Filtr pev.částic tdci+emise od str162

Odpovědět
Uživatelský avatar
aRdzieS
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 02.03.2011 19:55
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od aRdzieS » 03.03.2011 13:31

Jak tak koukám, tak plno lidiček tady DPFko kuchlo... Proč to raději nenecháte vyčistit, když už to je ucpaný? Vždyť to auto je stavěný na to, aby to jezdilo s DPF, pak motor pracuje s jinýma tlakama a tak dále, je menší odpor, motor se začne s*át... :(

Nový DPF stojí sice moc, ale vyčištění (tzn. rozebrání a vyčištění, NE vykuchání) zas tak drahý není...

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sobull » 03.03.2011 15:24

aRdzieS píše:Nový DPF stojí sice moc, ale vyčištění (tzn. rozebrání a vyčištění, NE vykuchání) zas tak drahý není...
Ale taky obvykle moc dlouho nevydrží.
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od vita_k » 03.03.2011 16:45

aRdzieS píše:Jak tak koukám, tak plno lidiček tady DPFko kuchlo... Proč to raději nenecháte vyčistit, když už to je ucpaný? Vždyť to auto je stavěný na to, aby to jezdilo s DPF, pak motor pracuje s jinýma tlakama a tak dále, je menší odpor, motor se začne s*át... :( Nový DPF stojí sice moc, ale vyčištění (tzn. rozebrání a vyčištění, NE vykuchání) zas tak drahý není...
Na motor to ma vliv spis jako lepší vejfuk - to že tam není takový odpor. Plnicí tlaky to tolik neovlivní - podle mě. Funguje to jako closed loop regulace - VNT plynule otevírá lopatky turba podle množství rychlosti výf. plynů. tak aby otáčky nešly nad kritickou mez. Takže přetočení turba by nemelo dojit (u mě se to zrejme deje při tech slavnych regeneracich, co bych tam potřeboval zrušit). Samotnemu motoru (valcum, ventilum, klice, atd) by to vadit nemelo - dimenzovane by to melo byt dost. O tyto části bych se bál až tehdy, když lidi vrazí do slabšího motoru větší turbo a flashnou jednotku na nové hodnoty. Ale u vyjmutí DPF asi ne.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
aRdzieS
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 02.03.2011 19:55
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od aRdzieS » 03.03.2011 20:02

No setkala jsem se s případem, kdy měl zákazník vykuchaný DPF na S-Maxu, auto si říká o výměnu oleje již po osmi tisících, poněvadř se motor nadměrně zanáší a s tím i olej. S kelasjící kvalitou oleje v motoru se již musela sundávat hlava a proběhnout generální orpava, vč. dříků ventilu, které se díky zaneřáděnému oleji zapékaly. Od doby opravení motoru a sehnání majiteli DPF z havarovaného auta tento problém zmizelo. Auto jezdí na výměnu oleje po cca 18-20tkm.

Sobull. To taky záleží na provozním režimu vozu ale. Pokud jezdíš po městě anebo krátký trasy, tak to nemá šanci se vypálit. Pokud se jezdí dálky aspoň občas, tak s DPF problém není. Na městském autě vyčištění vydrží cca 20tkm. Dá se tomu předejít pravidelným statickým vypálením DPF diagnostikou po výměně oleje, při garančc, kvůli předejití. Cena tohohle je tak 500-1000,-, podle servisu.

Já nevím, když už tam to DPF je, tak to je na to podle mýho stavěný. Asi to tam nebude jen pro nic za nic, i když je fakt, že je to taková "capinka" skrz Eu apod.

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od vita_k » 04.03.2011 08:36

Já si právě nemyslim, že to tam ma byt, kdyz je to na to staveny. Je to další ze serie kurvitek, které pak přinutí uzivatele investovat velký peníze po skončení záruky. Vůbec regenerace způsobují ředění oleje naftou - nasledna snizena kvalita oleje mohla vest k tomu, co se stalo na zminovanem C-maxu, zbytečné zahrivani turba a i kdyz je turbo na toto dimenzované to rozhodně jeho životnost neprodlouží. Ale filozofovani asi už je asi už tak dost na stránkách 1 až 70.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sobull » 04.03.2011 08:50

aRdzieS píše:Já nevím, když už tam to DPF je, tak to je na to podle mýho stavěný. Asi to tam nebude jen pro nic za nic, i když je fakt, že je to taková "capinka" skrz Eu apod.
Motory, o kterých se tady bavíme, byly vyvynuty bez toho. Taky se některé (hlavně z prvních let výroby) dají pořídit bez DPF. FAP/DPF, jak ho známe ze současných aut, je podle mě slepá ulička, jen taková úlitba ekoteroristům. Ale to je můj názor. Nenutím, chápu. :wink:
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 04.03.2011 13:47

Tie motory i turbá boli navrhnuté, keď ešte o DPF niekto iba "sníval" - akokoľvek aditívum do nafty EOLYS176 znižuje teplotu horenia nafty - keď je nafta vstrekovaná do horúcich výfukových plynov počas otvorenia výfukových ventilov - nemôže to predsa prospievať ani ventilom a ich sedlám a už vôbec nie lopatkám turbínky - o narieďovaní oleja naftou počas tohoto procesu - ani nehovorím... Časť nasty i tak horí, odparuje sa a zvyšky od nedokonalého horenia ostávajú ako sedimenty na tomto všetkom...a sú dopaľované a odparované po ukončení regenerácií za nominálnej prevádzky motora.
Je to "do nebe volající" krávovina... podľa mňa. :blee: :wallbash: :dih: :gott: :nixw: :nnou:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od V12 » 04.03.2011 19:49

Neviem to uz nikde najst, no kdesi (myslim ze nejake PSA forum) sa pisalo, ze na vyrobu 1 kusu DPF sa pri vsetkych procesoch vyprodukuje viac skodlivin a bordelu, nez kolko ten 1.6TDCI vyprodukuje za planovanu zivotnost DPF - teda 120 tis. km. Cize cisty ekoterorizmus. Dalej sa nikto nezamysla nad ekologickou likvidaciou opotrebovanych DPF, ekologiou vyroby aditiva plus dalsej produkcii skodlivyn pri vyrobe trubiciek, nadrzi, cerpadiel atd.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 05.03.2011 08:09

Jediné čo viem povedať s istotou - že DPF bolo iba jednou z alternatív ako limitovať emisie istého druhu...ale ani zďaleka to nebolo najlepšie technické ani najúčinnejšie riešenie - žiaľ Európska komisia tiež nie je zástancom najpragmatickejších a najúčinnejších riešení - iba tupý byrokratický aparát výrazne podliehajúci lobistickým vplyvom...nadnárodných konglomerátov...so "záujmami v pozadí"... :bravo22: :nunu: :bebng:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 05.03.2011 16:29

BobTDCi píše:Jediné čo viem povedať s istotou - že DPF bolo iba jednou z alternatív ako limitovať emisie istého druhu...ale ani zďaleka to nebolo najlepšie technické ani najúčinnejšie riešenie - žiaľ Európska komisia tiež nie je zástancom najpragmatickejších a najúčinnejších riešení - iba tupý byrokratický aparát výrazne podliehajúci lobistickým vplyvom...nadnárodných konglomerátov...so "záujmami v pozadí"... :bravo22: :nunu: :bebng:
SOUHLASÍM! :bravo22: :bravo22: :bravo22: :bravo22:
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od foki » 05.03.2011 21:52

aRdzieS píše:Dá se tomu předejít pravidelným statickým vypálením DPF diagnostikou po výměně oleje, při garančc, kvůli předejití.
nemelo by to byt pred olejem ? po nucene regeneraci by se mel olej menit
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 06.03.2011 08:48

Samozrejme - výmena oleja sa MUSÍ urobiť VŽDY BEZPROSTREDNE po nútenej regenerácii cez diagnostiku WDS/IDS v servise!!!
Tí čo tu priznali, že im ju neurobili v servise okamžite - do cca mesiaca dvoch "investovali" do nového turba.
Rozumní ľudia na tomto šetriť nebudú - okrem haldy sadzí dochádza pri nej najmä k totálnemu nariedeniu oleja naftou vplyvom vyšších dávok nafty pre účinnejšie vypálenie telesa DPF - takže po regenerácii je odrazu motor mazaný "niečím celkom iným", ako obiehalo v kanálikoch jeho mazacieho systému...niečo s podivnou viskozitou a diametrálne odlišnými vlastnosťami.
Preto ako prvé odchádza turbo - ako najcitlivejšie či najslabšie ohnivko toho sústrojenstva...
Po nútenej regenerácii nevymeniť olej znamená doslovne zvrátenú logiku.
Myslím si že sa stačí nad tým normálne a pragmaticky zamyslieť. :nnou: :dih: :perfect: :palec_nahoru: :idea: 8)
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Croog
Nováček
Nováček
Příspěvky: 165
Registrován: 27.12.2009 00:39
Bydliště: Praha

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Croog » 06.03.2011 10:16

Otázkou je, proč o potřebě vyměnit olej po regeneraci nevědí ani v některých autorizovaných servisech....
Ford Focus Kombi Ghia 2006 2.0 TDCi, Black Panther

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 06.03.2011 10:37

Croog píše:Otázkou je, proč o potřebě vyměnit olej po regeneraci nevědí ani v některých autorizovaných servisech....
Napadá mi jediné - nedokonalé školenia, alebo odfláknutá príprava teda učenie z manuálov.
Keď som sa bol vo Forde NR pýtať na tú možnosť - povedali že je nevyhnutné okamžite vymeniť olej. Že oni autu po nútenej regenerácii ani nedovolia opustiť servis bez výmeny oleja a filtra.
Prečo to v TN/či kde/ nevedeli a tomu chalanovi urobili nútenú regeneráciu a pustili ho domov - je už otázka na nich...
:wallbash: :dih: :gott: :nunu:
Prípadne ak niekomu niekde povedia, že netreba- odporúčam informovať o tom importéra - kto iný by to už mal dať naporiadok...je to "jeho dvor" :shocked:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od vita_k » 08.03.2011 19:01

ahoj všem. Jak jste možná četli muj prispevek dříve, tak podle diag mám differenční tlak na dpf (který tam už není) a tak mě napadlo, jestli by někdo nevedel, co se stane, kdyz odpojím hadičky od čidla? Teoreticky by čidlo nemelo nic zaznamenat - jestli je tam membrána, tak se nepohne tj, dif tlak by mel byt nula, což potřebuji aby mě motor nedelal regenerace.

Nebyl by nekdo, kdo má filtr pryč a pristup k diagnostice (a mazani chyb), ochotný to vyzkouset?

Předpokládám totiž, že jednotka, ač oblbnutá modifikovaným FW z fapoff, bude jeste schopná detekovat odpojený konektor od čidla. Ale nulový diff tlak podle slov FAPOFF už by nemela hlásit jako chybu.

kdyztak napiste, jestli jsem trouba a proč:)

tady můj report z diag a P2459 Frekvence regenerace filtru vznětových částic
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... y=CIKyuasN
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host