Při řazení neklesají otáčky
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Při řazení neklesají otáčky
Musí se hlavně přiškrtit ten ventil(podložka/kanálek). Já šel cestou kanálku(zalejt epoxidem a vyvrtat díru), protože je to ve výsledku jednodušší(k ventilu je blbej přístup) i na možnost doladění velikosti otvoru.
Otočená(nebo rovná) klapka pak jenom eliminuje omezený průtok ventilem, totiž normálně si jednotka pouští vzduch řízením ventilu podle sešlápnutí plynu a vzduch nejde klapkou(proto ta divná klapka a nádor v sání). Proto je odezva na plyn ze začátku taková gumová a po úpravách to jde krásně za plynem.
Otočená(nebo rovná) klapka pak jenom eliminuje omezený průtok ventilem, totiž normálně si jednotka pouští vzduch řízením ventilu podle sešlápnutí plynu a vzduch nejde klapkou(proto ta divná klapka a nádor v sání). Proto je odezva na plyn ze začátku taková gumová a po úpravách to jde krásně za plynem.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 15.10.2013 10:41
Re: Při řazení neklesají otáčky
Takže jsem zalil kanálek volnoběhu a vyvrtal díru asi 5,5 mm a klapka otočená. Najel jsem zatím tak 70 km(asi 6 startů)...padání otáček se podstatně zlepšilo,ale volnoběh za tepla asi 1500 - 1800 otáček a kolísání mezi těmito hodnotami,což mě trochu znepokojovalo. Až dnes vypadá že se to adaptovalo a volnoběh už normální celý den 600-700 otáček 

Ford focus 1.8i, Ghia,1999
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Při řazení neklesají otáčky
Jo, na tenhle zásah se musí jednotka adaptovat poměrně dost(ventil totiž není jen pro volnoběh, ale otevírá se s plynem) a adaptace trvá déle. Po mých boahtých zkušenostech s všelijakými úpravami toho padání otáček je hodně důležitý po odpojení baterky motor nastartovat a nechat ohřát na volnoběh. Pak když je chování pořád dobrý i po nějakých dvou vyjetých nádržích a cca 15-20 studených startech, nejspíš to už vydrží. Některým úpravám se jednotka bránila tak moc, že se špatný chování vrátilo třeba až po 1000km.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- Honza.tomi
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 30.06.2010 20:14
- Bydliště: Litvínov
Re: Při řazení neklesají otáčky
Zdravím,
tak podložka vyrobena, jen mi prosím poraďte, jak ji tam mam vložit, tak jak je to na obrázku nebo ty díry větší/menší obráceně?
Díky Honza
tak podložka vyrobena, jen mi prosím poraďte, jak ji tam mam vložit, tak jak je to na obrázku nebo ty díry větší/menší obráceně?
Díky Honza
Ford Focus combi 1.8 ZETEC r.v. 2000
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
ja jidavam malou dirou na vstup vzduchu do ventilu ..tzn mansi diru davam blize ke konektoru ventilu. ..ale v podstate si myslim ze by to melo fungovat jakkoli...mne teda piskal vzduch jako turbina kdyz byla ta podlozka obracene...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- Honza.tomi
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 30.06.2010 20:14
- Bydliště: Litvínov
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
uvidis sam ze ted uz to bude fungovat jako normalni auto....joo nezapomen restart jednotky ..a prvnich 5-7 startu to bude "divne"...ale pak se s tim vyrovna..
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- Otomar
- Člen klubu
- Příspěvky: 505
- Registrován: 26.10.2013 10:47
- Bydliště: JMK
Re: Při řazení neklesají otáčky
Nez prectu vsech 25 stranek... funguje to i na 1.6?
Ford Focus 1.6 Ti-VCT/92kW*LPG*2015*White
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011
- Honza.tomi
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 30.06.2010 20:14
- Bydliště: Litvínov
Re: Při řazení neklesají otáčky
Plně odzkoušené to budu mít asi až na jaře, protože mam Fifi na zimu odhlášenou v garáži a jezdím Fáčkem. Takže když už je 3 týdny bez baterie tak předpokládám vyresetovaná bude 

Ford Focus combi 1.8 ZETEC r.v. 2000
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
na 1.6ce jsem zatim nemel tu cest provadet pokus(nikdo z kamaradu takhle malej motor nevlastni)...ale na 1.8 a 2.0 to vyzkousene mam zhruba na 15 autech a funguje to...timto bych pozadal nekoho s 1.6 aby to vyzkousel...uz jen proto ze na 1.6 je uplne jinak konstruovanej volnobeznej ventil a hlavne ten ventil jednotka ridi uplne jinak a v podstate jednoduseji...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- Otomar
- Člen klubu
- Příspěvky: 505
- Registrován: 26.10.2013 10:47
- Bydliště: JMK
Re: Při řazení neklesají otáčky
Možná to vyzkouším na svým, i když nemám až tak extrémní výkyvy otáček jak tu čtu, ale odezva na plyn mě příjde prostě divná:-)
Ventil mám tento (obrázek není můj)
Ventil mám tento (obrázek není můj)
Ford Focus 1.6 Ti-VCT/92kW*LPG*2015*White
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011
- maslo
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Při řazení neklesají otáčky
Rad by som sa podelil so skusenostami ako som vyriesil problem s nepadanim otacok.
Priznaky:
• Zvysene otacky (780 ot/min) pri teplom motore. na otackomeri stale ukazovalo tretiu palicku, pricom spravna hodnota ma byt 700 ot/min +-10
• Mierne kolisanie otacok na volnobeh +-30 ot/min
• Volnobeh 1500 ot/min pri jazde s vyradenou rychlostou
• Velmi slabe brzdenie motorom
• Zvysena spotreba v meste
• Zvysena spotreba na volnobeh tepleho motora 0.9-1.1 l/hod, spravna hodnota 0.7 l/hod
• Nepravidelny zvuk z vyfuku --> ako by motor vynechaval
• Vibracie motora len pri volnobeznych otackach
Kedze moje auto trapili podobne problemy ako ostatne 1.8 a 2.0 motory, snazil som sa najst riesenie a donekonecna som cital toto forum.
Postupne som vymenil ventil odvzdusnenia klukovky + hadice co od neho vedu do sania, no bez vysledku. Nasledne som menil volnobezny ventil, no zmiernilo sa iba trhanie motora pri rozbiehani. Problem nepadania otacok som sa snazil vyriesit aj vyssie spominanim privretim volnobezneho ventilu, no nakolko som neotacal skrtiacu klapku, riesenie to nebolo moc dobre.
Takisto som skusal cistit vahu vzduchu, skrtiacu klapku, volnobezny ventil, no bez vysledku. Jedina zvysna moznost bola priasavie falosneho vzduchu domotora. Vsetky hadice som kontroloval asi 100krat, no az na 101 krat som dosiel ku chybe. Na sani za skrtiacou klapkou je niekolko privedenych hadic, pricom vsetky tieto spoje musia tesnit dokonale. V mojom pripade hadica (trubka) z posilovaca brzd nebola dostatocne dotlacena a sposobovala vsetky problem vyssie. Jej ukoncenie je obalene takym divnym alobalom, ktory treba trochu odmotat.
Dalsia z neprijemnych valstnosti bolo, ze ak sa do motora dostavalo vacsie mnozstvo vzduchu nez malo tak riadiaca jednotka nasledne vstrekovala viac paliva, co sposobovalo prehrievanie motora. Samozrejme ventilator sa vzdy zapol a teplotu znizil. Toto sa ale na rucicke teploty motora neprejavilo.
Po jednoduchom zatlaceni hadice zacal motor ist tak, ako mal.
Teda vsetky vyssie spomenute priznaky zmizli. Preto vsetkym odporucam PORIADNE si prekontrolujte ci do motora nevchadza falosny vzduch, ja som to kontroloval 100 krat a nic a zamerajte sa na spominanu hadicu do posilnovaca brzd. Vela stastnych kilometrov vsetkym.
Este by som dodal jednu vec a to ze s novym volnobeznym ventilom som nerobil ziadne zmeny v nastaveni toho dorazu srobom. Otacky padaju o nieco pomalsie ako s privretym starym volnobeznym ventilom, no urcite je to lepsie ako to bolo. Momentalne mi tato situacia vyhovuje. Ak by totizto Ford predaval auta s podobnym problemom uz z vyroby, nikto by to zrejme nekupoval. Som totizto zastancom toho, aby sa clovek snazil prist na pricinu problemu a nie uz len hladat riesenie ako ten problem potlacit (podlozka pod ventil, co som tiez zvazoval).
Priznaky:
• Zvysene otacky (780 ot/min) pri teplom motore. na otackomeri stale ukazovalo tretiu palicku, pricom spravna hodnota ma byt 700 ot/min +-10
• Mierne kolisanie otacok na volnobeh +-30 ot/min
• Volnobeh 1500 ot/min pri jazde s vyradenou rychlostou
• Velmi slabe brzdenie motorom
• Zvysena spotreba v meste
• Zvysena spotreba na volnobeh tepleho motora 0.9-1.1 l/hod, spravna hodnota 0.7 l/hod
• Nepravidelny zvuk z vyfuku --> ako by motor vynechaval
• Vibracie motora len pri volnobeznych otackach
Kedze moje auto trapili podobne problemy ako ostatne 1.8 a 2.0 motory, snazil som sa najst riesenie a donekonecna som cital toto forum.

Takisto som skusal cistit vahu vzduchu, skrtiacu klapku, volnobezny ventil, no bez vysledku. Jedina zvysna moznost bola priasavie falosneho vzduchu domotora. Vsetky hadice som kontroloval asi 100krat, no az na 101 krat som dosiel ku chybe. Na sani za skrtiacou klapkou je niekolko privedenych hadic, pricom vsetky tieto spoje musia tesnit dokonale. V mojom pripade hadica (trubka) z posilovaca brzd nebola dostatocne dotlacena a sposobovala vsetky problem vyssie. Jej ukoncenie je obalene takym divnym alobalom, ktory treba trochu odmotat.
Dalsia z neprijemnych valstnosti bolo, ze ak sa do motora dostavalo vacsie mnozstvo vzduchu nez malo tak riadiaca jednotka nasledne vstrekovala viac paliva, co sposobovalo prehrievanie motora. Samozrejme ventilator sa vzdy zapol a teplotu znizil. Toto sa ale na rucicke teploty motora neprejavilo.
Po jednoduchom zatlaceni hadice zacal motor ist tak, ako mal.

Este by som dodal jednu vec a to ze s novym volnobeznym ventilom som nerobil ziadne zmeny v nastaveni toho dorazu srobom. Otacky padaju o nieco pomalsie ako s privretym starym volnobeznym ventilom, no urcite je to lepsie ako to bolo. Momentalne mi tato situacia vyhovuje. Ak by totizto Ford predaval auta s podobnym problemom uz z vyroby, nikto by to zrejme nekupoval. Som totizto zastancom toho, aby sa clovek snazil prist na pricinu problemu a nie uz len hladat riesenie ako ten problem potlacit (podlozka pod ventil, co som tiez zvazoval).
je: Ford Focus Combi, 2002, Futura, 2.0 16V 96kW
bol: Ford Escort Combi, 1991, Clx, 1.6 8V 77kW
bol: Ford Escort Combi, 1991, Clx, 1.6 8V 77kW
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Při řazení neklesají otáčky
Totiž příčina pomalého padání otáček při řazení je to, že to je záměrné, je to vlastnost. Hlavně kvůli emisím při zavření klapky. Stačí si zaznamenat pár dat z diagnostiky, já s notebookem místo spolujezdce najezdil docela dost, takže vím, jak se to chová. Volnoběžný ventil se otevírá podle plynu a to až do plného otevření, také proto ta "gumová" reakce na plyn při rozjdezdech = vzduch ještě nejde přes tu ohnutou klapku, ale ventilem. A při pustění plynu zůstává ventil chvíli otevřený a pak se pomalu zavírá. Proto je ventil jinak konstruovaný, než byl dříve (větší kanálek, aby dával dostatek vzduchu, v klidu je pístek pootevřený, "plave" i podtlakem v sání a cívka ovládá jakýsi doraz nebo protitlak).
Takže tohle chování nejde odstranit jinak, než přiškrcením ventilu volnoběhu.
Samozřejmě u nového auta ten problém nemohl být takový a hlavně nemohly zůstávat viset otáčky, to je až následek stárnutí motoru (voln.ventil už nefunguje jak nový, váha vzduchu může být znečistěná, úplně netěsní hadice podtlaku, nebo celkově úplně nestěsní PCV systém, lambda která už reaguje pomaleji, atd.). A k tomu jiný způsob řízení volnoběžných otáček za jízdy - jednotka je řídí podle tabulky(kterou si upraví na aktuální stav během adaptací), bez zpětné vazby na otáčky - proto je ŘJ fuk, že jsou otáčky mimo. Většinou je příčina visení otáček to, že jednotka nepoznala, že se vyřadilo a drží poslední hodnotu otáček(jak jsem psal - ventil se otevírá podle plynu, v tomto případě zůstane ventil otevřený - většinou až do zastavení). Pokud zastavím, jsou otáčky už řízeny klasicky zpětnovazebně - zkuste se projet s odpojeným čidlem rychlosti, to otáčky padají nádherně.
Jinak se podobně chová spousta současných aut různých značek (pomalu padají otáčky při řazení, zpožděná brzdění motoru když se pustí plyn).
Takže tohle chování nejde odstranit jinak, než přiškrcením ventilu volnoběhu.
Samozřejmě u nového auta ten problém nemohl být takový a hlavně nemohly zůstávat viset otáčky, to je až následek stárnutí motoru (voln.ventil už nefunguje jak nový, váha vzduchu může být znečistěná, úplně netěsní hadice podtlaku, nebo celkově úplně nestěsní PCV systém, lambda která už reaguje pomaleji, atd.). A k tomu jiný způsob řízení volnoběžných otáček za jízdy - jednotka je řídí podle tabulky(kterou si upraví na aktuální stav během adaptací), bez zpětné vazby na otáčky - proto je ŘJ fuk, že jsou otáčky mimo. Většinou je příčina visení otáček to, že jednotka nepoznala, že se vyřadilo a drží poslední hodnotu otáček(jak jsem psal - ventil se otevírá podle plynu, v tomto případě zůstane ventil otevřený - většinou až do zastavení). Pokud zastavím, jsou otáčky už řízeny klasicky zpětnovazebně - zkuste se projet s odpojeným čidlem rychlosti, to otáčky padají nádherně.
Jinak se podobně chová spousta současných aut různých značek (pomalu padají otáčky při řazení, zpožděná brzdění motoru když se pustí plyn).
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
..uz to delaji i naftaky...zrejmne novej trend...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Při řazení neklesají otáčky
bullitt- nezapoměl jsi na spínač na spoj. pedálu? 

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti