Stránka 82 z 85

Re: Kdy přezout?

Napsal: 10.11.2015 22:21
od enjoy
No prý jsou na tom letní líp :mrgreen:
V polemice zimních gum se naprosto krystalicky ukazuje česká povaha.. já jsem geniál a ostatní jsou blbci(co používají zimní gumy. Vždyť ty jsou dobré jen na sníh).

Re: Kdy přezout?

Napsal: 10.11.2015 22:25
od viduka55
Nestacim zasnout :wallbash: :totlsmile:

Re: Kdy přezout?

Napsal: 10.11.2015 22:38
od Nonid
Zas nekdo nepochopil nadsazku :bebng:
Ja na nich tak jako tak budu jezdit, mam zimaky 4., resp. 3. rok, takze je na case je poradne dojet. Maj 5-7mm, takze jsem de facto ukazkovej zakaznik pneuprumyslu :lol:

Jinak muzem zas obnovit debatu o ucinnosti zimnich pneu pri ruznejch podminkach, jenze par stranek zpatky se to probiralo... A vubec, vas to neucili v autoskole? :dih: Tak o cem je debata? :irre:

Re: Kdy přezout?

Napsal: 10.11.2015 22:45
od viduka55
spooon píše:
solfan píše:jednoducho povedane, zimna guma je oproti letnym lepsia len na snehu a lade. vsade inde (bez ohladu na teplotu, ak sa nebavime o extreme -20) je letna rovnako dobra, ak nie lepsia (mokro, sucho).
konečně někdo, se správným názorem :wink:

Sám sem si zkoušel vlastnosti zimních a letních a jakmile není sníh či sračky na asfaltu tak i při -10°C jsou lepší letní. Amen.

viz článek od Dfense, jak někdo postoval výše.
Ja reagoval na toto. Neresim opotrebeni pneumatik ale to ze jsou letni lepsi pri minus deseti je blbost :wink:

Re: Kdy přezout?

Napsal: 10.11.2015 23:05
od Prazan
spooon píše:viz článek od Dfense, jak někdo postoval výše.
Jenže d-fens (a sám to narovinu říká) ničí mediální blábol o tom, že zimní pneu při teplotách kolem 7°C brzdí na suchu líp než letní. Nic víc. NIC VÍC! Tvé dedukce o jízdních vlastnostech při -10°C bys musel doložit něčím relevantnějším.

Re: Kdy přezout?

Napsal: 11.11.2015 08:37
od stano.
Vozidlo bez ABS. Pneu znecistene blatom. V inych podmienkach je to.... :?:

Re: Kdy přezout?

Napsal: 11.11.2015 09:07
od solfan
aj ja jazdim v zime na zimnych...takze ziadna ceska povaha :-)
len som chcel trochu poukazat na to, ze ludia, premyslajte! :-)

dfens to testoval pri 4 stupnoch.
tam boli letne lepsie o cca 10% (a tie letne boli oproti zimnym stare).
dovolim si tvrdit, ze do teplot -5 budu letne rovnako dobre na suchom a mokrom povrchu.
pri nizsich teplotach by to bolo potrebne otestovat. kazdopadne rozdiel nebude pri beznych zimnych teplotach v CR (nie na horach) velky.
mozno mensi, ako ten, ktory je medzi zimnymi a letnymi teraz, ked je teplo...a vsetci jazdite.

takze poukazujem aj na to, ze tak, ako su v zime "nebezpecni" soferi na letnych, su rovnako "nebezpecni" soferi na zimnych teraz (pripadne v lete).

stale sa bavime o suchej alebo mokrej vozovke :-)

ale samotna pneumatika nebura, nezabija (rovnako ani rychlost...), toto vsetko sposobi sofer, ktory nerozmysla!!!

Re: Kdy přezout?

Napsal: 11.11.2015 09:16
od silverwolf
solfan píše: takze poukazujem aj na to, ze tak, ako su v zime "nebezpecni" soferi na letnych, su rovnako "nebezpecni" soferi na zimnych teraz (pripadne v lete).
to je ale totální nesmysl. Slyšel někdy někdo, že řidič v létě způsobil DN proto, že měl na autě zimní gumy??? Nebo že by pojišťovna odmítla plnit proto, že řidič měl v létě na autě zimní gumy??? Tady se člověk někdy dozví věci :roll:

Re: Kdy přezout?

Napsal: 11.11.2015 10:39
od stano.
V zime este nikto nenabural KVOLI letnym gumam. Ale kvoli tomu, ze jazdil ako chuj. Ci mal zimne alebo letne je druhorade. Ze zimne lepsie drzia na snehu a lade je fakt. Ale stale smykaju. Treba podla toho jazdit.
A ked nabura v zime na zimnych? To nie je kvoli zimnym?

Re: Kdy přezout?

Napsal: 11.11.2015 11:32
od solfan
silverwolf píše:
solfan píše: takze poukazujem aj na to, ze tak, ako su v zime "nebezpecni" soferi na letnych, su rovnako "nebezpecni" soferi na zimnych teraz (pripadne v lete).
to je ale totální nesmysl. Slyšel někdy někdo, že řidič v létě způsobil DN proto, že měl na autě zimní gumy??? Nebo že by pojišťovna odmítla plnit proto, že řidič měl v létě na autě zimní gumy??? Tady se člověk někdy dozví věci :roll:
to je prave ta nelogicnost.

proste zimne v lete su mozno vacsia hovadina ako letne v zime...napriklad v prahe urcite.
ale poistovna nic nezmoze, lebo zakon to dovoluje.

a este raz zopakujem, bavime sa o suchych alebo mokrych vozovkach... na snehu a lade su zimne samozrejme lepsie.

priklad:
minulu zimu bolo v prahe a v blizkom okoli sneh na ceste dohromady odhadom 15 dni, inak bola vozovka sucha alebo mokra. priemerna teplota na obdobie november - marec 2014/2015 bola nad nulou!!!
takze otazka je, co je lepsie - na toto si musi odpovedat kazdy sam podla toho kade jazdy, kedy jazdi a pod.

ja mam na aute, ktore jazdi aj mimo prahu naprikald na hory, vysocinu a pod zimne gumy, ale jazdim opatrne aj na suchu v teple, lebo gumy su jak puding.
ale na aute, ktore jazdi iba prahu a okolie nemam problem mat letne...a dal som celorocky (najlepsie ktore su na sucho a mokro) prave kvoli poistovni ak by sa nedajboze nieco stalo.

a stano :palec_nahoru:
nehodu vzdy sposobi styl jazdy, a teda sofer, nie pneumatika :-)

Re: Kdy přezout?

Napsal: 12.11.2015 10:00
od spooon
viduka 55, Prazan -> Jestli začne dřív mrznout, než nasněží(tedy budu jezdit ještě na letních, abych nemusel několikrát přezouvat), tak se to pokusím otestovat. Brzdnou dráhu na letních(kleber) a zimních(vredestein) při mínusových teplotách.

Na druhou stranu to stejně moc nevypoví...Letní pneumatiky mají taky milion různých směsí. Třeba teď mám na Focusu letní Kleber, celkem běžná guma. A mám ověřeno, že se za mínusových teplot na čistým asfaltu chová dobře.

Ale třeba Bridgestone adrenalin RE002, stále běžná, leč už o kousek výkonnější guma (treadwear 220), se za nízkých teplot chová nehezky, a jakmile je pod 10°C je potřeba ji zahřát, aby fungovala.

Celkově asi budou běžný letní pneu líp fungovat za mínusových teplot na čistým asfaltu, jak běžný zimní pneu.

Ale důležitý je, abychom znali svá auta a věděli, kde na čem a jak můžem jet, viz jak psal stano. :wink:

Re: Kdy přezout?

Napsal: 12.11.2015 10:20
od stano.
Este komentar k tomu dfens "testu". Ako som pisal, islo o konkretne podmienky - konkretne pneu, konkretne auto bez ABS. Pneu riesit nebudem, ani zanesenie pneu blatom, len k tomu ABS:
Vsimol som si to na starom pekaci, Formane. Ked som brzdil na hrane smyku, ako ABS, ze kolesa uz zacali jemne piskat (planovane, nie nudzovo), auto prudko spomalovalo. Ked som este viac pritlacil, kolesa sa dostali do smyku a auto citelne zacalo spomalovat menej. Na starych zimnych Matadoroch MP55 to bolo dost citit. Na letnych to bolo tiez citit, ale ten skok nebol taky vyrazny. A bolo jedno, ci bolo zima alebo teplo. Neviem, ktore brzdili lepsie, pri akej teplote, atd. Len to, ze pri prechode pneu do smyku bol brzdny ucinok vyrazne mensi.
Zimne pneu maju maksiu zmes a dezenove plosky rozdelene na lamely, ktore sa pri brzdeni smykom deformuju, kontaktna plocha sa prudko a vyrazne prehrieva (ze pneu v podstate hori, preto ten smrad spalenej gumy). Potom sa to po asfalte pekne smyka.
Ak by sa robilo porovnanie na aute s ABS, dopadlo by to inak.

Re: Kdy přezout?

Napsal: 12.11.2015 11:10
od jarod72pm
spooon píše:viduka 55, Prazan -> Jestli začne dřív mrznout, než nasněží(tedy budu jezdit ještě na letních, abych nemusel několikrát přezouvat), tak se to pokusím otestovat. Brzdnou dráhu na letních(kleber) a zimních(vredestein) při mínusových teplotách.

Na druhou stranu to stejně moc nevypoví...Letní pneumatiky mají taky milion různých směsí. Třeba teď mám na Focusu letní Kleber, celkem běžná guma. A mám ověřeno, že se za mínusových teplot na čistým asfaltu chová dobře.

Ale třeba Bridgestone adrenalin RE002, stále běžná, leč už o kousek výkonnější guma (treadwear 220), se za nízkých teplot chová nehezky, a jakmile je pod 10°C je potřeba ji zahřát, aby fungovala.

Celkově asi budou běžný letní pneu líp fungovat za mínusových teplot na čistým asfaltu, jak běžný zimní pneu.

Ale důležitý je, abychom znali svá auta a věděli, kde na čem a jak můžem jet, viz jak psal stano. :wink:
Je třeba si uvědomit že letní nemají tolik lamel a tak "členitý" vzorek jako zimní ,tedy i kolem nuly či do mínusu ty letní budou brzdit líp na suché cestě nebo i mokré(0+) ne však namrzlé .Taky letní používají směs tvrdší na teplotu než zimní (proto se i zimní v létě víc sjíždí jako jeden z mnoha faktorů)
Pokud není sníh a námraza nevidím problém jezdit na letních i v zimě ,zimní vzorek najde uplatnění víc až když není ideální kontakt z vozovkou (sníh,námraza i trochu ledu i když led je led ) mnoho lidí má na zimu plechy a na nich zimní pneu takže přijde sezóna a vymění ,neřeší co kdyby jak kdyby v zimě na sněhu či v létě .

Re: Kdy přezout?

Napsal: 12.11.2015 14:01
od TomFocus
Jedno auto mám prezuto a druhé ne.

Spíše mě vrtá hlavou, jestli byla dříve zima nebo léto?

Re: Kdy přezout?

Napsal: 12.11.2015 20:07
od ballu
No a nyní je třeba rozebrat vlastnosti pneumatik před 25-ti roky, kdy žádné letní a zimní gumy neexistovaly. Jen se na zimu dávaly gumy nové s větším vzorkem. Není vše jen uměle udělané pro kšeft a dolování v kapsách řidičů ??? Taky se můžem dočkat toho, že budem kupovat dvě auta. Jedno s klimatizací na léto a druhé s topením na zimu. Co by papaláši pro kšeft a bočáky do kapsy neodhlasovali.
Když to shrnu, technika je dokonalejší , nakonec se zjistí , že za co jsem zaplatil má auto odrbaný - (viz koncern v rámci emisí) , rychlost se snižuje a z té 50 km rychlosti kdy je ve městě největší pravděpodobnost kolize, zastavím v pohodě i na Barumkách s kvalitou a vzorkem starým 40 let.