GO motoru Duratec HE
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: GO motoru Duratec HE
Takže o víkendu proběhla další dekarbonizace motoru prostředkem TEC 2000 Engine Flush. Tento sajrajtum ultrasekvencum je daleko řidší než přechozí bylinky pana Bishopa a má charakteristickou vůni - něco mezi petrolejem a starou smradlavou botou. Což mě utvrdilo v tom, že většina dekarbonizačních prostředků je na bázi petroleje a smradlavých bot se do nich přidává jen malinko. Procedura probíhala následovně - do jízdou ohřátého motorového oleje jsem nalil 375ml tohoto přípravku (celou plechovku) a nechal běžet na volnoběh 15min. Poté jsem ještě horké vypustil, nechal řádně vykapat z vany a provedl klasickou výměnu oleje. Po celou dobu decarbonizace motor běžel pravidelně v konstatních voln. otáčkách. Asi po půl hodině od výměny jsem motor nastartoval, chvilku běžel pravidelně a pak najednou začal celkem slušně houpat od cca 1100ot. do500ot. Toto trvalo asi 20sec. pak se motor sklidnil. Jel jsem to pomalinku projet, ale houpání už se neopakovalo. Zřejmě zateklý prostředek kdesi cosi uvolnil až po pořádném proniknutí. Druhý den najeto cca 250km, motor běží tiše, tak nějak normálně. Spotřebu oleje napíšu až po ujetí několika tis. km, aby výsledky byly relevantní.
Jinak mě napadlo, že by se tato dekarbonizace dala provést možná trochu efektivněji - výrobce doporučuje běh motoru s tímto přípravkem v délce 10-15min. Tudíž bych možná umožnil přípravku lepší práci, kdybych nechal běžet motor 5 min., pak cca 20 min. pauza, 5 min. běh, 20 min. pauza , 5 min. běh, vypuštění.
Jinak mě napadlo, že by se tato dekarbonizace dala provést možná trochu efektivněji - výrobce doporučuje běh motoru s tímto přípravkem v délce 10-15min. Tudíž bych možná umožnil přípravku lepší práci, kdybych nechal běžet motor 5 min., pak cca 20 min. pauza, 5 min. běh, 20 min. pauza , 5 min. běh, vypuštění.

Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: GO motoru Duratec HE
Nemáš obavu,že část tohoto rozpouštědla v motoru i po vypuštění oleje zůstane a koluje v nový náplni?
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- HonzaK72
- Zkušený
- Příspěvky: 1249
- Registrován: 13.07.2012 19:59
- Bydliště: Holim Varla!
Re: GO motoru Duratec HE
Můžu jednu off topic otázku? Co znamená zkratka HE přesně?
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: GO motoru Duratec HE
Ani ne, pokud si vezmu, že v původní olejové náplni ten dekarbonizační prostředek tvořil cca desetinu, po vypuštění tam vždycky zbydou tak 2 deci starého oleje tak v nich už je jen 2cl (necelý malý panák) a to se rozředí ve 4l nového oleje...třeba to bude postupně dál decarbonizovat, jako přísada 560 od BishopaJardak píše:Nemáš obavu,že část tohoto rozpouštědla v motoru i po vypuštění oleje zůstane a koluje v nový náplni?

To by mě taky zajímalo. Tady aspoň nějaké podrobnosti o Duratecu, jestli už jsi to nečetlHonzaK72 píše:Můžu jednu off topic otázku? Co znamená zkratka HE přesně?


Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: GO motoru Duratec HE
Chtěl bych tady rozvinout ještě jednu možnou teorii ohledně jedné tak trochu opomíjené příčiny vysoké spotřeby oleje. Narazil jsem na to na zahraničních fórech a tak se s Vámi chci poradit, co vy na to?!
Jedná se o chybnou funkci zpětného ventilu odsávání olejových par z klikové skříně. Když si to tak sumíruju zpětně, tak se u mě relativně vysoká spotřeba oleje začala projevovat po opravě, resp. výměně prasklé hadice tohoto odvětrání. Našel jsem nějaké fotky, které naprosto spolehlivě dokazují, že olej nemusí jít do válce jen (pominu-li kroužky) okolo dříků ventilů, ale také plastovým sáním v podobě zkapalnělých par z klikovky
http://www.focusfanatics.com/forum/show ... p?t=271204 přibližně v 3/3 stránky)
Co by jste doporučili - vyměnit ventil za nový, který bude otvírat tak jak má, a nebo ho demontovat, udělat odvětrání kliky přes nějaký malý filtřík do atmosféry a vstup na sání zaslepit?
http://www.focusfanatics.com/forum/show ... 212&page=3 (přibližně v 1/2 stránky).
Samozřejmě si nemyslím, že to je u mě jediná příčina spotřeby oleje, ale jak píšu - začalo to žrát po výměně té hadičky...
Ještě jsem našel něco o jeho funkci. Při volnoběhu je podtlakem skoro zavřen (překoná tlak pružiny), neboť je minimální požadavek na odvětrání klikové skříně. Při vysokých otáčkách (minimální podtlak v sání) pružina přestává být podtlakem stlačována a otvírá ventil(poněvadš se tvoří daleko více výparů z oleje, rozstřik je veliký a teplotou nabývá na objemu) a motor přes sání bere výpary. To mi trochu hraje k té vysoké spotřebě oleje na dálnici, kdy je motor trvale ve vysokých otáčkách. Tím pádem by asi výměna ventilu moc nepomohla, poněvadš to zřejmě funguje (bohužel) jak má...
http://freeasestudyguides.com/pcv-system.html
EDIT: ...A NEBO UŽ VYMÝŠLÍM HOVADINY?
Jedná se o chybnou funkci zpětného ventilu odsávání olejových par z klikové skříně. Když si to tak sumíruju zpětně, tak se u mě relativně vysoká spotřeba oleje začala projevovat po opravě, resp. výměně prasklé hadice tohoto odvětrání. Našel jsem nějaké fotky, které naprosto spolehlivě dokazují, že olej nemusí jít do válce jen (pominu-li kroužky) okolo dříků ventilů, ale také plastovým sáním v podobě zkapalnělých par z klikovky

http://www.focusfanatics.com/forum/show ... p?t=271204 přibližně v 3/3 stránky)
Co by jste doporučili - vyměnit ventil za nový, který bude otvírat tak jak má, a nebo ho demontovat, udělat odvětrání kliky přes nějaký malý filtřík do atmosféry a vstup na sání zaslepit?

Samozřejmě si nemyslím, že to je u mě jediná příčina spotřeby oleje, ale jak píšu - začalo to žrát po výměně té hadičky...

Ještě jsem našel něco o jeho funkci. Při volnoběhu je podtlakem skoro zavřen (překoná tlak pružiny), neboť je minimální požadavek na odvětrání klikové skříně. Při vysokých otáčkách (minimální podtlak v sání) pružina přestává být podtlakem stlačována a otvírá ventil(poněvadš se tvoří daleko více výparů z oleje, rozstřik je veliký a teplotou nabývá na objemu) a motor přes sání bere výpary. To mi trochu hraje k té vysoké spotřebě oleje na dálnici, kdy je motor trvale ve vysokých otáčkách. Tím pádem by asi výměna ventilu moc nepomohla, poněvadš to zřejmě funguje (bohužel) jak má...
http://freeasestudyguides.com/pcv-system.html
EDIT: ...A NEBO UŽ VYMÝŠLÍM HOVADINY?


Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- Jindraktm
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 05.02.2012 01:36
- Bydliště: Křižanov u Milevska,Písecký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: GO motoru Duratec HE
To vubec neni špatná teorie!
Zaznamenal jsem větší spotřebu oleje taky na dálnici*tudíž při vyšších otáčkách...Udělal jsem takovej pokus a tyden jsem jezdil přibližně stejnou strasu,normálním tempem,následující týden jsem tomu dával "pod ocas" a spotřeba oleje byla ku*evsky znát víc..! Zanedlouho mě čeká výměna oleje a muj známej mechanik řikal,že má nějaký aditivum,co má vyzkoušený,že funguje,tak uvidíme... 


Ford Mondeo GHIA combi 2002, 1.8i Duratec HE,92KW
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: GO motoru Duratec HE
Paráda, tak se pak nezapomeň podělit o zkušenosti 


Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: GO motoru Duratec HE
Včera jsem si sednul ke svým poznámkám a začal jsem převádět olejové choutky Mondea na čísla. Dospěl jsem k pár zajímavým zjištěním a to, že:
- recepturu Bishop 560, určenou k postupnému uvolňování pístních kroužků, která má fungovat v motoru alespoň 5000km jsem blbec omylem vypustil už po 3500km...
- se konečně dá spočítat spotřeba díky dlouhodobým poznámkám o dolévání a tedy z původních 0,75l - 1l na 1000km (v té době hrubý odhad, ale pod 0,75l to nešlo) na 0,31l/1000km.
- prvních 3500km spotřeba spadla na 0,42l/1000km (po Bishops 560), poté dalších 3500km na 0,31l/1000km (po TEC2000).
- že TEC2000 bude nejspíš super na naftové motory (reference od důvěryhodného známého), ale s Duratecem mi pohnul jen o deci.
Od letní dovolené jsem tedy najel 7000km (hrůzná spotřeba zjištěna ve 147tis. km, nyní 154tis. km) a to už se dá podle mne považovat za jakousi bernou minci. To, že jsem si možná "v nejlepším" vypustil Bishopa, je pouze moje blbost, nevím proč jsem se překouknul v číslech na tachometru, nicméně jsem rád, že jsem si poznámky dělal a teď se podle nich dokážu něčeho dopátrat. Tudíž pod heslem "když jsem blbej, platím dvakrát" jsem koupil další flaštičku 560tky, neboť podle výpočtů tomu pomohla zdaleka nejvíc. A už jí nechám v motoru až do další výměny oleje, jak předepisuje výrobce
.
- recepturu Bishop 560, určenou k postupnému uvolňování pístních kroužků, která má fungovat v motoru alespoň 5000km jsem blbec omylem vypustil už po 3500km...

- se konečně dá spočítat spotřeba díky dlouhodobým poznámkám o dolévání a tedy z původních 0,75l - 1l na 1000km (v té době hrubý odhad, ale pod 0,75l to nešlo) na 0,31l/1000km.
- prvních 3500km spotřeba spadla na 0,42l/1000km (po Bishops 560), poté dalších 3500km na 0,31l/1000km (po TEC2000).
- že TEC2000 bude nejspíš super na naftové motory (reference od důvěryhodného známého), ale s Duratecem mi pohnul jen o deci.
Od letní dovolené jsem tedy najel 7000km (hrůzná spotřeba zjištěna ve 147tis. km, nyní 154tis. km) a to už se dá podle mne považovat za jakousi bernou minci. To, že jsem si možná "v nejlepším" vypustil Bishopa, je pouze moje blbost, nevím proč jsem se překouknul v číslech na tachometru, nicméně jsem rád, že jsem si poznámky dělal a teď se podle nich dokážu něčeho dopátrat. Tudíž pod heslem "když jsem blbej, platím dvakrát" jsem koupil další flaštičku 560tky, neboť podle výpočtů tomu pomohla zdaleka nejvíc. A už jí nechám v motoru až do další výměny oleje, jak předepisuje výrobce

Naposledy upravil(a) Yeshterr dne 17.10.2012 13:13, celkem upraveno 1 x.

Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- tym
- Test driver
- Příspěvky: 3746
- Registrován: 20.05.2011 21:49
- Bydliště: Pilsner Urquell
Re: GO motoru Duratec HE


-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: GO motoru Duratec HE
Nic není co by se v dobré neobrátilo
na druhou stranu zas na ten problém zautočíš jednou tolik větší silou
Neměřils náhodou kompresy před a po?jestli to nepomohlo i tam?


Neměřils náhodou kompresy před a po?jestli to nepomohlo i tam?
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: GO motoru Duratec HE
Kompresi jsem měl "údajně změřenou" před montáží plynu a byla prý v pořádku. To znamená ale že taky měřená být nemusela, nikdy jsem od ní žádný grafický výstup neviděl. Nicméně problémy s chodem motoru po nastartování nikdy nebyly (žádné záchvěvy, chod na 3 válce), dodatečné chcípání za studena), tak snad byla dobrá. Je to škoda, bylo by zajímavé to porovnat.

Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: GO motoru Duratec HE
Moje špatné ranní startování - chytne napodruhé:
, ale pouze očistím izolátor střední elektrody jemným skelným papírem od usazenin. Pak to chytá skoro stoprocentně, nicméně po další výměně oleje vyměním ještě lambdu. Když jsem totiž zkoušel prvně povolit pístní kroužky petrolejem, tak po nastartování na ní šly zbytky nespáleného petroleje a tím jsem jí dost pomohl do kopru. Od té doby se plácá ze strany na stranu v intervalu cca 1 sec. a vytváří divoké adaptace, předtím to býval fofr a bylo vše v klidu. No a taky už má najeto přes 150tis. km.
Potvrzeno! přísada 560 svým chemickým složením vytváří při průniku s olejem do spalovacích komor vodivou bílou vrstvu na izolátoru středové elektrody. To samé, jako pronikající olej, ale v daleko větší míře a rychleji. Druhým použitím této přísady jsem si to potvrdil, motor už opět po cca 200km ráno špatně staruje. Což není nic strašného, holt zpočátku, dokud bude přísada ještě "dravá", občas vypucuju svíčky. Už teda ne drátěným kartáčemYeshterr píše:Defacto jsou ty videa shodná, jen s tím rozdílem, že mě se to občas zakucká až chcípne. Na druhé nastartování už to je jako na vojbarzovu videu. Nebo tomu holt musím pomoct škrtícì klapkou. Trochu mám pocit, jestli to nemůže být svíčkami, začalo to dělat po použití té přísady na uvolnění kroužků. Sice jsem svíčky od té doby 2x čistil, ale poprvé na nich byla napečená bílá vrstva čehosi...


Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: GO motoru Duratec HE
Další moje snaha o zmírnění spotřeby oleje duratecu spočívá v odstranění přisávání olejových par z klikové skříně. PCV ventil by se měl měnit tuším jednou po 60ti tis. km, což už teď vím, že se rozhodně u mého auta nikdo neobtěžoval sundat sání a vyměnit ho. Kdybych věděl, že necelý rok po opravě prasklé hadice tohoto odsávání budu tuto úpravu dělat, nekupoval jsem novou hadici za skoro 900,-.
Princip velmi jednoduché úpravy spočívá v odpojení stávající hadice z PCV ventilu, kterou jsem nahradil delší a vyvedl jí pod motor, ať si občas oddechne do atmosféry. Původní vstup této hadice do sání jsem zaslepil. Po dlouhých večerech hledání informací ohledně funkce PCV ventilu od jeho vzniku až po jeho finální podobu a funkci, přes informace ohledně vzniku možných podtlaků a přetlaků u řadového čtyřválce až po poutavé čtení ohledně ekologie a defacto diktatury vývojářům ohledně nutnosti spalování výparů z karteru, které ještě v 60. letech lítaly do ovzduší...jsem nabyl dojmu, že když tu úpravu udělám tak jak myslím, tak se stane prd. A stalo se. Klikový mechanismus si odfukuje jen když potřebuje, spotřebu oleje očekávám při dálničním provozu ve vysokých otáčkách nižší (o kolik ukáže čas) a nechci to zakřiknout, zlepšilo se ranní startování, neboť už to nejspíš v nízkém zatížení, kdy je v sání velký podtlak, nebere nekontrolovatelný vzduch z klikovky, který TMAP nezaznamená a taktéž, jak jsem psal výše - to netahá tolik výparů z Bišopa, které dokážou udělat na izolátorech střední elektrody svíčky vodivou vrstvičku...
Po pár tis. km. budu hlásit první měřitelné výsledky.
Princip velmi jednoduché úpravy spočívá v odpojení stávající hadice z PCV ventilu, kterou jsem nahradil delší a vyvedl jí pod motor, ať si občas oddechne do atmosféry. Původní vstup této hadice do sání jsem zaslepil. Po dlouhých večerech hledání informací ohledně funkce PCV ventilu od jeho vzniku až po jeho finální podobu a funkci, přes informace ohledně vzniku možných podtlaků a přetlaků u řadového čtyřválce až po poutavé čtení ohledně ekologie a defacto diktatury vývojářům ohledně nutnosti spalování výparů z karteru, které ještě v 60. letech lítaly do ovzduší...jsem nabyl dojmu, že když tu úpravu udělám tak jak myslím, tak se stane prd. A stalo se. Klikový mechanismus si odfukuje jen když potřebuje, spotřebu oleje očekávám při dálničním provozu ve vysokých otáčkách nižší (o kolik ukáže čas) a nechci to zakřiknout, zlepšilo se ranní startování, neboť už to nejspíš v nízkém zatížení, kdy je v sání velký podtlak, nebere nekontrolovatelný vzduch z klikovky, který TMAP nezaznamená a taktéž, jak jsem psal výše - to netahá tolik výparů z Bišopa, které dokážou udělat na izolátorech střední elektrody svíčky vodivou vrstvičku...
Po pár tis. km. budu hlásit první měřitelné výsledky.

Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- Jindraktm
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 05.02.2012 01:36
- Bydliště: Křižanov u Milevska,Písecký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: GO motoru Duratec HE
Jak to tak čtu,přemýšlím,že bych tu hadici taky zkusil odpojit a vyvést volně pod motor...ale až budou první poznatky a zkušenosti.. 

Ford Mondeo GHIA combi 2002, 1.8i Duratec HE,92KW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů