Stránka 74 z 191
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 03.03.2011 13:31
od aRdzieS
Jak tak koukám, tak plno lidiček tady DPFko kuchlo... Proč to raději nenecháte vyčistit, když už to je ucpaný? Vždyť to auto je stavěný na to, aby to jezdilo s DPF, pak motor pracuje s jinýma tlakama a tak dále, je menší odpor, motor se začne s*át...
Nový DPF stojí sice moc, ale vyčištění (tzn. rozebrání a vyčištění, NE vykuchání) zas tak drahý není...
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 03.03.2011 15:24
od Sobull
aRdzieS píše:Nový DPF stojí sice moc, ale vyčištění (tzn. rozebrání a vyčištění, NE vykuchání) zas tak drahý není...
Ale taky obvykle moc dlouho nevydrží.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 03.03.2011 16:45
od vita_k
aRdzieS píše:Jak tak koukám, tak plno lidiček tady DPFko kuchlo... Proč to raději nenecháte vyčistit, když už to je ucpaný? Vždyť to auto je stavěný na to, aby to jezdilo s DPF, pak motor pracuje s jinýma tlakama a tak dále, je menší odpor, motor se začne s*át...

Nový DPF stojí sice moc, ale vyčištění (tzn. rozebrání a vyčištění, NE vykuchání) zas tak drahý není...
Na motor to ma vliv spis jako lepší vejfuk - to že tam není takový odpor. Plnicí tlaky to tolik neovlivní - podle mě. Funguje to jako closed loop regulace - VNT plynule otevírá lopatky turba podle množství rychlosti výf. plynů. tak aby otáčky nešly nad kritickou mez. Takže přetočení turba by nemelo dojit (u mě se to zrejme deje při tech slavnych regeneracich, co bych tam potřeboval zrušit). Samotnemu motoru (valcum, ventilum, klice, atd) by to vadit nemelo - dimenzovane by to melo byt dost. O tyto části bych se bál až tehdy, když lidi vrazí do slabšího motoru větší turbo a flashnou jednotku na nové hodnoty. Ale u vyjmutí DPF asi ne.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 03.03.2011 20:02
od aRdzieS
No setkala jsem se s případem, kdy měl zákazník vykuchaný DPF na S-Maxu, auto si říká o výměnu oleje již po osmi tisících, poněvadř se motor nadměrně zanáší a s tím i olej. S kelasjící kvalitou oleje v motoru se již musela sundávat hlava a proběhnout generální orpava, vč. dříků ventilu, které se díky zaneřáděnému oleji zapékaly. Od doby opravení motoru a sehnání majiteli DPF z havarovaného auta tento problém zmizelo. Auto jezdí na výměnu oleje po cca 18-20tkm.
Sobull. To taky záleží na provozním režimu vozu ale. Pokud jezdíš po městě anebo krátký trasy, tak to nemá šanci se vypálit. Pokud se jezdí dálky aspoň občas, tak s DPF problém není. Na městském autě vyčištění vydrží cca 20tkm. Dá se tomu předejít pravidelným statickým vypálením DPF diagnostikou po výměně oleje, při garančc, kvůli předejití. Cena tohohle je tak 500-1000,-, podle servisu.
Já nevím, když už tam to DPF je, tak to je na to podle mýho stavěný. Asi to tam nebude jen pro nic za nic, i když je fakt, že je to taková "capinka" skrz Eu apod.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 04.03.2011 08:36
od vita_k
Já si právě nemyslim, že to tam ma byt, kdyz je to na to staveny. Je to další ze serie kurvitek, které pak přinutí uzivatele investovat velký peníze po skončení záruky. Vůbec regenerace způsobují ředění oleje naftou - nasledna snizena kvalita oleje mohla vest k tomu, co se stalo na zminovanem C-maxu, zbytečné zahrivani turba a i kdyz je turbo na toto dimenzované to rozhodně jeho životnost neprodlouží. Ale filozofovani asi už je asi už tak dost na stránkách 1 až 70.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 04.03.2011 08:50
od Sobull
aRdzieS píše:Já nevím, když už tam to DPF je, tak to je na to podle mýho stavěný. Asi to tam nebude jen pro nic za nic, i když je fakt, že je to taková "capinka" skrz Eu apod.
Motory, o kterých se tady bavíme, byly vyvynuty bez toho. Taky se některé (hlavně z prvních let výroby) dají pořídit bez DPF. FAP/DPF, jak ho známe ze současných aut, je podle mě slepá ulička, jen taková úlitba ekoteroristům. Ale to je můj názor. Nenutím, chápu.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 04.03.2011 13:47
od BobTDCi
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 04.03.2011 19:49
od V12
Neviem to uz nikde najst, no kdesi (myslim ze nejake PSA forum) sa pisalo, ze na vyrobu 1 kusu DPF sa pri vsetkych procesoch vyprodukuje viac skodlivin a bordelu, nez kolko ten 1.6TDCI vyprodukuje za planovanu zivotnost DPF - teda 120 tis. km. Cize cisty ekoterorizmus. Dalej sa nikto nezamysla nad ekologickou likvidaciou opotrebovanych DPF, ekologiou vyroby aditiva plus dalsej produkcii skodlivyn pri vyrobe trubiciek, nadrzi, cerpadiel atd.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 05.03.2011 08:09
od BobTDCi
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 05.03.2011 16:29
od pavel28
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 05.03.2011 21:52
od foki
aRdzieS píše:Dá se tomu předejít pravidelným statickým vypálením DPF diagnostikou po výměně oleje, při garančc, kvůli předejití.
nemelo by to byt pred olejem ? po nucene regeneraci by se mel olej menit
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 06.03.2011 08:48
od BobTDCi
Samozrejme - výmena oleja sa
MUSÍ urobiť
VŽDY BEZPROSTREDNE po nútenej regenerácii cez diagnostiku WDS/IDS v servise!!!
Tí čo tu priznali, že im ju neurobili v servise okamžite - do cca mesiaca dvoch "investovali" do nového turba.
Rozumní ľudia na tomto šetriť nebudú - okrem haldy sadzí dochádza pri nej najmä k totálnemu nariedeniu oleja naftou vplyvom vyšších dávok nafty pre účinnejšie vypálenie telesa DPF - takže po regenerácii je odrazu motor mazaný "niečím celkom iným", ako obiehalo v kanálikoch jeho mazacieho systému...niečo s podivnou viskozitou a diametrálne odlišnými vlastnosťami.
Preto ako prvé odchádza turbo - ako najcitlivejšie či najslabšie ohnivko toho sústrojenstva...
Po nútenej regenerácii nevymeniť olej znamená doslovne zvrátenú logiku.
Myslím si že sa stačí nad tým normálne a pragmaticky zamyslieť.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 06.03.2011 10:16
od Croog
Otázkou je, proč o potřebě vyměnit olej po regeneraci nevědí ani v některých autorizovaných servisech....
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 06.03.2011 10:37
od BobTDCi
Croog píše:Otázkou je, proč o potřebě vyměnit olej po regeneraci nevědí ani v některých autorizovaných servisech....
Napadá mi jediné - nedokonalé školenia, alebo odfláknutá príprava teda učenie z manuálov.
Keď som sa bol vo Forde NR pýtať na tú možnosť - povedali že je nevyhnutné okamžite vymeniť olej. Že oni autu po nútenej regenerácii ani nedovolia opustiť servis bez výmeny oleja a filtra.
Prečo to v TN/či kde/ nevedeli a tomu chalanovi urobili nútenú regeneráciu a pustili ho domov - je už otázka na nich...

Prípadne ak niekomu niekde povedia, že netreba- odporúčam informovať o tom importéra - kto iný by to už mal dať naporiadok...je to "jeho dvor"

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 08.03.2011 19:01
od vita_k
ahoj všem. Jak jste možná četli muj prispevek dříve, tak podle diag mám differenční tlak na dpf (který tam už není) a tak mě napadlo, jestli by někdo nevedel, co se stane, kdyz odpojím hadičky od čidla? Teoreticky by čidlo nemelo nic zaznamenat - jestli je tam membrána, tak se nepohne tj, dif tlak by mel byt nula, což potřebuji aby mě motor nedelal regenerace.
Nebyl by nekdo, kdo má filtr pryč a pristup k diagnostice (a mazani chyb), ochotný to vyzkouset?
Předpokládám totiž, že jednotka, ač oblbnutá modifikovaným FW z fapoff, bude jeste schopná detekovat odpojený konektor od čidla. Ale nulový diff tlak podle slov FAPOFF už by nemela hlásit jako chybu.
kdyztak napiste, jestli jsem trouba a proč:)
tady můj report z diag a
P2459 Frekvence regenerace filtru vznětových částic
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... y=CIKyuasN