Stránka 9 z 33

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 02.03.2009 18:58
od bee
samotny ladak nema vyznam... prinos je mizivy (za tu cenu)...
ale je to neoddelitelna sucast kompletu sanie - vacka - zvody (ladak) - remap 8)

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 02.03.2009 19:14
od MarcusZ24
pokud se nepletu, tak ty sám más na autě Cat-back od Millteku, tak potom nechápu tyhle tvoje slova... 8O no a nikdo neříká, že nemám v plánu sportovnější vačky, Ford Racing ECU a remap a cold air intake :)

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 02.03.2009 20:00
od canndale
vyfuk s 3dver ti urcite ale urcite nesadne na sedana. Mozno kombi sedan.. ale za sedanom mas previs cca 40cm? hatch nema skoro ziadny previs (v porovnani s mojim kombikom :D )
a myslim ze dat na 2.0 vyfuk z 1.6 myslim ze nieje dobry napad, mozno mensia priepustnost.. asi by som nespekuloval

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 02.03.2009 20:04
od bee
chcel som len prispiet osobnou skusenostou, tot vse, prave preto ze mam komplet vyfuk od millteku, nielen cat-back, ako aj zdokumentovane nasledne zmeny vykonu. So sanim a hlavne upravou ECU mam v nasich koncinach problem... ale pracujem na tom :wink:

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 02.03.2009 20:24
od canndale
ja som daval ladeny vyfuk pretoze stary sa odporucal a zhrdzavel :) a ked mal ist novy koncovy diel, tak preco nie sportovy :mrgreen:
ale ziadny vykonnostny rozdiel nepocitil, to rozhodne nie :)

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 02.03.2009 20:56
od MarcusZ24
Canndale spatne si me pochopil, dát výfuk určenej na 2.0 Zetec na moji 1.6 Zetec... ne vyfuk pro 1.6 na 2.0 :wink: o tohle mi jde

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 02.03.2009 21:03
od canndale
jaaj :) ja som myslel opacne :) ale tato kombinacia sa mi tiez nezda :)

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 02.03.2009 21:27
od MarcusZ24
Stane se... :D a proc se ti to nezda? Docela by me to zajimalo protoze se podle toho bude odvijet koupě toho vyfuku

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 02.03.2009 21:41
od canndale
v tomto som trosku laik, ale prijde mi ze stredny diel spolu s koncovym su v istom pomere aby plnili plnohodnotne funkciu vyfuku.. ked das na koniec diel, ktory ma vyssiu priepustnost, tak tento pomer bude iny.. akurat objem 2.0 je oddelovacim objemom aj pri uni vyfukoch, mozno preto sa mi to nezda :)
to je cisto len moj nazor, mal by sa vyjadrit niekto kompetentejsi
ale pokial uz si rozhodnuty ze ides vyfuk kupovat, by som ti poradil aby si si bol isty ze je to OK, aby si zbytocne neexperimentoval za svoje peniaze a musel to potom menit :)

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 02.03.2009 21:48
od TripleJay
Vyfuk riadne odladit je kus alchymie, nie je to len tak a na kazdy objem a tym motora/zvodov by mal byt samostatne vyvyjany vyfuk. Jednak co sa tyka priemeru, to je asi taky najmarkantnejsi znak. Ak napriklad das privelky priemer, teoreticky ti narastie krutiak odspodu, ale pomerne k tomu ti klesne vo vysokych otackach. Ak das naopak priuzky, stupne ti krutak vo vysokych otackach ale zabijes to odspodu. Je to vzdy o najdeni idealneho kompromisu, co aplikacia z 2.0 na 1.6 urcite nie je, aj ked sa to tak moze javit, nakolko davas cast urcenu pre "lepsi" motor.
Dufam ze som to nepoplietol, hlboku technicku analyzu uz kompetentny nie som poskytnut, mozno vcedula da viac detailov.

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 02.03.2009 21:52
od MarcusZ24
no právě o to mi jde, já se v tom taky pořádně nevyznám a proto se radši ptám :lol: pokud by to šlo tak bych koupil Magnaflow Cat-back exhaust system - http://www.magnaflow.com/02product/shop ... ll&id=3154 :)
pokud by 2.0 Cat-back výfuk na 1.6 nepasoval tak pujdu do komplet Millteku - http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.php?id=148
http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.php?id=154
http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.php?id=167 :) tak uvidíme jak to bude 8)

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 02.03.2009 21:57
od MarcusZ24
TripleJay: pokud vím tak ty průměry u Millteku pro 1.6 a u Magnaflow pro 2.0 jsou u Cat-back dílu naprosto stejné, to znamená 2.25 palce potrubí a 3.5 koncovka :wink: podle toho jsem soudil, že pokud by tam nebyli jiné např. konstrukční rozdíly tak by to snad mělo být proveditelné a neškodné :)

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 02.03.2009 22:04
od TripleJay
Moze byt... Kludne im napis mail, v UK sa na odpoved viac-menej da spolahnut...

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 02.03.2009 22:10
od bee
cat-back sekcia vyfuku nie je uz o vykone.. pokial nekupis totalny smejd, ktory ma totalne zle navrhnuty tlmic a robi privelky odpor prudeniu plynov, co u znaciek ktore si menoval zjavne nehrozi...
Uprvou tejto sekcie dosiahnes upravu zvuku, nerataj s upravou vykonu (nahor), ak redsa tak v cislach na pomedzi statistickej chyby merania..
Ak chces upravit vykon a nie zvuk (pripadne pripravit si "podu" pre dalsie upravy s cielom zvysenia vykonu), jednoznacna volba su ladene zvody, tzv. header a sport-cat (de-cat je nelegalny, ale najlepsi = najmensi odpor).
U mensich-slabsich motorov moze byt tovarensky system naladeny na urcity spetny tlak/odpor a pri uvolneni (ine zvody a cat) dojde k znizeniu krutiaku v nizkych otackach (osobna skusenost) :wink:
a co hodim vam to priamo sem, ved je to ON topic:
moje grafy z brzdy su ucebnicovy priklad otvorenia prudenia na strane vyfuku, ladenymi zvodmi a sport-catom: dole trochu stratim ale HORE ziskam a mozem sa vytesovat :mrgreen: o tom je N/A benzin, pritom motor zostal vcelku pruzny aj dole, ziadna katastrofa aj ked aj to sa nevhodnou upravou moze stat
Pamätám si, aj poniektorí clenovia :wink: ze som bol z dosiahnutych cisiel sklamany, ale to len dovtedy, kym som to pochopil: ide totiz o zmenu charakteru, potencial, nie priamo cisla z jednej upravy.. holt babka k babce, resp konika tu, konika tam... :lol:

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 02.03.2009 22:57
od MarcusZ24
Mě několik věcí, které bych si chtěl na autě dodělat nedají už nějakou dobu spát,mezi nimi je i výfuk :cry: byl jsem rozhodnutý pro full system, ale poslední dobou jsem stále více nakloněn "pouze" Cat-backu... bojím se, že na 1.6 Zetec-SE je přecejen oproti kopě dílů na 2.0 Zetec poskromnu :( z toho mám obavy největší protože, ikdyž budu chtít navýšit výkon tak pokud do toho nevrazím tolik peněz jako za nový Focus RS Mk.II tak to stejně bude úprava v rámci pár koníků. co můžu vyměnit? komplet sání, komplet lauf, vačky, těsnění pod hlavou a setrvačník s řemenicema... na nic víc se stejně s jakoukoliv nižší částkou než ročním rozpočtem Fordu nezmůžu a kdoví jestli se vůbec k něčemu jinýmu než laufu a sání zmůžu... :) :lol: takže babo raď, jak se říká a vyber co teda koupit, full system nebo Cat-Back