Další část povídky z cyklu "cirkus ford"
Dostal jsem od jednoho z místních tip na TPS. Řekl že jemu taky vůz chcípal, a že na vině bylo překvapivě TPS. Mohlo by to sedět, po sešlápnutí plynu TPS hlásí do ŘJ p*čoviny a ta je zmatená, velmi zjednodušená teorie. Zaparkoval jsem tedy vůz z kopce, aby se sám rozjel, nechal jej vychladnout a zkoušel. Nastartoval motor, bez dotyku plynu, jen s odbržděním se rozjel a pomalu sjel celý kopec. Motor nechcípl, nešel pod 950ot. Po krátkém silném sešlápnutí plynu vyletěl motor na 2000ot. a při návratu na volnoběh se propadl na 700ot., pak vylezl na 900ot. Pokud jsem přidával pomalu tak propad nenastal. Jsme doma, je to TPS... Chyba lávky! Dnes jsem opět zaparkoval z kopce dolů, opět nechal vůz vychladnout a sjel kopec poněkud rychleji, ledy povolily tak to šlo. Vůbec jsem nemusel šlapat na brzdu ani na plyn, prostě nic, ten krám se začne dusit jen co se auto samovolně trochu rychleji rozjede, převaluje se na 200ot. za minutu. Tentokrát jsem nezkoušel situaci zachránit, takže se na oněch otáčkách stabilně převaloval asi 10 vteřin, nepřidával, neubíral, prostě si točil 200ot. Řídící jednotku to asi vůbec nezajímalo, jediná svítící kontrolka bylo dobíjení. Pak se srovnal. Nikde žádný chybový kód, nic, asi to kluci ve Fordu považují za standartní situaci, a tak to ŘJ ignoruje. Jen tak zkusmo jsem vzal notebook a udělal přes ForDiag servisní testy, bez motoru jen P1000, s motorem P1000 a P1650(PSP), což je vtipný, protože při sjíždění kopce jsem volantem netočil.
Jak to mají zvláštně vymyšlené. Motor je viditelně v pr*eli, nedokáže normálně fungovat, ale řídící jednotka se tváří že je všechno v pohodě

A když není, tak servo špatný! Takovej typicky výmluvnej přístup k průseru.