
V polemice zimních gum se naprosto krystalicky ukazuje česká povaha.. já jsem geniál a ostatní jsou blbci(co používají zimní gumy. Vždyť ty jsou dobré jen na sníh).
Ja reagoval na toto. Neresim opotrebeni pneumatik ale to ze jsou letni lepsi pri minus deseti je blbostspooon píše:konečně někdo, se správným názoremsolfan píše:jednoducho povedane, zimna guma je oproti letnym lepsia len na snehu a lade. vsade inde (bez ohladu na teplotu, ak sa nebavime o extreme -20) je letna rovnako dobra, ak nie lepsia (mokro, sucho).![]()
Sám sem si zkoušel vlastnosti zimních a letních a jakmile není sníh či sračky na asfaltu tak i při -10°C jsou lepší letní. Amen.
viz článek od Dfense, jak někdo postoval výše.
Jenže d-fens (a sám to narovinu říká) ničí mediální blábol o tom, že zimní pneu při teplotách kolem 7°C brzdí na suchu líp než letní. Nic víc. NIC VÍC! Tvé dedukce o jízdních vlastnostech při -10°C bys musel doložit něčím relevantnějším.spooon píše:viz článek od Dfense, jak někdo postoval výše.
to je ale totální nesmysl. Slyšel někdy někdo, že řidič v létě způsobil DN proto, že měl na autě zimní gumy??? Nebo že by pojišťovna odmítla plnit proto, že řidič měl v létě na autě zimní gumy??? Tady se člověk někdy dozví věcisolfan píše: takze poukazujem aj na to, ze tak, ako su v zime "nebezpecni" soferi na letnych, su rovnako "nebezpecni" soferi na zimnych teraz (pripadne v lete).
to je prave ta nelogicnost.silverwolf píše:to je ale totální nesmysl. Slyšel někdy někdo, že řidič v létě způsobil DN proto, že měl na autě zimní gumy??? Nebo že by pojišťovna odmítla plnit proto, že řidič měl v létě na autě zimní gumy??? Tady se člověk někdy dozví věcisolfan píše: takze poukazujem aj na to, ze tak, ako su v zime "nebezpecni" soferi na letnych, su rovnako "nebezpecni" soferi na zimnych teraz (pripadne v lete).
Je třeba si uvědomit že letní nemají tolik lamel a tak "členitý" vzorek jako zimní ,tedy i kolem nuly či do mínusu ty letní budou brzdit líp na suché cestě nebo i mokré(0+) ne však namrzlé .Taky letní používají směs tvrdší na teplotu než zimní (proto se i zimní v létě víc sjíždí jako jeden z mnoha faktorů)spooon píše:viduka 55, Prazan -> Jestli začne dřív mrznout, než nasněží(tedy budu jezdit ještě na letních, abych nemusel několikrát přezouvat), tak se to pokusím otestovat. Brzdnou dráhu na letních(kleber) a zimních(vredestein) při mínusových teplotách.
Na druhou stranu to stejně moc nevypoví...Letní pneumatiky mají taky milion různých směsí. Třeba teď mám na Focusu letní Kleber, celkem běžná guma. A mám ověřeno, že se za mínusových teplot na čistým asfaltu chová dobře.
Ale třeba Bridgestone adrenalin RE002, stále běžná, leč už o kousek výkonnější guma (treadwear 220), se za nízkých teplot chová nehezky, a jakmile je pod 10°C je potřeba ji zahřát, aby fungovala.
Celkově asi budou běžný letní pneu líp fungovat za mínusových teplot na čistým asfaltu, jak běžný zimní pneu.
Ale důležitý je, abychom znali svá auta a věděli, kde na čem a jak můžem jet, viz jak psal stano.
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů