Stránka 8 z 61
Re: PTC heater
Napsal: 13.11.2013 10:50
od smoula
Tak držím palce, dneska je ideální počasí na to, aby to chodilo

Re: PTC heater
Napsal: 13.11.2013 12:19
od Ondrej1
Pokud zapojim silove kabely PTC rovnou na beterii (bez pripojeni ovladacich kabliku) tak to zacne hned naplno hrat. Je toto chovani spravne?
Mel sjem dojem, ze se to prave spousti az tim ovladacim kablikem. Zkousel jsem to zatim pouze mimo auto.
Re: PTC heater
Napsal: 13.11.2013 12:22
od lucky.jack
To rozhodně správně není. To bych tady jak blbec

neřešil ovládání a už topil dva měsíce naplno. Budeš mít někde problém. Elektronika aux topení...?
Re: PTC heater
Napsal: 13.11.2013 13:54
od Giggo
Edituju začátek:
Po zapojení to nehřeje. Já jsem vyřadil tu ovládací elektroniku se švábama, takže proud teče přímo do topítka, kde po připojení + a - hřejou hned všechny tři spirály na plno.
Mám to udělaný na tlačítko On/OFF do relátka bez jakýhokoliv řízení jinou elektronikou a tahání přes GEM.
Pro zajímavost studený topítko si bere cca 42-50A ohřátý si bralo jen 20A
Jinak není to, že by topila 1 2 nebo 3 spirály, ale proud teče do všech zaráz (pípákem sem zkoumal a sou zapojený do série), pustil jsem do toho proud a hřály ihned všechny tři.
Auto pravděpodobně přes elektroniku topítka pouze řeší kolik toho proudu tam pošle.
No viz níže kolega to objasnil přesně.
Re: PTC heater
Napsal: 13.11.2013 14:10
od Ondrej1
Ted jsem to jeste zkusil rozebrat a po promereni vykonovych tranzistoru (L1404S) to prozmenu nehreje (mozna to bude i slabou testovaci baterkou uz ma jen 10V)
Podle zapojeni to bude opravdu regulovat kazdou topnou spiralu zvlast, u kazde spiraly je jeden tranzistor pro ovladnani. Pres tento tranzistor je privadeno + na topnou spiralu.
Jenom jeste pro doplneni, ze je opravdu potreba silnej drat. Pouzil jsem jenom o malo tenci nez je na PTC a drat se dost rozehral.
Re: PTC heater
Napsal: 13.11.2013 15:24
od Stehnak
PTC = Positive Temperature Coefficient.
Nebo-li: topny PTC material zvysuje svuj elektricky odpor se zvysujici se teplotou. Tudiz cim vyssi jeho teplota, tim vyssi odpor, tim mensi proud (pri stejnem napeti samo), tim to min topi. Je to proste material, ktery ma samoregulacni "odporovou/topici" schopnost

.
U NTC to je pak naopak (cim vyssi teplota, tim nizsi odpor).
Re: PTC heater
Napsal: 13.11.2013 15:41
od lucky.jack
To jsem z toho teda tatar. Proč mi to na přímo nehřálo...?
Teď jsem ovládání vrazil do auta a při otočení topení na max se na PC rozsvítí info o zapnutí topení. Takže to by bylo...Ale účinnost jezdí od 0% do 100% a zase zpět na 0% a pořád do kola. Asi se z toho už fakt po**ru

Snad bude už jen prohozený zapojení pinu 1 a 2 na svorkovnici u topení. Ačkoliv jsem si na to dával bacha...A jestli ne, tak to jde ven z auta a se*u na to! Teplej vzduch samozřejmě nikde...

Re: PTC heater
Napsal: 13.11.2013 16:01
od Stehnak
No a pripojil jsi to az "za" ty tranzistory jak tu pise kolega?
Pres tento tranzistor je privadeno + na topnou spiralu.
Pokud to tak je, tak tento tranzistor zapne/vypne privod napet na topici clanek, ktery si pak sam reguluje intenzitu topení dle teploty.
Re: PTC heater
Napsal: 13.11.2013 16:09
od lucky.jack
Jsem kůň, už mi to nemyslí(delší dobu). Neměl jsem ten správnej panel, takže jsem žádný tranzistory mít nemohl.
Re: PTC heater
Napsal: 13.11.2013 18:47
od Ondrej1
Tak uz vim proc me to hralo po pripojeni na baterii. Proste jsem prehodil (+) a (-). Na tem modulu PTC je sice cernej kabel, ale je na nem bila koncovka a na cervenem kabelu je koncovka cerna a pri zapojovani dratu jsem uz pak cunel jenom na ty konektory. Na prvni strance tohoto prispevku to na prvni fotce krasne videt.
Po spravnem zapojeni to jiz hned nehreje. A doufam, ze jsem si tam neznicil tu elektroniku - snad tam bude nejaka kontrola prepolovani.
Re: PTC heater
Napsal: 13.11.2013 19:42
od rh1980
již brzy

Re: PTC heater
Napsal: 13.11.2013 21:15
od skyjet
Pripájam sa do klubu tých, ktorým sa podarilo domontovať do auta PTC.

Ešte viac sa teším, keďže mám manuálnu klimatizáciu.
V aute som nemal žiadnu predprípravu, takže trebalo ťahať všetky káble. Keďže som nezohnal silový kábel 10mm2, použil som 8mm2. Po cca. 4 minútach behu na 100% je kábel na dotyk jemne teplý, no myslím, že to bude OK. Keďže som nechcel dorábať žiaden extra vypínač, tak som zohnal nové ovládače kúrenia. Pôvodne som mal v aute ovládače s číslom 3M5T-19980-AD, no podarilo sa mi zohnať 3M5T-19980-BD (vďaka pre lucky.jack za info aké treba hľadať). S tými ovládačmi to dalo trochu zabrať, lebo najprv mi prišli nesprávne (s AA na konci). Našťastie mi predajca vrátil peniaze a na druhý pokus sa to už podarilo.
PTC je zapnutý keď je kúrenie zapnuté na max a zároveň je zapnutý ventilátor. Na 100% mi to beží aj na voľnobeh pri ventilátore v polohe 1 a 2, pri vyšších polohách tak na 60% až 80%. Teplý vzduch to začína fúkať do jednej minúty (pre diesel hotový zázrak).
Vďaka ZaQik-ovi za ďalší perfekný návod.
Re: PTC heater
Napsal: 13.11.2013 21:20
od djdekl
Do Mondea MK3 to nejde dobastlit ?
Re: PTC heater
Napsal: 14.11.2013 06:44
od Sobull
Už jsem z toho trochu zmatenej. Aktivní PTC nijak nesouvisí s tou hláškou na palubáku?
Mám to z výroby, hřeje to, ale nic mi PC neukazuje. Nebo je to až u mezi FL?
Re: PTC heater
Napsal: 14.11.2013 07:21
od ZaQik
na palubaku se to da vypnout v jeho konfiruraci ... napr. italove to maji stadardne vyple