Je to jen teoretická otázka, zatim se do toho pouštět nechci, možná jednou ............
Záměna MXT-75 za MMT-6
- luki.xy
- Nováček

- Příspěvky: 29
- Registrován: 24.04.2011 18:10
- Bydliště: České Budějovice
Záměna MXT-75 za MMT-6
Čau, mam takovou otázku. Šla by zaměnit pětistupňová MTX-75 na motoru 2.5 V6 za MMT-6? Vím, že do trojkovýho mondea se dával naprosto identickej motor s převodovkou (jako v dvojce) a po fl v 04 dali na ten samej motor šestistupňovou MMT-6. Tak jsem si myslel, že by to takovej problém bejt nemusel.
Je to jen teoretická otázka, zatim se do toho pouštět nechci, možná jednou ............
Je to jen teoretická otázka, zatim se do toho pouštět nechci, možná jednou ............
-
zeli
- Zkušený

- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Záměna MXT-75 za MMT-6
Tohle tema uz je nekde pokouseno...pohledej. I na jinych forech je spousta informaci. Jen mam takovy pocit, ze do toho jeste nikdo nesel. Kolik ti to toci pri 130? Aby sis vubec pomohl, krom toho ze budes vrtet pakou trochu casteji.
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
- luki.xy
- Nováček

- Příspěvky: 29
- Registrován: 24.04.2011 18:10
- Bydliště: České Budějovice
Re: Záměna MXT-75 za MMT-6
Tak to víš že jsem to už různě hledal, ale co jsem našel, tak bylo hlavně na TDCi (z 85 na 96kW verze) a pak z 1.8 SCi na 2.0i. Myslim, že z tý V6 2,5 by to měl být mnohem menší problém, protože se jedná o totožnej motor, prakticky bez úprav. Jen mě zajímalo, jestli někdo neslyšel o konkrétním případu na V6. (Jinak u toho TDCi se jim to bez problémů povedlo)
Jinak ve 130 to točí kolem 3000, což je zbytečně moc. Motor se dá používat od přibližně 1500 otáček a od těch dvou tisíc už tahá bez problémů, takže kdyby to skočilo dolu o takovejch 400 - 500 otáček (na takovejch 2500) bylo by to fajn. Spíš mi jde ale o jízdu kolem těch 100 (což jezdim nejčastějc) kdy motor točí kolem 2500, kdyby to spadlo na takovejch 2100-2200 byla by to paráda a myslim že takovej půl litr dolu by to dalo.
Jinak ve 130 to točí kolem 3000, což je zbytečně moc. Motor se dá používat od přibližně 1500 otáček a od těch dvou tisíc už tahá bez problémů, takže kdyby to skočilo dolu o takovejch 400 - 500 otáček (na takovejch 2500) bylo by to fajn. Spíš mi jde ale o jízdu kolem těch 100 (což jezdim nejčastějc) kdy motor točí kolem 2500, kdyby to spadlo na takovejch 2100-2200 byla by to paráda a myslim že takovej půl litr dolu by to dalo.
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Záměna MXT-75 za MMT-6
tak to se ani do toho nepoustej, sci toci podobne, ne-li stejne, pri 140 je tam myslim 3100 ot. To bys musel dat prevodovku z diesela a tam je to pri 130 asi 2250 ot, ale to si myslim, ze na 2,5 benzin bude malo
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- davemomo
- Test driver

- Příspěvky: 5672
- Registrován: 03.01.2011 17:07
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Záměna MXT-75 za MMT-6
tak vona 1,8 bude taky asi jinak poskládaná než 2,5 ne?
-
zeli
- Zkušený

- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Záměna MXT-75 za MMT-6
Mam pocit ze staly prevod je stejny jak u SCi, tak u V6 benzinu, u ST verze je to dokonce mozna i kratsi. 2500otacek pri 130 tam mit nebudes....to se dela u motoru, ktere maji 8 a vice valcu
U forda bych s tim rozhodne nepocital...leda ze bys tam dal prevodovku z naftaka
Nenech se ale mylit, ten tezky prevod pak strasne postrada na pruznosti, pri ustalene jizde to jde, ale jakekoli zrychlovani znamena vetsinou podrazeni, takze takove to uvazovani, ze ten motor by to zvladnul o 1000 otacek mene je zcestne. On to zvladne, ale v praxi to bude malo pouzitelne. Na svem SCi sestku taky samozrejme pouzivam, ale jak pisu vyse, znamena to caste razeni, kdyz chci nejakou akci. Tj. 3000ot pri 130 bude u V6 akorat a delsi prevod ji spis ublizi (nizsi otacky=nizsi vykon a zaroven tezsi prevod -> bidna dynamika).
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
- tym
- Test driver

- Příspěvky: 3746
- Registrován: 20.05.2011 21:49
- Bydliště: Pilsner Urquell
Re: Záměna MXT-75 za MMT-6
Dneska schválně mrknu, kolik mi točí V6 na pětku a šestku při 130. Z hlavy to nevím...
- luki.xy
- Nováček

- Příspěvky: 29
- Registrován: 24.04.2011 18:10
- Bydliště: České Budějovice
Re: Záměna MXT-75 za MMT-6
Tym: děkuju, to by bylo supr, kdybys na ty otáčky kouknul, aspoň bych měl představu ... Můžu se ještě zeptat za kolik dlouhodobě jezdíš a profil trasy? (dálnice, město, okresky ....)
Zeli: Tady jsem našel tabulku s těma převodama, vypadá to, že je ta převodovka v 1.8, 2.5 i v tom slabšim 3.0 stejně nastavená
Zeli: Tady jsem našel tabulku s těma převodama, vypadá to, že je ta převodovka v 1.8, 2.5 i v tom slabšim 3.0 stejně nastavená
- tym
- Test driver

- Příspěvky: 3746
- Registrován: 20.05.2011 21:49
- Bydliště: Pilsner Urquell
Re: Záměna MXT-75 za MMT-6
Jezdím na plyn, tak se radši neptej
. V podstatě 11,5-13 dle stylu jízdy. Většinou kratší trasy, občas nějaký výlet a tak, ale běžné cesty jsou do 10 km.
- luki.xy
- Nováček

- Příspěvky: 29
- Registrován: 24.04.2011 18:10
- Bydliště: České Budějovice
Re: Záměna MXT-75 za MMT-6
tym píše:Jezdím na plyn, tak se radši neptej. V podstatě 11,5-13 dle stylu jízdy. Většinou kratší trasy, občas nějaký výlet a tak, ale běžné cesty jsou do 10 km.
Aha, LPG, tak to jsi na tom finančně za pohonný hmoty jako nafťáky koukám
- tym
- Test driver

- Příspěvky: 3746
- Registrován: 20.05.2011 21:49
- Bydliště: Pilsner Urquell
- luki.xy
- Nováček

- Příspěvky: 29
- Registrován: 24.04.2011 18:10
- Bydliště: České Budějovice
Re: Záměna MXT-75 za MMT-6
tym: Paráda, myslim, že líp to zdokumnetovat ani nešlo
. Děkuju.
A k těm otáčkám, na stovce (kterou jezdim nejčastějc - tempomat) ty otáčky spadly přesně tam kam bych chtěl. Ale na tý 130 mi přijde že o moc nižší nejsou, asi jsem si špatně zapamatoval kolim mi to točí při 130. Zejtra to někde zkusim projet, udělám si pečlivý poznám a porovnám s tvojí fotkou
A k těm otáčkám, na stovce (kterou jezdim nejčastějc - tempomat) ty otáčky spadly přesně tam kam bych chtěl. Ale na tý 130 mi přijde že o moc nižší nejsou, asi jsem si špatně zapamatoval kolim mi to točí při 130. Zejtra to někde zkusim projet, udělám si pečlivý poznám a porovnám s tvojí fotkou
-
zeli
- Zkušený

- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Záměna MXT-75 za MMT-6
Udelej obdobny fotky jako Tym, at to je tady pekne po kupe 
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
- luki.xy
- Nováček

- Příspěvky: 29
- Registrován: 24.04.2011 18:10
- Bydliště: České Budějovice
Re: Záměna MXT-75 za MMT-6
Tak jsem se byl dneska projet a nafotil ty budíky (moc sluníčka, líp mi to vyfotit nešlo
). Jak je vidět, tak 100 km/h znamneá lehounce pod 2500 ot. a 130 km/h nějakejch 3300 ot. (a ne 3000 jak jsem si myslel)
A z porovnání s mk3 vychází, že po výměně by to na stovce kleslo o nějakejch 350 a na 130 km/h asi o 400 otáček. To je přibližně to co jsem předpokládal na rychlosti 100 km/h. U 130 je to víc než jsem čekal, ale to mě tolik netrápí, těch pár výletů na dálnici ročně mi ani teď zvýšená spotřeba tolik nevadí.
Zeli: ještě k prvním reakcím, samozřejmě jsem rozhodně nechtěl dávat z TDCi, jedině ze stejněho motoru 2.5 V6.
Tym: koukám že mezi tou pětkou a šestou máš poměrně dost velkej skok, skoro to vypadá na nějakejch 800 otáček
A z porovnání s mk3 vychází, že po výměně by to na stovce kleslo o nějakejch 350 a na 130 km/h asi o 400 otáček. To je přibližně to co jsem předpokládal na rychlosti 100 km/h. U 130 je to víc než jsem čekal, ale to mě tolik netrápí, těch pár výletů na dálnici ročně mi ani teď zvýšená spotřeba tolik nevadí.
Zeli: ještě k prvním reakcím, samozřejmě jsem rozhodně nechtěl dávat z TDCi, jedině ze stejněho motoru 2.5 V6.
Tym: koukám že mezi tou pětkou a šestou máš poměrně dost velkej skok, skoro to vypadá na nějakejch 800 otáček
- V12
- Test driver

- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Záměna MXT-75 za MMT-6
O vymene mojej (FFII 2.0i) MTX75 za MMT6 z Mondea SCi som uvazoval v case, ked mi bola ta MMT6 dostupna z jednej buracky. Ale nesiel som do toho, bolo by to velmi nakladne s nie velmi idealnym vysledkom - podla simulacii na sestke dynamika takmer na bode mrazu. To uz radsej Focus ST s turbom.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů


