Cinkání v prostoru kompresoru
-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Cinkání v prostoru kompresoru
Zdravím, po nastartovaní se mi ozývá v části jak je kompresor popř. alternátor zvuk jako když o sebe občas zavadí dvě kovové části.
Mi osobně to připadá, jakoby se nějak uvolnil přítlačák na kompresoru a škrtal si o řemenici.
Nesetkal se s tím někdo?
Je možné bez demontáže kompresoru ho sundat a zkontrolovat, popřípadě nějak přitáhnout?
Podle omaku jsou tam nějaké gumové nárazníky, tak jestli se třeba ty nevychodily a teď má přítlačák větší vůli než by měl mít. Někde jsem četl, že se ten přítlačák vymezuje podložkami, tak jestli tam nevznikla větší vůle.
Popřípadě může to zvonění dělat něco v alternátoru?
Nevím jak to zjistit. Když sundám společný řemen, nebude se mi točit po nastartování ani jedno a obávám se, že točením v ruce to nepoznám.
A víte někdo přesný typ kompresoru co je v mém autě? (Pro případný nákup dílů)
Klima i alternátor jsou funkčí. Jen ten zvuk začíná být celkem hrozný a nerad bych a by se mi to někde vysypalo.
Díky za rady.
Mi osobně to připadá, jakoby se nějak uvolnil přítlačák na kompresoru a škrtal si o řemenici.
Nesetkal se s tím někdo?
Je možné bez demontáže kompresoru ho sundat a zkontrolovat, popřípadě nějak přitáhnout?
Podle omaku jsou tam nějaké gumové nárazníky, tak jestli se třeba ty nevychodily a teď má přítlačák větší vůli než by měl mít. Někde jsem četl, že se ten přítlačák vymezuje podložkami, tak jestli tam nevznikla větší vůle.
Popřípadě může to zvonění dělat něco v alternátoru?
Nevím jak to zjistit. Když sundám společný řemen, nebude se mi točit po nastartování ani jedno a obávám se, že točením v ruce to nepoznám.
A víte někdo přesný typ kompresoru co je v mém autě? (Pro případný nákup dílů)
Klima i alternátor jsou funkčí. Jen ten zvuk začíná být celkem hrozný a nerad bych a by se mi to někde vysypalo.
Díky za rady.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Cinkání v prostoru kompresoru
Spojka klimatizace?
-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Re: Cinkání v prostoru kompresoru
Spojka je celkem komplexní pojem (díl). Nevíš co konkrétně by mohlo způsobovat to cinkání?
Nezkoušel ještě nikdo sundat ten přítlačný talíř? Vím, není to běžná činnost na autě
Ale když bych ho sundal a nastartoval, tak podle zvuku bych mohl vyloučit chybu v jeho vůli.
Teoreticky ještě by to mohlo být ložisko. Nic jiného tuším na elektromagnetické spojce cinkat nemůže. Už tam je jen cívka a řemenice.
Normálně bych to dal to někde do servisu.
Ale tím, že kompresor není zrovna levná součástka, tak bych nerad aby mi někdo řekl je nutné vyměnit kompresor, nabídl mi nějaký repasovaný za 6 000 a přitom by stačilo vyměnit např. jen talíř za cca 1 000 nebo nedejbože ložisko za 300 Kč, popřípadě nějaké vymezovací podložky za 2 Kč. Navíc se těžko hledá někoho kdo to opravuje.
Ty plničky klimatizací, co si říkají servisy ví o kompresorech většinou naprostý nic.
Nezkoušel ještě nikdo sundat ten přítlačný talíř? Vím, není to běžná činnost na autě

Ale když bych ho sundal a nastartoval, tak podle zvuku bych mohl vyloučit chybu v jeho vůli.
Teoreticky ještě by to mohlo být ložisko. Nic jiného tuším na elektromagnetické spojce cinkat nemůže. Už tam je jen cívka a řemenice.
Normálně bych to dal to někde do servisu.
Ale tím, že kompresor není zrovna levná součástka, tak bych nerad aby mi někdo řekl je nutné vyměnit kompresor, nabídl mi nějaký repasovaný za 6 000 a přitom by stačilo vyměnit např. jen talíř za cca 1 000 nebo nedejbože ložisko za 300 Kč, popřípadě nějaké vymezovací podložky za 2 Kč. Navíc se těžko hledá někoho kdo to opravuje.
Ty plničky klimatizací, co si říkají servisy ví o kompresorech většinou naprostý nic.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Re: Cinkání v prostoru kompresoru
Takové to cinkání v tom videu to je tuším přesně to co to dělá mi.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Cinkání v prostoru kompresoru
tak to byla spojka klimatizace 

-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Re: Cinkání v prostoru kompresoru
Jestli ještě můžu dotaz, to bylo tvoje?
Měnil jsi komplet spojku, na kolik to vyšlo?
Jak na to koukám, nic složitého tam není, co by nešlo vyměnit.
Tak mi přijde škoda kupovat celou za cca 4 000 když z toho bude 99% dobrých.
Cívka a řemenice budou určitě OK když to funguje. Ten unašeč, na kterém je konektor taky.
Takže opravdu jediné co bude KO je buď ložisko nebo přítlačák (např. vyklepané nýty, pryžové nárazníky).
Nemá někdo postup jak demontáže. Na ten talíř jsem viděl někde kleště na přidržení přes ty nýty ať se dá povolit ten středový šroub. Jen nevím, jestli je pak nutný nějaký speciální stahovák.
Popřípadě dobrou firmu v Ostravě co dělá kompresory.
Měnil jsi komplet spojku, na kolik to vyšlo?
Jak na to koukám, nic složitého tam není, co by nešlo vyměnit.
Tak mi přijde škoda kupovat celou za cca 4 000 když z toho bude 99% dobrých.
Cívka a řemenice budou určitě OK když to funguje. Ten unašeč, na kterém je konektor taky.
Takže opravdu jediné co bude KO je buď ložisko nebo přítlačák (např. vyklepané nýty, pryžové nárazníky).
Nemá někdo postup jak demontáže. Na ten talíř jsem viděl někde kleště na přidržení přes ty nýty ať se dá povolit ten středový šroub. Jen nevím, jestli je pak nutný nějaký speciální stahovák.
Popřípadě dobrou firmu v Ostravě co dělá kompresory.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Cinkání v prostoru kompresoru
Jo, moje auto.
Měnili mi spoku+kompresor+další pitchovinky jako ty řemenice a cca 6tis možná o pár kil víc
Měnili mi spoku+kompresor+další pitchovinky jako ty řemenice a cca 6tis možná o pár kil víc

-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Re: Cinkání v prostoru kompresoru
Tak jsem to dnes rozebral. Na přítlačném talíři jsou spálené gumové dorazníky. Jeden úplně chybí 
Ložisko vysypané. Normálně na mě vypadnul ten kus keramiky, ve kterém běhají kuličky
Takže ložisko má keramický obal.
Šelest dělá ložisko a to cinkání je jak čep lamely naráží do toho unašeče, kde chybí ten dorazník.
Dál jsem to nerozebíral, je tam segerovaka co to drží.
Takže teď jdu shánět gumové dorazníky a ložisko.
Na kompresor jde blbě vidět, takže netuším výrobce.
Nechce se mi dávat celý kompresor ven a zjišťovat to, na tu spojku je totiž solidní přístup přes pravé kolo při sundání plastového podběhu a tak bych to chtěl zmáknout přímo na autě, ať nemusím vypouštět okruh chladiva.
Jinak pravděpodobně to odešlo, když jsem prováděl nucenou regeneraci
Ke konci jsem začal cítit z pod kapoty, že se něco pálí 
Příště už nucenou raději dělat nebudu
Nemáte teda někdo tucha co tam je kompresor popřípadě nějaké FINIS kódy (nebo jiné označení) jednotlivých dílů?

Ložisko vysypané. Normálně na mě vypadnul ten kus keramiky, ve kterém běhají kuličky

Takže ložisko má keramický obal.
Šelest dělá ložisko a to cinkání je jak čep lamely naráží do toho unašeče, kde chybí ten dorazník.
Dál jsem to nerozebíral, je tam segerovaka co to drží.
Takže teď jdu shánět gumové dorazníky a ložisko.
Na kompresor jde blbě vidět, takže netuším výrobce.
Nechce se mi dávat celý kompresor ven a zjišťovat to, na tu spojku je totiž solidní přístup přes pravé kolo při sundání plastového podběhu a tak bych to chtěl zmáknout přímo na autě, ať nemusím vypouštět okruh chladiva.
Jinak pravděpodobně to odešlo, když jsem prováděl nucenou regeneraci


Příště už nucenou raději dělat nebudu

Nemáte teda někdo tucha co tam je kompresor popřípadě nějaké FINIS kódy (nebo jiné označení) jednotlivých dílů?
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Re: Cinkání v prostoru kompresoru
Tak ložisko už vím je to 35x55x20 a dá se sehnat.
Jenže mám problém sehnat přítlačný talíř.
Podle všeho mám kompresor Visteon VS16 s řemenicí 126mm.
Nikde nemůžu najít žádného prodejce dílů.
Nevíte někdo o nějakém? Kurec nechci kupovat nový kompresor. Nikde jsem nenašel ani kompletní spojku na tento typ.
Jenže mám problém sehnat přítlačný talíř.
Podle všeho mám kompresor Visteon VS16 s řemenicí 126mm.
Nikde nemůžu najít žádného prodejce dílů.
Nevíte někdo o nějakém? Kurec nechci kupovat nový kompresor. Nikde jsem nenašel ani kompletní spojku na tento typ.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Re: Cinkání v prostoru kompresoru
Doplnění jak to dopadlo:
Ložisko koupeno na netu za cca 500 Kč v rozměru jaký jsem psal.
Přítlačný talíř otec sehnal na vrakovišti. Sice z jiného kompresoru (myslím jiný typ stejného výrobce), ale rozměrově seděl, takže ok (navíc to nebyl vydřiduch a prodal čistě jen ten přítlačák). Délka montáže zpět (po tom co už víme jak na to) otázka 20 minut na parkovišti.
Výsledek: 4 dny nepojízdné auto pro demontáž, změření talíře a ložiska, sehnání dílů a montáž.
Ušetření 9/10 ceny oproti nové kompletní spojce od FORDa za cca 7500 Kč (prodáváno pouze jako sada - cívka,ložisko,řemenice,přítlačák).
Radost, že jsem je nenechal nažrat a zase vím o něco víc o autě.
Bohužel je nutné vždy přesně změřit díly co sháníte, protože jsem zjistil, že dělají různé průměry řemenic a přítlačných talířů a to i v rámci jednoto typu kompresoru, takže pokud nekoupíte celou spojku, nemusí vám díly k sobě sedět.
Ložisko koupeno na netu za cca 500 Kč v rozměru jaký jsem psal.
Přítlačný talíř otec sehnal na vrakovišti. Sice z jiného kompresoru (myslím jiný typ stejného výrobce), ale rozměrově seděl, takže ok (navíc to nebyl vydřiduch a prodal čistě jen ten přítlačák). Délka montáže zpět (po tom co už víme jak na to) otázka 20 minut na parkovišti.
Výsledek: 4 dny nepojízdné auto pro demontáž, změření talíře a ložiska, sehnání dílů a montáž.
Ušetření 9/10 ceny oproti nové kompletní spojce od FORDa za cca 7500 Kč (prodáváno pouze jako sada - cívka,ložisko,řemenice,přítlačák).
Radost, že jsem je nenechal nažrat a zase vím o něco víc o autě.
Bohužel je nutné vždy přesně změřit díly co sháníte, protože jsem zjistil, že dělají různé průměry řemenic a přítlačných talířů a to i v rámci jednoto typu kompresoru, takže pokud nekoupíte celou spojku, nemusí vám díly k sobě sedět.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti