mám takovej zajímavej úkaz, moje FOFO mk1 1.6 74Kw r.v.99 má při zahřátém motoru na neutrál při sešlápnutí brzdového pedálu "dávivej" efekt, také při přeřazování rychlostních stupňů v točkách motor jakoby přibrzdí nejvíc to jde pocítit při řazení z 1. na 2. stupeň. Taková jakoby "díra" pak akceleruje. Motor zatím nechcípl nikdy.
Také mi občas přijde, že mi jakoby pohasnou zadní světla, i předek se mi zdá míň jasnější, když poklesnou otáčky, ale s jistotou to tvrdit nemůžu, nevím jak to mám vyzkoušet

Nejvíce mě ale zaráží nepřesnost ukazatele KM kdy mám na tachometru 50 a reálná rychlost ( měřeno na 3 různých radarech ) 42


Otáčky se mi zdají býti taky nepřesné, proto dnes zkusím ten test palubky, kde by mi mohl ukazovat snad pravdivé údaje to digitální počítadlo.
Takže k mému dotazu:
Dneska budu kontrolovat to odvětrávání klikovky, jestli není hadička KO.
Volnoběžný ventil je prý "nový" podle vzhledu nově opravdu vypadá ( každopádně další co sem k autu dostal se louhuje v petroleji a projde důkladným čištěním

Mám podezření na VSS snímač a alternátor.
Dotaz k volnoběžnému ventilu : když ho odpojím při nastartovaném motoru, auto by mělo chcípnout? Pokud se tak stane, nehodí mi to chybu do řídící jednotky a nebude pak svítít kontrolka motoru?
A proto bych se chtěl zeptat, jestli se dají naměřit nějaké hodnoty obyčejným multimetrem ( voltáž ohmy a atd. )
Předem děkuji za informace
Honza