ORIGINÁLNÍ zapalovací svíčky- Duratec LPG
- MH30
- Nováček
- Příspěvky: 130
- Registrován: 04.03.2010 12:58
- Bydliště: Frydek-Mistek
Re: ORIGINÁLNÍ zapalovací svíčky- Duratec LPG
Ahoj, přidávám svoji zkušenost.
Mám na LPG naježděno 55 tkm. Všechno s originálními svíčkami Motorcraft AGSF22FE13J. Po přestavbě na lpg jsem tam nechal původní motorcrafty a nebyl problém. Po 20 tkm jsem si řekl, že už je vyměním a u nových motorcraft zkusím sklepnout odtrh dle četných rad, jestli se nezlepší spotřeba - dal jsem cca 1,0 mm. Najezdil jsem tak asi 5 tkm, subjektivně se motor nechoval moc dobře, spotřeba lepší nebyla. Tak jsem to vrátil na 1,3 mm a s tím jezdím doteď. Závěr: budu dávat pořád jen origo svíčky a odtrh nechám být.
Někomu se ta změna odtrhu možná projeví pozitivně, nezatracuju to. Ono to vše taky bude souviset s celkovým stavem zapalování, motoru atd.
Mám na LPG naježděno 55 tkm. Všechno s originálními svíčkami Motorcraft AGSF22FE13J. Po přestavbě na lpg jsem tam nechal původní motorcrafty a nebyl problém. Po 20 tkm jsem si řekl, že už je vyměním a u nových motorcraft zkusím sklepnout odtrh dle četných rad, jestli se nezlepší spotřeba - dal jsem cca 1,0 mm. Najezdil jsem tak asi 5 tkm, subjektivně se motor nechoval moc dobře, spotřeba lepší nebyla. Tak jsem to vrátil na 1,3 mm a s tím jezdím doteď. Závěr: budu dávat pořád jen origo svíčky a odtrh nechám být.
Někomu se ta změna odtrhu možná projeví pozitivně, nezatracuju to. Ono to vše taky bude souviset s celkovým stavem zapalování, motoru atd.
- Thorrko
- Junior
- Příspěvky: 273
- Registrován: 24.03.2012 19:45
- Bydliště: Ostrava
Re: ORIGINÁLNÍ zapalovací svíčky- Duratec LPG
Mě při montáži LPG vyměnili už dost jeté origo svíčky za NGK TR55 s odtrehem 1.3mm.
Jezdil jsem s tím v pohodě, ale postupně se začal objevovat problém, že při nižších otáčkách a větším přišlápnutí plynu auto cuklo, jel jsem tedy zpátky do LPG servisu, kde mi svíčky sklepli na odtrh 0,7mm a od té doby mám najeto cca 23tis a byl klid, tedy co se svíček týká. Teď řeším jiné problémy s motorem
Takže u mě jednoznačně lepší menší odtrh než větší, alespoň u NGK neorigo svíček.
Jezdil jsem s tím v pohodě, ale postupně se začal objevovat problém, že při nižších otáčkách a větším přišlápnutí plynu auto cuklo, jel jsem tedy zpátky do LPG servisu, kde mi svíčky sklepli na odtrh 0,7mm a od té doby mám najeto cca 23tis a byl klid, tedy co se svíček týká. Teď řeším jiné problémy s motorem

Ford Mondeo MK5 2.0TDCi 132kw
- jimm
- Zkušený
- Příspěvky: 1612
- Registrován: 08.04.2011 14:12
- Bydliště: Teplice
Re: ORIGINÁLNÍ zapalovací svíčky- Duratec LPG
jak píše MH30 já mám taky svíce z větším odtrhem1.2 a zatím dobrý.Mám Bosch super plus.Stojí jedna okolo 100kč a odtrh si uděláš sám,stačí nůž 

ford mondeo 1.8 92kw lpg elpigaz r.v.2001 https://www.lpg.cz/main/
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 22.01.2013 11:55
Re: ORIGINÁLNÍ zapalovací svíčky- Duratec LPG
Nazdar chlapi doufám že je toto vlákno ještě aktuální.
Chci se podělit o zkušenosti s použitím různých sad svíček na Mondeu 2002 2.5 v6 LPG.
Při montáži mi LPG servis namontovali svíčky Bosch platinum odtrh origo 1,3mm sklepnut servisem na 1,1mm. Auto jezdilo celkem bez problému, jen volnoběh nebyl úplně ideální, trošku to cukalo.
Po roce jsem se rozhodl pro experiment se svíčkama Bosch platinum pro lpg origo odtrh 0,7mm které jsou už v tomto vláknu zmíněné. Pocitově hodně podobné těm předešlím s 1,1mm odrthem. Najeto na obě sady cca 20000km bez problému krom toho volnoběhu.
Možná jediný rozdíl byl že auto mělo o něco měnší max. rychlost přes 200 na rovině jde fakt ztěžka.
Teď budu dávat origo Motorcraft 1,3mm a ten nechám být, žádné sklepávání. Tak snad bude vše dobré a i ten volnoběh se uklidní. Tím pádem Vám potom můžu napsat názor na 3 různé sady svíček
tak uvidíme snad originál zvítězí 
Chci se podělit o zkušenosti s použitím různých sad svíček na Mondeu 2002 2.5 v6 LPG.
Při montáži mi LPG servis namontovali svíčky Bosch platinum odtrh origo 1,3mm sklepnut servisem na 1,1mm. Auto jezdilo celkem bez problému, jen volnoběh nebyl úplně ideální, trošku to cukalo.
Po roce jsem se rozhodl pro experiment se svíčkama Bosch platinum pro lpg origo odtrh 0,7mm které jsou už v tomto vláknu zmíněné. Pocitově hodně podobné těm předešlím s 1,1mm odrthem. Najeto na obě sady cca 20000km bez problému krom toho volnoběhu.
Možná jediný rozdíl byl že auto mělo o něco měnší max. rychlost přes 200 na rovině jde fakt ztěžka.
Teď budu dávat origo Motorcraft 1,3mm a ten nechám být, žádné sklepávání. Tak snad bude vše dobré a i ten volnoběh se uklidní. Tím pádem Vám potom můžu napsat názor na 3 různé sady svíček



Ford Mondeo 2.5 v6 LPG sekvence Magic 2, r.v.2002
-
- Test driver
- Příspěvky: 2663
- Registrován: 25.12.2011 16:56
- Bydliště: Novojičínsko
Re: ORIGINÁLNÍ zapalovací svíčky- Duratec LPG
U mně zvítězil originál s originál odtrhem. Vyplývá to z konstrukce originální svíčky a specifického zapalovacího fordího napětí. I proto jsem založil toto vlákno
Určitě jsme zvědavi na tvůj výsledek, tak šup šup

Určitě jsme zvědavi na tvůj výsledek, tak šup šup

je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 22.01.2013 11:55
Re: ORIGINÁLNÍ zapalovací svíčky- Duratec LPG
Tak mam najeto cca. 600km na originální svíčky Motorcraft odtrh 1,3mm a moje pocity jsou rozporuplné
volnoběh je klidnější, ale auto mi při prudkém přidání plynu zaškube. To samé se stane při plném plynu v nízkých otáčkách tj. 1300 - 2000 ot./min.. Tak nevím jestli mám snížit odtrh aby se to uklidnilo, nebo tomu dát čas a třeba se to zlepší
předtím to nedělalo ani trošku. Je to určitě od výměny svíček.


Ford Mondeo 2.5 v6 LPG sekvence Magic 2, r.v.2002
-
- Test driver
- Příspěvky: 2663
- Registrován: 25.12.2011 16:56
- Bydliště: Novojičínsko
Re: ORIGINÁLNÍ zapalovací svíčky- Duratec LPG
Zvláštní, mně to neškubne ani náhodou... A co zapalovací kabely, seřízení LPG?
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: ORIGINÁLNÍ zapalovací svíčky- Duratec LPG
Pripadne reset RJ, ale nevim jak presne postupovat, kdyz tam jsou dve RJ, aby se to spis nezhorsilo
Asi vyresetovat a chvili jezdit na benzin...az se to ustali, tak zacit jezdit na plyn.

je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
-
- Test driver
- Příspěvky: 2663
- Registrován: 25.12.2011 16:56
- Bydliště: Novojičínsko
Re: ORIGINÁLNÍ zapalovací svíčky- Duratec LPG
Ono resetem(odpojením baterie) stejně resetneš jen benzínovou ECU. Ta plynová v podstatě "pouze" přepočítává dobu otevření benzínového vstřikovače pro plynový
Takže vymažeš korekce z tabulky a budou se ukládat nové od začátku, je to určitě rychlejší způsob, jak obnovit korekce po nějaké vadě v systému. Ale píše, že už najel 600km a to je dostatečně dlouhá doba na úpravu korekcí.

je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: ORIGINÁLNÍ zapalovací svíčky- Duratec LPG


BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Test driver
- Příspěvky: 2663
- Registrován: 25.12.2011 16:56
- Bydliště: Novojičínsko
Re: ORIGINÁLNÍ zapalovací svíčky- Duratec LPG
Jestli ho dává na jedničku, tak proč ne
Ale na vyšší rychlost je to opravdu hloupost.
Moje V6 sice pobere s přehledem i 1100ot. na šestku, ale plyn potom přidávám velice z lehka nebo spíš podřadím aspoň o dva stupně, když chcu více zrychlit.

Moje V6 sice pobere s přehledem i 1100ot. na šestku, ale plyn potom přidávám velice z lehka nebo spíš podřadím aspoň o dva stupně, když chcu více zrychlit.
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 22.01.2013 11:55
Re: ORIGINÁLNÍ zapalovací svíčky- Duratec LPG
Samozřejmě že na takto nízké otáčky normálně nejezdím, ale prostě předtím to nedělalo a těď to tam je. LPG si ladím sám, protože po návštěvě pár LPG servisů jsem vždy dokázal LPG seřídit lépe než oni(LPG Magic 2). Zástavba je provedena dobře. Ale pokud se bavíme o adaptacích tak jsem pořád ve středním zatížení 15% v chudé směsi což teoreticky může způsobovat to škubání. Přidávám směs v LPG jednotce pozvolna, abych to hned na začátku nepřetáhl a potom to nehonil. Co jsem pozoroval tak po autokalibraci a nájezdu map je většinou směs pro Ford jednotku chudá, ale to nejsem sám, spoustu aut ukazuje check engine. Mě jen jednou na začátku a potom pomalu zvyšuju bohatost tak abych se dostal co nejblíže k ideálu. Jinak kabely a cívka jsou měněny minulý rok
určitě budu dál posílat postřehy, i když toto vlákno není primárně určené pro LPG
p.s.: ještě jeden dotázek? Když mám teplý motor tak mi těsně po nastartování prudce klesnou otáčky až někam na 300-400 a někdy to i chcípne... Nějaký tip co by to mohlo způsobovat? Jinak díky všem za postřehy a rady, ještě že ty fóra existují
alespoň to může člověk trošku probrat 




Ford Mondeo 2.5 v6 LPG sekvence Magic 2, r.v.2002
-
- Test driver
- Příspěvky: 2663
- Registrován: 25.12.2011 16:56
- Bydliště: Novojičínsko
Re: ORIGINÁLNÍ zapalovací svíčky- Duratec LPG
Tak to s tou chudou směsí rychle něco dělej
Znamená to mimo jiné vyšší teplotu spalování, což nesvědčí hlavě, katu, oleji, prostě celkově motoru. Check engine mi svítilo akorát po montáži systému a po prvním seštelování je to ou kej (najeto cca 55tkm)
Propad volnoběhu může být hůř pracujícím volnoběžným ventilem. Jedna z možností teda to je.

Propad volnoběhu může být hůř pracujícím volnoběžným ventilem. Jedna z možností teda to je.
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 22.01.2013 11:55
Re: ORIGINÁLNÍ zapalovací svíčky- Duratec LPG
Teď o víkendu to budu dělat
vím že chudá směs je mrcha
jen to chci nastavit postupně, abych měl rovnoměrný adaptace. Párkrát jsem to obohatil zbrkle a potom jsem to měsíce honil, protože to bylo v každém zatížení úplně jiné. Jinak další poznatek co mám ke svíčkám je ten že to auto jede daleko líp ve vyšší otáčkách, takže teď na rovince není problém 210 tacho, což dřív úplně tak jednoduché nebylo. Poznámka k rychlosti, jezdím na 225/40/18
na původních 16tkách to letělo trošku jinak
na hodnotu v techničáku bych se možná dostal z kopce









Ford Mondeo 2.5 v6 LPG sekvence Magic 2, r.v.2002
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 22.01.2013 11:55
Re: ORIGINÁLNÍ zapalovací svíčky- Duratec LPG
Tak přidávám další info ohledne svíček
po ujetí 1000 km auto cuká i kolem 3 tisíc otáček
při plném plynu
a se zapnutou klimatizací ještě horší
to skoro skáče celý auto
takze budu sklepávat odtrh na 1.1 mm a uvidím co to udělá
snad to bude lepší 








Ford Mondeo 2.5 v6 LPG sekvence Magic 2, r.v.2002
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů