Co si představuješ pod termínem základní nafta?Eidž píše:Jasně. Bez zvýšené mazivosti základní nafty nedosáhneš dlouhé životnosti common rail čerpadla. Každé čerpadlo jednou odejde. Otázkou je kdy.prying píše:Je ale nesmysl tvrdit, že bez řepky se zničí čerpadlo.
U lidí je to podobné. Můžeš jíst cokoliv. Polské potraviny, biopotraviny. Stejně všichni umřeme. Otázkou je kdy a jak.
Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy
- prying
- Junior

- Příspěvky: 212
- Registrován: 20.12.2008 17:41
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Ford Focus II 1,6 AT , 2005
-
Eidž
- Test driver

- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Pokud nechcete, abych se snížil do výrazů, které lze označit se hovorové (např. bláboly, blbost, či smajlíky
), tak prosím používejme takové výrazy, ze kterých nebude cítit flame, ale budou směřovat k podstatě problému. Děkuji.
Když už noví přispěvatelé do tohoto vlákna nechtějí číst celé vlákno, čtěte jej prosím alespoň od strany 84. Ideálně od strany 43, ale to bych asi chtěl moc.
Vyjádřil jsem svůj osobní názor, v textu jsem jasně napsal, "Ale je to můj osobní názor." 10.03.2013 09:38 a je to už pár stránek kamenování. Proč? Copak uživatel kaminek, prying nemůžou napsat svůj názor bez toho, aniž by měli potřebu skoro až osobního se vymezení vůči mě? Pokud máte pocit, že jsem Maxxmotion Diesel nevyzkoušel, a že kecám, tak jsem na Maxíka najel odhadem 5 tis. km (tankování výhradně Maxxmotion Diesel od jara 2012 do konce léta 2012). A kdyby jste četli, tak víte, že jsem zveřejnil fakt, že spotřeba u mě šla ještě o 0,2 dolů, oproti Vervě. S Maxíkem jsem dal 4,9 l na 100 km, to jsem s Vervou nikdy nedosáhl.
Ale zároveň se objevily potíže se startováním teplého motoru. Pak sem do tohoto vlákna uživatel Honza 73 dal test nafty (11.11.2012 20:20). 1 a 1 jsou dvě. Přečtěte si ten test. Děkuji.
A ten test pro mě osobně potvrdil domněnku, kterou jsem udělal v létě, že sice Maxík super, ale něco v případě mého TDCi je špatně. Protože návrat k Vervě vyřešil problém teplých startů.
Teď k otázce, co je základní nafta. Výraz není můj, převzal jsem jej od uživatele tomason. Výraz základní nafta označuje naftu, která je na výstupu z rafinerie. Tato základní nafta už obsahuje určitou aditivaci. Nicméně, pouze takovou, aby byla splněna norma ČSN EN 590.
Nicméně, jde o to, že v ČR koncový zákazník nemá přístup k výstupu z rafinerii, ale musí tam být distributor paliv a prodejce paliv. A pak je otázkou, jestli prodejce, od kterého naftu kupuješ, nemění věc, kterou Ti prodává. Věřím tomu, že brandové značky v ČR to nedělají. Ale naftu v ČR můžeš koupit na (h)různých místech.
Když už noví přispěvatelé do tohoto vlákna nechtějí číst celé vlákno, čtěte jej prosím alespoň od strany 84. Ideálně od strany 43, ale to bych asi chtěl moc.
Vyjádřil jsem svůj osobní názor, v textu jsem jasně napsal, "Ale je to můj osobní názor." 10.03.2013 09:38 a je to už pár stránek kamenování. Proč? Copak uživatel kaminek, prying nemůžou napsat svůj názor bez toho, aniž by měli potřebu skoro až osobního se vymezení vůči mě? Pokud máte pocit, že jsem Maxxmotion Diesel nevyzkoušel, a že kecám, tak jsem na Maxíka najel odhadem 5 tis. km (tankování výhradně Maxxmotion Diesel od jara 2012 do konce léta 2012). A kdyby jste četli, tak víte, že jsem zveřejnil fakt, že spotřeba u mě šla ještě o 0,2 dolů, oproti Vervě. S Maxíkem jsem dal 4,9 l na 100 km, to jsem s Vervou nikdy nedosáhl.
Ale zároveň se objevily potíže se startováním teplého motoru. Pak sem do tohoto vlákna uživatel Honza 73 dal test nafty (11.11.2012 20:20). 1 a 1 jsou dvě. Přečtěte si ten test. Děkuji.
A ten test pro mě osobně potvrdil domněnku, kterou jsem udělal v létě, že sice Maxík super, ale něco v případě mého TDCi je špatně. Protože návrat k Vervě vyřešil problém teplých startů.
Teď k otázce, co je základní nafta. Výraz není můj, převzal jsem jej od uživatele tomason. Výraz základní nafta označuje naftu, která je na výstupu z rafinerie. Tato základní nafta už obsahuje určitou aditivaci. Nicméně, pouze takovou, aby byla splněna norma ČSN EN 590.
Nicméně, jde o to, že v ČR koncový zákazník nemá přístup k výstupu z rafinerii, ale musí tam být distributor paliv a prodejce paliv. A pak je otázkou, jestli prodejce, od kterého naftu kupuješ, nemění věc, kterou Ti prodává. Věřím tomu, že brandové značky v ČR to nedělají. Ale naftu v ČR můžeš koupit na (h)různých místech.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- kaminek
- Pokročilý

- Příspěvky: 530
- Registrován: 07.03.2009 15:30
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Eidž,vše začalo tím,že ty jsi vlastně vytvořil fámu ,jak je Maxx-motion téměř nebezpečný pro motory TDci ,že jim hrozí zadření čerpadla,protože TDci používají common rail a jen řepka jim může pomoci a takový řeči.Copak dnešní moderní motory nemají vstřikování common rail?Že tobě začalo špatně chytat teplý auto ,tak to hned hodíš na Maxx-motion a pustíš to do světa? V tom mohl být i jiný problém.Nezapomeň,že žiješ v Česku a nevíš jestli si někdo nepřivyděl tím ,že tam něco nepřimíchal.Já mám taky common rail používám 3 roky jen pémiovou naftu bez řepky a chytá studený ,teplý na drc.To, že nevíš,že řepka zanáší taky turbo respektive variabilní naklápění lopatek a taky že zalepuje EGR ventil a tím i celý sání motoru (samo že postupně) tak tě vlastně chápu ,jak tady bojuješ za řepku.Jinak Maxx-motion je srovnatelný s Německým Shel V-power,Aral -Ultimate,nebo třeba Rakouským BP-Ultimate.
Jinak Eidž,kdybys toho chtěl ještě víc vědět , třeba to že řepka zanáší i turbo i EGR , tak si kup poslední číslo DIESEL,možná budeš moudřejší a nemyslím to nijak špatně ,dávám si celý to psaní pozor, abych tě neurazil.
Jinak Eidž,kdybys toho chtěl ještě víc vědět , třeba to že řepka zanáší i turbo i EGR , tak si kup poslední číslo DIESEL,možná budeš moudřejší a nemyslím to nijak špatně ,dávám si celý to psaní pozor, abych tě neurazil.
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie

Je BMW 330d Touring
-
Eidž
- Test driver

- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Jestli tento můj příspěvek (citace níže) považuješ za vznik fámy, tak si jej pozorně přečti.
A co kdyby Ty jsi si Ty koupil Svět motorů? Str. 73 tohoto vlákna (je tam kompletní test nafty 2012 - 6 stran), pro lenochy vkládám duplicitně znovu 1 obrázek. Jinak to uživatel Honza 73 vložil dne 11.11.2012 20:20.
Můžeme diskutovat o objektivnosti testu nafty z listopadu 2012. Mazivost Maxxmotion Diesel vyšla nejhůř. Ale nemůžeme čekat objektivnost od PR článku, kdy autor (nebo autoři) jsou pozvaní na exkurzi do rafinerie OMV.
Vyjádřil jsem osobní názor. Záměrně jsem nepoužil zkratku IMHO (In My Humble Opinion ), abych se vyhnul nedorozumění. Jak vidím, marně. Na moji otázku, jestli přidávají (EuroOil=Čepro) nějakou mazivostní přísadu, aby kompenzovali horší mazivost, ticho.Eidž píše:To už víme. Jestli plánuješ skladování nafty, super věc. Jinak horší mazivost, takže do starších TDCi bych to nelil. Ale je to můj osobní názor.
Nebo tam naopak přidali nějaké aditivum, které horší mazivost kompenzuje?
A co kdyby Ty jsi si Ty koupil Svět motorů? Str. 73 tohoto vlákna (je tam kompletní test nafty 2012 - 6 stran), pro lenochy vkládám duplicitně znovu 1 obrázek. Jinak to uživatel Honza 73 vložil dne 11.11.2012 20:20.
Můžeme diskutovat o objektivnosti testu nafty z listopadu 2012. Mazivost Maxxmotion Diesel vyšla nejhůř. Ale nemůžeme čekat objektivnost od PR článku, kdy autor (nebo autoři) jsou pozvaní na exkurzi do rafinerie OMV.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Ac1D
- Pokročilý

- Příspěvky: 758
- Registrován: 29.06.2010 18:10
- Bydliště: Zdar n/S
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
V techto testech vetsinou vyhraje ten kdo si ho zaplati a chybi srovnani s bionaftou a ja bych rekl ze zamerne. Drtiva vetsina dieslu jsou vylitany sluzebaky s 200k+ do kteryho se leje kde co a kdyz novemu majiteli odejdou treba vstriky neni to tim ze netankoval Vervu
Problemy se startovanim bych hledal jinde nez ve slozeni nafty ono tech par % bioslozky nemuze byt pricinou proc to auto chytne.
Docela pekne cteni kdo by chtel zkusit bio (E85 ci bionaftu) je ZDE
Problemy se startovanim bych hledal jinde nez ve slozeni nafty ono tech par % bioslozky nemuze byt pricinou proc to auto chytne.
Docela pekne cteni kdo by chtel zkusit bio (E85 ci bionaftu) je ZDE
Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004
Focus kombi TDDI,66KW,2004
- Karel2
- Test driver

- Příspěvky: 6896
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Dneska jsem se bavil s dvema opravari u nas ve firme. Jeden Mazdu 6 a nalitano vice jak 300Kkm , druhy C5 a vice jak 500Kkm a oba na me koukali, kdyz jsem se jich zeptal, jestli opravdu jezdi na puvodni vstriky a puvodni turbo. Tankuji na pumpach Benzina(tedy znack.), ale i na ONO a dalsich. Najezd tak +-50K rocne. Hned jsem si vzpomel na tohle tema a "hadky" na tema nafta. 
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- prying
- Junior

- Příspěvky: 212
- Registrován: 20.12.2008 17:41
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
A vypadlo z nich tedy po kolika to měněj? Jinak turbo s naftou vůbec nesouvisí. Za to dochlazování má na jeho životnost naprosto zásadní vliv.
Ford Focus II 1,6 AT , 2005
- Karel2
- Test driver

- Příspěvky: 6896
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Jsou to jejich osobni vozidla pouzivana jako sluzebni. Mazdak uz ma novou Mazdu a C5, ta pry zatim musi vydrzet. To s tim turbem bylo jen tak mimochodem, spise slo o ty vstriky a zadnou alchymii s naftou.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- prying
- Junior

- Příspěvky: 212
- Registrován: 20.12.2008 17:41
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
No jasně. V podstatě bych řekl, čím modernější technologie tím nižší životnost a vyšší cena za opravu. Jinak ale i vhodným výběrem paliv se dá životnost ovlivnit.
Ford Focus II 1,6 AT , 2005
- Ac1D
- Pokročilý

- Příspěvky: 758
- Registrován: 29.06.2010 18:10
- Bydliště: Zdar n/S
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Zde na foru se vyskytuje blabol ze naftak s vice nez 100k km je uz vlastne srot vhodny tak akorat k prodeji do Acek a zaryti odpurci diesloveho motoru to tady neustale toci dokola
Problem v odchazejicich cerpadlech ci vstrikach je ten ze to auto nema tachometrovych 150k ale o peknou davku vice km a je jedno ze posledni rok jejich zivota tankuji jejich majitele maxxultramega ci jakykoliv premio zazrak. Maximalne tim mirne oddali nutnou vymenu tohoto dilu. Ty auta jdou delany na urcity pocet km ktera se bohuzel u novejsich typu zkracuje coz je dano ze jakykoliv vyrobce cehokoliv si musi drzet neustalou poptavku po zbozi kterou by u vyrobku se 20ti lety zivotnosti nemel.Samozrejme lze znicit motor i za kratsi dobu kdyz budete tankovat v jzd apod
Problem v odchazejicich cerpadlech ci vstrikach je ten ze to auto nema tachometrovych 150k ale o peknou davku vice km a je jedno ze posledni rok jejich zivota tankuji jejich majitele maxxultramega ci jakykoliv premio zazrak. Maximalne tim mirne oddali nutnou vymenu tohoto dilu. Ty auta jdou delany na urcity pocet km ktera se bohuzel u novejsich typu zkracuje coz je dano ze jakykoliv vyrobce cehokoliv si musi drzet neustalou poptavku po zbozi kterou by u vyrobku se 20ti lety zivotnosti nemel.Samozrejme lze znicit motor i za kratsi dobu kdyz budete tankovat v jzd apod
Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004
Focus kombi TDDI,66KW,2004
- vitacz
- Zkušený

- Příspěvky: 1743
- Registrován: 16.06.2008 22:08
- Bydliště: Praha 10
- Sagic
- Zkušený

- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Trochu se tu hadate o nicem. Souhlasim s tim, ze nekdo vyjadri svuj nazor na Maxx a Vervu. Fakt je opravdu ten ze Maxx splnuje mazivostni normu, ale tak tak. Coz Verva splnuje s prehledem a je to diky Bio slozce !TECKA! To ze ma bioslozka negativa nikdo nebere, ma a hotovo. O zalepovani turba bych se bavil spise v souvislosti s kvalitou oleje a ne nafty.
Ja jezdim na Vervu a svete div se opravdu tech par procent bio NEBO slozeni aditiv ovlivnuje POZITIVNE startovani motoru.
HAWK
Ja jezdim na Vervu a svete div se opravdu tech par procent bio NEBO slozeni aditiv ovlivnuje POZITIVNE startovani motoru.
HAWK
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- smoula
- Test driver

- Příspěvky: 4352
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Takže pokud hodně jezdím, tzn. vím, že za tejden tu nádrž vyjedu tak tankovat Vervu, pokud jezdím mín, a vím, že auto bude třeba týden stát, tka radši Moušna? 
-
stano.
- Člen klubu

- Příspěvky: 13608
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Vsetky paliva viazu vodu. V adrzi teda vzdusnu vlhkost. Ak viem, ze nejazdim, tak natankujem menej. O 2 tyzdne natankujem znova.
- smoula
- Test driver

- Příspěvky: 4352
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
No ale já jsem zvyklej tankovat vždycky do plné
Ach jo...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů



