Extra benzin - zkušenosti, testy

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od pkadecka » 11.02.2014 15:12

Jo takhle, tak tojo :totlsmile: Když tam vezmeš 1000 litrů, dostaneš 20 litrů se slevou 50 haléřů nebo něco podobně extravýhodnýho, to se fakt vyplatí ;-)
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od enjoy » 11.02.2014 15:24

Šmoula to myslel tak, že je v té firmě tak nějak zainteresovaný a když budou lepší tržby, budou lepší výplaty :mrgreen:

ps:ten Martin oil zkusím.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od pkadecka » 11.02.2014 15:27

Jo aha, JEHO bonusy ;) Není tu nějaký zaměstnanec Martin OIL, že by přispěl svou troškou do mlýna?
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4039
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od djdekl » 11.02.2014 15:43

Martinoil muzu doporucit, bral sem tam dva roky benzin a nikdy zadny problem...i dojezd spise nadprumerny... naftu nevim jakou maji.

Uživatelský avatar
filhou
Junior
Junior
Příspěvky: 321
Registrován: 24.03.2013 11:52
Bydliště: Praha je velká, okoli ještě větší

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od filhou » 11.02.2014 18:17

Také se přikláním k Martin Oil, cena velmi příznivá a problém žádný. Dříve převážně Lukoil na Černém Mostě a v Běchovicích, už raději ne. Auto mělo neskutečnou spotřebu, ale hlavně to nejelo a rozjezdy s cukáním. Na podzim dovybrány akce u Shellu a co nám za barákem udělali OMV, není co řešit a cena je oproti Běchovickému Lukoilu o víkendu cca o 0,20kč více.........

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: extra benzin,co vy na to? skusenosti, testy

Příspěvek od George V. » 20.03.2014 06:04

Já jsem tankoval u Lukoilu (Bílina) celkem pravidelně a s kvalitou nemám nejmenší problém, v zimě průměrná spotřeba kolem 6.5l/100, chod motoru klidný a tichý, cena už dlouho 35.30,-. Momentálně ale Lukoil bojkotuju (ruská firma), tak zkouším i jiné pumpy (Tesco, Robin...).
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

MK2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4585
Registrován: 01.09.2008 20:30
Bydliště: Kolín, Nedašov

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od MK2 » 20.04.2014 11:52

Několik let leju do mého FF2 1,6 Ti-VCT téměř výhradně Vervu 100.
Těď jsem asi 4 nádrže natankoval obyčejný Natural 95 na Shellce.
Pozoroval jsem, že za studena motor nechce jít do otáček, dusí se, zardhává. Jak se ohřeje je to v pohodě.
Taky jsem pozoroval pod zátěží - třeba do kopce na 4 nebo 5 rychlostní supěň když šlápnu na plyn a chci zrychlit, motor točí asi 2000 ot/min tak slyším něco jako "klepání ventilů" :roll:
Ve stejné situaci s benzinem Verva 100 se můžu rozjíždět i s 1500 ot/min a je to naprosto v klidu :wink:
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13552
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od stano. » 20.04.2014 16:06

Ja to hovorim stale. Shell N95 stoji za babkinu backoru. U nich jedine predrazeny Vpower - len cena nevyvazuje kvalitu.
Skus tam naliat "obycajny" na OMW. Alebo Agip/ENI (ak u vas mate).

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od George V. » 23.04.2014 14:40

OMW taky není žádný zázrak (aspoň teda u nás v okolí), Agip je mnohem lepší, ale momentálně už několikátou nádrž testuju Tesco (Most) a musím konstatovat - moc dobré. Tichý chod, dobrý záběr, nízká spotřeba, posledně i dobrá cena (35.40)... Skoro bych řekl, že se hodně blíží klasickému N98, na který jsem se něco najezdil, ale momentálně je pro mne dost drahý. Doby, kdy stával o 1 - 1,50Kč více než N95, jsou pryč...
Naposledy upravil(a) George V. dne 29.04.2014 09:12, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Uživatelský avatar
Tesna
.
.
Příspěvky: 100
Registrován: 26.05.2009 16:52
Bydliště: ValMez

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Tesna » 28.04.2014 10:41

Na žádost z jiného vlákna přidávám i sem moje zkušenosti s aditivy:

Po možná 3 letech používání aditiva do benzínu (Wynns) jsem teď testnul VIF (Super Benzin Aditiv), a to prakticky jen z toho důvodu, že mne zaujala směšná (resp. poloviční cena) - 500 ml od nějakých 160 Kč, a recenze byly až na výjimky kladné.

Už u Wynns jsem si ověřil, že funguje. A to, že jsem ho po tankování do nádrže zapoměl nalít, jsem opakovaně poznal na chodu, zvuku a reakci motoru na přidání plynu. Proto jsem už nečekal nic světoborného, protože aditivum do benzínu leju možná 3 roky, tudíž efekty ve smyslu vyčistění motoru, protikorozní ochrany atd. už musely dávno zafungovat.

A proto jsem byl skutečně překvapen, že ihned při prvním ranním startu jsem opět poznal rozdíl a po týdnu ježdění musím toto zhodnotit tak, že v kombinaci s nejlevnějším N95, který tady natankuju, auto na tuto kombinaci šlape stejně dobře, ne-li lépe, jako když jsem zkusil 2 nádrže 100 oktanového V-PR.

I proti minulému aditivu, nebavím se o čistém N95 (kde je rozdíl 2x tak velký), jsem zjistil tyto změny:

- ihned po nastartování naprosto hladký, vyrovnaný a klidný chod
- už během pár desítek sekund jízdy od startu pokles volnoběžných otáček o 100 ot. proti dřívějšku, někde na 750-770 ot./min.
- znatelně hlubší a tišší zvuk motoru
- při jízdě pocitově výrazně "lehčí" běh motoru
- hutnější brumlání výfuku
- při sundání nohy z plynu znatelně menší brzdná síla motoru
- ve všech otáčkách rychlejší reakce na plyn a zvýšená citlivost i jen na drobné přidání plynu (rozeznatelné hlavně v nízkých otáčkách)
- rychlejší náběh výkonu a ochota jít do otáček (brutální kopanec místo v 2.500 ot. už někde o 150-200 ot. níže)

Jediné, co zatím nejsem schopen posoudit, je výrobcem deklarovaný pokles spotřeby (údajně 5-7%), to musím projet pár nádrží. Ale vzhledem k výše uvedeným skutečnostem by tam nějaká měla být.

Na x-tisíckrát projeté trase, kde v každodenním hustém provozu jedu automaticky dle zvuku a citu pro motor, jsem hned první den zjistil, že tam, kde běžně jedu (se vleču) v "udržovacím" režimu na VI.-ku 1.600 ot. a na nižší kvalty 1.500 ot., což motor snášel bez protestů, jsem měl najednou, když jsem nekoukal na budíky, klidně 1.400, resp. 1.250. To, že otáčky nejsou zrovna OK, dává motor vědět až někde okolo 1.150.

A naopak, tak jak se motor dříve "brchal" někde od 1.700 ot., tak s tímto aditivem je to už od 1.500 ot. A při řazení nahoru , opět pocitově dle výkonu motoru, při běžné civilní jízdě, jsem zjistil, že řadím zhruba o 100 ot. níže.

A dnes jsem se bavil s kolegou, který také jezdil spolu se mnou s na konkurenční aditivum a stejně jako já přišel s tím, že auto je teď výrazně živější a citlivější na plyn, a to má současnou běžnou vysokootáčkovou atmosféru.

Za mne tedy velká spokojenost, protože daná kombinace mi co do výkonu připadá minimálně srovnatelná jako V-PR, jen s tím, že cenově jsem zhruba o 5 Kč/l níže.

Je ovšem potřeba vzít do úvahy, že různé motory reagují na přidaná aditiva (nebo kvalitu benzínu) různě, někde je rozdíl znatelný výrazně, u některých méně a u některých prakticky nerozeznatelný. A stejně tak je nutné na plný účinek počkat možná až pár tisíc km.

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od enjoy » 28.04.2014 12:16

Slušnej brouček do hlavy :mrgreen:
Protože ten můj atmosférický dvoulitr, co ten vyvádí při studeným startu, když se chci rozjel, tak ho musím sešlápnout, jinak začne poskakovat a dusit se. Prvních několik desítek sekund řekněme.. to jsem měl už s Escortem, takže to beru jako vlastnost motoru, ale nic skvělého to není..
Zkusím...
Dříve jsem přidával Castrol TDA do common railu, ale tam změna nula.

A teď mi došlo, že to do nádrže nenaliju, protože mám bezzátkovou :mrgreen:
Leda že bych si dokoupil trychtýř u Forda.. a to jak se znám, bude pro mě problém :mrgreen:
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od smoula » 28.04.2014 12:26

No já poznal rozdíl mezi 95 vs. 98/100 při ranním startu. Po nastartování při 95tce kolísání otáček, při 98+ nic takového a krásný a hladký chod :nixw:

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od enjoy » 28.04.2014 12:32

Beru téměř výhradně LUKoil, mám to za rohem u práce.. a na 98 to jelo pokud vím zcela stejně..
I když ty ranní starty si nepamatuju přesně.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od smoula » 28.04.2014 15:25

Jop, jede to stejně,a le ten ranní start je lepší no :nixw:

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od George V. » 29.04.2014 09:29

Běžná uhlovodíková aditiva normálně zvyšují oktanové číslo, proto lepší chování motoru... Ježdění na standardní N98 (ne V-Power a podobný marketingový sr..ky) je levnější, než nějaká dodatečná aditiva. A myslím, že i motoru to více prospěje. Já mám u aditiv docela obavu, že mi budou "ředit" olej, obzvláště při ježdění kolem komína... Tesna dokonce i něco takového naznačil:
"- při sundání nohy z plynu znatelně menší brzdná síla motoru" :nixw:
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti