšlo to nad 6 (samozřejmě nikoliv dle PP). Nicméně nejel jsem ani na spotřebu, ani na čas a ani podle radilka řazení.
Plus mě dost překvapilo, o kolik proměřuje rychloměr :|

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.02.2020 20:29
od Ma.rt
Ale to asi nejsme v rozporu. Mne je jasný, ze atmoska muze ujet jedine v otackach. Nekomu muze vadit, ze se musi podradit..jenze to mnohdy i u toho malyho turba, kde jeste navic muze byt trochu zpozdeni v tahu, atmoska ma odezvu na plyn rychlejsi. Bezne pri jizde 100kW nepotrebuji, ale od 4500 je tam vetsi vykon nez u litroveho turba. Souhlasim ale s tim, ze papirove to vypada lepe nez ve skutecnosti, ono to bude taky hmotnosti fokal vs mondeo a taky pri vyssich otackach jsou vetsi mechanicke ztraty.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.02.2020 20:35
od Ma.rt
smoula píše:A další věc je, 10 a více let stará atmosféra, které už několik koníků umřelo a mladý a zánovní turbobenzín, který má vždycky více, než je papírové :-)
Zalezi, kolik km je natočeno. Moje predesla 1.8 i pri 200tkm jela porad velmi dobre. u turba zase mas zase spoustu potencialnich mist majicich vliv na spravny vykon. To si nevyberes.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.02.2020 20:36
od IvanSt
1.0EB 92kW jede ještě líp než rapid 1.2. A to mám se starou atmoškou 2.0 najezděno dost a ne jen v těžkém mondeu.