Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6858
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 15.11.2020 18:34

Ekoklika chce zavrit jaderne, tepelne elektrarny, ktere vyrabi vetsinu el. energie, navic se daji priskrtit ci dodavat na plny vykon, ktere obnovitelne zdroje tohle nebo v blizke budoucnosti dokazou? Tech par vodnich? Chapu tepelne, ale proc jaderne? Vim Fukusima, Cernobyl a dalsi https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_ja ... A1ri%C3%AD ale to je otazka technologii, ktere tohle dokazou na 99% vyloucit. To uchovani energie jako treba Muskova baterie v Australii? Jak by asi vypadala na spotrebu Evropy i s el. auty?

Stano: kdyz se nekdo na neco pta a pouzije ? Nevim jak u vas, ale u nas je to interpukcni znamenko na konci vety TAZACI, tedy kdyz chci na neco odpoved kterou neznam. :roll: Srovnavat dotaci na kotle s dotaci na elektromobily hmm. :irre: Neco protlacovat bez koncepce a jestli je to vubec technicky proveditelne, mi moc logicke neprijde. Proc ja se vzdycky necham dohnat do tohohle a stejne to prekroutis a odpoved stejne nenapises. :roll:
mm. ty ropaky, dnesni, jsou na takove technicke urovni, ze skoro nejdou zmerit, ovsem vzdycky se neco najde a to je chce tvoje klika zrusit.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24543
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 15.11.2020 19:14

jenikHK píše: 15.11.2020 16:30.. se u nás vyrobí už dnes dost na to, aby přešla prakticky více-mene veškerá osobní doprava na elektroauta. (Stačí se podívat, kolik se vyvezlo).
vypocty opraveny

1. v roce 2018 jsme exportovali 25,5TWh a 11,6TWh jsme dovezli, coz je 13,9TWh cisty vyvoz, tedy 13900000MWh
2. prumerna spotreba elektromobilu je 13kWh/100km (napr. e-Golf 12,7kWh, leaf 15kWh, tesla S 22kWh), coz pri najezdu 20000km za rok je 2,6MWh
... z cisteho exportu (bez zapocitani ztrat v prenosu, ztrat zpremeny na odpovidajici napeti a ztrat z dobijeni i samovolneho vybijeni) tedy nabijes na rok 5346154 aut
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13483
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 15.11.2020 19:51

Karel: Takze ty nevies pisat bez zosobnovania protinazoru, utokov a pod. Tak to napisem znovu, aby to pochopili aj rozumovo menej obdareni: NIE SOM zastanca elektro aut. Opakujem po neviem kolky krat, potrebuje ist vyvoj dalej, musime sa niekam posunut. To, co je teraz, je neudrzatelne.
Ale elektromobily sa mi pacia. Cena od... je sice vyssia, ale su v nej automaticky take veci ako uspora na palive, uspora na servise, automaticka prevodovka, programovatelne vykurenie alebo vychladenie auta (aj take webasto iba kuri), bezhlucny a bezsmradovy odjazd z garaze, atd.
Ja vidim buducnost v hybridoch - ale nie mild hybridoch, to je kravina iba pre test normovanej spotreby. Hybrid, kde konvencny motor je iba predlzovac dojazdu a na kolesa je pripojeny elektromotor. Paliva budu synteticke a/alebo odpadove bioplyny.
Pre tych, co baterka bude mat dostatocny dojazd, vystacia bez konvencneho motora. Pre tych, co budu vacsinou jazdit po dialnici, bude mensia baterka a vacsi konvencny motor. Danovo to bude zatazene tak, ze "dialnicne" auta sa neoplatia na jazdu okolo domu. Ako maju teraz na zapade, ze naftak sa neoplati na najazd 15-20t km rocne.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3104
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od jenikHK » 15.11.2020 20:09

ZaQik píše: 15.11.2020 19:14
hodne odvazne a hloupe tvrzeni :palec_dolu:
1. v roce 2018 jsme exportovali 25,5TWh a 11,6TWh jsme dovezli, coz je 13,9TWh cisty vyvoz, tedy 13900000MWh
2. prumerna spotreba elektromobilu je 13kWh/100km (napr. e-Golf 12,7kWh, leaf 15kWh, tesla S 22kWh), coz pri najezdu 20000km za rok je 260MWh
... z cisteho exportu (bez zapocitani ztrat v prenosu, ztrat zpremeny na odpovidajici napeti a ztrat z dobijeni i samovolneho vybijeni) tedy nabijes na rok jen 53461,5 auta
Pozor, ta spotřeba je (stejně jako u spalovaku) na 100km, při nájezdu 20000km je to teda 200x 13kWh/100km, tj. 2600kWh ročně.

S tímto a objemem exportu to pak vychází na +-5 mil aut.

Mužem řešit nájezd (tipuju kolem 15000 roční průměr) a spotřebu včetně ztrát při nabíjení, takže řekněme 20kWh/100km, ale to výsledek zase tolik nezmění.

Jako dalo mi dost zabrat se přenést přes to, že energie by byla. Ale ani to nemění nic na mém názoru, že elektro vidím do města.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6858
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 15.11.2020 20:56

Stano: mozna nekdy pochopis, ze mit nejaky nazor na problem a nedokazat si ho obhajit, neni zrovna vizitka tech "rozumovo vice obdarenych" a uz jsem Ti psal, ze by jsi se uplatnil v politice, pripominas mi Babise, taky odpovida na neco jineho nez se ho ptaji, ja narozdil od Tebe jsem pragmatik, ale Ty jsi demagog-teoretik :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13483
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 15.11.2020 21:11

To je mozno tvoj pohlad. Lebo ked niekto s tebou nesuhlasi, tak automaticky pre teba nema argumenty a nevie si to obhajit. A presne ako pisem, bez osocovania a utokov sa ani nevies vyjadrit.
Bavime sa o zmene konceptu. S tym, ze niektore veci este nemaju realnu podobu, ale pocita sa, ze do nejakeho casu ju budu mat. Ako baterky - s olovenymi baterkami nemali elektromobily nielen ekonomicky, ale ani technologicky zmysel. Ale predsalen nad tym uvazovali, boli prototypy, testovali. Pripravovali si to pre buduce technologie (existoval aj elektro favorit). A zrazu bum, s lionkami sa to za par rokov zmenilo. I ked nebyt Tesly, tak ostatne automobilky by spali nadalej. A zas Tesla by na olovenych alebo NiMH baterkach velmi neprerazila. Takze ak teraz vies naisto bohorovne povedat, ze najblizsich 20 rokov sa vyvoj baterii nikam neposunie, tak dobre, mas pravdu, ze lepsia volba je palit mrtve dinosaury. To iste plati aj na vyrobu elektriny, synteticke paliva, skladovanie energie, atd.

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 755
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 15.11.2020 22:59

jenikHK píše: 15.11.2020 20:09 S tímto a objemem exportu to pak vychází na +-5 mil aut.
-no nehci ti kazit radost, ale i kdyby se dobíjeli pouhá 2% z 5 milionů a to pouze pomalým nabíjením ze zásuvky tzn. žádný Wallbox ani (super)rychlonabíječka, tak dokážeš využít cca 2% z maximálního výkonu energetických zdrojů a to vč. náladových OZE >>> teď si k tomu přičti distribuční ztráty + nespolehlivost OZE + ani neobnovitelné zdroje nemohou/nejedou na 100% a vzájemně se vykrývají/zálohují atd. + jsme tranzitní stát + lidé budou využívat všudypřítomné rychlé nabíjení a i těch pár procent BEV ti může přivodit kolaps , protože nebudeme schopni dodat potřebnou energii (navíc takové příjemné několika GW jojo nedělá dobře žádnému zdroji energie .. ) >> už teď jsou občasné výpadky např. kvůli "akutnímu" nedostatku energie

- abys to lépe pochopil, tak ti dám příklad ze světa ICEV >> představ si, že máš v nádrži přesně 1 litr paliva a jedeš do táhlého kopce a aktuální spotřebu budeš mít 15l/100km >>> dojedeš k čerpací stanici, která je vzdálená 7km, když máš průměrnou spotřebu 6l/100km ? ...

btw studie uvádí, že současná síť je schopna obsloužit cca 400tis. až 1 milion BEV, ALE!! pouze při pomalém dobíjení přes noc a taky se tam uvádí, že rychlé dobíjení je velký problém s kterou studie ani nekalkulovala ... >> zajímavé, že skoro všichni majitelé BEV svorně trvdí, že nabíjí jen přes noc, ale když jedu delší trasu s BEV, tak se mi několikrát do roka stane, že čekám cca 20-50 minut na uvolnění nabíječky (a to s ním zas tak často nejezdím delší trasy)... nechápu jak je to možné, když jezdí jen pár BEV a skoro všichni dobíjí jen doma pomalu přes noc:D
stano. píše: 15.11.2020 19:51 Opakujem po neviem kolky krat, potrebuje ist vyvoj dalej, musime sa niekam posunut. .
hned na začátek>> sám taky jezdím BEV(firmním >> musím) a líbí se mi pohon na elektromotor, ale nějak nemohu překousnost to, že se to tlačí silou a vysávají se peníze z našich kapes na to, aby někdo druhý mohl parazitovat na zbytku společnosti..

kam se chceš posunout ?
- auta("kluzáky") se vyvíjí nezávisle na pohonu
- s elektromotory jsme se dostali skoro na vrchol před několika dekádami a teď už se honí poslední procenta efektivity + miniaturizace (tam už taky není moc prostoru max. na úkor spolehlivosti/výdrže)
- i kdyby se nám s bateriemi povedlo dosáhnout teoretického maxima energetické hustoty(reálně skončíme na cca 1/3), tak to pořád bude málo.. přeci jen energetickou hustotu a jednoduchost skladování paliva nejde snadno nahradit ..

Neudržitelný je bateriový koncept v masovém měřítku sice nemáme nic lepšího než EV (případně magnetickou levitaci), ale BEV + OZE je doslova cesta do pekel a nastartuje masivní drancování zdrojů a v tomhle směru vypadá ICEV ještě velmi dobře

úspor tam moc nehledej zatím to umírá taky (a umírat bude >> nevěř PR řečičkám) viz milionové Tesly, které mají za sebou několik výměn baterie i elektromotorů >> jelikož je zatím elektřina výhodněji daněna a narozdíl od paliva není zatížena spotřební daní, tak náklady na km jsou zatím velmi nízké, ale zaplatíme to BEVkařům všichni i ti co nejezdí ani autobusem ;) navác i ten základní servis není žádná výhra >> EV vs ICEV

Všechen tenhle nátlak je doslova šílenost a) prodražuje to ICEV i jejich provoz b) tím že se nesmyslně prodražuje ICEV a dotace směřují do elektromobility není takový tlak na ceny BEV ..

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3104
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od jenikHK » 15.11.2020 23:28

Ano, a také jsem již výše psal, že distribuce je problém - (ne)překvapivě se nebudou elektromobily nabíjet v elektrárně...

To zdanění je taky dobrý bod - pokud by se měly nahradit výpadky ze spotřební daně na paliva, znamenalo by to hrubým odhadem uvalení daně na elektriku ve výši kolem 7Kc/kWh.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24543
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 17.11.2020 10:29

https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... e-40342398

u UK reseni vypadku spotrebni dane maji - budes smet ujet cca 5kkm a za kazdy dalsi zaplatis :roll:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
kPetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 523
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od kPetr » 17.11.2020 16:59

No, 10 let je hodně krátká doba, mě to připadá jak z říše fantazie: https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... 0-40342293

Johnson je asi důkazem, že nový koronavirus napadá v některých případech hlavně mozek :bebng:
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13483
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 17.11.2020 17:02

Hlavne ze z tej zlej EU, co chce presadzovat nejake pravidla, vystupili :lol: :lol:

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24543
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 17.11.2020 17:04

kPetr, vzdyt o tom uz delsi dobu hovorime, Mlho
viewtopic.php?p=1191175#p1191175
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 755
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 17.11.2020 18:28

stano. píše: 17.11.2020 17:02 Hlavne ze z tej zlej EU, co chce presadzovat nejake pravidla, vystupili :lol: :lol:
za tímhle vším musí stát neuvěřitelně silný lobbing >> to už není o EU, ale o skupinách, které na tom nechutně zbohatnou + zajistí jim to stálé příjmy a až bude dokonáno, tak začnou lobbovat za něco jiného ..

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13483
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 17.11.2020 18:50

Pisem, esteze z tej EU vystupili. Uz im nikto nebude diktovat! Doseru si to sami :lol:

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13410
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od miki21 » 17.11.2020 18:59

A ty si myslíš, že v té posraté ecoteroristické EU to bude jinak? :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 0 hostů