Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Napsal: 10.06.2021 10:57
Jo, taky mi jedna z jednotek ukazuje kilometry v milionech, všechny ostatní se shodují na "normálním" čísle. Nevidím v tom problém. 

Věříme, že zde najdete, co hledáte.
https://www.ford-focus.cz/forum/
Sclerry píše: 07.05.2021 15:57 Jinak k těm problémům se škubáním, o kterých tu mluví Marlosk a TomBaa - nevím, jestli se mi děje přímo totéž. U mě se kromě toho žalostného běhu po nastartování studeného motoru (poslední dobou se projevuje pouze občas) projevuje taky občasné "škubání". Je to ale spíš tak, že auto škubne dozadu v okamžiku, když byť z minimálního sešlápnutí plynu sundám noho z plynu úplně. A také naopak když z nulového sešlápnutí plynu plynový pedál stlačím sebejemněji (klidně i jen 1/8 chodu), opět nastane škubnutí (tentokrát dopředu). A je jedno, jak jemně nohu na plyn pokládam / nohu z plynu sundávám.
Tak jsem to zkoušel a ty silentbloky to podle mě asi nebudou... Auto jsem sice nerozhoupával žádnou brutální silou, ale přišlo mi, že tlumí celkem obstojně. Vždy při zapření bylo patrné, jak se motor "napružil" do silentbloků, ale žádný vyloženě netlumený volný pohyb jsem nezaznamenal.Marlosk píše: 12.06.2021 17:56 Sclerry, jenom nápad: v jakém stavu máš silentbloky motoru? Z Felicie pamatuju škubnutí vždy ve chvíli, kdy motor přecházel mezi brzděním motorem a záběrem a naopak. Po výměně silentbloku tzv. "reakce" (Felicie ho měla dole u převodovky) se to zlepšilo, motor se asi přestal kývat.
EDIT: Zjistil jsem to tak, že jsem zařadil jedničku, odbrzdil a na rovině do auta s pomocníkem zatlačil střídavě dopředu-dozadu, aby se rozhoupalo. A bylo vidět, jak se při opření o převody motor houpal v uložení snad 0.5 až 1 cm.
Tak zatím se nic nezměnilo, bohužel. Pokud něco, tak se mi možná zdá, že to má lehce zhoršující se tendence. Ze škubání "občas" se postupně stává "většinou", asi to ale bude taky souviset s tím, že se na to teď hodně zaměřuju, takže jsem si toho víc vědom. Normálně bych řekl, že to hodím znovu do autorizáku, zvlášť když ty špatné starty vyřešili (sice postupem, který jsem jim přímo "nadiktoval", ale vyřešiliMarlosk píše: 24.06.2021 14:03 Aditivum jsi už asi dávno vyjel, takže ještě bych zkusil radši udělat jednou tradiční magii typu "vyčistit klapku, odpojit baterku -> resetovat adaptace, vyčistit lihem váhu vzduchu", protože to nic kromě času nestojí. Jestli buď klapka na začátku chodu nevázne, nebo je jednotka ještě zblblá z toho pročištění...
Taky se sám sebe snažím postupně přesvědčit o této myšlenceMarlosk píše: 24.06.2021 14:03 jestli už to neřešíme jen z perfekcionizmu, že nemáme žádné opravdu vážné poruchy![]()
Já bych myslel, že je reálné, že se to ještě spraví. Podle mě se to zlepší spíš postupně než skokově ze dne na denJuros89 píše: 25.06.2021 08:34 Tak mám od včerejška také updatované PCM. Je sice pravda, že problém se objevuje velmi málo, ale občas to nastane, tak tomu dám nějaký čas a případně dám také vědět s odstupem času, zda to je ok.