V našich příručkách je napsáno, že máme tankovat benzín min. N95. To znamená, že naše motory jsou schopny pravidelného volnoběhu, chodu motoru v otáčkách a výkonu ještě na tento benzín se chovat tak, jak se mají. Co pak ale nastane, když je tato N95 nějakým způsobem pančovaná, i z příkazu ČSN normy a odhlasováním v parlamentu to již nesplňuje požadavek motoru a již se projevují různé nepravidelnosti chodu motoru. Benzín N95, když bude kvalitní jak má být, tak i tak je jeho používání na spodní hraně možnosti, kdy je ŘJ schopna vše ukočírovat. Jak již bylo psáno, dal jsem nádrž lepšího a nic se nedělo, právě že dělo, začala očista vstříků, ventilů a to není hup na krávu a již je tele. Má to nějaký časový a km průběh. To pak když po nádrži lepšího, kdy proběhlo čistění a dotyčný tam dal ten obyčejný N95, tak najednou se mu zdálo že na ten obyč, to jede lépe nebo na stejno.
S V- Pover nitro + mám stejné zkušenosti , spotřeba ve všech režimech jízdy šla o nějakých 0,6-0,8L/100km dolů, ale po 5 -ti nádržích, a ikdyž je dražší, k obyčejné N95 bych se nevracel a k nějaké kolchoz -pumě nezajel, to raději káru vlastnoručně odtlačil k pořádnému stojanu. Ikdyž je tento benzín dražší, po spočtení nákladů a nájezdu je tankování dražšího lacinější provoz. Není to placebo efekt, ale sledování spotřeby a dojezdu na 3500 km. Já jezdím i nyní skoro za stejnou spotřebu, jako u N95, ale to svezení na kvalitnější benzín je nebe a dudy.
