Stránka 8 z 26

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 08.07.2010 12:36
od pava
Osobně bych to s těmi biosložkama tak tragicky neviděl. Samozřejmě pokud se s autem jezdí. Problém může nastat, když se auto odstaví např. přes zimu, to k nějakému srážení a zalepení může dojít. Dle mého názoru, pomáhají aditiva a občasné protažení motoru. Na problémy s čerpadly bych to až tak neviděl, protože právě přidaná biosložka zvyšuje mazivost nafty. Zajímalo by mě, jak jsi přišel na to, že MEŘO rozežírá gufera a těsnění a taky jak tohlo případně souvisí s náhlým únikem oleje? TDCi mám 2 roky, mimochodem bez problému a nic s tebou popisovaných jevů neznám.
Jinak samozřejmě uznávám, že nejlepší je tvůj dvoulitr s výkonem šestiválce a spotřebou TDCi , který ukáže každému záda :D
Nic ve zlém, ale nemám rád rozumbrady, kteří všechno ví, všechno znají a všechno slyšeli, možná by neškodilo občas pročíst odborný časopis např. Autodiesel :palec_nahor

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 08.07.2010 13:28
od ballu
Pava: nikdy si nic necucám z prstu

nformace k používání bionafty (MEŘO, FAME) v naftových motorech vozidel

Bionafta je produkt vyrobený z rostlinných olejů (FAME – Fat Acid Methyl Esters – je obecná zkratka pro bionaftu vyrobenou z jakéhokoliv rostlinného oleje, MEŘO – MEthylestery Řepkového Oleje – je česká zkratka pro bionaftu vyrobenou z jednoho z rostlinných olejů, řepkového oleje), použitelný jako pohonná hmota pro naftové motory.
Na rozdíl od klasické nafty vyrobené z ropy, která je směsí uhlovodíků, tj. sloučenin uhlíku a vodíku, je bionafta směsí esterů mastných kyselin a kromě uhlíku a vodíku obsahuje ještě kyslík. To je důvodem nižšího energetického obsahu bionafty oproti klasické naftě cca o 14 % rel. (výhřevnost klasické nafty činí cca 43 MJ/kg, výhřevnost MEŘO činí cca 37 MJ/kg). Důsledkem je vyšší spotřeba paliva, menší výkon motoru a menší krouticí moment při provozu na bionaftu.
Vzhledem ke svému chemickému složení má bionafta horší termicko-oxidační stabilitu, tzn. že v horkém prostředí (palivové potrubí v blízkosti teplého motoru, tlakové čerpadlo, vstřikovače aj.) má tendenci polymerovat za vzniku nejprve viskóznějších, posléze lepkavých až pevných produktů, které tvoří úsady nebo nánosy na stěnách potrubí či armatur a dílů. Např. ve víceotvorových tryskách vstřikovačů moderních motorů, které mají velmi malé průměry, i 0,1 mm, může proto dojít k jejich částečnému (palivo se špatně rozprašuje a nedokonale hoří) nebo i úplnému ucpání. Proces tvorby zmíněných úsad probíhá nejrychleji v podmínkách, kdy je palivo vystaveno vyšším teplotám, a přitom je v klidu, tj. neproudí. To je nejčastěji situace po zastavení motoru, ohřátého na provozní teplotu. Vznik úsad z bionafty a skutečnost, že bionafta také snadněji rozpouští úsady již vzniklé v palivovém systému při přechodu z klasické nafty na bionaftu, vede k doporučení častěji měnit palivové filtry. Větší agresivita bionafty (větší rozpouštěcí schopnost) může být rovněž na závadu ve vztahu k lakovaným povrchům, se kterými se bionafta dostane do styku.
Na klasickou naftu nijak chemicky nepůsobí případně přítomná voda (vlhkost). Určité množství vody se v naftě rozpouští a nijak se neprojevuje, větší množství vody se od nafty odděluje jako spodní vrstva nebo kapky. Tato oddělená voda je už na závadu, protože může způsobit zadření čerpadel nebo vstřikovačů a kromě toho má korozivní účinky. Pro vodu v bionaftě platí totéž ale na rozdíl od klasické nafty voda s bionaftou za vyšších teplot chemicky reaguje. Jedná se o tzv. hydrolytické štěpení, při kterém se estery tvořící bionaftu rozkládají na korozivní kyseliny a alkohol (methanol). Proto je třeba dbát ve zvýšené míře na to, aby se voda do bionafty nedostala.
V každém motoru se určitá část paliva dostává skrze pístovou skupinu do motorového oleje. V případě bionafty je to více na závadu než v případě klasické nafty, protože bionafta v horkém oleji snadno polymeruje (viz výše) a olej se rychleji znehodnocuje. Je-li v motorovém oleji přítomna bionafta rozložená hydrolýzou, zvyšuje se rychle kyselost oleje, popř. se v něm hromadí nerozpustný a prakticky nemazající methanol. Doporučuje se proto při provozu na bionaftu zkrátit doporučené výměnné intervaly mazacích olejů na polovinu nebo na třetinu, při výměně oleje vyměnit i olejový filtr, event. dbát na doporučení výrobce vozidel.
Používání bionafty v zimních podmínkách má rovněž určitá omezení. Z bionafty se sice nevylučují pevné parafiny jako z klasické nafty při příliš nízkých teplotách, dochází však k jejímu zakalení a nadměrnému zvyšování viskozity („houstnutí“) při nízkých teplotách. Tento problém lze řešit předehříváním bionafty popř. systémem dvou palivových nádrží, přičemž nádrž na bionaftu je vyhřívaná. Obecně lze říci, že systém dvou nádrží ve vozidle, kdy jedna z nich (vyhřívaná) je určena pro bionaftu a druhá pro klasickou naftu, ve spojení s možností přepínání obou paliv po startu vozidla (start na klasickou naftu, po přepnutí provoz na bionaftu, před zastavením motoru vozidla opět přepnutí na klasickou naftu a tím propláchnutí palivových cest) je cesta, jak se vyhnout většině problémů při používání bionafty.
Z hlediska emisí škodlivin ve výfukových plynech není mezi klasickou naftou a bionaftou zásadní rozdíl. Při provozu na bionaftu nejsou ve spalinách prakticky vůbec zastoupeny sloučeniny síry ale mohou se objevovat některé kyslíkaté sloučeniny, např. zdraví škodlivé aldehydy.
Kvalitní bionafta má oproti klasické naftě lepší mazivost. To však neplatí, dojde-li k její tepelné destrukci, kdy přítomné úsady nebo vzniklé pevné nečistoty mazivost bionafty podstatně zhorší.
Výše uvedené platí v přiměřené míře i pro směsné nafty, např. směsi min. 30% bionafty v naftě a dokonce i pro současné klasické nafty s obsahem biosložky, kterou je právě bionafta. Samozřejmě, uvedené negativní i pozitivní vlastnosti bionafty se uplatňují úměrně k jejímu obsahu ve směsích s klasickou naftou.
Můj názor je, že pokud si to vynutí, bylo by ekologičtější, kdyby zemědělci nic
nepěstovali a parlament schválil, že ten přibližně navíc padesátník, dnes už celkem
od počátku to dělá cca korunu, budete platit jako dobrovolnou podporu za každý odebraný
litr přímo zemědělcům, budou doma, nebudou nic pěstovat a ekologii a vozidlum to pomůže.

To je můj úsměvný názor

s pozdravem

Ing. Jan Martínek
Key Account Manager
Construction&Industry
OMV Česká republika, s.r.o.
Na Vítězné pláni 4, 140 21 Praha 4
Mob.: + 420 731 130 571
Mailto : jan.martinek@omv.com
http : //www.omv.com

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 08.07.2010 13:31
od ACEMajky
Za me o tom pise prave i delphi v "reklame" na ten merici pristroj. Pry bude dostupny v srpnu, ze prave velky podil bioslozek zalepuje soustavu....

O tom ze MERO lepta gumove casti sem slysel taky - kdysi od meho stryce, ktery uci na zemedelce a pak v dobach, kdyz jsme jeste tankovavali bionaftu

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 08.07.2010 13:46
od ballu
Pava nezná, že každé gufero má označení GPV , GVV z hlavy to přesně nevím ale je zde přesně specifikované proti které chemické složce je odolné do jaké teploty atd. Když se dá jiné začne v lepším případě propouštět. A bionafta v rozkladu vykazuje jiné složky , se kteréma výrobce na montáži nepočítal , že v nějaké ČR dementi něco budou do nafty nalévat. :(
A srozumbradou je v mém případě mimo mísu , že pávíku. :hhura:

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 08.07.2010 14:05
od pava
Ten chytrý pán mluví o bionaftě s obsahem MEŘA 14%, současně nafta obsahuje 7%, což je polovina, navíc se negativní účinek bia upravuje aditivy. Neříkám, že bio motorům prospívá, ale, že by vyloženě škodilo, s tímto tvrzením bych byl se taky zdržel zpátky. Prostě je dnes v evropě takový trend, ať se nám to líbí nebo ne.

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 08.07.2010 15:28
od ballu
Já jsem ty rozdělané motory viděl na vlastní oči a ukazovali mě mechoši ty vyžrané macochy na kluzných plochách, jinak bych o tom moc nevěděl. :(
Těch 14% je rozdíl výhřevnosti a ne složení :(

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 16.07.2010 13:15
od MONDEO alex
Můj problém s blikající kontrolkou žhavení, mě se rozblikala vždy jen při prvním startování a to motor točil ale nenaskočil. Vypnul jsem klíček a znova nastartoval, pak už naskočil na první točku. Motor běží perfektně, žádné kolísání otáček a padání do nouzáku to vůbec neznám, výkon výborný, jde za plynem jak divej. Během měsíce se mi tohle stalo asi 6x, přisuzoval jsem to palivovému filtru, tak jsem ho vyměnil a 14dní klídek... říkal jsem si "to jsem ale šikula" až do včera!!! 3 starty a 3 nenaskočil, vždy až na podruhé. Dnes jsem zajel do autoservisu, kde si nechávám dělat věci na které nestačím. Udělal mi diagnostiku a vyskočily dvě chyby čerpadlo a vysoký tlak ( prý že čerpadlo hodně dává). Říkal, že se bát nemusím, že kdyby bylo vadné čerpadlo tak bude dávat nízký tlak. Řekl mi, že na čerpadle je jakýsi přepouštěcí regulátor tlaku a ten nemusí správně makat a hned to dal za vinu té proklaté ředěné naftě. Nalil mi do nádrže nějaký přípravek ( čistící a zároveň mazací) - to by mělo ten regulátor uvolnit. Vím jen, že to bylo v oranžové plechovce a název si přesně nepamatuji profi tec 2000, nejsem si jist. Dopručil mi tam ty přísady dávat. Doufám, že má pravdu a vše se vrátí k dobrému, páč můj mondásek musí bejt v cajku, za měsíc s ním frčím do chorvat k moři. Jo a sumasumárum jsem platil za diagnostiku a aditiva 500kč, to si myslím je za lidovku. Můžete mi prosím někdo napsat Váš názor, kdo jste se s touhle závadou setkal? Díky moc

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 16.07.2010 14:12
od Docent
Tak ja mam momentalne tiez problem s cerpadlom...len mne vraj naopak malo tlaci... :? Pri max. zatazi - 5st. od cca 130km/h ma hodi do nudzaku a po nastartovani uplna pohoda...Auto ma tah, vsetko ide ako ma.

Teraz k veci:
Moze to byt vraj ten regulator/ventil co si pisal ty... v pondelok sa ho chystám menit. tak dufam, ze to pomoze a nebudem musiet menit/repasovat cele cerpadlo - nebodaj menit aj vstreky.. :cry:
Ten ventil stoji novy cca 130€ teda aspon u nas.

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 16.07.2010 15:46
od MONDEO alex
tak držím palce, at ti to dobře dopadne

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 16.07.2010 20:01
od iggyrock
MONDEO alex píše:Nalil mi do nádrže nějaký přípravek ( čistící a zároveň mazací) - to by mělo ten regulátor uvolnit. Vím jen, že to bylo v oranžové plechovce a název si přesně nepamatuji profi tec 2000, nejsem si jist. Dopručil mi tam ty přísady dávat.
Jde o TEC2000 Diesel Injector Cleaner viz. http://www.tec2000.cz/. Taky jsem ho zkoušel na injektory (neúspěšně). Lepší než to lít do nádrže je nechat běžet motor jen na ten přípravek. Postup je na výše uvedené adrese. Iggyrock

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 17.07.2010 10:37
od MONDEO alex
jj přesně jak píšeš, dnes jsem ještě jeden koupil stál 375kč, vypustím palivák a injekční stříkačkou to naaplikuju do palivového filtru, snad to bude stačit.

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 19.07.2010 09:28
od /sm/
Někdy v březnu mi při jízdě po dálnici začala blikat spirála a auto náhle ztratilo výkon. Zajel jsem na parkoviště, znovu nastartoval a všechno bylo OK. Od té doby klid až do června, kdy se tenhle problém objevil několikrát znovu. Zajel jsem do servisu, kde diagnostikovali závadu EGR ventilu (blikala spirála). Prostříkli kontakty, zkontrolovali upevnění vstupů a výstupů a vymazali chyby v ŘJ. Odjel sem a po pár kilometrech znovu stejný problém. Na druhý den mi v servisu důkladně vyčistili EGR, vymazali chyby a znovu po pár kilometrech chyba a ještě se navíc rozsvítila kontrolka motoru.
Objednal jsem u nich nový EGR, po několikanásobném ujištění diagnostikou motoru, že nic jiného tomu neschází. Za pár dní EGR přišel, namontovali jej, vymazali chyby, ale kontrolka motoru pořád svítila. Diagnostika trvala na svém :“předejte vozidlo zákazníkovi, kontrolka zhasne v běžném provozu“. Připomínám, že auto jelo bez problémů. Přesně po 62 kilometrech a asi deseti startech kontrolka zhasla a již se nerozsvítila. Od té doby uběhlo 14 dní a zatím vše OK, až na to, že jsem svůj parník málem utopil, viz vlákno utopený parník.

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 19.07.2010 20:45
od Docent
Docent píše:Caute chalani... Crying or Very sad
Cestou na dovolenku my 2x zasvietila kontrolka zhavenia...Bolo to vzdy len na 5st. pri cca 130km/h ked som tomu dupol na podlahu...
Padlo do nudzaku a po opatovnom nastartovani pohoda...slape ako hodinky.
Napr. teraz cestou na zraz - Rudno nic...sme sli s xmajox dost svižnou jazdou a ide uplne super.

Bol som na diagnostike u ICA a podla chyby ,co mu to vyhodilo by to malo byt cerpadlo...Ze asi nebude tlacit tolko, co pri tej zatazi ma.
Vstreky su podla diagnostiky v poriadku..
Skusit este diagnostiku vo Forde??? Budu tam podla toho vediet nieco presnejsie???
Mam to este nasilu dusit-skusat, ci to bude robit aj nadalej...???

Cital som tu vselico tak neviem...
Vie niekto poradit, ze co??? Ako dalej postupovat??? Pripadne ci poznate niekoho solídneho , kto by my to vedel potvrdit na 100%.
Auto ide fakt v pohode...taha, nedymy, ani necuka a podla viecerych ide dokonca aj ticho.


Dakujem za pomoc a pripadne rady
Bola my poradneskusit vymenit este ventil na cerpadle...
Tak vymena ventilu nepomohla.. :evil: :!:

Chalani ak by ste niekto vedeli zohnat cerpadlo za fakt dobry peniaz dajte pls vediet...ale len fakt super cena...
Auto slape v pohode az do cca140km/h...teda aj viac, len tomu nemozem dupnut na podlahu.
Proste nemam chut dat 800 a viac € za cerpadlo, ak to zatial nie je take akutne. :roll: Nobodaj, ak by sa vymenilo a robilo by to stale...
Takze zatial neriesim, pripadne ak by bolo nieco za dobru cenu, tak by som vymenil... :wink: :!: ale kazdopadne budem stale hladat...

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 19.07.2010 22:07
od OPUS
tak sem tu zase,
to že elektronika turba byla hin a že je na to třeba pořídit nové turbo všichni víte

co sem ovšem nečekal ani já že nové turbo které právě namontovali
v servisu do mého vozu a to sem je ukecal na sobotu :bebng:

nebudeeeee fungovat, prostě funglový turbo po několikahodinové montáži
ukecané na víkend prostě nejde, píská a je hotovýýýýý

tak sem si poplakal a poslal ho zpět, tak sem zvědavej jak to dopadne,
doufám že mě s tim pošlou do řiti a já vyhodil 25.000 za kus železa do police

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 20.07.2010 07:35
od buceek07
:dih: