jenikHK píše: 15.11.2020 20:09
S tímto a objemem exportu to pak vychází na +-5 mil aut.
-no nehci ti kazit radost, ale i kdyby se dobíjeli pouhá 2% z 5 milionů a to pouze pomalým nabíjením ze zásuvky tzn. žádný Wallbox ani (super)rychlonabíječka, tak dokážeš využít cca 2% z maximálního výkonu energetických zdrojů a to vč. náladových OZE >>> teď si k tomu přičti distribuční ztráty + nespolehlivost OZE + ani neobnovitelné zdroje nemohou/nejedou na 100% a vzájemně se vykrývají/zálohují atd. + jsme tranzitní stát + lidé budou využívat všudypřítomné rychlé nabíjení a i těch pár procent BEV ti může přivodit kolaps , protože nebudeme schopni dodat potřebnou energii (navíc takové příjemné několika GW jojo nedělá dobře žádnému zdroji energie .. ) >> už teď jsou občasné výpadky např. kvůli "akutnímu" nedostatku energie
- abys to lépe pochopil, tak ti dám příklad ze světa ICEV >> představ si, že máš v nádrži přesně 1 litr paliva a jedeš do táhlého kopce a aktuální spotřebu budeš mít 15l/100km >>> dojedeš k čerpací stanici, která je vzdálená 7km, když máš průměrnou spotřebu 6l/100km ? ...
btw studie uvádí, že současná síť je schopna obsloužit cca 400tis. až 1 milion BEV, ALE!! pouze při pomalém dobíjení přes noc a taky se tam uvádí, že rychlé dobíjení je velký problém s kterou studie ani nekalkulovala ... >> zajímavé, že skoro všichni majitelé BEV svorně trvdí, že nabíjí jen přes noc, ale když jedu delší trasu s BEV, tak se mi několikrát do roka stane, že čekám cca 20-50 minut na uvolnění nabíječky (a to s ním zas tak často nejezdím delší trasy)... nechápu jak je to možné, když jezdí jen pár BEV a skoro všichni dobíjí jen doma pomalu přes noc:D
stano. píše: 15.11.2020 19:51
Opakujem po neviem kolky krat, potrebuje ist vyvoj dalej, musime sa niekam posunut. .
hned na začátek>> sám taky jezdím BEV(firmním >> musím) a líbí se mi pohon na elektromotor, ale nějak nemohu překousnost to, že se to tlačí silou a vysávají se peníze z našich kapes na to, aby někdo druhý mohl parazitovat na zbytku společnosti..
kam se chceš posunout ?
- auta("kluzáky") se vyvíjí nezávisle na pohonu
- s elektromotory jsme se dostali skoro na vrchol před několika dekádami a teď už se honí poslední procenta efektivity + miniaturizace (tam už taky není moc prostoru max. na úkor spolehlivosti/výdrže)
- i kdyby se nám s bateriemi povedlo dosáhnout teoretického maxima energetické hustoty(reálně skončíme na cca 1/3), tak to pořád bude málo.. přeci jen energetickou hustotu a jednoduchost skladování paliva nejde snadno nahradit ..
Neudržitelný je bateriový koncept v masovém měřítku sice nemáme nic lepšího než EV (případně magnetickou levitaci), ale BEV + OZE je doslova cesta do pekel a nastartuje masivní drancování zdrojů a v tomhle směru vypadá ICEV ještě velmi dobře
úspor tam moc nehledej zatím to umírá taky (a umírat bude >> nevěř PR řečičkám) viz milionové Tesly, které mají za sebou několik výměn baterie i elektromotorů >> jelikož je zatím elektřina výhodněji daněna a narozdíl od paliva není zatížena spotřební daní, tak náklady na km jsou zatím velmi nízké, ale zaplatíme to BEVkařům všichni i ti co nejezdí ani autobusem

navác i ten základní servis není žádná výhra >>
EV vs ICEV
Všechen tenhle nátlak je doslova šílenost a) prodražuje to ICEV i jejich provoz b) tím že se nesmyslně prodražuje ICEV a dotace směřují do elektromobility není takový tlak na ceny BEV ..