Filtr pev.částic tdci+emise od str162

Odpovědět
Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2760
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Raada » 21.10.2010 21:03

U Vervy to asi nema smysl. Pokud bys tankoval neco horsiho tak jednoznacne VIF. Je letni i zimni verze a v testech vysel jako nejlepsi. 0,5litrova plechovka stoji kolem 180Kc - ja to objednavam vzdy pres auto stangl. Na benzinkach to sice taky obcas maji, ale stoji daleko vice.

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 21.10.2010 21:42

Raada píše:U Vervy to asi nema smysl. Pokud bys tankoval neco horsiho tak jednoznacne VIF. Je letni i zimni verze a v testech vysel jako nejlepsi. 0,5litrova plechovka stoji kolem 180Kc - ja to objednavam vzdy pres auto stangl. Na benzinkach to sice taky obcas maji, ale stoji daleko vice.
A na jednu nádrž je potřeba celá 0,5l.aditiva?A aditiva dávat při každém tankování,nebo jen někdy.A jak to s té plechovky dostanu do té nádrže.??
Omlouvám se za blbé otázky,ale nemám s tím žádné skušenosti. :nixw: :irre:
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sobull » 22.10.2010 06:29

Dávkování máš na obalu. Je to myslím jedno víčko (20ml) na 20l nafty. Dávej při každým tankování podle toho kolik bereš.
U focuse je to trošku horší s tou záklopkou v hrdle. Já mám na to stříkačku, ale nechám se taky poučit jak to dělat líp...
Osobně dávám i do vervy, nic tím nezkazíš.
Ale už jsme dost OT.
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od tomason » 22.10.2010 09:15

Ber Vervu a nemusíš nic řešit,osobně mě teda vif už dávno nebaví.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2760
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Raada » 22.10.2010 09:25

Jenze ty jses uz na Verve zavislej :D . Do Vervy VIF taky nedavam (pokud ji obcas naberu), ale jinak VIF pridavam vzdy.

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od tomason » 22.10.2010 09:32

Asi ano vše ostatní mě vždy zklame, hlučností a zátahem od spoda :nixw:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 22.10.2010 21:01

Sú tu už vlákna s tým súvisiace...ale ak smiem radiť neexperimentuj so všakovakými STP či podobné..ak chceš aditívum do nafty, tak buď VIF alebo Stanadyne...
Mnohé aditíva spôsobujú v istom množstve vznich gélovitých zrazenín...upchajú ti filter a ak rupne - čo je pravdepodobné - tak si prišiel o vstrekovače i čerpadlo...
Známy mal teraz takú "glocku" v raile - apriamo na snímači tlaku takže ho hádzalo do núdzáku...vo Forde hneď chceli všetko meniť...Jaro Krajči to vyriešil...
Daj si do "gúglu" napr: VIF víťaz testu a čítaj...
:idea: 8)
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 22.10.2010 21:07

BobTDCi píše:Sú tu už vlákna s tým súvisiace...ale ak smiem radiť neexperimentuj so všakovakými STP či podobné..ak chceš aditívum do nafty, tak buď VIF alebo Stanadyne...
Mnohé aditíva spôsobujú v istom množstve vznich gélovitých zrazenín...upchajú ti filter a ak rupne - čo je pravdepodobné - tak si prišiel o vstrekovače i čerpadlo...
Známy mal teraz takú "glocku" v raile - apriamo na snímači tlaku takže ho hádzalo do núdzáku...vo Forde hneď chceli všetko meniť...Jaro Krajči to vyriešil...
Daj si do "gúglu" napr: VIF víťaz testu a čítaj...
:idea: 8)
Tak asi se na ty aditiva vykašlu! A už se zase vratme k tématu DPF. :nazdravi:
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 24.10.2010 06:46

Na margo dávkovania VIF-u - je to ten najblbší obal čo asi mohli navrhnúť a tak si ho doma nalievam do malého dávkovača z aditíva do nafty TDA CASTROL - ten je približne v tvare "presýpacích hodín" a v tej hornej časti je mierka 2, 10,15,20, 25 Litrov - teda po otvorení zátky stlačením spodnej časti vytláčaš kvapalinu do hornej a podľa mierky vieš koľko toho asi budeš tankovať - a toľko tam i naleješ - nie je problém ani so záklopkou Focusa.
Nič lepšie som zatiaľ nenašiel.
PS: Podobný dávkovač je i na niektoré čistiace koncentráty do ostrekovača - teda keď ho dobre vyumývate a odmastníte a urobíte si v tej hornej časti ciachovaciu mierku pri dávkovaní do dávkovača striekačkou po 5ml - tak máte problém vyriešený.
Dolnú časť zaplníte tak, že tenkými čistými kliešťami povytiehnete ten stredový "knot" s púzdrom fungujúci ako jednosmerný ventil -zaplníte dávkovač aditívom a dotlačíte "knot" s púzdrom do osadenia a dávkovač je "STAND BY". :Dancer:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2760
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Raada » 01.11.2010 10:51

Tak jsem pred par dny zjistil, ze probiha regenerace DPF za jizdy. Natankoval po delsi jizde plnou nadrz a vynuloval BC. Po ujeti asi 30km po rovine po okresce vicemene stalym tempem 100km/h se mi spotreba ustalila na urovni cca 5 litru (pred tou rovinou jsem ale hodne splhal do kopcu a mel tam spotrebu skoro 7litru). Kdyz z niceho nic zacala narustat spotreba az na 5,5 litru. Pak jsme potrebovali zastavit na obed a slysim za studeneho pocasi bezet vetrak. Takze jsem si vyvodil, ze jsem prerusil regeneraci a ta mi pred tim zvedla prumernou spotrebu diky extra vstrikovani nafty. Po opetovnem rozjeti a ujeti nekolika km se spotreba opet dostala na uroven cca 5 litru.

Cookiemunsta
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 30.03.2010 22:54
Bydliště: Praha - Chodov

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Cookiemunsta » 20.11.2010 12:07

Ahoj prosím o radu. Motor (1.6 tdci 80kw) napsal engine systems fault a přešel do nouzového režimu. Na diagnostice to vypsalo chybu "P242F - Celkové množství aditiva pro motorovou naftu vstříknuté do čističe částic (čítač 1) - trvale" . Nevím jestli pomůže pouze dolít eolys a problém zmizí nebo jestli může být problém i se samotným filtrem. Jedná se mi o to abych zbytečně nekupoval eolys a pak nezjistil ,že filtr musím stejně vyndat. Pokud to bude možné a finančně únosné chci tam filtr nechat. Jen pro upřesnění kontrolka se rozsvítila poprvé a rovnou do režimu omezeného výkonu. Bez jakýchkoliv předchozích varování. Díky za rady Erik
2006 - Focus II 1.6 Tdci DPF, 1990 - BMW 318 is

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od pavel28 » 20.11.2010 13:32

Cookiemunsta píše:Ahoj prosím o radu. Motor (1.6 tdci 80kw) napsal engine systems fault a přešel do nouzového režimu. Na diagnostice to vypsalo chybu "P242F - Celkové množství aditiva pro motorovou naftu vstříknuté do čističe částic (čítač 1) - trvale" . Nevím jestli pomůže pouze dolít eolys a problém zmizí nebo jestli může být problém i se samotným filtrem. Jedná se mi o to abych zbytečně nekupoval eolys a pak nezjistil ,že filtr musím stejně vyndat. Pokud to bude možné a finančně únosné chci tam filtr nechat. Jen pro upřesnění kontrolka se rozsvítila poprvé a rovnou do režimu omezeného výkonu. Bez jakýchkoliv předchozích varování. Díky za rady Erik
Myslim si,že bude DPF zanesené a možná už i v háji.Pokud by jsi měl málo eolys,tak by se ti kontrolka měla rozsvítit po posledním tankování a tím tě upozornit,že ti dochází eolys a měl bys doplnit.Ale to je jen můj názor.Kolik máš najeto km.?ale poctivě. :dih:
Doufám,že se pletu,protože výměna DPF je dost drahá záležitost.
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od V12 » 20.11.2010 14:16

Vymena DPF na jazdenke s 200k km sa neoplati, stoji 1/3 toho auta. To radsej FapOff a v pripade potreby dat technikovi EK maly sponzorsky dar...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Cookiemunsta
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 30.03.2010 22:54
Bydliště: Praha - Chodov

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Cookiemunsta » 20.11.2010 14:35

Auto má najeto 155 000km poctivejch. A zapoměl jsem zmínit ,že v rovnejch 150 000 jsem měnil turbo. Doufám ,že to nemá souvislost... Koukal jsem ,že vyjmutí dpf vyjde cca na 5000,- komplet i s úpravou sw. Tak nevím za eolys dám 2500,- a výsledek není zaručen. Každopádně jak říkám radši bych aby tam filtr zůstal... Tak co s tím ? Má cenu kupovat ten eolys a zkoušet to? Pokud diagnostika napsala přímo nedostatek aditiva... ?
2006 - Focus II 1.6 Tdci DPF, 1990 - BMW 318 is

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od foki » 20.11.2010 14:47

Cookiemunsta píše:Auto má najeto 155 000km poctivejch. A zapoměl jsem zmínit ,že v rovnejch 150 000 jsem měnil turbo. Doufám ,že to nemá souvislost... Koukal jsem ,že vyjmutí dpf vyjde cca na 5000,- komplet i s úpravou sw. Tak nevím za eolys dám 2500,- a výsledek není zaručen. Každopádně jak říkám radši bych aby tam filtr zůstal... Tak co s tím ? Má cenu kupovat ten eolys a zkoušet to? Pokud diagnostika napsala přímo nedostatek aditiva... ?

pokud se nepletu tak regenerace probiha i po vykuchani DPF a tim padem je potreba eolys doplnovat .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host