k odboceniu od temy
"problemy s vykonem u FF3 1.6" napisem este jeden posledny prispevok ako reakciu na ten povodny.
Cenim si odpovede od standu, lebo tak ako som ho odhadoval na starsieho - skusenejsieho a technicky zdatnejsieho, tak aj rozumne, vecne, bez emocii reagoval. Okrem toho, pre ostrejsi obraz - spominane rychlosti jazdy myslel mozno kazdy z nas inak - povolena rychlost v obci, rychlost podla analogového rychlomera/budika a realna rychlost (napr. podla gps).
Problém je, že někteří přispěvatelé píší o něčem, o čem toho moc neví
ad1) Ano, priznavam ze som nesoferoval FF2 ani FF3 s motorom 1.6 ti-vct. tiez mozem suhlasit s tym, ze prave ti-vct moze, resp. mal by oproti "klasickej" verzii s pevnym casovanim zlepsovat krivku priebehu krut.momentu aj v tak nízkych otackach motora. Na druhej strane, sprevodovanie ma samozrejme vplyv, a to zasadny - kedze urcuje otacky motora a teda aj jeho vykon/moment pre danu rychlost. No a v neposlednom rade s tym samozrejme suvisi zdvih. objem, pri atmosfericky plnenych motoroch zvlast.
ad2) Mate predpokladam vsetci dobre "zajete" a relativne nove, resp. malo opotrebovane agregaty a to je zrejme hlavny dovod pre Vase pocity - "motor neprotestuje" a je "neskutocne pruzny"...
Ale tlaky, kt. pri potrebe hoci iba miernej akceleracie vznikaju a posobia vo valcoch, resp. sa prenasaju na kluk.hriadel a jeho ulozenie si postupom casu proste svoju dan vyziadaju... ked to este navyse spojime s relat. riedkym lahkobeznym olejom, kt. je do vsetkych ford agregatov predpisovany - cize ten je pri tychto tlakoch pomerne lahko vytlacovany z oblasti kt. ma mazat... pokracovat dalej isto nemusim....
Na zaver doplnim este svoju skusenost - hoci s motorom 2.0 (107kw) z generacie ff2. Nema casovanie ti-vct, ale ma citelne vyssi zdvih.objem a podla mojho skromneho nazoru je aj slusne pruzny, s cim suvisia dobre, hoci samozrejme kompromisne zvolene prevody. Jazdim sedan kt. podla papierov ma pohot.hmotnost 1340, takze povedzme so mnou za volantom a pri plnej nadrzi moze vazit cca 1375 kg. Je to o nieco viac nez vazi ff3 s 1.6 ti-vct, zvlast vo verzii 105 k.
V obci jazdim podla rychlomera 60 kmh, co je realnych 56 kmh - a to znamena na 4° otacky +/- 2000/min podla otackomera. Prave na zaklade tohto vlakna som skusil ist so zaradenym 5° a otacky klesli na cca 1500/min, a ano dalo sa aj takto udrziavat rychlost, zrychlovat som mohol ale iba velmi opatrne.
Ak idem usek so znizenou pov. rychlostou na 40 kmh, tak na 4° mam cca 1600 ot/min., rychlomer ukazuje 50kmh, realne je to cca 46 kmh. To je este relatine komfortne pasmo otacok pre plynule zrychlenie naspat na 60 kmh podla budika, potom ako skonci obmedzenie rychlosti. Ak je treba pribrzdit alebo nasleduje stupanie, tak naopak podradzujem.
Dovolim si tvrdit, ze napriek nevyhode vacsej vahy a absencii ti-vct, tak vyssie opisane predstavuje lepsi a k motoru dlhodobo setrnejsi pristup nez jazda rovnakou rychlostou na rovnakom useku na 5° s objemovo mensim motorom a o malo mensou vahou.
H o w g h.
P.S.:
ze ff3 rocnik 2012 ma s 1.6 ti-vct vykon 74 kw... a ze vo verzii 92 kw sa jazdi so zaradenou 5 pri standardnej 6° aut.skrini, teraz nie je podstatne
ina vec je, ze u mna je rozdiel v okamzitej/aktual. spotrebe medzi 4° na 2000 ot. a 5° na 1500 ot. iba velmi maly, a uspora benzinu za to riziko podla mna nestoji