Opat omyl. Su auta, ktore po 200 tisic maju mensiu pravdepodobnost na poruchy - stare necommonrailovske diesle a benzinaky, a pravdepodobnost podstatne vacsiu - moderne commonrail diesle a downsizovane motory typu 1.2 TSI, 1.4 TSI, EcoBoost 1.0, PSA THP, Renault TCE a pod.
Nemam vlastnu skusenost s DPF (nastastie), no po okoli poznam ludi, ktori dali alternativne a teda lacnejsie DPF a zatial sa velmi nestazuju, iba im sla spotreba vyrazne hore pravdepodobne z dovodu castejsich regeneracii. Potom viem o jednom cloveku, co kupil DPF do Focusa za 50 EUR (

) z Polska, namontoval ho a vsetko bolo OK az do emisnej kontroly, kde nepresiel. Pricina - namiesto DPF kupil ruru s navrtanou prepazkou uprostred, ktora generovala potrebny diferencny tlak, takze riadiaca jednotka bola uplne spokojna a spustala iba kilometricku regeneraciu po cca 500 - 600 km. Takisto viem ale o 2 ludoch s FFII 2.0TDCI DPF, ktori maju viac ako 180 tisic s pravdepodobne povodnym filtrom a zatial nebol ziadny problem, iba dolievanie aditiva.
Cisto teoreticky - keby som mal voz so 180k km s DPF a z cisto iracionalnych dovodov planoval si ho nechat, urcite by som siahol po originalnom DPF a to z dovodov :
1. po 180k km uz vstrekovace nefunguju na 100% a motor viac cmudi a teda viac zanasa filter (preto sa takehoto auta treba zbavit)
2. ak bude neorigo filter mensi, v kombinacii s 1) budu regeneracia velmi caste (opat dovod, preco sa toho zbavit)
Castejsie regeneracie znamenaju viac nafty v oleji so vsetkymi z toho vyplyvajucimi dosledkami - zhorsene mazanie vsetkych casti motora, nadmerny vznik karbonu, nasledne predcasne umrtia turba atd. (finalny a hlavny dovod, preco to dat prec, kym to ako tak jazdi bez rozsvietenej kontrolky)
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO