Stránka 8 z 10
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 05.12.2011 16:53
od Pastovic
Tak dnes sem pozoroval rafičku teploty při cestě olomouc-lipník (dálnice) no a celkem maso, furt nahoru dolu. Ohřál sem se po pár minutach, teplej vzduch taky ok, ale jakmile sem pustil ofuk na okna protoze sem se mlzil a rychlost klesla na cca 70km/hod tak raficka spadla z půlky o kousek níž a byla tam. Auto bylo studene, stálo 8hodin. Po příjezdu do cíle raficka byla kousek pod pulkou. Vypl sem motor a byla tam kde byla pred tím, takze ok. Rozjel sem se a po par metrech byla na prostredku, do doby nez sem pustil zase ofuk na okna. No a tak furt dokola. Kdyz neni ofuk na okno tak je to ok. Je to problem?
Jinak teda sem zjistil z tehle diskuze ze sem to delal vsechno spatne celou dobu. Ze jsem hned po nastartovani poustel vzduch na okna a tak sem dyl cekal nez bude teplej vzduch, ted foukam na nohy a nez vyjedu z ulice fouka teplej. Jenze kdyz je zima tak se celkem mlzi okna a bez ofuku na okna se toho nezbavim. Tak ted babo raď? Díky za rady a objasnění jestli je problem nebo ne

.
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 05.12.2011 18:13
od Kóťa
Myslím,že u benálu problém ne?Vždyť ani nemrzne...Na focusu s 18 tddi se to ohřeje v pohodě a drží...Nejde u Tebe taky ten test palubky,aby jsi viděl přesnou teplotu motoru?
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 05.12.2011 20:16
od Pastovic
Jo test jde. Zitra to zkusím.
Edit: teď koukám do toho testu a teplota motoru tam nikde neni. Jen úroveň teploty nasávaného vzduchu motoru. Nebo to je ono?
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 06.12.2011 00:06
od Nepér
Když už je to prohřátý, třeba po půl hodině jízdy, takhle padat by to nemělo.
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 06.12.2011 06:34
od ballu
Pastovic ten ofuk byl myšlen tak, že není zapnut i na nohy.

Tím že není odběr tepla z výměníku žádný, tak se motor rychleji ohřeje.
Popíši to u mne za chladna a mrazu.
Nastartuji,zapnu el. vyhřívání předního a zadního skla , sedaček a osvětlení vozidla, vylezu z auta se škrabkou a škrábu skla a ometám sníh s cigaretou v druhé ruce. Jak se skla ohřívají, tak i na 3 mm vrstvu ledu není třeba tlačit. Zároveň, jak mám zapnuté světla a plazím se okolo auta, zkontroluji , jestli vše svítí / blinkry a brzdové pak v autě, kdy vidím odraz na vedle stojících autách při výjezdu z parkoviště/. Než tato procedůra proběhne, uplyne nějakých 3 - 5 minut. Vlezu do auta a vizuálně zmrknu teplotu a otáčky, ty musí být již na, nebo něco pod 1000 ot/min. Párkrát polechtám plynem a vyrážím. Jestli není ještě teplota, tak na 2 cm stahnu boční okno , aby se nemlžilo přední sklo a během výjezdu z parkoviště ještě nepouštím žádné topení a ofuk, jen vypnu veškeré el. vyhřívání . Než prokličkuji mezi auty, vyleze teplota na značku, ale motor není stále celkově prohřátý. Zatahuji okno a pouštím mechanický ofuk předního skla na nejmenší rychlost. Všechny mřížky větrání mám stále mechanicky otevřeny, jestli je léto nebo zima. Jak začne v pohodě stíhat teplý vzduch na předním skle zabraňovat mlžení / je prohřáto vedení ke sklu/ , zapínám topení na automat 20 st. C a o další se nestarám. V autě je teplo, motor zahřátý a hlavně, studené starty tímto způsobem, mě stojí znatelně méně benzínu.

Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 06.12.2011 10:22
od Nepér
Já nastartuju, ventilátor na 1/4, teplotu kolmo nahoru, vzduch na okno a nahoru (když dám jen okno, pouští se A/C a to nechci), ometu, jedu, nedýchám na okno

a až když se ručička teploty dostane za první čárku v 1/4 rozsahu teploměru, přidám si teplo, případně přepnu větrák na 2/4.
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 06.12.2011 10:53
od Pastovic
No a když neometáš sníh, třeba teď kdyz je sucho a nula tak jak chceš nedýchat na okno. I tělo je vyhřátý z domu třeba, tak se vždycky mlžit bude. A výhřev okna moc nepomůže.
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 06.12.2011 11:08
od Nepér
Tak to pustím na dvojku. Vlažný vzduch většinou stačí. Jde jen o to, nedávat hned teplotu topení naplno, dokud se to trochu neohřeje.
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 06.12.2011 11:16
od Pastovic
Aha, takže mam teplotu dat jen treba do pulky. Tak to jo, to zkusim. No spíš mi vadí to padání te raficky....by me zajímalo proc to děla. Když se auto ohříva v klidu a fouká teplej vzduch taky bez problemu. Jen kdyz to dam pak na to okno tak trochu klesne, jak kdyby se motor ochladil, ale to je blbost aby se ochladil na takovou chvili a po chvilce zas byl na pulce.
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 06.12.2011 11:29
od Sobull
Chlapi, vy na to jdete uplně vědecky

. Já teda nastartuju, pustím si všechny výhřevy, větráky na sebe aby mi bylo teplo a jedu.

Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 06.12.2011 11:31
od ballu
Výměník topení je jako chladič, ale s tím rozdílem, že ochlazení přes chladič reguluje termostat a výměník tepla -topení ,řidič hýblatama, kolik a kde co pustit a tím intenzitu ochlazení motoru.

Čím více ochladíš motor topením , tím méně propustí termostat vodu na ochlazení do chladiče.

Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 06.12.2011 11:36
od ballu
Sobull dříve jsem to taky tak dělal, ale ten vlažný vzduch od skla ochladne a na hlavu mě šel studený a pak jsem se divil, že mám často zaraženou rýmu v hlavě. Nyní již ne i manželka si pochlebuje, že na ní nepouštím studený vzduch.

Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 06.12.2011 11:37
od Pastovic
to Sobull: no já kdyz bych pustil ofuk na sebe tak asi zmrznu. Teplej vzduch hned po startu snad nemuze foukat nikomu ne?
No já tomu nerozumím, jestli je to teda špatně nebo normalni jev? Všechno funguje, topit topí, přehřívat se nepřehříva jen ta rafička o kousek spadne. Je tam ještě něco podle čeho se dá zjistit jestli je potřeba termostat vyměnit? Přes leto se mi to teda nestava jen teď kdyz je chladněji.
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 06.12.2011 11:51
od pzi
Pastovic, ta rafika se nesmí od středové polohy hnout, propouští ti termostat, nedovírá, vyměň a budeš mít klid, auto se ti bude dřív ohřívat a tím i spotřeba za studena se ti zkrátí.
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 06.12.2011 11:56
od Pastovic
Ok. No a kterej koupit. Koukal sem že jsou dva druhy nebo teda na dvě teploty. 88 a 92°C?
Origo bude asi ten 88 že....koukám že Wahler je 88, Febi 92 a Starline 88....A četl sem že ten Wahler byva i origo motorcraft.