Filtr pev.částic tdci+emise od str162
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
To Tady furt tvrdíme ze ne, hlavně v12. když taky někdo k tomu všemu odloží výměnu oleja, tak at šetří na nové turbo ... 4 litrová náplň je na těch 10 az 12 tkm max.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Hlavne dovody vymeny oleja po nutenej (statickej) regeneracii su dva, uz tu boli popisane viac ako 3 roky dozadu uzivatelom BobTDCI :
1. vsetko okolo DPF sa poriadne dlhodobo prehreje, pretoze auto stoji a ani pripadny velky ventilator pred nim nedokaze vytvorit take vzduchove prudy, ktore by prebytocne teplo spolahlivo odvadzali prec. To sposobuje zvysenu karbonizaciu oleja, hlavne v trubke mazania turba, ktora je zasita medzi blokom motora a telesom katu / DPF (aky somar to takto vymyslel ???)
2. RJ do valcov pri otvorenych vyfukovych ventiloch vstrekuje 2 pridavne velke davky nafty, z nej cast zostava na stenach valcov, odkial ju kruzky stahuju do oleja, ktory sa nou narieduje a prudko straca mazacie vlastnosti
Bezna regeneracia DPF je optimalizovana tak, aby tej nafty do oleja slo co najmenej. Tym padom sa spaliny nezohrievaju natolko, ako pri nutenej regeneracii. Pri statickej regeneracii je tej vstrekovanej nafty podstatne viac so vsetkymi nasledkami z toho vyplyvajucimi.
1. vsetko okolo DPF sa poriadne dlhodobo prehreje, pretoze auto stoji a ani pripadny velky ventilator pred nim nedokaze vytvorit take vzduchove prudy, ktore by prebytocne teplo spolahlivo odvadzali prec. To sposobuje zvysenu karbonizaciu oleja, hlavne v trubke mazania turba, ktora je zasita medzi blokom motora a telesom katu / DPF (aky somar to takto vymyslel ???)
2. RJ do valcov pri otvorenych vyfukovych ventiloch vstrekuje 2 pridavne velke davky nafty, z nej cast zostava na stenach valcov, odkial ju kruzky stahuju do oleja, ktory sa nou narieduje a prudko straca mazacie vlastnosti
Bezna regeneracia DPF je optimalizovana tak, aby tej nafty do oleja slo co najmenej. Tym padom sa spaliny nezohrievaju natolko, ako pri nutenej regeneracii. Pri statickej regeneracii je tej vstrekovanej nafty podstatne viac so vsetkymi nasledkami z toho vyplyvajucimi.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Pak by nebylo spatne mit moznost zapnout nucenou za jizdy. Minimalne by se to dobre chladilo, jen jeste vymyslet, co s tema vysokyma otackama 

- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
vysoke otacky za jazdy nepotrebujes lebo zatazeny motor si vyrobi o dost viac tepla ako v garazi a tym mu staci 2000otacok na dosiahnutie maximalnej teploty pre vypalovanie
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
No, ale protoze se dilenska regenerace bere jako posledni pokus, jeji vliv na DPF musi byt vyraznejsi (mysleno lepsi vypaleni), nez treba ta kilometrova. Nebo ne?
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1012
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Potřebuji něco vysvětlit...
1. je jasné, že ke spalování sazí v DPF dochází až při jisté teplotě
2. oba druhy regenerace ji musí dosáhnout
3. teplota bez eolysu je cca 600°C(+/- nevím přesně)
4. s eolysem je to o cca 150°C méně (střílím pod boku) proto tam je
5. z předchozího plyne, že pokud není eolys, musí být teplota dosažená v dpf při obou typech regenerace +/- stejná
6. z předchozího plyne: Co je jinak, když se musí měnit olej jen po statické? Trubka s olejem k mazání turba se vzhledem k umístění bude chladit přibližně stejně...
7. Fakt s přibýváním nafty beru, ale jedna statická regenerace, že by jí nedohnalo třicet (á 400 km, když už je filtr špatný) během normálního provozu?
Šťourám, vím. Ale chci vědět proč se ty naše motory chovají takhle. Ne, že je to tak. Byť je zřejmé, že to tak je. Nehodlám polemizovat o tom, že olej vydrží. Nejsem blázen... Ale spíš mířím k tomu, že interval výměn v servisce - 20kkm, je v konečném důsledku pitomost...
Asi tu nikdo nemá naměřená data z "dynamické" regenerace... Ta by lecos napověděla.
1. je jasné, že ke spalování sazí v DPF dochází až při jisté teplotě
2. oba druhy regenerace ji musí dosáhnout
3. teplota bez eolysu je cca 600°C(+/- nevím přesně)
4. s eolysem je to o cca 150°C méně (střílím pod boku) proto tam je
5. z předchozího plyne, že pokud není eolys, musí být teplota dosažená v dpf při obou typech regenerace +/- stejná
6. z předchozího plyne: Co je jinak, když se musí měnit olej jen po statické? Trubka s olejem k mazání turba se vzhledem k umístění bude chladit přibližně stejně...
7. Fakt s přibýváním nafty beru, ale jedna statická regenerace, že by jí nedohnalo třicet (á 400 km, když už je filtr špatný) během normálního provozu?
Šťourám, vím. Ale chci vědět proč se ty naše motory chovají takhle. Ne, že je to tak. Byť je zřejmé, že to tak je. Nehodlám polemizovat o tom, že olej vydrží. Nejsem blázen... Ale spíš mířím k tomu, že interval výměn v servisce - 20kkm, je v konečném důsledku pitomost...
Asi tu nikdo nemá naměřená data z "dynamické" regenerace... Ta by lecos napověděla.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
POmerne vyrazny rozdil bych videl:
V12 píše: 2. RJ do valcov pri otvorenych vyfukovych ventiloch vstrekuje 2 pridavne velke davky nafty, z nej cast zostava na stenach valcov, odkial ju kruzky stahuju do oleja, ktory sa nou narieduje a prudko straca mazacie vlastnosti
Bezna regeneracia DPF je optimalizovana tak, aby tej nafty do oleja slo co najmenej.
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
pockat nesouhlasim s bodem 4. eolys je tam aby se vytvarely saze, ktere jdou spalit. Ne aby se snizovala teplota horeni nafty. to by snizovalo ucinnost.
zbytku asi moc nerozumim
zbytku asi moc nerozumim
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1012
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Jasně, ale těch běžných regenerací je mezi výměnami oleje i několik desítek. Nucená je jediná.
Bod 4: To jsem tím chtěl napsat. Snižuje se teplota potřebná pro spálení sazí. Nikoliv teplota hoření nafty. To ani nejde. Nafta hoří při +/- dané teplotě
. V praxi to přináší nižší množství nafty, které je potřeba "poslat spálit" na ohřátí dpf, resp. možnost mít filtr pod autem = daleko od motoru.
Bod 4: To jsem tím chtěl napsat. Snižuje se teplota potřebná pro spálení sazí. Nikoliv teplota hoření nafty. To ani nejde. Nafta hoří při +/- dané teplotě

FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
hihi - ides na to dobre, az na to ze aditiv - Cer znizuje teplotu potrebnu na spalovanie sadzi C + O2 na CO2 (ako spravne pises) ale ani nie tak aby stacilo mensie mnozstvo nafty, ale preto aby sa v podmienkach nepriaznivych pre regeneraciu - nizke otacky motora - mestska jazda ked je problem dosiahnut 600 aby sa vypalovali uhlikove sadze - preto tento system nema take prima vlastnosti ze zazne kontrolka vypalovania a ty mas ist 10km rychlostou 80kmh
ze tento system PSA funguje dobre - je minimum problemov s filtrom do 120000km, co sa u VW ci Opel neda vobec povedat, staci si pozret ich fora
k tej vymene oleja - pri 5 min regeneracii stupne teplota oleja mozno na 150, pri 45 min v dielni mozno na 250 - cisla som si vymyslel ale zrejme o to ide ze po dlhsej regeneracii je olej prepeceny a je po takejto zatazi zdegenerovany - ani na prepecenom oleji dobry rizecek neurobis....
ze tento system PSA funguje dobre - je minimum problemov s filtrom do 120000km, co sa u VW ci Opel neda vobec povedat, staci si pozret ich fora
k tej vymene oleja - pri 5 min regeneracii stupne teplota oleja mozno na 150, pri 45 min v dielni mozno na 250 - cisla som si vymyslel ale zrejme o to ide ze po dlhsej regeneracii je olej prepeceny a je po takejto zatazi zdegenerovany - ani na prepecenom oleji dobry rizecek neurobis....
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
s timto nesouhlasim, je tu spousta lidi, kterym auto cuka a nejede, kdyz probiha regenerace. Nerekl bych ze je tento system dost robustni na to aby se dalo rict: takto by to melo byt u vsech aut.Komi píše: system PSA funguje dobre - je minimum problemov s filtrom do 120000km, co sa u VW ci Opel neda vobec povedat, staci si pozret ich fora
Pousteni paliva pres turbo do filtru neni z principu dobry napad a jediny, co bych osobne akceptoval je extra vstrik do dpf. hnat to pres turbo a valce je zhovadilost.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
....spousta lidi, kterym auto cuka a nejede....
ktori su to ta spousta lidi co maju do 120000 a nejde im to ?
ktori su to ta spousta lidi co maju do 120000 a nejde im to ?
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Ja co jsem slysel, tak dokud vse funguje jak ma o vypalovani dpf ani nevis, mimo horka zvysenych otackach atd. Pokud, ale zacne byt nekde problem u soucastek ktere jsou na sobe nejak zavysle, zacne se to projevovat.
U me MK3 dokud jsem nezacal mit problem s el. egrem, ani jsem nepoznal, ze nejake vypalovani je, behem dvou let, jak se zacal semnou pomalu loucit el. egr, tak jsem zacinal pri zahajeni regenerace citit skubnuti nebo horsi akcelerace, netahnuti atd. Trvalo to treba pul roku a jen pri vypalovani behem bezne jizdy nic. Dotoho zacala behem jednoho bezneho intervalu vymeny oleje 2x nucena regenerace, nic nikde nukazovalo diagnostima ok mimo kontrolku vymeny oleje. Nakonec nadobro odesel egr. Horsi bylo, kdyz clovek zjisti ze tento egr odchazi bezne kolem 60km - 70tis km a cena 13tis ve fordu nic moc. Tech pripadu u meho typu je spousta, hlavne na forech venku, po vymene opet o DPF clovek nevi.
Proto si myslim, pokud nekdo zacne nadavat na DPF, vetsinou ten problem je jinde nez v samotnem DPF a nastaveni regeneraci.
U me MK3 dokud jsem nezacal mit problem s el. egrem, ani jsem nepoznal, ze nejake vypalovani je, behem dvou let, jak se zacal semnou pomalu loucit el. egr, tak jsem zacinal pri zahajeni regenerace citit skubnuti nebo horsi akcelerace, netahnuti atd. Trvalo to treba pul roku a jen pri vypalovani behem bezne jizdy nic. Dotoho zacala behem jednoho bezneho intervalu vymeny oleje 2x nucena regenerace, nic nikde nukazovalo diagnostima ok mimo kontrolku vymeny oleje. Nakonec nadobro odesel egr. Horsi bylo, kdyz clovek zjisti ze tento egr odchazi bezne kolem 60km - 70tis km a cena 13tis ve fordu nic moc. Tech pripadu u meho typu je spousta, hlavne na forech venku, po vymene opet o DPF clovek nevi.
Proto si myslim, pokud nekdo zacne nadavat na DPF, vetsinou ten problem je jinde nez v samotnem DPF a nastaveni regeneraci.
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
proto jsem napsal, ze system neni robustni. kdyz auto pri pridani plynu neakceleruje a nebo cuka, musi se zapsat chybovy kod. at uz je to zpusobeno cimkoli - ne treba regeneraci samotnou, nebo zanesenym filtrem apod.
pokud dojedu do servisu, tak jak jim vysvetlim co auto dela, kdyz se to neprojevi ani pri zkusebni jizde ani zadnym chybovym kodem?
soudruzi nekde udelali chybu a nevyresime ji od stolu a ani na mym aute, protoze mi uz regenerace nedela.
pokud dojedu do servisu, tak jak jim vysvetlim co auto dela, kdyz se to neprojevi ani pri zkusebni jizde ani zadnym chybovym kodem?
soudruzi nekde udelali chybu a nevyresime ji od stolu a ani na mym aute, protoze mi uz regenerace nedela.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1012
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Slíbené grafy s diferenčním tlakem DPF (edit: mám 66kW verzi). Kdo má ForScan, bude vědět, co je co. Některé zřejmé závislosti vypadají hezky.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů