Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Napsal: 25.05.2021 20:49
Tak jsem si dnes byl vyzvednout auto zpět z autorizáku. Technik mi sdělil, že mi nahráli tu nejnovější kalibraci PCM, jaká je k dispozici. Byli se s tím i projet (což potvrzuje výpis na faktuře) a prý je to dle nich teď už v pořádku. Když mi technik auto předával, dušoval se, že to "teď jede úplně jinak". Scan vyúčtování přikládám.
Když jsem s autem odjížděl, přišlo mi, že skutečně na plyn reaguje klidněji, jemněji. Současně ale bylo taky auto až neuvěřitelně líné, prakticky netáhhlo, musel jsem skoro pořád stát tak ze 2/3 - 3/4 chodu plynu. Po pár kilometrech ale auto začalo postupně s každým dalším kilometrem ožívat a když jsem přijel domů, táhlo už prakticky normálně (domů jsem to měl ze servisu cca 60 km cesty). Můj laický tip je, že se čerstvě přeprogramovaná jednotka "učila", takže ze začátku to netáhlo. Sice se mi během cesty stalo cca 2-3 krát, že auto při pohybu kolem nulové polohy pedálu plynu lehce škublo, přijde mi ale, že proti dřívějšímu stavu to je zanedbatelné. Zatím mám najeto jen těch cca 60 km, ale minimálně pocitově se zdá být odezva na plyn hladší a škubání minimální.
Co mě však trochu zklamalo je fakt, že mi nepředepsali nebo ani slovně nedoporučili žádné aditivum, jak je zmíněno v technické servisní informaci č.47/2011. Jsem tedy rozhodlý, že proces v této servisní informaci "dokončím" sám, tj. aditivum tam uvedené si koupím a sám aplikuji.
Přikládám PDF soubory s výpisem konfigurace před a po přehrání. Změna je ve strategii v PCM.
Když jsem s autem odjížděl, přišlo mi, že skutečně na plyn reaguje klidněji, jemněji. Současně ale bylo taky auto až neuvěřitelně líné, prakticky netáhhlo, musel jsem skoro pořád stát tak ze 2/3 - 3/4 chodu plynu. Po pár kilometrech ale auto začalo postupně s každým dalším kilometrem ožívat a když jsem přijel domů, táhlo už prakticky normálně (domů jsem to měl ze servisu cca 60 km cesty). Můj laický tip je, že se čerstvě přeprogramovaná jednotka "učila", takže ze začátku to netáhlo. Sice se mi během cesty stalo cca 2-3 krát, že auto při pohybu kolem nulové polohy pedálu plynu lehce škublo, přijde mi ale, že proti dřívějšímu stavu to je zanedbatelné. Zatím mám najeto jen těch cca 60 km, ale minimálně pocitově se zdá být odezva na plyn hladší a škubání minimální.
Co mě však trochu zklamalo je fakt, že mi nepředepsali nebo ani slovně nedoporučili žádné aditivum, jak je zmíněno v technické servisní informaci č.47/2011. Jsem tedy rozhodlý, že proces v této servisní informaci "dokončím" sám, tj. aditivum tam uvedené si koupím a sám aplikuji.
Přikládám PDF soubory s výpisem konfigurace před a po přehrání. Změna je ve strategii v PCM.