FF 1 nechce se mu jet.

Odpovědět
Jrek00
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 20.09.2013 07:48

FF 1 nechce se mu jet.

Příspěvek od Jrek00 » 04.10.2013 21:48

Ahoj,
mám takový problém a potřeboval bych poradit.
Koupil jsem auto jako nepojízdné (zalehlé palivové čerpadlo), a po jeho opravě jsem ho jel projet.
Přibližně 9 km bez problémů jede, ale pak ztratí výkon, motor sotva drží cca 1-2k otáček a auto zpomaluje. Při vyřazení na neutrál reaguje na plynový pedál normálně, ale jakmile mám zařazenou jakoukoliv rychlost, tak ne.
Po chcípnutí a opětovném nastartování to zase jede v pohodě.

Stalo se mi to už třikrát (víckrát jsem si s tím zatím netroufl) a je to dost nepřijemné.
Teplota je v normálu dle palubky a nic nesvítí.

Je možné že se řídící jednotka učí ?
(odpojovala se baterka , ale to by bylo dost brutální učení se )
Nebo vás napadá něco jiného, co by se takto projevovalo ?
( opravdu to je jako by se mu nechtělo jet, na neutrál v pohodě a s kvaltem nic )

Budu vděčen za jakoukoli radu, a omlouvám se jestli se to tu už někde řešilo, ale nenašel jsem podobně popsaný problém.
Pěkný večer J.
Ford Focus 10/1998, 1.8 16v 85kw
5dv Hatchback, modrá metalíza

Uživatelský avatar
mikki
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 921
Registrován: 10.01.2012 09:07
Bydliště: Praha 10, Karlovy Vary.

Re: FF 1 nechce se mu jet.

Příspěvek od mikki » 05.10.2013 11:06

vyměnit palivový filtr
Ford S-max 2016 Titanium 2.0 132kw
Ford Focus kombi 2005 II Ghia 2,0 107 kW prodáno
Byl Ford Focus kombi 1,8 16v 1999
Byl Ford Escort kombi 1,8 16v 1996 ghia
Byl Ford Escort kombi 1,4 1993

Jrek00
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 20.09.2013 07:48

Re: FF 1 nechce se mu jet.

Příspěvek od Jrek00 » 05.10.2013 14:21

díky,
zkusím, stejně to bylo v plánu
navíc dnes se to projevylo trochu jinak, opravdu jako by motor chvíli neměl benzín
Ford Focus 10/1998, 1.8 16v 85kw
5dv Hatchback, modrá metalíza

Uživatelský avatar
Fofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1180
Registrován: 27.01.2013 07:31

Re: FF 1 nechce se mu jet.

Příspěvek od Fofan » 08.10.2013 18:47

Prijde mi to skoro jak nejaky nouzovy rezim, zkus ten filtr, co se opravovalo na cerpadle? Bylo by dobry merit tlak v liste pokud bys mel moznost
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

Jrek00
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 20.09.2013 07:48

Re: FF 1 nechce se mu jet.

Příspěvek od Jrek00 » 08.10.2013 21:13

Přitáhl jsem auto jako nepojízdné, s tím že nejde benzín do lišty.
Vzhledem k tomu že při prohlídce nevrčelo čerpadlo, tak jsem to riskl.

Čerpadlo jsem jako mrtvé vyndal, rozdělal, nic neobjevil, zase složil a funguje.
Právě proto,že jsem na něm nic neopravil ( jen při zkoušení jsem ho omylem přepoloval ) tak na něj nechci spoléhat, a dal jsem raději jiné.

Tlak bych sice změřit mohl, na volnoběh by to neměl být problém, jen za jízdy to bude horší.
Ale čerpadlo tlačí 3,5 baru, přetlačí i redukční ventil na liště. Při odvzdušnování bylo dobře slyšet jak to přes lištu protéká.

JJ chovalo se to zvláštně:
- nejdřív jede bez problémů a zničeho nic je nepoužitelné, po o5ovném nastartování zase ok
- pak zase problém chvíli po nastartování, ale to už i chcípalo, nechtělo se mu chytit, takto cca 4x a pak zase bez problému jede

na palubce nic nesvítí, když to jede, tak se motor chová dobře

Vyměním filtry a o víkendu ho zkusím projet, třeba je jen řídící jednotka poblázněná
( tím startováním na sucho a pak i odpojení baterie ) a sedne si to.
Pokud ano, tak příště výměna baterie jen se záložním napaječem, protože tohle je brutus.
Moc se toho s tím při "jízdě" dělat nedá, varovky a setrvačností se uklidit někam kde nepřekážíš.
Ford Focus 10/1998, 1.8 16v 85kw
5dv Hatchback, modrá metalíza

Uživatelský avatar
Fofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1180
Registrován: 27.01.2013 07:31

Re: FF 1 nechce se mu jet.

Příspěvek od Fofan » 08.10.2013 22:11

To se jen tak nespravi, zadaptovani se takhle nemuze projevovat nekde je chyba a baterii muzes klidne odpojovat porad dal kolikrat chces, tak dej pak vedet jak to slape
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

Uživatelský avatar
Olut
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 13.01.2012 10:02

Re: FF 1 nechce se mu jet.

Příspěvek od Olut » 09.10.2013 07:53

Co diagnostický režim přístrojovky, nehlásí to něco?
1,6 16V 2000
Fix Or Repair Daily
Drivers Return On Feet

Jrek00
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 20.09.2013 07:48

Re: FF 1 nechce se mu jet.

Příspěvek od Jrek00 » 09.10.2013 20:52

Přístrojovka jako taková nesignalizuje vůbec nic, prostě jako by bylo vše v pohodě, až když padaly otáčky pod 500 a chystal se chcípnout, problikávalo dobíjení, což by mělo být v pořádku.

Jo, souhlasím, někde je chyba, ale kde. Pochybuji, že to bude mechanický problém.
Maník tvrdí že motor šlapal do posledka v pohodě, a abych pravdu řekl, věřím mu to, navíc nemá důvod mi něco nalhávat.
Takže buďto:
- něco kolem benzínu, na to dost sázím
- nebo elektrika, chci přejít kontaktolem všechny konektory na které narazím
- elektronika, a to by bylo nemilé

No, o výkendu vyměním filtry a pak budu sbírat data.
Nejdřív to vemu jen okolo komína, pokud to bude v pohodě, tak zkusím najet alespoň 50 km, ať vím co jsem koupil.
Takže v neděli večer písnu, jak jsem dopadl.
Ford Focus 10/1998, 1.8 16v 85kw
5dv Hatchback, modrá metalíza

Jrek00
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 20.09.2013 07:48

Re: FF 1 nechce se mu jet.

Příspěvek od Jrek00 » 14.10.2013 21:10

Čaute,
tak jsem vyměnil filtry (palivový, kabinový a vzduchový) a zkusil to projet.
Sice jen 2x 15km, žádný problém jsem nezaznamenal.

Ale musím říci že to nejspíš palivovým filtrem nebylo, dle mého byl v pohodě.
Hádám že byl problém spíše s nízkou hladinou benzínu. Jelikož se rozsvítilo hladové oko a chovalo se to opravdu jako když to nemá benzín, natankoval jsem, a od té doby to je ok.

Čerpadlo je i se sítkem umístěho v takovém plastovém sacím válci, který je na dně opatřen dalším sítkem, + je na něm plovák.
Dle mého má tento sací válec zvednout hladinu benzínu okolo čerpadla díky podtlaku jím vytvořeným. I při 2 cm vysoké hladině benzínu v nádrži by mělo být čerpadlo ucela ponořeno v plném válci.
Myslím, že po výměně a díky nízké hladině, čerpadlo nebylo sto naplnit tento válec a přibíralo vzduch, což se odstranilo nakankováním.

Pokud to byla opravdu příčina těch problémů, zbývá otázka, zda zůstane válec zaplněn i po snížení hladiny v nádrži (prostě ho stačilo jednou zalít), nebo bude i ve válci hladina klesat a problém znovu vyvstane.

Tož Fordáci, co vy na to ?? :-)
Ford Focus 10/1998, 1.8 16v 85kw
5dv Hatchback, modrá metalíza

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: FF 1 nechce se mu jet.

Příspěvek od stano. » 14.10.2013 21:57

Mne (na 1.8 ) to niekedy na dojazde (pod 80km) ide ako s nalozenym kufrom. Inokedy nie je citit rozdiel. Ci ma na to vplyv naklon auta (do kopca/z kopca - naklon hladiny) som si zatial nevsimal. Neviem ti presne odpovedat :nixw:

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13477
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: FF 1 nechce se mu jet.

Příspěvek od miki21 » 15.10.2013 14:45

Podtlak v nádrži? Při otevření nádrže to brutálně nasaje vzduch? :arrow: řešením je dírka do víčka.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Jrek00
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 20.09.2013 07:48

Re: FF 1 nechce se mu jet.

Příspěvek od Jrek00 » 15.10.2013 22:03

Podtlak v nádrži je, udělá se prakticky okamžitě.
Po otevřeví víčka se sice nadechne, ale nepoužil bych výraz "brutálně", spíše to je různě velký nádech, což je divné.
Ve víčku je nasávací ventil, který by měl udržet podtlak na nějaké úrovni.
Je funkční, zkoušel jsem se přez něj nadechnout, a jde to, není přilepený, jen jestli je správně silný.
Chtěl bych ho rozloupnout a použít slabší pružinku, než do něj dělat díru, ale nevím zda to půjde, zítra to zkusím.
Naposledy upravil(a) Jrek00 dne 02.11.2013 20:24, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus 10/1998, 1.8 16v 85kw
5dv Hatchback, modrá metalíza

Kazičsoustružník
Nováček
Nováček
Příspěvky: 24
Registrován: 16.02.2013 19:01

Re: FF 1 nechce se mu jet.

Příspěvek od Kazičsoustružník » 24.10.2013 21:50

muj fousek taky při otevření nádrže srknul víko jde rozdelat jesi seš šikovné přijdeš nato blbě set ppisuje pružinu zkrat tím změkne od té doby mám klid

Jrek00
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 20.09.2013 07:48

Re: FF 1 nechce se mu jet.

Příspěvek od Jrek00 » 02.11.2013 20:22

jj
Víko jsem rozdělal (stačilo prostě vyloupnout to středové kolečko) a pružinku zkrátil o cca 8mm, takže klade jen minimální odpor (zkušeno ústy).
Podtlak v nádrži se prakticky nevytváří, respektive je téměř neznatelný.

Zda to bylo tímto způsobeno zatím netuším, uvidím až vyjedu nádrž alespoň na hladové oko, ale
bylo by to fajn.
Pokud ne, mám v záloze ješte přetěsnění toho plastového válce (ve kterém je palivové čerpadlo) tak, aby držel hladinu benzínu a udržoval tak čerpadlo zcela ponořené.

Každopádně dám vědět, zatím děkuji za postřehy a přeji pěkný víkend.
Ford Focus 10/1998, 1.8 16v 85kw
5dv Hatchback, modrá metalíza

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host