Stránka 73 z 191
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 13.02.2011 13:48
od Miki 84
Dotaz ohledně filtru pevných částic u FF 1.6 TDCi 80 Kw. Pokud mám ve velkém techničáku uvedenu normu EHS: 2003/76A což by dle fóra mělo splňovat normu Euro3 mám filtr pevných částic nebo nikoliv? První registrace automobilu byla v únoru 2005. Díky všem za odpověď.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 13.02.2011 14:10
od BobTDCi
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 13.02.2011 14:21
od Miki 84
Díky za info,
kde najdu identifikační foto a kde by to mělo být ten filtr? Jsem laik neumím si sám ani vyměnit olej a filtr :-/. Ha tak jsem prohledal fotky znamená to, že když ten filtr tam je, tak z toho "válce" vedle alternátoru na pravo při pohledu ze předu vede nějaká "hadička - kabel" a když tam není, tak z toho nevede nic? (fotky na stránkách 11 - 12)?
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 13.02.2011 14:46
od BobTDCi
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &start=315
Strana 22/23/23
Dal som tam foto - okrem tejto: DPF_dif_snímačFoFo2.jpg -požičanej od John27 sú ostatné foto z môjho auta.
Myslím si že nebudeš mať problém napriek istej neskúsenosti. Racionálne to ide ľahko nájsť a identifikovať.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 13.02.2011 15:14
od Miki 84
Děkuji. Podle fotek bych ho tam neměl mít, podle techničáku taky ne. Najel jsem s tím zatím cca 1500 Km a nic to nědělalo, že by se to nějak vypalovalo či co, tak snad to tam není

.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 13.02.2011 15:18
od BobTDCi
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 13.02.2011 15:29
od Miki 84
No ještě jednou vyběhnu před domek a zkontroluji to, pohledem ještě pod zadní nápravu zda tam je ta "bandaska" na ty aditiva, ale při první kontrole - v motoru toho "válce"

tam nic z toho nelezlo. Ještě jednou díky za pomoc.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 13.02.2011 15:39
od BobTDCi
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 28.02.2011 21:19
od vita_k
ahoj všem. Toto téma je už tak velké, že se nedá celé projít, omlouvám se předem, je-li tu již odpověď.
Takže filtr vykuchán, regenerace ale probíhají příliš casto - jednou za 300 km - v diagnostice neodstranitelná chyba: Frekvence regenerace filtru vyf. částic (zřejmě se myslí příliš častá regenerace). Podle dianostiky naměřen differenční tlak na volnoběhu (z paměti si už nevzpomenu) proto se domnívám, že regenerace probíhá. Z toho mi logicky plyne, něco je s tlakovým čidlem nebo trubičkama.
Je nějaký zpusob jak nenulovému diff. tlaku zabránit, aby to jednotka nebrala jako chybu? Jde vyčistit čidlo nebo jej nějak zkontrolovat? FW modifikovany je, tím pádem nulový diff tlak jednotka nevyhodnoti jako chybu. Ale nenulovy tak, že filtr potrebuje regeneraci. Jsou to jen domnenky, ale snad ne přestřelené. Díky za každý nápad.
Nechávám tu citaci, na kterou tímto prispevkem vlastne odpovídám - dostal jsem stejnou informaci z fapoff.
Sobull píše:Mně kuchtík z Pernstejna řekl, že to záleží od auta od SW od výrobce... U některých se prý nedá zabránit regeneraci. Nicméně zrovna u focuse to jde, nevím jak S-max.
Každopádně když probíhá i po odstranění, tak neprobíhá od tlaku(ten je furt stejnej), ale snad od najetých km nebo doby provozu. tedy podstatně mnohem méně často. to jsem vytáhl z kluků zatímco mi ho kuchali.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 01.03.2011 06:10
od BobTDCi
No na prvý pohľad to vyzerá naozaj na vadný diferenčný snímač - trubky by nemali taký signál spôsobovať(ani v úplne zanesenom stave), ak by bol snímač v poriadku - tak on sám od seba by nemal byť dôvodom na túto signalizáciu...
Domnievam sa.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 01.03.2011 14:20
od vita_k
co se vlastne stane, kdyz odpojim hadicky od snimace? nastane nouzovy rezim? Předpokládám, že pokud je čidlo špatné, tak mi toto nepomuze - diferenci to bude zrejme ukazovat nadále, jen se ptám, jestli to nekdo zkousel...
Nebo nevypojil nekdo konektor ze senzoru? To by taky mohlo něco udělat... Zatim.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 01.03.2011 18:32
od BobTDCi
Nepomôže - ak je snímač vadný, tak bude ten signál trvať.
A kým nie je soft upravený pri "pitve" - tak odpojenie a zaslepenie (alebo i pitva bez sw úpravy) snímača vraj spustí núdzák. Je to ako ochrana pred "pitvaním" či zaslepovaním rúrok z DPF a hadičiek.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 01.03.2011 19:11
od V12
Kto to deFAPoval ? Zda sa, ze nieco riadne zbabral...
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 01.03.2011 19:52
od vita_k
Ahoj. Byl to fapoff,drive jsem ti psal sz

. Fapoff rikali,ze senzory neresi respektive jen castecne-nulovy diff tlak neni chyba. Normalne by to znamenalo nouz. rezim. Ti co maji spatny senzor maji tak problem. FAPoff pracuji na novem FW pro jednotku,ktery by to mohl resit. Brzy ma byt hotovy... Fapoff jsou dobri,ze komunikuji, do měsíce by měl být otestovaný, pak by mi ho pry mohli nahrát do auta.
Edit: zítra sem hodim ten udaj z diagnostiky, co mi přijde jako špatny.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 02.03.2011 08:16
od vita_k
Diagnostika
P2459 Frekvence regenerace filtru
vznětových částic
P0234 - Překročeno maximální
dovolené přeplňování motoru
Diferenciální tlak na filtru částic 0.19 kPa. Nevím, jestli je to moc, nebo málo, každopádně mám podezření, že toto mi způsobuje časté regenerace. Mam záznam, kdy ještě tento tlak byl na volnobehu nulový.
celé:
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... y=CIKyuasN