Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4025
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 04.11.2020 13:05

ZaQik píše: 04.11.2020 11:00 ceka se dalsi zdrazovani spalovaku, takze tehle argument Ti dlouho nevydrzi :(
Tohle je bohužel vidět už ted ... cena elektroaut je brutál a místo aby šla dolu, tak "normální" auta na to začnou stoupající cenou tlačit z druhý strany...
Potkaj se za pár let někde na půl cesty a centrálně planovaným automotiv hospodářstvím nás do toho elektroauta dotlačí, pokud by si s tím měl poradit trh jako takovej, nevěřím, že by to proběhlo dříve než za 15-20let. A to se mi samozřejmě nelíbí, protože o ekologii tu nakonec stejně vůbec nejde.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6862
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 04.11.2020 13:25

proc nemohli tlacit na automobilky postupne, treba do 10 let ty a ty emise, no a technicky vyvoj by to ustal(teoreticky), ale takhle brutalne snizovat emise :dih:

uz ted je cena rovnoceneho auta mimo Eu o 30% vyssi(bez dani) se srovnatelnym motorem, myslim ze to byla nejaka sedule a Rusko-CR
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 759
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 04.11.2020 18:56

jednoduché z toho co vytřískají z extra "poplatků" za neobnovitelné zdroje energie a výroby/provozu ICEV nacpou do BEV i OZE a pak ukazovat prstem jak jsou neobnovitelné zdroje a ICEV drahé :), ale až se jim začnou krátit příjmy z těchto penězovodů, tak se budeme škaradě divit a to všichni .. nejen z cen, ale i z problémů, které sebou útlum klasické energetiky + nárůst počtu BEV přinese ..

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3113
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od jenikHK » 04.11.2020 20:40

https://www.autoforum.cz/predstaveni/sa ... ne-duvody/

Jo, vidím to dost podobne, z technického hlediska. Politika je ale věc druhá.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6862
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 05.11.2020 06:47

tak tohle je :palec_nahoru:, to by se cistil interier a taky zadne obouchane dvere na parkovisti :)
https://www.autoforum.cz/fascinace/nejl ... -nevyrabi/?
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 05.11.2020 07:06

Karel2: No já tam vidím hned několik nevýhod. První, co mě napadá, že tam zůstává dost široký práh, který musíš překročit, myslím že zas tak pohodlně se do toho nenastupuje. Ono je to jen propagační video, vsadím se, že se herci chvíli učili, jak nastupovat a vystupovat, aby to vypadalo super.

O dalších nevýhodách se píše přímo v tom článku, děsně mechanicky složité (= cena, spolehlivost), a taky bezpečnost, jen blbé okýnko, když se zavírá automaticky, má nějakou ochranu proti skřípnutí člověka a tady se zavírají celé dveře.

Technicky určitě zajímavé, ale nepraktické.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6862
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 05.11.2020 07:10

technicky urcite slozite jak dva panty na dver a pri urovni cistoty nasich podzimnich cest bych chtel videt, jak dlouho by to u nas fungovalo, nastupovani bych zas tak velky problem nevidel, mozna deti, ale stejne se mne to libi :wink:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 05.11.2020 07:16

Já tam problém vidím, nejsem dlouhonohá modelka, jako v tom videu. Ten hezkej polstrovanej práh by byl za chvíli pěkně ošlapanej a to nejen od dětí.

Jinak tady máš přehled všech zvláštních dveří, největší úlet je tam nějaká alfa, která zvedá dveře asi do 6 metrů výšky, jestli jsem dobře slyšel.

https://www.youtube.com/watch?v=rZcRcub-sQc
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6862
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 05.11.2020 07:25

tohle je asi jen do limuzin s ridicem, ten po vystoupeni veme hadr a ... :) ty ruzne mechanismy, toz nektere jsou brutalni, kouknu podrobneji doma, zajimave video
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 05.11.2020 07:32

No v tom propagačním videu to nebyla limuzína s řidičem ;) A vidím tam ještě jeden problém, uchycení bezpečnostního pásu, obvykle je na B sloupku a ten tady není. Nějak to tam vyřešené mají, ale aby to taky fungovalo (a prošlo crash testem).
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24581
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 05.11.2020 07:44

pas je na Bsloupku kvuli snadnemu pristupu, muze byt primo v operaku sedacky
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13493
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 05.11.2020 10:28

Co to spravi, ked bude na dverach centimeter blata? Alebo sneh? Alebo len klasicka vrstva slizu z cesty?
Na vystupovanie v uzkych priestoroch su super posuvne dvere. Je viacero takych aut. Ale pri parkovani aj tak musis nechat nejaky odstup, lebo ten vedla teba pravdepodobne bude mat klasicke dvere a odrbe ti auto.

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 05.11.2020 11:17

ZaQik píše: 05.11.2020 07:44 pas je na Bsloupku kvuli snadnemu pristupu, muze byt primo v operaku sedacky
Jenže to zvyšuje nároky na upevnění té sedačky. Normálně je pás ukotvený na třech místech do karoserie, jsou to pevná místa, při nárazu zadrží člověka v sedačce a je to dimenzované asi na docela velkou váhu.

Sedačka jako taková jezdí po kolejnicích a je upevněná jen dole v podlaze. Při nárazu pak tělo dělá docela slušnou páku a ta sedačka musí bejt fest udělaná, aby se nevytrhla z podlahy nebo neurvala opěrka od sedáku - i to je vlastně pohyblivě spojené.

Ono těch důvodů, proč se to neujalo, bude celá řada. 98% aut má klasické dveře na pantech, 1% ty posuvné (a ještě to bývají ty vzadu, zatímco řidič má klasické) a o 1% se dělí ty ostatní jako křídla atd.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6862
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 05.11.2020 11:32

hlavne ekonomika, je to slozity a x krat drazsi jak normalni dvere a pri pasove vyrobe by to trvalo dlouho, montaz :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24581
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 05.11.2020 18:52

Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů