Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Odpovědět
ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od ballu » 25.10.2010 22:38

Tak jsem si to pročetl, u rencka se dá udělat tech úprava, pro větší životnost, u fordu mě chybí rosborka s nafocením, abych zjistil na jakém pryncipu to funguje. V žádném případě to není ani klapkou v olejovém filtru ,ani dalšíma kouzlama načaté vačky. Neznám přesně , na čem to je založeno, ale teoreticky by neměl elektrický olejový ventiln od ŘJ dostat povel k otevření natáčení vačky , dokud nebude olej na provozní teplotě, což je první možná chyba. Další chybou je špatný interval výměny oleje, dochází k přepalování oleje, tím zvyšováním jeho hustoty, nebo opačně, ředěním nespáleného paliva na úkor kvality a tím odrbání propočítaného tlaku propustného ventilu na pootočení. Je jedno, jaký olej se použije, /5W30 nebo10W40 atd./protože všechny druhy olejů mají stejnou tekutost při pracovní teplotě. To znamená pro vysvětlení, při nastartování je tlak oleje 10W40 třeba 4 Atm , tlak zahřátím na pracovní teplotu klesne na 2 Atm. U 5W30 při startu bude jen 3 Atm a po zahřátí klesne taky na ty 2 Atm při volnoběhu. Elektrický ventil je dle napětí pouštěného do něj , se otevře na propočtenou mezeru, která při optimálním oleji a jeho teplotě nastaví přesunutí vačky, když má jinou tekutost, nebo je znehodnocený, nastaví zmatu. 8O

JSOU TŘI PŘÍČINY:

1. ŠPATNÝ INTERVAL VÝMĚNY OLEJE

2. DEMENTNÍ HONĚNÍ NEZAHŘÁTÉHO MOTORU

3. ŠPATNÝ SIGNÁL TEPLOTY MOTORU
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od Nepér » 26.10.2010 09:52

Myslím, že to řízení elmag. ventilů bude proporcionální a zpětnovazební, takže hustota oleje by zrovna na tohle neměla mít vliv.
K problému dochází snad pouze při startu, kdy klesne tlak oleje. Tady má jeho hustota vliv na to, za jak dlouho klesne a kolik ho tam zbyde.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od ballu » 26.10.2010 11:28

No právě, při startu by to mělo být vše aretovaný a jestli tam olej je nebo není by nemělo mít vliv. Tam pak dochází k tomu, že to někdo vytáčí po startu do otáček, kdy by již teoreticky posuv vačky měl nastat, ikdyž jen na volnoběh, ale špatné teplotě. Nezahřátý olej = hustý olej špatně natéká i vytéká, tím pádem i zpětná vazba natočení vačky do ŘJ a impuls na el. olejový ventil není synchronizováno. A je zaděláno na zbytečné problémy, rychlejší ztráty funkčnosti.To má pak za následek po vypnutí motoru špatné výchozí nastavení pro příští start. :(
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od V12 » 26.10.2010 17:05

Neviem ako Renault, no na Forde ma TiVCT system snimace polohy vaciek a klukovice, tie robia spatnu vazbu. Takze podla mna to funguje nasledovne :
- v RJ je mapa otacky vs poloha sacej vacky, druha taka ista mapa pre vyfukovu vacku;
- mam nastartovany motor, bezi na volnobezne otacky, podla map su oba presuvniky aretovane, pretoze nedostavaju ziadny olej;
- zvysim otacky nad hranicu zmeny casovania, RJ zareaguje vpustanim oleja do presuvnikov, tie menia pootocenie vackoviek az dosiahnu ziadanu polohu, ktora je vyhodnocovana rozdielom hodnot snimacov klukovice a jednotlivych vackovic, v tom momente RJ prikaze zavriet privod oleja;
- znizim otacky a udeje sa to iste, ale opacnym smerom.

Ak to funguje takto, musi to bezat so studenym aj zohriatym motorom bez ohladu na viskozitu a cerpatelnost oleja. Preto si myslim, ze problem bude niekde inde - po nastaveni zakladnej polohy na volnobezne otacky ako pripravy na chcipnutie motora nepride k uzamknutiu presuvnikov. Nasledkom toho je pri opatovnom startovani cely mechanizmus odomknuty, bez oleja a tym padom rachoti prave 2 az 3 sekundy, kym tam natecie dostatok oleja pre zmenu nastavenia do volnobeznej polohy. RJ ma urcite nejaku casovu konstantu, pocas ktorej ma po nastartovani prist k nastaveniu polohy. Az ked je casova konstanta prekrocena, rozsvieti sa kontrolka poruchy motora. Dovodom moze byt viaznuci aretacny kolik. Preco viazne, je zahada - pricin moze byt viacero - napr. chyba tepelneho spracovania a nasledne otlacenie plus deformacia, zle mazacie vlastnosti A1/B1 oleja, chyby snimacov polohy vackovic / klukovky, zblbnuta RJ atd.
Naposledy upravil(a) V12 dne 26.10.2010 19:46, celkem upraveno 1 x.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

fokso
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 26.10.2010 18:38

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od fokso » 26.10.2010 18:52

Pozdravujem všetkých.
Som tu nový
Su tomu 4 dni ako som sa stal "hrdým" majitelom FF 1.4 r.v. 2005. Ľutujem že som nenavštívil toto fórum pred tým ako som sa rozhodol pre kúpu FF. Myslím že som urobil chybný krok resp. budem štartovať so stlačeným pedálom plynu a tiež uberať plyn aby sa FF rozbehol normálne. Už som mal viac vozítok rôznych značiek ale toto je nad moje "očakávanie" :bebng: :dih:

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od V12 » 26.10.2010 19:29

fokso :
1.4i nema TiVCT, takze ten hrkot pri starte Ta nepostihne. Po tejto stranke mozes byt uplne v klude. Budes riesit iny problem - ako s 80 konmi rozhybat auto tazke 1.3 tony. O tom ale pisem inde, sem to absolutne nepatri.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

fokso
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 26.10.2010 18:38

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od fokso » 26.10.2010 21:18

Ospravedlnujem sa - môj problém je riešený v inej "grupe"

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od ballu » 26.10.2010 22:07

V12: plně s tebou souhlasím. Je možnost někde nafotit rozebrané ovládání vačky. Přes 20 let jsem dělal do hydrauliky, výroba a montáž, tak by se i podle dobře nafocených součástek dalo vydedukovat příčinu problému a možnou nejlacinější a účinou úpravu. Co jsem viděl u rencka zde nafocený, tak jednoznačně odrbaný a technicky nedotáhnutý zámek = pístek. Chyba je ta, že po snížení tlaku oleje, se začne vysouvat s pootáčením do výchozí polohy i ten pístek, který o hranu otvoru dostává na prdel. Pár ranek na hraně a zůstane viset a v základní poloze nezacvakne a pak rachotí. Správně by to mělo chodit tak, že mechanismus se vrátí do výchozí polohy a pak teprve dalším odtokem oleje má pístek vyjet do protilehlého otvoru. Stačila by jen menší úprava origo pístku. :)
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od V12 » 27.10.2010 09:55

ballu :
Aby to fungovalo uplne spolahlivo a dlhodobo, bolo by potrebne pridat este jeden hydraulicky okruh pre uzamykanie / odomykanie, aby to bolo nezavisle od okruhu prestavovania. Alebo to riesit uplne inak, aby nebol potrebny uzamykaci clen.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od Nepér » 27.10.2010 10:44

V12 píše:Neviem ako Renault....
další sada domněnek:
-Aretace je při běžícím motoru snad vždy otevřená ne? Pokud je tedy v motoru olej...
-pokud je to bez oleje, měl by ten kolík zapadnout
-Natočení vaček nebude vůči otáčkám motoru konstantní, záleží na zatížení motoru atd...
-řízení a snímání natočení bude realizováno closed-loop smyčkou, podobně jako bohatost směsi, takže si myslím, že nějaké natočení jinak, než chce ŘJ se nekoná
-na volnoběh by měla být vačka v základní poloze (ale kolík nezacvakne, protože je dostatečný tlak oleje), pak by měl při vypnutí motoru a poklesu tlaku zapadnout, je otázkou, jestli tam neexistuje nějaký mezi-stav, kdy je málo oleje v komorách ale dost oleje pro nezapadnutí kolíku.

Zajímalo by mě, zda je možné ta rozvodová kola vyměnit, aniž by se musely dávat celé rozvody, nebo jestli je to celý taková bejkárna, že je lepší to udělat najednou (ptám se, kdyby mi to rozsvítilo kontrolku dřív než ve 100 000 km).
Naposledy upravil(a) Nepér dne 27.10.2010 15:53, celkem upraveno 1 x.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od V12 » 27.10.2010 13:26

neper :
Ano, su to moje domienky, ale :
- aretacia pri beziacom motore nemusi byt nevyhnutne otvorena. Pokial sa dostane do nizkych az volnobeznych otacok, presuvniky sa nastavia na nulove pootocenia a mechanizmus sa uzamkne. Dovodom tohto stavu je to, ze pri vypinani motora moze tlak poklesnut neskor, nez sa motor uplne zastavi, takze nie je 100% istota, ci sa to spravne uzamkne. Teoria hovori, ze by sa to uzamknut malo...
- ci je natocenie vaciek zavisle len od otacok, to neviem, za tychto okolnosti je to ale jedno
- skutocne natocenie vaciek vs poziadavka RJ - musi tu byt nejake oneskorenie, pretoze ked motor natocis a z nejakeho dovodu nema uzamknute TiVCT (zdroj hluku), RJ sice da pokyn na natocenie na nulu, no trva 2 az 3 sekundy, kym sa do presuvnikov dostane olej a vacky sa skutocne natocia. Ak by tam nebola casova rezerva, samodiagnostika by ihned po nastartovani hodila motor do nudzaku na zaklade poruchy TiVCT - pokyn RJ bez zisteneho natocenia vaciek

Ak by som TiVCT konstruoval a programoval ja, urcite pouzijem treti hydraulicky okruh na odomykanie a urcite nechavam mechanizmus uzamknuty minimalne kusok nad volnobeh - napr. do 1500 rpm. Odomkol by som ho az po prekroceni tychto otacok. Pri vypinani motora by bola vacsia istota, ze sa to uzamkne - motor sa vypina prakticky vzdy z volnobeznych otacok, v ktorych by to bolo uz uzamknute.
Ako to maju vymyslene Henryho motorari ale netusim, su to naozaj moje dohady. Chcelo by to nejakeho cloveka od Forda, ktory tomu naozaj rozumie. Pretoze servismeni su iba vymienaci dielov...

Ad vymena kolies - myslim, ze Foki uz kdesi pisal, ze sa robi cely rozvod, vraj inak na to nie je zaruka :(
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od Nepér » 27.10.2010 15:48

No, docela mě baví, jak je tady najednou každej chytřejší, než konstruktéři od fordu...

Jestli to vydrží 100 tisíc km, tak je to docela slušná životnost ne? :mrgreen: A pak se to udělá s rozvodama a bude to jen o 5 tisíc CZK dražší, no... to je celý.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od V12 » 27.10.2010 18:10

neper :
Je to slaba zivotnost, ba priam tragicka. Mechanika rozvodu musi vydrzat celu zivotnost, to su diely, ktore sa nesmu poskodit. A ked sa poskodia, je to vzdy konstrukcna vada. Je uplne jedno, kolko to stoji a ci to je alebo nie je fatalna porucha. Ako konstrukcnu vadu samozrejme neberiem roztrhnuty, alebo preskoceny remen v dosledku nedodrzaneho intervalu vymeny, to je pochopitelne.
Zaujimave, ze napr. na Hondach, Mazdach alebo Suzuki variabil drzi a drzi aj 250 tisic km.

A este jedna malickost - TiVCT nie je fordi vynalez, vymysleli to inzinieri firmy Denso...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od Nepér » 28.10.2010 12:39

Tak, co napsat do Fordu o nějaké oficiální vyjádření ohledně životnosti těch přesuvníků?
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk

Příspěvek od foki » 28.10.2010 13:27

to neper , jakmile sundas remen tak se musi dat novy a kdyz uz ho budes davat se muze dat kladka a mas hotove rozvody .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti