Stránka 9 z 14

Re: výměna palivového filtru

Napsal: 06.06.2011 08:21
od ACEMajky
Jeste se pro jistotu optam, do 2,2TDCi je asi taky ten HDF924...

Re: výměna palivového filtru

Napsal: 06.06.2011 19:04
od davemomo
jo je to ten samej

Re: výměna palivového filtru

Napsal: 31.10.2011 21:05
od pj$lf
Kdysi jsem nekde cetl, ze z pouzityho palivovyho filtru se da i v domacich podminkach udelat jednoduchej rozbor. Z vysledku se pak da zhruba usoudit jak je na tom cerpadlo. Jestli si dobre pamatuju tak je to zalozeny pouze na detekci kovovejch pilin. V servisu mi starej filtr naplnenej naftou zavickovali a odvez sem si ho domu. Ted bohuzel nemuzu najit nic o tom jak ten rozbor udelat. Asi sem si vymyslel peknou kravinu, co? :mrgreen: Kdyz rozrezu flexou obal tak bude kovovejch pilin vsude spousta a nezjistim nic. Nezkousel jste s tim nekdo laborovat?

Re: výměna palivového filtru

Napsal: 31.10.2011 21:48
od tomason
To je zajímavá dedukce, jeden mechoš pronesl,že jich tam je vždycky tři pr.ele ,hlavně u těch papírovejch vložek i já jich tam měl hafo :lol:

Re: výměna palivového filtru

Napsal: 01.11.2011 11:24
od pj$lf
Ok. Předpokládejme, že se tam vždycky nějaký piliny najdou. Pokud jich tam bude ale hodně, tak to značí načnutý čerpadlo a dává mi to možnost potenciálně ten problém řešit dřív, než to skončí nepojízdnym autem. Zatím žádné problémy s palivovou soustavou nepozoruju, ale přišlo mi zajímavý si takhle prověřit kondici čerpadla. Napadlo mě profiltrovat naftu co zbyla ve filtru. Jestli myslíte, že je to blbost, tak pude filtr na likvidaci.

Re: výměna palivového filtru

Napsal: 01.11.2011 16:40
od lucky.jack
Osobně bych do něj radši nekoukal :mrgreen: Nač se stresovat. Stejně nevíš co je "hodně a málo" pilin, tak na co nad tím laborovat. Jestli má čerpadlo odejít tak odejde. Včas měnit filtr a brát dobrou naftu, víc stejně člověk udělat nemůže...a jezdit jako člověk :palec_nahoru:

Re: výměna palivového filtru

Napsal: 01.11.2011 18:06
od Brehowicz
No ono taky nevykoukáte vubec nic vzorek nafty se strká do mikroskopu,jestli čekáte nějaké špony z čerpadla tak to hoši není soustruh :mrgreen:

Re: výměna palivového filtru

Napsal: 01.11.2011 18:45
od tomason
Tam jsou špony o velikosti pul centimetru :mrgreen: estli jsou jen z čerpadla nevim,ale mám fotku někde.

Re: výměna palivového filtru

Napsal: 01.11.2011 18:54
od Brehowicz
Z čerpadla to bude fakt těžko,když vezmu v potaz z jaké je to oceli aby bylo něco tak velkého z čerp tak by muselo něco rupnout a v tu chvíli by bylo v háji okamžitě né jen že by nedavalo tlak.Ty rotační části trpí jen otěrem.V nejbližší diesel servisu určitě nebudou mít problém ukázat jak vypadají opotřebené části z CR.

Re: výměna palivového filtru

Napsal: 02.11.2011 18:32
od pj$lf
tomason: 8O tu fotku nahod, to by me zajimalo...

Re: výměna palivového filtru

Napsal: 29.12.2011 22:30
od ACEMajky
Chci se ujistit v mych myslenkach. Je mozne, kdyz clovek nezaleje naftovy filtr na 2.0TDCi a pak bude tocit starterem jak zbesilej, ze odrovna cerpadlo - zadre?
Svara prodal mondeo a manikoj zacali houpat otacky a hulilo + se chovalo jak kdyz ma malo nafty (filtr mel pres 50 000kmnajeto), tak manik dal new filtr, ale jeho znamy mu rekl, ze si cerpadlo natahne naftu samo, vysledek - auto nejde nahodit a dneska nejaky manik z delphi servisu pro pripojeni na PC rekl, ze je zadrene cerpadlo a zadelane vstriky sponama (nevimjak to z PC poznal,a lebudiz) - podstatne je, ze bych kupujicimu neuznal zaruku - vraceni penez

Re: výměna palivového filtru

Napsal: 30.12.2011 07:55
od lucky.jack
Tohle řešit je na pikaču. Zrovna tak by se dalo říct, že už to mohlo být hodně načatý a proto se toho majitel snažil zbavit(to samozřejmě netvrdím!), ale zrovna tak nesprávný postup výměny palvového filtru může mít fatální následky. Spíš by mě zajímalo, jak se z PC dá poznat, že jsou vstřiky plný pilin?? Přidřený čerpadlo asi ano, i když bych to spíš tvrdil až po testu na stolici a ne podle tlaku čerpadlo(z toho asi technik vycházel).

Re: výměna palivového filtru

Napsal: 30.12.2011 10:43
od Dr.Romca
Tam je celkem dost průserů teda....

1.) filtr u TDCi by nikdy neměl mít najeto 50 tisíc - to je skoro stopro ucpanej a jde to tím tlakem okolo... (to by vysvětlovalo ty záškuby a tak...) výměna filtru je doporučovaná za 20tis, nebo za rok, osobně jsem vyměňoval nejpozději za 15tis...

2.) vstřiky a čerpadlo jsou mazané pouze naftou, takže pokud filtr nezalil a pak tahal naftu podtlakem čerpadla, je dost pravděpodobný, že to to čerpadlo přidřelo, díky přidření se dostaly piliny do vstřiků a auto nejede...

3.) podle diagnostiky se pozná jen množství paliva, který ten daný vstřik dává, piliny v tom by určitě nepoznal, to leda po vyndání a prozkoumání... pak na stolici se pozná, jaký má ten který daný vstřik otevírací tlak - mělo by to být cca 80 barů...

Každopádně bych to spíš viděl na chybu nového majitele, protože kdyby tohle udělal i na nových vstřikách, tak by to mohlo dopadnout úplně stejně...

Re: výměna palivového filtru

Napsal: 01.01.2012 17:28
od ACEMajky
vim na 100% ze majitel neprodaval autak kvuli spatnemu stavu (je to muj svara a auto znam jak svoje + duvod prodeje byl, koupe tretiho vozu a mondeo bylo najednou tak nejak navic (pred prodejem s autem jeste otocil Belgii a zpet, to by si nelajsk s nacatym autem - motorem)

Jak sem ted se svagremmluvil, taknovy majitel je nejaky koumes. Filtr tam dal nejaky z auto kelly, onen servisak z delphi si odvezl stary filtr na prozkoumani, try v nem nic nenasel (no okem toho asi moc nepozna) a jeste pri otvirani filtru mu spadnul na zem nebo co.... No asi to budou odbornici

Pokud me pamet neklame, vyrobce udava vymenu filtru po 60 000km, doporucuje se po 40 000km - s kazdou druhou vymenou oleje

Re: výměna palivového filtru

Napsal: 03.01.2012 00:31
od buceek07
výměna palivového filtru u dieselu po 40, natož 60 000 km je naprostá utopie :irre: :irre: