Příspěvek
od krenda » 05.07.2015 18:26
Včera se mi v tom horku nechtělo, tak jsem to dneska spravil v ještě větším horku

Stín byl jen pod autem a pak až jsem to dodělal...
K věci teda. Napětí ke spojce kompresoru šlo, cívka spojky neměla okruh. Chtěl jsem sundat celou spojku s řemenicí, podařilo se mi sundat jen přítlačák s lamelou a pak jsem narazil na vnější segerovku schovanou v řemenici a na tu jsem neměl kleště, mám jen na vnitřní segerovky a těma se mi ji nepodařilo sundat, protože mi chyběla třetí ruka a je tam přístup jak k penězům i po sundání kompresoru z motoru a vyvěšení na hadicích. Nicméně by byl asi ještě potřeba stahovák na řemenici, takže smůla. Ale když jsem měl kompresor vyvěšený, tak jsem si všiml, že dráty z konektoru nevedou přímo do spojky, ale plus vede ještě přes nějaké čidlo vsazené zvrchu do těla kompresoru. Je to mosazný váleček vsazený do kompresoru a zajištěný plíškem se šroubkem. Napadá mě, že by to mohl být "havarijní" rozpínací termostat s pevně nastavenou hodnotou. Vytáhnout se mi ho nepodařilo, opět není přístup a za ty roky je to "zarostlé" do těla. No ve finále jsem toto čidlo vyřadil- prostě jsem mu ucvak dráty, které jsem spojil, celé to poskládal a už chladím

Teď otázka, proč se rozepnul a už zpět nesepnul. Buď mechanická závada čidla, v horším případě závada kompresoru. V každém případě jsem s tím ujel 20km, neprojevil se žáden problém a kompresor jde pěkně hladce. Čidlo se dá koupit jako součást elektromagnetu spojky za cca 1800,- nebo komplet spojka s řemenicí za 3300,- co jsem na rychlo našel na netu. Přes zimu to asi vyměním, ať mám klid. Jen to bude chtít odsát chladivo a vytáhnout kompresor pěkně na ponk.
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz