Stránka 75 z 191

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 18.03.2011 16:32
od Kóťa
Tak řešíme a řešíme otcovo galaxy 2,2tdci.Tohle vlákno už je tak obsáhlý,ale zkusil bych to trochu shrnout.Něco jsem si přečetl...
Na autě došlo k častému objevování upozornění "service oil"...Tak jsme zkontrolovali měrku a olejové náplně bylo lehce nad horní ryskou.Tím jsme se dopátrali až k filtru DPF,protože tedy nedokončenou regenerací dochází ke stékání nafty do olejové náplně.O tom,že se regenerace děje nejsem přes PP nijak informován,tudíž třeba přijedu domů a vypnu motor.Regenerace se nedokončí a nafty v oleji přibývá.Je to tak?

S tím jsme tedy varzil do servisu kde již s touto problematikou "mají" nějaké zkušenosti.U auta jsme se domluvili na výměně oleje,filtru a diagnostikou řízené regeneraci.Filtr DPF "vyprali",olej vyměnili a pak začli s regenerací...to tedy podle Vás je chyba,kdy regenerace měla probíhat před výměnou oleje?...protože...regeneraci nedokázali dokončit.Opakovali jí prý asi 7x a za tu dobu se objem olejové náplně opět zvýšil...Podle technika prý asi propouští čerpadlo,kterí je hned vedle klikovky a že by ho nechal otestovat.Auto má necelých 80 000km(poctivých od forda),takže to se nám moc nezdálo.A až tady jsem se dočetl,že olej se musí vždy měnit a až po regeneraci,že se při ní opět dostane nafta do oleje...Je to tak?

Asi trochu krkolomný popis,ale snad mě chápete :) Teď tedy řešíme jestli čerpadlo testovat,ale to je asi blbost a náplň se zvýšila při těch regeneracích.Takže následující kroky by nás asi vedli do jedné kladenské firmy,kde DPF vyberou,počítačově odstraní snahu o regenerace(Např Vitus1 to od nich má a přes rok v pohodě)a pak vyrazit na výměnu oleje a filtru...

Je to dobrý postup?

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 18.03.2011 18:16
od BobTDCi
Zlý postup!!! :bebng: Ak robili 7pokusov o regeneráciu a aj ke´d ani jeden z nich neprebehol úplne do konca - olej už mal byť dávno vonku!!! :gott: :nnou: :dih: :nunu: .
Odpálite si turbo ak oprvé v poradí..ale "po hube" dostane všetko..každa trecia plôška..ak je mazaná riedkou "mastnou poloolejovou vodičkou"..výnimočne nadšené ani nemôžu byť...Nejazdiť ani km!!! Je nariedený a plný sadzí... :puke_r: :puke_r: :puke_r: Sadze "krásne kreslia" nové a nové ryhy a hromadia sa aj do hrčkovitých zoskupení - pretože ani disperzanty v nariedenej podobe nie sú funkčné a nezabránia kryštálikom uhlíka - sadzí - zoskupovať sa do "krásnych" brúsnych kameňov s obrovskou chuťou poznačiť každú plôšku s ktorou prídu do styku...a tak začína nezvratný "kreatívny umelecký pokus" v každom ložisku i trecej ploche motora...
Nafta sa do oleja dostáva nie "PO", ale POČAS regenerácií...
Dostáva sa do oleja stekaním po stenách valcov pomedzi krúžky/ke´d je do spaľovacieho priestoru vstrekovaná pri dodatočnom(regeneračnom) 4-5 vstreku vstrekovača pri otvorených výfukových ventiloch a spolu s výfukovými plynmi preteká turbínou a cez upchávky turba sa keďže je riedka narieďuje olej v jeho ložiskách a vracia sa s ním vratkou oleja do vane motora.
Takže problém je že ak regenerácie nedôjdu do konca - RJ ich spúšťa zasa zas pri každej ďalšej príležitosti...a to je veľký problém.
Firmu kde to dáte robiť si vyberieš sám - podľa referencií - pre toto konkrétne auto a motor - nerozhoduj sa podľa spokojnosti "liečby" DPF pri inom type motora. Motor od motora sa líši iným DPF, iným SW a prípadne možno aj nejakými odlišnosťami.
To si rozmyslíš..ale za tých 40.-E čo ťa stojí olej a filter nie je hodno zničiť motor..najmä je to potom neopísateľne drahšie... :wallbash: :wallbash: :wallbash: :shocked:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 18.03.2011 18:33
od V12
Po precitani tychto prispevkov zacinam mat dojem, ze je lepsie vymenit odvarene turbo, ako mat nekonciace problemy s DPF...

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 18.03.2011 18:46
od vita_k
V12 píše:Po precitani tychto prispevkov zacinam mat dojem, ze je lepsie vymenit odvarene turbo, ako mat nekonciace problemy s DPF...
Mozna už jsem přepracovanej, ale neni to naopak? Neni lepe vymenit odvařený dpf nez mit problemy s turbem?

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 18.03.2011 18:53
od BobTDCi
DPF je "liečiteľné", ale priškvarené turbo je ale závažne väčší problém, ako iba "tresk" von staré a "šups" tam nové..a jazdíme. Takto sa mení iba akumulátor...turbo nie. Teda - klamem - dá sa ale potom tam aj to nové bude IBA chvíľku a príde druhé a niekedy i tretie...o tom by sa dalo veľa, veľa rozprávať...
8O :? :bebng: :palec_dolu: :gott: :nixw: :cry: :evil: :( :o
Takže moja voľba by bola jednoznačná... :idea: :idea: :idea: :bravo22:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 19.03.2011 11:09
od Kóťa
Bobe,díky za reakci.

V první řadě bych chtěl říct,že na provozních kapalinách šetřit určitě nechceme.Bohužel až teď myslím,že máme dostatek informací a víme co se vlastně v motoru vzhledem k DPF děje.Snad i víc než technik v servisu kde teď auto máme.
Teď bychom tedy rádi šli cestou vyjmutí DPF a úpravy dat v ŘJ.Jak jsem již psal,tak tuto úpravu powertech na stejném motoru již prováděl.Byl jsem ubezpečen,že po úpravě již nikdy k regeneraci docházet nebude,takže ani tomu ředění olejové náplně.Vzdálenost mezi servisi je cca 30km.Můžeme to odjet na starém oleji nebo raději vyměnit?Pokud ho vyměníme,tak jestli se zase trochu nenaředí na těch 30km...Jestli pak není lepší odtah.....?

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 20.03.2011 08:52
od BobTDCi
Mechanik čo ho má " v péči" - ti s DPF zrejme nepomôže, ale výmenu oleja určite zvládne - neváhal by som! Niet čo riešiť. Ubližuje mu v tomto stave každé naštartovanie...dúfam i za teba, že sa na ňom cez víkend nevozil - ako sa to občas u niektorých mechanikov "ze dvorku" bežné...
No nie som si istý, či práve na tento motor p. Reckziegel nenapísal, že práve tento motor nie je jedným z tých, pri ktorých nie je možné regeneráciám celkom zabrániť - ak prelúskaš cca 10strán v tomto vlákne nájdeš to.
Regenerácie sa totiž robia podľa príkazov z dvoch úrovní - aj to tu niekde popisujem.
Prvá je podľa merania - rozdielov tlakov pred a za DPF /teda reálneho stavu upchatia/, ale aj podľa dátumu poslednej realizovanej regenerácie a zároveň aj od počtu prejdených km od poslednej vykonanej regenerácie...
Druhá vec je, že ak sa regenerácia neukončí - RJ ju spustí VŽDY, keď sú splnené počiatočné podmienky -teda teplota motora a teplota DPF a rýchlosť jazdy/otáčky motora...
:shocked: :bebng: :idea:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 21.03.2011 08:31
od Kóťa
Tak zase takový garážník to není.Normální servis specializující se na fordy...Takže necháme u nich znovu vyměnit olej a odvezem si auto domu.Pak se objednáme asi zde,je to blíž než fapoff a tento motor už dělali.Do telefonu mě ubezpečoval,že se dá i ta kilometrická regenerace vypnout.Tak mu budem věřit...
10 stránek zpět jsem si prošel,ale o nemožnosti na té 2,2 jsem se nedočetl.I na stránkách fapoff tuto verzi mají v ceníku... :nixw:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 21.03.2011 09:21
od BobTDCi
Tým sa ho nechcel ponížiť - iba povedať, že ak nevie čo robiť s DPF - olej vymeniť bude vedieť určite - nič viac :perfect:
No ten príspevok je od Pavel28 z dňa:22.11.2010 20:01 - na stránke 70 tohoto vlákna.
Je to odpoveď pana Reckziegela z Bystřice nad Pernštejnem. nepíše tam konkrétne o tvojom aute a motore - ale spomínalo sa tam pár príspevkov predtým S-Max 2,2TDCi - takže je to pomerne "blízko" k Vášmu autu - motoru a DPF.
Ak sa ti nechce chodiť ďalej - osobne by som sa rozhodoval po telefonickom rozhovore s Reckziegelom - urobiť si názor, kto o tom čo povie a teda čo o tom konkrétnom motore i vie.
Ten telefonát "za dvacet kaček", tě už nezabije :bravo22: a budeš lepšie informovaný.
Osobne som sa vliekol k nemu a domov 600km. A dnes by som urobil to isté, hoci medzitým také úpravy robia i tu naokolo...ale načo riskovať neskúsenosť, ak viem že tento konkrétny človek to vie a robí to naozaj dobre.
Viem - máš referencie - ja som na ne čakal tiež dosť dlho od človeka, ktorému úpravu robil dakedy v máji a mne potom v septembri. Polročné skúsenosti už boli niečo o čo sa dá oprieť.
To neber, že ťa presviedčam o realizáciu inde - máš referencie, tak to asi bude OK - hovorím len o zbere informácií predtým, než takýto pomerne sofistikovaný úkon dám urobiť - teda KOMU ho dám urobiť.
Je lepšie byť informovaný vopred, ako potom ľutovať - ako to tu vo vlákne už aj je popísané. nejakí občania to niekomu upravili a mal s tým viac problémov ako predtým - navyše boli drahší ako fapoff. Čo úplne postráda logiku.
verím že sa rozhodnete správne a dobre to dopadne - držím palce, aby nasledovalo potom už iba spokojné jazdenie. :Dancer: :perfect:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 21.03.2011 12:32
od Kóťa
Já to taky nebral zle :wink: Jen jsem Ti to chtěl osvětlit,co je to za servis.Jen škoda,že jsme se o problematiku DPF začali zajímat až tehdy,co auto bylo u něj v servise.Každopádně jsme ráno do fapoff volali,tak jak doporučuješ a bylo nám řečeno,že na tomto galaxy s tímto motorem to lze vypnout celé.Takže je to stejné,co říkali na Kladně.Vzhledem k cestě a času jedeme na Kladno.Máme to za bukem i vzhledem k případným dotazům,problémům atd.Každopádně to určitě také břídilové nejsou.Podám report jak to všechno dopadne!Jinak Bobe díky za rady!

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 21.03.2011 19:21
od pavel28
Držím palce,at vám to dobře dopadne :palec_nahoru: :palec_nahoru:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 28.03.2011 09:53
od Kóťa
Tak DPF vybráno...něco jsme ujeli (cca 50km) a rozsvítila se kontrolka motoru,tak zavoláme tomu úpravci a budem to řešit dál.Snad to bude nějaká prkotina...

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 01.04.2011 08:27
od Kóťa
Tak se tam provedl nějaký zásah do softu a kontrolka zhasla...Ale svítí zase.Pak bych tedy asi měl zjistit z diagnostiky co je příčinou,ne?Jestli je to opravdu "jen" v softwarové úpravě nebo to má co dělat s nějakou součástí motoru?
Na jiném foru jsem našel,že společně byl v háji taky EGR ventil...Je to jen náhoda nebo to může mít nějakou souvislost?

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 01.04.2011 08:43
od C-Maxis
Teda, na me to zrovna duveryhodne nepusobi. Udelaji, odjedes a rozsviti se. Dobra. Dejme tomu. Ale prijedes, upravi to a zase se to rozsviti. Pro nekoho, kdo by jel tam treba 250 km fakt veselost.
Nahoda se zamozrejme vyloucit neda, ale po tak vyraznem zasahu to na nahodu nevypada.
Tu diagnostiku nedelal upravce?

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 01.04.2011 08:58
od vita_k
Kóťa píše:Tak se tam provedl nějaký zásah do softu a kontrolka zhasla...Ale svítí zase.Pak bych tedy asi měl zjistit z diagnostiky co je příčinou,ne?Jestli je to opravdu "jen" v softwarové úpravě nebo to má co dělat s nějakou součástí motoru?
Na jiném foru jsem našel,že společně byl v háji taky EGR ventil...Je to jen náhoda nebo to může mít nějakou souvislost?
z jednoho pripadu bych nedelal pravidlo. Jakože kdyz je v haji DPF tak bude špatný i EGR? O tom pochybuju.