Stránka 8 z 76
Re: Problémy s turbem
Napsal: 14.06.2008 10:58
od mirec
Moje zistenia ohľade výmeny turba:
- ford Ti dá pravdepodobne tiež len repasované turbo a za samotné turbo zaplatíš cca 35 000 Kč. Totižto aj keď si chceš kúpiť turbo ako originálny náhradný diel u forda, musíš to staré odovzdať (ináč Ti nové nedajú). Potom ide na repas s tým, že na to repasované Ti dajú záruku ako na nové turbo - mám to zistené v Autopalace na Spořilově
- môžeš si dať urobiť repas turba u niekoho neautorizovaného. Keď som sa na to informoval u doporučovaného chlapíka, tak vraj celé aj s prácou by to vyšlo do 10 000 Kč. Ale určite by som šiel len k niekomu doporučenému, aby som mal istotu, že je to všetko OK
Takže z predchodieho vyplýva, že by som išiel do repasu (pravdaže ak sa Ti peniaze nesypú z vrecka samé

Re: Problémy s turbem
Napsal: 16.06.2008 22:21
od Gti
Dnes som si bol pre moje fofo. Oprava ma vysla na 17.000Sk. Majitel servisu obvolal zopar kamaratov a podarilo sa mu ho zohnat. Okrem turba som si dal vymenit aj olej a olejovy filter. Bolo mi vysvetlene, ze na starom turbe sa zadrela "vrtula" a odniesli si to lamely (kovovy neprijemny zvuk). Fofo som hned odskusal a ide este lepsie ako pred tyzdnom
Dufam, ze toto bola moja prva a posledna vacsia financna injekcia do fofa v nablizsich minimalne 2 rokoch. Kvoli tejto zalezitosti musime odlozit dovolenku k moru na koniec leta.
Re: Problémy s turbem
Napsal: 16.06.2008 22:27
od martyG
a prečo sa tá vrtula na turbe zadrela

Re: Problémy s turbem
Napsal: 16.06.2008 22:43
od Gti
to neviem. Zajtra pojdem zaviest turbo k mojmu dedovi do pivnice (moj sklad) tak to skusim trochu blizsie pozret. V kazdom pripade musim zistit kolko ma moje fofo nalietane v reale. Ked som volal do Fordu v Hodonine tak mi tuto informaciu nechceli poskytnut. Vraj je to len pre ich interne ucely. Ani ked som mu povedal, ze som majitel auta. Asi musim prist osobne.
Re: Problémy s turbem
Napsal: 16.06.2008 22:59
od martyG
pravdepodobne asi nebola mazaná , ale vŕta mi v hlave prečo

jazdíš často po diaľnici

Re: Problémy s turbem
Napsal: 17.06.2008 11:26
od Gti
ja mam auto 2 mesiace...najazdil som 3100km z toho 1300km dialnica, okresne cesty cca 1400km a zvysok posuvanie sa po meste. Nejazdim ako mlady Schumacher. Vozim aj svoje deti

. Jazdim vacsinou na spotrebu.
Je viac ako iste ze povodny majitel ho nesetril a jazdil ako spravny talian...
Re: Problémy s turbem
Napsal: 17.06.2008 11:36
od zewl
a treba vypinal motor okamzite po skonceni agresivni jizdy, turbo nestacilo zchladnout...
Re: Problémy s turbem
Napsal: 17.06.2008 11:38
od martyG
zewl ma predbehol.
vyzerá to, že si určil správnu diagnózu. S tou diaľnicou mi išlo o to, že po jazde diaľničným tempom a náhlom zastavení napr. na odpočívadle je treba nechať ešte chvíľu motor bežať na malé otáčky, aby sa stihlo turbo a olej ochladiť. Ak sa motor hneď vypne, turbo sa ešte točí, je tam málo oleja a pomaličky sa pridiera, ale to asi už vieš. Jasné, že za tak málo km si ho nepridrel ty.......ale nejaký divoký cornutto....

Re: Problémy s turbem
Napsal: 17.06.2008 11:58
od zewl
jj
wikipedia píše:Dokud je olej protékající turbodmychadlem čistý a výfukové plyny nejsou příliš horké, dokáže být turbodmychadlo velice spolehlivé, ale správné zacházení je důležité. Po rychlé jízdě (resp. jízdě na vysoký výkon) se musí motor před vypnutím nechat běžet ještě zhruba 2 minuty na volnoběh a umožnit tak dochlazení turbodmychadla. Pokud se to neudělá a motor se vypne, olej přestane cirkulovat a zůstane v přehřátém turbodmychadle, kde může dojít k jeho přepálení. Přepálený olej potom může ucpat svůj přívod a způsobit tak poškození turbodmychadla. Turbodieselové motory nejsou k tomuto tak náchylné, protože teplota jejich výfukových plynů je nižší než u benzinových motorů.
Re: Problémy s turbem
Napsal: 17.06.2008 12:05
od martyG
Re: Problémy s turbem
Napsal: 17.06.2008 17:25
od racetiger
zewl píše:Dokud je olej protékající turbodmychadlem ... Po rychlé jízdě (resp. jízdě na vysoký výkon) se musí motor před vypnutím nechat běžet ještě zhruba 2 minuty na volnoběh a umožnit tak dochlazení turbodmychadla. Pokud se to neudělá a motor se vypne, olej přestane cirkulovat a zůstane v přehřátém turbodmychadle, kde může dojít k jeho přepálení. Přepálený olej potom může ucpat svůj přívod a způsobit tak poškození turbodmychadla. Turbodieselové motory nejsou k tomuto tak náchylné, protože teplota jejich výfukových plynů je nižší než u benzinových motorů
Tak ruku na srdce - kdo to dela?? Ja se snazim dojizdet pozvolna ale abych tam stal 2 minuty a cekal to ne. A hlavne posledni veta - podle ni se poskozuji benzinovy turba a v nafte temer ne,takze komu se porouchalo turbo v nafte tak je to vlastne nahoda...To jsem rad ze ta nahoda postihla i me.
Re: Problémy s turbem
Napsal: 17.06.2008 17:43
od Robertilos
Tak já se teda přiznávám, že to dělám docela poctivě

Re: Problémy s turbem
Napsal: 17.06.2008 17:48
od zewl
taky pri dojizdeni par minut pred cilem jedu lazo plazo v 1500 otackach a po zastaveni jeste cca. 10 sekund necham volnobeh, dokud neschovam radio, nezamknu medveda a nezatahnu rucku

Re: Problémy s turbem
Napsal: 17.06.2008 21:10
od martyG
tiež sa snažím to dodržiavať, nie vždy sa však zadarí....

Re: Problémy s turbem
Napsal: 18.06.2008 17:53
od Ahmed
Zeptejte se nekoho, kdo ma sluzebaka naftaka, jestli nekdy nechali motor bezet po zastaveni

V praci mame 3x Transit, 1x Fabie a dalsich xx sluzebaku, co potkavam a nikdy nikdo auto nenechal bezet a vsechny jezdi porad bez poruchy.
Ja chvili nechavam motor bezet asi tak minutu nez sbalim mobil, atd., ale stejne, nez se vymotam tema ulickama tady a zaparkuju, tak to musi byt studene jak psi cumak. Navic se moje auto malokdy potka s plynem na podlaze a otackama nad 2,5t, takze nejake peceni kurat nehrozi
