Stránka 69 z 191
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 21.10.2010 21:03
od Raada
U Vervy to asi nema smysl. Pokud bys tankoval neco horsiho tak jednoznacne VIF. Je letni i zimni verze a v testech vysel jako nejlepsi. 0,5litrova plechovka stoji kolem 180Kc - ja to objednavam vzdy pres auto stangl. Na benzinkach to sice taky obcas maji, ale stoji daleko vice.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 21.10.2010 21:42
od pavel28
Raada píše:U Vervy to asi nema smysl. Pokud bys tankoval neco horsiho tak jednoznacne VIF. Je letni i zimni verze a v testech vysel jako nejlepsi. 0,5litrova plechovka stoji kolem 180Kc - ja to objednavam vzdy pres auto stangl. Na benzinkach to sice taky obcas maji, ale stoji daleko vice.
A na jednu nádrž je potřeba celá 0,5l.aditiva?A aditiva dávat při každém tankování,nebo jen někdy.A jak to s té plechovky dostanu do té nádrže.??
Omlouvám se za blbé otázky,ale nemám s tím žádné skušenosti.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 22.10.2010 06:29
od Sobull
Dávkování máš na obalu. Je to myslím jedno víčko (20ml) na 20l nafty. Dávej při každým tankování podle toho kolik bereš.
U focuse je to trošku horší s tou záklopkou v hrdle. Já mám na to stříkačku, ale nechám se taky poučit jak to dělat líp...
Osobně dávám i do vervy, nic tím nezkazíš.
Ale už jsme dost OT.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 22.10.2010 09:15
od tomason
Ber Vervu a nemusíš nic řešit,osobně mě teda vif už dávno nebaví.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 22.10.2010 09:25
od Raada
Jenze ty jses uz na Verve zavislej

. Do Vervy VIF taky nedavam (pokud ji obcas naberu), ale jinak VIF pridavam vzdy.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 22.10.2010 09:32
od tomason
Asi ano vše ostatní mě vždy zklame, hlučností a zátahem od spoda

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 22.10.2010 21:01
od BobTDCi
Sú tu už vlákna s tým súvisiace...ale ak smiem radiť neexperimentuj so všakovakými STP či podobné..ak chceš aditívum do nafty, tak buď VIF alebo Stanadyne...
Mnohé aditíva spôsobujú v istom množstve vznich gélovitých zrazenín...upchajú ti filter a ak rupne - čo je pravdepodobné - tak si prišiel o vstrekovače i čerpadlo...
Známy mal teraz takú "glocku" v raile - apriamo na snímači tlaku takže ho hádzalo do núdzáku...vo Forde hneď chceli všetko meniť...Jaro Krajči to vyriešil...
Daj si do "gúglu" napr: VIF víťaz testu a čítaj...

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 22.10.2010 21:07
od pavel28
BobTDCi píše:Sú tu už vlákna s tým súvisiace...ale ak smiem radiť neexperimentuj so všakovakými STP či podobné..ak chceš aditívum do nafty, tak buď VIF alebo Stanadyne...
Mnohé aditíva spôsobujú v istom množstve vznich gélovitých zrazenín...upchajú ti filter a ak rupne - čo je pravdepodobné - tak si prišiel o vstrekovače i čerpadlo...
Známy mal teraz takú "glocku" v raile - apriamo na snímači tlaku takže ho hádzalo do núdzáku...vo Forde hneď chceli všetko meniť...Jaro Krajči to vyriešil...
Daj si do "gúglu" napr: VIF víťaz testu a čítaj...

Tak asi se na ty aditiva vykašlu! A už se zase vratme k tématu DPF.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 24.10.2010 06:46
od BobTDCi
Na margo dávkovania VIF-u - je to ten najblbší obal čo asi mohli navrhnúť a tak si ho doma nalievam do malého dávkovača z aditíva do nafty TDA CASTROL - ten je približne v tvare "presýpacích hodín" a v tej hornej časti je mierka 2, 10,15,20, 25 Litrov - teda po otvorení zátky stlačením spodnej časti vytláčaš kvapalinu do hornej a podľa mierky vieš koľko toho asi budeš tankovať - a toľko tam i naleješ - nie je problém ani so záklopkou Focusa.
Nič lepšie som zatiaľ nenašiel.
PS: Podobný dávkovač je i na niektoré čistiace koncentráty do ostrekovača - teda keď ho dobre vyumývate a odmastníte a urobíte si v tej hornej časti ciachovaciu mierku pri dávkovaní do dávkovača striekačkou po 5ml - tak máte problém vyriešený.
Dolnú časť zaplníte tak, že tenkými čistými kliešťami povytiehnete ten stredový "knot" s púzdrom fungujúci ako jednosmerný ventil -zaplníte dávkovač aditívom a dotlačíte "knot" s púzdrom do osadenia a dávkovač je "STAND BY".

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 01.11.2010 10:51
od Raada
Tak jsem pred par dny zjistil, ze probiha regenerace DPF za jizdy. Natankoval po delsi jizde plnou nadrz a vynuloval BC. Po ujeti asi 30km po rovine po okresce vicemene stalym tempem 100km/h se mi spotreba ustalila na urovni cca 5 litru (pred tou rovinou jsem ale hodne splhal do kopcu a mel tam spotrebu skoro 7litru). Kdyz z niceho nic zacala narustat spotreba az na 5,5 litru. Pak jsme potrebovali zastavit na obed a slysim za studeneho pocasi bezet vetrak. Takze jsem si vyvodil, ze jsem prerusil regeneraci a ta mi pred tim zvedla prumernou spotrebu diky extra vstrikovani nafty. Po opetovnem rozjeti a ujeti nekolika km se spotreba opet dostala na uroven cca 5 litru.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 20.11.2010 12:07
od Cookiemunsta
Ahoj prosím o radu. Motor (1.6 tdci 80kw) napsal engine systems fault a přešel do nouzového režimu. Na diagnostice to vypsalo chybu "P242F - Celkové množství aditiva pro motorovou naftu vstříknuté do čističe částic (čítač 1) - trvale" . Nevím jestli pomůže pouze dolít eolys a problém zmizí nebo jestli může být problém i se samotným filtrem. Jedná se mi o to abych zbytečně nekupoval eolys a pak nezjistil ,že filtr musím stejně vyndat. Pokud to bude možné a finančně únosné chci tam filtr nechat. Jen pro upřesnění kontrolka se rozsvítila poprvé a rovnou do režimu omezeného výkonu. Bez jakýchkoliv předchozích varování. Díky za rady Erik
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 20.11.2010 13:32
od pavel28
Cookiemunsta píše:Ahoj prosím o radu. Motor (1.6 tdci 80kw) napsal engine systems fault a přešel do nouzového režimu. Na diagnostice to vypsalo chybu "P242F - Celkové množství aditiva pro motorovou naftu vstříknuté do čističe částic (čítač 1) - trvale" . Nevím jestli pomůže pouze dolít eolys a problém zmizí nebo jestli může být problém i se samotným filtrem. Jedná se mi o to abych zbytečně nekupoval eolys a pak nezjistil ,že filtr musím stejně vyndat. Pokud to bude možné a finančně únosné chci tam filtr nechat. Jen pro upřesnění kontrolka se rozsvítila poprvé a rovnou do režimu omezeného výkonu. Bez jakýchkoliv předchozích varování. Díky za rady Erik
Myslim si,že bude DPF zanesené a možná už i v háji.Pokud by jsi měl málo eolys,tak by se ti kontrolka měla rozsvítit po posledním tankování a tím tě upozornit,že ti dochází eolys a měl bys doplnit.Ale to je jen můj názor.Kolik máš najeto km.?ale poctivě.
Doufám,že se pletu,protože výměna DPF je dost drahá záležitost.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 20.11.2010 14:16
od V12
Vymena DPF na jazdenke s 200k km sa neoplati, stoji 1/3 toho auta. To radsej FapOff a v pripade potreby dat technikovi EK maly sponzorsky dar...
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 20.11.2010 14:35
od Cookiemunsta
Auto má najeto 155 000km poctivejch. A zapoměl jsem zmínit ,že v rovnejch 150 000 jsem měnil turbo. Doufám ,že to nemá souvislost... Koukal jsem ,že vyjmutí dpf vyjde cca na 5000,- komplet i s úpravou sw. Tak nevím za eolys dám 2500,- a výsledek není zaručen. Každopádně jak říkám radši bych aby tam filtr zůstal... Tak co s tím ? Má cenu kupovat ten eolys a zkoušet to? Pokud diagnostika napsala přímo nedostatek aditiva... ?
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 20.11.2010 14:47
od foki
Cookiemunsta píše:Auto má najeto 155 000km poctivejch. A zapoměl jsem zmínit ,že v rovnejch 150 000 jsem měnil turbo. Doufám ,že to nemá souvislost... Koukal jsem ,že vyjmutí dpf vyjde cca na 5000,- komplet i s úpravou sw. Tak nevím za eolys dám 2500,- a výsledek není zaručen. Každopádně jak říkám radši bych aby tam filtr zůstal... Tak co s tím ? Má cenu kupovat ten eolys a zkoušet to? Pokud diagnostika napsala přímo nedostatek aditiva... ?
pokud se nepletu tak regenerace probiha i po vykuchani DPF a tim padem je potreba eolys doplnovat .