Stránka 8 z 13

Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem

Napsal: 11.03.2015 12:11
od C4R3W
To je zvlastni - kdybys predtim tankoval u naky pofiderni pumpy, tak nereknu...

Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem

Napsal: 12.03.2015 11:27
od rofek
@ Standa :
uff, na 5-ke ist cca 50 kmh a otacky pod 1500 u 1.6-ky bez turba ... v podpise vidim, ze si mal predtym 2.0, tak si zrejme zvyknuty, ze sa auto pozbera aj z nizsich otacok. Nepoznam, resp. nemam skusenost so sprevodovanim 1.6 v mk3, ale i tak si myslim, ze to nemoze robit dobrotu. eko-rely za cenu opotrebovania, resp. zvyseneho namahania sucasti motoru...
Na 2.0 mam pri tejto rychlosti zaradenu 4-ku a snazim sa nedostat pod 1500 ot., staci to na udrzanie rychlosti v obci alebo na pomale plynule zrychlovanie (prudsie potom od 2.000 ot :-), nepotrebujem podradit.

konec OT ;-)

Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem

Napsal: 12.03.2015 12:38
od Zdenekold
Proč uff?
Jednak tam podle obrázku je asi tachometrových 57km/hod., pokud je to jízda s prázdným autem po rovině bez nutnosti akcelerovat, tak je to naprosto v pohodě. Takže žádné namáhání nehrozí, ani náhodou.

Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem

Napsal: 12.03.2015 12:58
od C4R3W
Jj, zalezi na profilu trate - na rovince bez potreby akcelerace nebo z mirnyho kopce je to ok. Ja tohle nedelam jednak z presvedceni, ale hlavne kvuli dvouhmote, coz tady neni relevantni. Nejpozdejc v 1500 rpm podrazuju.

Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem

Napsal: 12.03.2015 20:25
od Cernoch-L
Jj taky nejsem zastáncem podtáčení motoru. Měl jsem dříve MK2 1.6. 16v a 50 jedině na 4. Pětku sem řadil až tak na 65 m/h. Dřív ani náhodou. Teď čekám na dodání MK3 1.6 benzín a tam jsou převody trochu delší, takže 5tka při 57 km/h to bych mu udělal jen jedině z kopce jak je napsáno. Vyšší, ale rozumné otáčky, se ti ukážou pak i na spotřebě, když potřebuješ trochu přidat, jelikož ze setrvačnosti se zrychluje mnohem lépe než z udušených otáček. Ale nechci tímto nikoho učit řadit či jezdit, každému vyhovuje něco jiného :palec_nahoru:

Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem

Napsal: 12.03.2015 20:41
od Zdenekold
Nic ve zlém. Nepište tu nic o delších převodech. To hlavní totiž je proměnlivé časování ventilů. A vo tom to je.
Nesrovnávejte to s podtáčením motoru u Š120. :wink:

Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem

Napsal: 12.03.2015 21:18
od PE68
Někteří komentují něco, co neznají a nevyzkoušeli. Možná, že FFII na pětku obec nezvládá, je to možné, ale FFIII je určitě jinak vyladěné. Na 5ku jezdím taky 50-60km/h v obci. Nemusím (mám silnější variantu) na konci obce ani podřazovat, 5ka krásně zrychluje. Samozřejmě pokud chci závodit, tak si podřadím. Už jsem to tady asi psal, po automatu mi toto auto přišlo, jako krásný kompromis. Krásně vyvážený motor s vhodnou převodovkou. Není to závodní auto, ani extra úsporné vůz na dálnici, ale pohodlné vozítko.

Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem

Napsal: 12.03.2015 21:42
od Anduril
FFII 1.6 na petku v klidu 50 jede. Byla to taky jedina moznost, jak nasbirat kyticky v Eco mode :)

Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem

Napsal: 12.03.2015 22:09
od C4R3W
Pokud motor neprotestuje, tak je to ok. 1.6 Ti-VCT nema dvouhmotu, takze na rovince bez potreby akcelerace a z kopce by mu to vadit nemelo.

Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem

Napsal: 23.03.2015 18:42
od efly
...má niekto vedomosť, či je na tento motor novy software. Pri kazdej servisnej prehliadke na to upozornim, ale mi je oznamene ze nie je, a ze mam aktualny. Inak co sa tyka benzinu tak novy shell nitro+ mu sekol najlepsie.

Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem

Napsal: 23.03.2015 19:22
od Johnyy
s 1.6 atmosferou jezdit pod 1500 otáčkami je podle mě nesmysl a i když motor asi vysloveně neprotestuje, tak se mu to rozhodně moc líbit nebude, zbytečné namáhání motoru při podtáčení. S 1.6 VCT (MK2) maximálně šolich po rovince na 1800 ot/m, jinak jezdit s takovými motory výrazně pod 2000 ot/m je u mě týrání. Pod 1500 nejezdím ani s ST :lol:

Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem

Napsal: 30.03.2015 09:38
od Standa
U FF MKIII je na 5° 55-60 Km/h naprosto v pohodě, kdo s tím nejel tak nebude věřit, ale motor jede naprosto plynule. Po okresce zařadím 5°a obec i mimo obec jedu bez řazení, není to potřeba. A rozhodně nepatřím k těm co by chtěli týrat motor podtáčením, za jedno jsem strojař a auta jsou mé hobby a za další po 30 letech co jezdím, už pro to mám cit.

Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem

Napsal: 30.03.2015 14:52
od Zdenekold
Problém je, že někteří přispěvatelé píší o něčem, o čem toho moc neví. Při dosažení 55 km/hod (na tachometru) vám počítač ukáže, že máte dát 5. rychlostní stupeň. A také vám ukáže, že máte podřadit na 4. stupeň, pokud pojedete pod otáčkama.
Již jsem to jednou psal, je to umožněno proměnlivým časováním ventilů. Takže motor je neskutečně pružný a rozhodně ho netýráte, to je nesmysl.

Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem

Napsal: 30.03.2015 17:44
od PE68
Koukám, nejvíc radí ti, co s tímto motorem ( v FFIII ) nejezdili. Tak tedy pro ty co se chtějí poučit:
Auto rozumě zrychluje na 5ku i z 50km/h po rovině a v mém případě i plně naložené. Motor neprotestuje!!!!

Re: Focus III 1.6 duratec - problémy s výkonem

Napsal: 30.03.2015 19:55
od rofek
k odboceniu od temy "problemy s vykonem u FF3 1.6" napisem este jeden posledny prispevok ako reakciu na ten povodny.
Cenim si odpovede od standu, lebo tak ako som ho odhadoval na starsieho - skusenejsieho a technicky zdatnejsieho, tak aj rozumne, vecne, bez emocii reagoval. Okrem toho, pre ostrejsi obraz - spominane rychlosti jazdy myslel mozno kazdy z nas inak - povolena rychlost v obci, rychlost podla analogového rychlomera/budika a realna rychlost (napr. podla gps).

Problém je, že někteří přispěvatelé píší o něčem, o čem toho moc neví
ad1) Ano, priznavam ze som nesoferoval FF2 ani FF3 s motorom 1.6 ti-vct. tiez mozem suhlasit s tym, ze prave ti-vct moze, resp. mal by oproti "klasickej" verzii s pevnym casovanim zlepsovat krivku priebehu krut.momentu aj v tak nízkych otackach motora. Na druhej strane, sprevodovanie ma samozrejme vplyv, a to zasadny - kedze urcuje otacky motora a teda aj jeho vykon/moment pre danu rychlost. No a v neposlednom rade s tym samozrejme suvisi zdvih. objem, pri atmosfericky plnenych motoroch zvlast.

ad2) Mate predpokladam vsetci dobre "zajete" a relativne nove, resp. malo opotrebovane agregaty a to je zrejme hlavny dovod pre Vase pocity - "motor neprotestuje" a je "neskutocne pruzny"...
Ale tlaky, kt. pri potrebe hoci iba miernej akceleracie vznikaju a posobia vo valcoch, resp. sa prenasaju na kluk.hriadel a jeho ulozenie si postupom casu proste svoju dan vyziadaju... ked to este navyse spojime s relat. riedkym lahkobeznym olejom, kt. je do vsetkych ford agregatov predpisovany - cize ten je pri tychto tlakoch pomerne lahko vytlacovany z oblasti kt. ma mazat... pokracovat dalej isto nemusim....

Na zaver doplnim este svoju skusenost - hoci s motorom 2.0 (107kw) z generacie ff2. Nema casovanie ti-vct, ale ma citelne vyssi zdvih.objem a podla mojho skromneho nazoru je aj slusne pruzny, s cim suvisia dobre, hoci samozrejme kompromisne zvolene prevody. Jazdim sedan kt. podla papierov ma pohot.hmotnost 1340, takze povedzme so mnou za volantom a pri plnej nadrzi moze vazit cca 1375 kg. Je to o nieco viac nez vazi ff3 s 1.6 ti-vct, zvlast vo verzii 105 k.
V obci jazdim podla rychlomera 60 kmh, co je realnych 56 kmh - a to znamena na 4° otacky +/- 2000/min podla otackomera. Prave na zaklade tohto vlakna som skusil ist so zaradenym 5° a otacky klesli na cca 1500/min, a ano dalo sa aj takto udrziavat rychlost, zrychlovat som mohol ale iba velmi opatrne.
Ak idem usek so znizenou pov. rychlostou na 40 kmh, tak na 4° mam cca 1600 ot/min., rychlomer ukazuje 50kmh, realne je to cca 46 kmh. To je este relatine komfortne pasmo otacok pre plynule zrychlenie naspat na 60 kmh podla budika, potom ako skonci obmedzenie rychlosti. Ak je treba pribrzdit alebo nasleduje stupanie, tak naopak podradzujem.
Dovolim si tvrdit, ze napriek nevyhode vacsej vahy a absencii ti-vct, tak vyssie opisane predstavuje lepsi a k motoru dlhodobo setrnejsi pristup nez jazda rovnakou rychlostou na rovnakom useku na 5° s objemovo mensim motorom a o malo mensou vahou.
H o w g h.
P.S.:
ze ff3 rocnik 2012 ma s 1.6 ti-vct vykon 74 kw... a ze vo verzii 92 kw sa jazdi so zaradenou 5 pri standardnej 6° aut.skrini, teraz nie je podstatne :P
ina vec je, ze u mna je rozdiel v okamzitej/aktual. spotrebe medzi 4° na 2000 ot. a 5° na 1500 ot. iba velmi maly, a uspora benzinu za to riziko podla mna nestoji