výměna palivového filtru
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna palivového filtru
Jeste se pro jistotu optam, do 2,2TDCi je asi taky ten HDF924...
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
- davemomo
- Test driver
- Příspěvky: 5672
- Registrován: 03.01.2011 17:07
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna palivového filtru
jo je to ten samej
Ford Mondeo MK3 Titanium X (ST paket) 2,2 TDCI GALERKA
koupím jednu zadní a 2přední krytky ST prahu před FL

- pj$lf
- Junior
- Příspěvky: 351
- Registrován: 25.08.2010 12:20
- Bydliště: Praha
Re: výměna palivového filtru
Kdysi jsem nekde cetl, ze z pouzityho palivovyho filtru se da i v domacich podminkach udelat jednoduchej rozbor. Z vysledku se pak da zhruba usoudit jak je na tom cerpadlo. Jestli si dobre pamatuju tak je to zalozeny pouze na detekci kovovejch pilin. V servisu mi starej filtr naplnenej naftou zavickovali a odvez sem si ho domu. Ted bohuzel nemuzu najit nic o tom jak ten rozbor udelat. Asi sem si vymyslel peknou kravinu, co?
Kdyz rozrezu flexou obal tak bude kovovejch pilin vsude spousta a nezjistim nic. Nezkousel jste s tim nekdo laborovat?

- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: výměna palivového filtru
To je zajímavá dedukce, jeden mechoš pronesl,že jich tam je vždycky tři pr.ele ,hlavně u těch papírovejch vložek i já jich tam měl hafo 

byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- pj$lf
- Junior
- Příspěvky: 351
- Registrován: 25.08.2010 12:20
- Bydliště: Praha
Re: výměna palivového filtru
Ok. Předpokládejme, že se tam vždycky nějaký piliny najdou. Pokud jich tam bude ale hodně, tak to značí načnutý čerpadlo a dává mi to možnost potenciálně ten problém řešit dřív, než to skončí nepojízdnym autem. Zatím žádné problémy s palivovou soustavou nepozoruju, ale přišlo mi zajímavý si takhle prověřit kondici čerpadla. Napadlo mě profiltrovat naftu co zbyla ve filtru. Jestli myslíte, že je to blbost, tak pude filtr na likvidaci.
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: výměna palivového filtru
Osobně bych do něj radši nekoukal
Nač se stresovat. Stejně nevíš co je "hodně a málo" pilin, tak na co nad tím laborovat. Jestli má čerpadlo odejít tak odejde. Včas měnit filtr a brát dobrou naftu, víc stejně člověk udělat nemůže...a jezdit jako člověk 


Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: výměna palivového filtru
No ono taky nevykoukáte vubec nic vzorek nafty se strká do mikroskopu,jestli čekáte nějaké špony z čerpadla tak to hoši není soustruh 

- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: výměna palivového filtru
Tam jsou špony o velikosti pul centimetru
estli jsou jen z čerpadla nevim,ale mám fotku někde.

byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: výměna palivového filtru
Z čerpadla to bude fakt těžko,když vezmu v potaz z jaké je to oceli aby bylo něco tak velkého z čerp tak by muselo něco rupnout a v tu chvíli by bylo v háji okamžitě né jen že by nedavalo tlak.Ty rotační části trpí jen otěrem.V nejbližší diesel servisu určitě nebudou mít problém ukázat jak vypadají opotřebené části z CR.
- pj$lf
- Junior
- Příspěvky: 351
- Registrován: 25.08.2010 12:20
- Bydliště: Praha
Re: výměna palivového filtru
tomason:
tu fotku nahod, to by me zajimalo...

- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna palivového filtru
Chci se ujistit v mych myslenkach. Je mozne, kdyz clovek nezaleje naftovy filtr na 2.0TDCi a pak bude tocit starterem jak zbesilej, ze odrovna cerpadlo - zadre?
Svara prodal mondeo a manikoj zacali houpat otacky a hulilo + se chovalo jak kdyz ma malo nafty (filtr mel pres 50 000kmnajeto), tak manik dal new filtr, ale jeho znamy mu rekl, ze si cerpadlo natahne naftu samo, vysledek - auto nejde nahodit a dneska nejaky manik z delphi servisu pro pripojeni na PC rekl, ze je zadrene cerpadlo a zadelane vstriky sponama (nevimjak to z PC poznal,a lebudiz) - podstatne je, ze bych kupujicimu neuznal zaruku - vraceni penez
Svara prodal mondeo a manikoj zacali houpat otacky a hulilo + se chovalo jak kdyz ma malo nafty (filtr mel pres 50 000kmnajeto), tak manik dal new filtr, ale jeho znamy mu rekl, ze si cerpadlo natahne naftu samo, vysledek - auto nejde nahodit a dneska nejaky manik z delphi servisu pro pripojeni na PC rekl, ze je zadrene cerpadlo a zadelane vstriky sponama (nevimjak to z PC poznal,a lebudiz) - podstatne je, ze bych kupujicimu neuznal zaruku - vraceni penez
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: výměna palivového filtru
Tohle řešit je na pikaču. Zrovna tak by se dalo říct, že už to mohlo být hodně načatý a proto se toho majitel snažil zbavit(to samozřejmě netvrdím!), ale zrovna tak nesprávný postup výměny palvového filtru může mít fatální následky. Spíš by mě zajímalo, jak se z PC dá poznat, že jsou vstřiky plný pilin?? Přidřený čerpadlo asi ano, i když bych to spíš tvrdil až po testu na stolici a ne podle tlaku čerpadlo(z toho asi technik vycházel).
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- Dr.Romca
- .
- Příspěvky: 7111
- Registrován: 27.06.2011 15:06
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna palivového filtru
Tam je celkem dost průserů teda....
1.) filtr u TDCi by nikdy neměl mít najeto 50 tisíc - to je skoro stopro ucpanej a jde to tím tlakem okolo... (to by vysvětlovalo ty záškuby a tak...) výměna filtru je doporučovaná za 20tis, nebo za rok, osobně jsem vyměňoval nejpozději za 15tis...
2.) vstřiky a čerpadlo jsou mazané pouze naftou, takže pokud filtr nezalil a pak tahal naftu podtlakem čerpadla, je dost pravděpodobný, že to to čerpadlo přidřelo, díky přidření se dostaly piliny do vstřiků a auto nejede...
3.) podle diagnostiky se pozná jen množství paliva, který ten daný vstřik dává, piliny v tom by určitě nepoznal, to leda po vyndání a prozkoumání... pak na stolici se pozná, jaký má ten který daný vstřik otevírací tlak - mělo by to být cca 80 barů...
Každopádně bych to spíš viděl na chybu nového majitele, protože kdyby tohle udělal i na nových vstřikách, tak by to mohlo dopadnout úplně stejně...
1.) filtr u TDCi by nikdy neměl mít najeto 50 tisíc - to je skoro stopro ucpanej a jde to tím tlakem okolo... (to by vysvětlovalo ty záškuby a tak...) výměna filtru je doporučovaná za 20tis, nebo za rok, osobně jsem vyměňoval nejpozději za 15tis...
2.) vstřiky a čerpadlo jsou mazané pouze naftou, takže pokud filtr nezalil a pak tahal naftu podtlakem čerpadla, je dost pravděpodobný, že to to čerpadlo přidřelo, díky přidření se dostaly piliny do vstřiků a auto nejede...
3.) podle diagnostiky se pozná jen množství paliva, který ten daný vstřik dává, piliny v tom by určitě nepoznal, to leda po vyndání a prozkoumání... pak na stolici se pozná, jaký má ten který daný vstřik otevírací tlak - mělo by to být cca 80 barů...
Každopádně bych to spíš viděl na chybu nového majitele, protože kdyby tohle udělal i na nových vstřikách, tak by to mohlo dopadnout úplně stejně...
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna palivového filtru
vim na 100% ze majitel neprodaval autak kvuli spatnemu stavu (je to muj svara a auto znam jak svoje + duvod prodeje byl, koupe tretiho vozu a mondeo bylo najednou tak nejak navic (pred prodejem s autem jeste otocil Belgii a zpet, to by si nelajsk s nacatym autem - motorem)
Jak sem ted se svagremmluvil, taknovy majitel je nejaky koumes. Filtr tam dal nejaky z auto kelly, onen servisak z delphi si odvezl stary filtr na prozkoumani, try v nem nic nenasel (no okem toho asi moc nepozna) a jeste pri otvirani filtru mu spadnul na zem nebo co.... No asi to budou odbornici
Pokud me pamet neklame, vyrobce udava vymenu filtru po 60 000km, doporucuje se po 40 000km - s kazdou druhou vymenou oleje
Jak sem ted se svagremmluvil, taknovy majitel je nejaky koumes. Filtr tam dal nejaky z auto kelly, onen servisak z delphi si odvezl stary filtr na prozkoumani, try v nem nic nenasel (no okem toho asi moc nepozna) a jeste pri otvirani filtru mu spadnul na zem nebo co.... No asi to budou odbornici
Pokud me pamet neklame, vyrobce udava vymenu filtru po 60 000km, doporucuje se po 40 000km - s kazdou druhou vymenou oleje
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
-
- Test driver
- Příspěvky: 10344
- Registrován: 07.02.2010 11:46
- Bydliště: Olšany u Prostějova
Re: výměna palivového filtru
výměna palivového filtru u dieselu po 40, natož 60 000 km je naprostá utopie



Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů