Stránka 8 z 190
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 26.02.2009 11:48
od tlaufer
ako som tu na v tejto teme cital niekto tu zavesil postup cistenia DPF od peugeota ak je teda ten motor vo Focuse ten isty vyrabany koncernom PSA nedalo by sa nejako tie filtre zamenit a tiez vo focuse pouzit ten rozoberatelny?????
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 26.02.2009 12:04
od jamaka
je ten isty ale nie je ten isty.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 26.02.2009 12:09
od tlaufer
Ale chapes rozmyslam nad tym ze mozno by sa ten PSA DPF filter dal nejako prisposobit myslim tvar trubiek a podobne aby to tam slo namontovat az na to ze neviem ci aj ten PSA filter je tiez spojeny s kat.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 26.02.2009 13:13
od Komi
...nic nie je nemozne...
na prilozenom obr. vidiet deliacu rovinu kde je to zoskrutkovane a po rozobrati by mal byt v prvej casti katalyzator a v druhej filter p.c. Urcite by sa to dalo lahsie cistit ako ten nas spojeny...
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 04.03.2009 13:20
od bubo60
takze co sa tyka doplnania aditiva do DPF
po doplneni aditiva sa v riadiacej jednotke cez diagnostiku zapise doplnenie aditiva a ked riadiaca jednotka vyzaduje regeneraciu cize ak je zaneseny filter tak sa urobi, ak nevyzaduje tak je to vsetko, ziadne zohrievanie motora na 3000 ot na mieste a nasledne vymena oleja a podobne....
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 04.03.2009 20:36
od BobTDCi
bubo60 píše:takze co sa tyka doplnania aditiva do DPF
po doplneni aditiva sa v riadiacej jednotke cez diagnostiku zapise doplnenie aditiva a ked riadiaca jednotka vyzaduje regeneraciu cize ak je zaneseny filter tak sa urobi, ak nevyzaduje tak je to vsetko, ziadne zohrievanie motora na 3000 ot na mieste a nasledne vymena oleja a podobne....
Tak Vám pridávam foto od John27 - prerobiť to?
Nie je to jednoduché - a možno ani možné /rozmery - dĺžka toho Citroenového či Peugeotového/.
Podľa mňa...

Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 15.03.2009 13:45
od petik01
Koupil jsem si ojetého focuse 1.6 TDI 80 kw rok 10/2005 střibrný kombik verze ghia
Mám problem s PDF filtrem.Při jizdě mi vyskočilo hlášení porucha systému motoru a motor se přepnul do nouzového režimu a ztratil výkon.
První zjištení prasklá hadice od turba a ucpaný PDF filtr.Na forech jsem zjistil, že by tam měla být kapalina eloys.Kde ji najdu,jak zjistím kolik ji tam je?Je tam nějaká měrka?
Jak zjistím jestli funguje čidlo tlaku a jestli probíhá regenerace PDF filtru.
Máte někdo návod jak vyčistit PDF filtr a obnovit regeneraci PDF filtru???
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 15.03.2009 15:13
od BobTDCi
petik01 píše:Koupil jsem si ojetého focuse 1.6 TDI 80 kw rok 10/2005 střibrný kombik verze ghia
Mám problem s PDF filtrem.Při jizdě mi vyskočilo hlášení porucha systému motoru a motor se přepnul do nouzového režimu a ztratil výkon.
První zjištení prasklá hadice od turba a ucpaný PDF filtr.Na forech jsem zjistil, že by tam měla být kapalina eloys.Kde ji najdu,jak zjistím kolik ji tam je?Je tam nějaká měrka?
Jak zjistím jestli funguje čidlo tlaku a jestli probíhá regenerace PDF filtru.
Máte někdo návod jak vyčistit PDF filtr a obnovit regeneraci PDF filtru???
Keď zodvihneš auto - je to malá čierna nádržka tesne pred zadnou nápravnicou. Z ľavej strany má vývod - malú čiernu hadičku vedúcu k filtru a konektor snímača minimálnej hladiny a dávkovania. Mierka tam nie je - ale od pravého kolesa ja tam v hornej časti rýchlospojka/záslepka na plnenie z originálnej sady EOLYS a v hornej časti krátky výustok s rýchlospojkou/záslepkou na odvzdušnenie pri plnení a zároveň kontrolný otvor na plnenie - pri vytekaní je nádržka plná.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 15.03.2009 15:49
od petik01
Díky, já se podivám.
Když byl ucpaný filtr, měl by se měnit olej?Jak zjistím, jestli už funguje regenerace PDF?
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 15.03.2009 16:33
od BobTDCi
petik01 píše:Díky, já se podivám.
Když byl ucpaný filtr, měl by se měnit olej?Jak zjistím, jestli už funguje regenerace PDF?
Olej podľa vyjadrenia v servise i ľudí tu by sa mal meniť iba keď naplníš nádržku EOLYS-om a cez diagnostiku ti zapíšu doplnenie aditíva a budú ti robiť regeneráciu DPF - čo v tvojom prípade treba, ak už prišla hláška, že je upchatý časticový filter. Hneď po nej je treba vymeniť olej+filter/samozrejme/, lebo ho to prepečie keď je to na mieste v dielni.
Po tej garážovej regenerácii /je dlhšia a účinnejšia, ako klasická pri jazde/ ti musí z pamäte porúch zmiznúť hláška o poruche "zanesený časticový filter" alebo "prekročený čas regenerácie" či inej s tým stavom súvisiacej a musí tam byť i vyhodnotenie, že regenerácia bola úspešná.
Ak ju nevyhodnotí ako OK ostane hláška zanesený s tým, že to hypoteticky môže byť i nefunkčný diferenčný snímač tlaku pred a za DPF.
Ten stojí tuším /niekto to tu spomínal nový 2800.KC/ asi.
Daj vedieť ako pokračuješ.
PS: Kdesi som čítal, že to isté aditívum tuším 5L bandaska s hadičkami na plnenie stojí vo Forde 5 alebo 6tis.KC a v Citroene 3.500.-KC , možno je dobré zisťovať i v Peugeote motor 1.6HDi je i tam( prever si to a daj vedieť).
Iba regeneráciu ti u francúzov neurobia - Ford má celkom iný soft.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 16.03.2009 18:16
od petik01
zajimavostí k fitru pevných částic
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 16.03.2009 18:24
od BobTDCi
petik01 píše:zajimavostí k fitru pevných částic
Super kde si to zohnal - to je servisný manuál?
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 16.03.2009 18:50
od petik01
Ano je

Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 17.03.2009 00:04
od foki
regenerace jde jen na diagnostice , pokud se ji nekolikrat nepodari udelat tak je v haji filtr . kolik to ma najeto ?
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 17.03.2009 11:05
od chudas
foki píše:regenerace jde jen na diagnostice , pokud se ji nekolikrat nepodari udelat tak je v haji filtr . kolik to ma najeto ?
Čaute, tak keď si to tak zhrnieme a pôjdem do autorizovaného servisu ked mi bude treba vymeniť filter. Čo to bude stáť? Lebo som čátal na peugeotackych a citroenackych forach, ze tak či tak si to pôjdeš dať vymeniť. Lebo vyčistenie ti nepomôže, to len citujem panov z iných klubov, ktorý majú viac skúseností s DPF.