dekarbonizace

Uživatelský avatar
prechmichal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 16.02.2012 16:02
Bydliště: Sedlice

dekarbonizace

Příspěvek od prechmichal » 31.12.2013 16:41

zdravim zkousel ste nekdo dekarbonizaci....pomaha to? mam fofo mk1 1,6 16v 2000

Uživatelský avatar
Otomar
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 505
Registrován: 26.10.2013 10:47
Bydliště: JMK

Re: dekarbonizace

Příspěvek od Otomar » 31.12.2013 18:40

Dekarbonizaci čeho?

Já třeba do benzínu leju VIF, ale zatím jen krátce, abych mohl dělat závěry.
Ford Focus 1.6 Ti-VCT/92kW*LPG*2015*White
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011


stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: dekarbonizace

Příspěvek od stano. » 01.01.2014 11:12

Zober E85 a benzin 1:1. Vycisti vsetko :D

Uživatelský avatar
prechmichal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 16.02.2012 16:02
Bydliště: Sedlice

Re: dekarbonizace

Příspěvek od prechmichal » 03.01.2014 16:27

stano a neodrovna to motor tesneni atd?plnou nadrz nebo opakovat????

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: dekarbonizace

Příspěvek od stano. » 03.01.2014 17:30

Ak to nieco pokazi, tak by to zdochlo v dohladnej dobe tak ci tak. Jedna nadrz ti nezozerie ani tesnenia, ani trubky. To by mohlo, keby to tam mas dlhodobo.
Pri svietiacej rezerve nalej 20 litrov E85 a 15 litrov N95 (minimalne 5 litrov je v nadrzi). A cim skor vyjazdi. Odporucam to robit v lete alebo na jar alebo aspon v plusovych teplotach. V zime radsej nie.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: dekarbonizace

Příspěvek od ballu » 03.01.2014 18:22

Hlavně nezapomeň než začneš něco dělat , podívat se jak vypadají svíčky, podle nich poznáš , co motoru chybělo. Nejlépe když hodíš jejich foto zde. :wink:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
prechmichal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 16.02.2012 16:02
Bydliště: Sedlice

Re: dekarbonizace

Příspěvek od prechmichal » 04.01.2014 00:25

na svicky sem koukal nedavno daval sem novy je to tak mesic stary byly cihlove oranžovy jen jedna byla lehoučce do bela... jinak pro info auto lehce žere a je hlučnejší už nema takovej zatah....kamarad mel stejnej problem na escu 16.16v nechal si udelat tu dekrabonizaci vymenil hadičky filtry atd a rozdil hodne znatelnej ....vlete zkusim ten ethanol ten rozpousti karbon to je fakt.........mozna ze bych to nechal predelat komplet na e85 predelani stoji cca 4000kč ... :nixw:

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: dekarbonizace

Příspěvek od ballu » 04.01.2014 09:21

....stary byly cihlove oranžovy jen jedna byla lehoučce do bela...

špatný přísady v benzínu - něco lité do nádrže navíc - aditiva
špatná volba oleje - nebo dolívaná nevhodná aditiva
svíčka do běla byla již náchylná na samozápaly , neměla odtrh jiný jako zbylé 3 ? - ztráta výkonu

Elektrody byly jak opotřebené - střední - venkovní ?

PS: pro mne je nejlepší barevné foto jiskřiště a ze kterého válce svíčka je. Dotyčný nemusí ani psát co mu motor dělá, podle svíček poznám předběžně závadu bez zavádějící informace. :wink:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
prechmichal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 16.02.2012 16:02
Bydliště: Sedlice

Re: dekarbonizace

Příspěvek od prechmichal » 04.01.2014 15:01

tak leju benzin shell fullsave ...nic do nadrze neleju navic ....když ty svicky najdu doma v garazi tak je sem dam jestli tata neuklizel.......... olej mam sunoco dynamic specielne pro ford ...ale je lekobeznej vzhledem k tomu ze mam 190000 na tachaci se lehce ztraci protože je ridkej ...az budu zase menit (za 3mes)klasickou 5w 30.... auto ma i trochu horší starty ale i s novou svici..... no na tech svíčkách byl trochu velkej odrh.... když sem byl naposled na emisích tak sem tam mel problemek ,,,vysoke CO tvrdil mi ze mi tam jde hodne benzinu .....na vololnobech....nejak se to nasčitva asi budu muset navstivitnejakej servis ... :( co rikas na to zkusit ten E85?

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: dekarbonizace

Příspěvek od ballu » 05.01.2014 10:54

K E85 ti nemohu říci ani ano, ani ne, protože osobní zkušenost némám. K tomu se musí vyjádřit ti co takto motor čistili. Volba takto namíchané směsy dle mého názoru, má vliv na vyčistění nádrže , čerpadla a celého vedení se vstřiky . Na karbon usazený ve spalovacím prostoru a na pístu bude tato směs krátká.

PS: synům na Golfu šla voda do oleje, tak jsem jim včera sundal hlavu , aby ji zítra dali na tlak a přebroušení, samozřejmě i kontrolu ventilů. Jako studující šetřílci jezdili nějaký čas taky na směs, než zjistili, že to je na HO.. Spalovací byl jakž takž čistý, ale ty usazeniny na pístu, oranice po vykopaných zemácích, tak to asi moc nečistí. :wink:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
prechmichal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 16.02.2012 16:02
Bydliště: Sedlice

Re: dekarbonizace

Příspěvek od prechmichal » 07.01.2014 20:23

tak mam poznatek....dnes sem jel do českych budejovic tak sem zkusil udelat ten mix benzin etanol .....a trochu sem ho prohnal ..... jelo to naprosto v klidu spis se mi zdalo ze to bylo zivejši ....ale kdyz sem prijel domu a nechal sem auto klapat na volnobeh otačky se drzli nekde mezi 750 -800 ...predtim sem je mel 900 -1000....mozna ze se tam neco vyčistilo :Dancer: a zmenilo se to ...jo a uz to tolik nehulí.... :gott: :nnou: mozna ze jednou za ca (pul roku) to pomuze ale na stalo bych to tam asi nelil :cooler:

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: dekarbonizace

Příspěvek od ballu » 07.06.2014 01:32

Má dekarbonizace motoru.
Pro ty co přečtou jen nadpis, tak upozorňuji, že způsob čistění pro ukecané pesimisty funguje :wink: :wink: :wink:
Po mých trampotách se zasraným vedením benzínu + trysek pro humus benzín, jsem usoudil, že asi ve stejném stavu budou ventily, spalovací prostor a celé výfukové potrubí. Popíši to komickým způsobem, ale do smíchu mě moc nebylo.
Rano vlezu na kompl a zjistím, přišla výplata, spočítám , kolik mám tento měsíc povoleno investovat do auta, jelikož sraz Fordů se blíží a každý rok přemýšlím , jak 2,5L překvapit na sprintech. Nic moc, tak navštívím prodejnu a koupím 2x Ecolube do paliva na čistění všeho možného za 129 Kč/ks 1 litr 10W-40, Sebou z domu jsem vzal 2L vody z kohoutku a manželčin rozprašovač na kvítka , doufám, že po mém použití a zbytku v rozprašovači nezdechnou muškáty na balkonu. Po nákupu byl motor ještě hezky zahřát tak jsem zajel mezi zahrady naproti Pražákové. Zapíchl jsem prdel mezi kře, pro jistotu, na videích to hulilo jak nad Dukovanama.Odmontoval jsem víko vzducháče, půl jednoho Ecolube jsem nastříkal do sání rozprašovačem. Pak jsem nalil vodu do rozprašovače, nastartoval motor a jednou rukou zvýšil otáčky a druhou stříkal vodu do sání. Tuto lahůdku vzal motor jako vůl jahodu a stalo se kulové. Další krok spočíval v tom , a to upozorňuji, že je třeba druhý člověk, který bude na plynu udržovat min 2000 otáček, vysvětlím pak proč. Tak jsem změnil taktiku, ve víčku pet lahve jsem udělal lochnu, jednou rukou držek otáčky a druhou stříkal proud vody do sání. Půl litra vody v háji a motor stále přede, tak jsem zvýšil intenzitu dávkování vody. A ejhle , motor začal konečně kuckat, ale zdechnout tak akorát kulové, ale nastal problém, šel jen do 3500 ot nad se dusil a začal tarokovat. Tak jsem nahlas zvolal, že jsem kokot, nechal motor běžet, dal nový vzduchový filtr a rozjel se k pumpě. Tam v nasranosti narval do nádrže 1,5 lahve toho Ecolube a dolil 56 litrama V pover nitro +. Po nastartování u pumy stav setrvalý, tak jsem popojel k myčce, vyhulil 5 žvár a přemýšlel na tom , že mě na sprintech předjede ta nejzdechlejší naftová 1,8 bez turba, ba jestli tam vůbec dojedu. Tak jsem opět nastartoval o poslouchal motor jak kundolog břicho těhotné. Slyším bublání , to proto, že při stříkání jak jsem upozornil že se zmíním , byly nízké otáčky, proud nerozprášené vody stekl do dna paroží sání a udělal v ohybu sifon / jak u vany /, proto jsou na to třeba dva lidé. Tak jsem se rozjel, vypnul radio otevřel všechny okna a za jízdy poslouchal. Byl to horor, na každý kvalt jen 3500 ot a dál ani kulové, protože ve vyšších točkách byl takový podtlak, že z paroží vysával vodu a dusil motor. Jediný kladný poznatek v tomto stavu byl, že volnoběžné šly o nějakých 500 ot níže.
Tak jsem pánové kroužil kolem Brna jako benga při službě. Najednou se změnil zvuk a otáčky postupně začaly narůstat bez cukání. Co mě však fascinovalo, motor nebyl slyšet , ale od výfuku rachot při akceleraci a deceleraci jako když tůrujete 400 koňový RS, bublání, prskání, odfrkávání :shock: Čučel jsem jak puk , nesedět na sedačce tak sedím prdelí na asfaltě. Než jsem dojel k baraků tak sem tam to nějaké prsknutí do výfuku pára a smrad z oleje / rozložený usazeniny ze spalovacího prostoru a výfuku/.
Já tvrdím, že žádná diagnostika nenahradí ucho, dle ní se dají jen doladit hodnoty. Poslechnu motor, poslechnu si u výfuku a vím , jak na tom motor je. Sice mě prdel cvakala pětku drát, jestli jsem nezramoval motor, ale výsledek = luxus. Na reakci pedálu plynu reaguje suprově motor , ale je i ostřejší zvuková reakce od výfuku. Pro benga s radarem na každém rohu, jsem nemohl oroštovat výsledek.
Pro ty, co tohle dočetli do konce, vřele doporučuji, jen je třeba se vyvarovat těch krávovin co já. :wink:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: dekarbonizace

Příspěvek od petulak » 07.06.2014 08:18

:bravo22: :bravo22:
:mrgreen: :mrgreen:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Nonid
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Re: dekarbonizace

Příspěvek od Nonid » 07.06.2014 08:32

:totlsmile: :perfect:
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů