FF 2.0 96 kW Zetec - otáčky při 100kmh

Uživatelský avatar
maslo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: FF 2.0 96 kW Zetec - otáčky při 100kmh

Příspěvek od maslo » 04.06.2013 14:32

V prilohach mate grafy otaciek pre dane rychlosti. Su tam vsetky pouzivane motorizacie. V lavom hornom rohu obrazka si mozete odcitat otacky pri aktualnej rychlosti 130 km/h.
Pre benzin 1.6 som uvazoval o kratsom prevodovom pomere 4.06. Ten s 3.82 sa mi uz nechcelo pridavat :lol:
Přílohy
2.0_ST_data.JPG
2.0_ST.JPG
2.0_RS_data.JPG
2.0_RS.JPG
2.0_16V_data.JPG
2.0_16V.JPG
1.8_16V_data.JPG
1.8_16V.JPG
1.6_16V_data.JPG
1.6_16V.JPG
je: Ford Focus Combi, 2002, Futura, 2.0 16V 96kW
bol: Ford Escort Combi, 1991, Clx, 1.6 8V 77kW

Uživatelský avatar
maryn
Junior
Junior
Příspěvky: 269
Registrován: 29.08.2011 17:38
Bydliště: Olomoucko / Šumpersko

Re: FF 2.0 96 kW Zetec - otáčky při 100kmh

Příspěvek od maryn » 05.06.2013 09:07

paráda, zajímavé! jestli jsem to dobře pochopil tak na 5. stupeň (u ST na 6.) točí všechny motorizace stejné otáčky. takže dvoulitr nebo RS neznamená, že by se z focusu stal dálniční křížník :-)
Je: BMW X3 M40i 2023 | I6 2998ccm 265kW (360 HP)
Je: Hyundai ix35 2011 | 1.7 CRDi 85kW "Obludka"
Byl: Mondeo MK4 2012 | Titanium 1.6 Ecoboost (galerie)
Byl: Focus MK1 2004 | 1.6 Zetec-SE 74kW

Uživatelský avatar
maslo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: FF 2.0 96 kW Zetec - otáčky při 100kmh

Příspěvek od maslo » 07.06.2013 13:58

Tak ono to taktiez vychadza z "ekonomickych" dovodov. Escort 5-tej generacie (ktory som mal predtym) pouzival tiez prevodoku IB5 s tymi isymi prevodovymi pomermi. A Fordu bolo jenoduchsie pouzit odskusanu prevodovku a nic na nej nemenit. Rozdielom bolo jedine to ze focus pouziva vacsi priemer kolies 578 mm vs 615 mm. Preto ak escort (so stalym prevodom 3.82) pri 130km/h tocil 3500 ot, tak focus musel nutne viac. Vzhladom na to sa zaviedol druhy staly prevod 4.06, povodne pre vybavu trend. Tu je aj odpoved na to preco niektore focusy s motormi 1.6 tocia 3500 a ine 3200 ot.
je: Ford Focus Combi, 2002, Futura, 2.0 16V 96kW
bol: Ford Escort Combi, 1991, Clx, 1.6 8V 77kW

Uživatelský avatar
Váňa
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 147
Registrován: 19.07.2012 16:39
Bydliště: České Budějovice

Re: FF 2.0 96 kW Zetec - otáčky při 100kmh

Příspěvek od Váňa » 17.06.2013 14:33

maslo: Moc pěkný :palec_nahoru: , dá se někde ten prográmek stáhnout :?:
FoFo 1.8 16v, 2004

Galerie

Obrázek

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: FF 2.0 96 kW Zetec - otáčky při 100kmh

Příspěvek od vitr73 » 17.06.2013 17:10

tabulky jsou jen tabulky...rozdil mezi 15kama kolama a 17kama je pri stejnejch otackach 20km/k..ackoliv tacho ukazuje porad stejne
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
maslo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: FF 2.0 96 kW Zetec - otáčky při 100kmh

Příspěvek od maslo » 17.06.2013 21:09

Váňa píše:maslo: Moc pěkný :palec_nahoru: , dá se někde ten prográmek stáhnout :?:
Ja som to tahal z torrentov (nazov je "Cartest 2000"). Len teda vsetky udaje k vytvoreniu noveho auta si musis zistit sam. Je to starsi problem a su tam len vybrane auta povedzme do roku 2001. Je potrebne vediet prevodove pomery, rozmery auta, charakteristiku motora. V pripade ze chces aby ti program ratal dynamicke parametre vozidla (zrychlenie, max rychlost, pruznost) tak aj krivku vykonu a koeficient odporu vzduchu, rozlozenie hmotnosti. Program ti vie zistit optimalne otacky a sposob pustenia spojky vzhladom na najlepsiu akceleraciu 0-100 a podobne dalsie somarinky, je toho vela. Pre zdatnejsich je moznost editovania specifickych parametrov, ktore tieto merania mozu ovplyvnit, teplota a vlhkost vzduchu, stupanie vozovky, tlak vzduchu v pneumatikach, protivietor, atmosfericky tlak vzduchu, cas potrebny na preradenie, valivy odpor, nabeh tlaku turba, straty diferencialov, prevodoviek, hmotnost vodica, hmotnost paliva a mnoho dalsich. Ale najvacsi problem z celeho su samozrejme prevodove pomery, bez ktorych tam auto ani nevytvoris.
je: Ford Focus Combi, 2002, Futura, 2.0 16V 96kW
bol: Ford Escort Combi, 1991, Clx, 1.6 8V 77kW

Uživatelský avatar
maslo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: FF 2.0 96 kW Zetec - otáčky při 100kmh

Příspěvek od maslo » 17.06.2013 21:24

vitr73 píše:tabulky jsou jen tabulky...rozdil mezi 15kama kolama a 17kama je pri stejnejch otackach 20km/k..ackoliv tacho ukazuje porad stejne
Hovno hovno, zlata rybka. :lol: V zime pouzivam 195/60/15 (priemer 615 mm) a na leto mam 215/40/17 (604), cize rozdiel by mal byt v priemere kolesa 11mm. Ale tieto hodnoty platia len do momentu kedy nasadis koleso na auto a zatazis pneumatiku, ktora sa pod hmotnostou auta zdeformuje. No a kedze 15 ky maju vacsiu bocnicu (117mm) oproti 17 (86mm), je logicke ze sa zdeformuje 15 palcova pneumatika viacej a v konecnom dosledku su priemery (obvody) kolies rovnake. Pokial som si meral rychlost auta podla PGS, tak pri 130km/h a otackomeri zhruba na hodnote 3500 som z GPS odcital 123 km/h bez ohladu na to ci mam zimne alebo letne pneumatiky.
je: Ford Focus Combi, 2002, Futura, 2.0 16V 96kW
bol: Ford Escort Combi, 1991, Clx, 1.6 8V 77kW

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: FF 2.0 96 kW Zetec - otáčky při 100kmh

Příspěvek od vitr73 » 17.06.2013 21:49

nechci ti nijak zpochybnovat nazor..ale kdyz je prumer mensi musi byt obvod mensi..tzn mensi prumer je samo i mensi obvod a to znamena ze otoceni kola dokola je rozdil v ujete draze...ale vim jiste ze ve skole to rikal ucitel...a na 15kach kolech mne orientacni radar ukazuje presne to co tachometr..na 14 zimnich ukazuje o 10 km min nez tachometr..zlata rybko :mrgreen:
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

dvorech
Příspěvky: 1
Registrován: 17.06.2013 22:52

Re: FF 2.0 96 kW Zetec - otáčky při 100kmh

Příspěvek od dvorech » 17.06.2013 23:01

mam takovej problem odeslo mi neco na aute a po nastartovani a zahrati motoru mi hned chcipne a musim pockat az to vychladne nevite cim by to mohlo byt dik za rady je to ford focus 2.0 16v r.v 2000

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: FF 2.0 96 kW Zetec - otáčky při 100kmh

Příspěvek od petulak » 18.06.2013 07:58

Jsi ve špatným vlákně, ale nevadí.
Podívej se na čidlo teploty, jinak pak diagnostika.
Protože těch věcí může bejt víc. :P
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: FF 2.0 96 kW Zetec - otáčky při 100kmh

Příspěvek od petulak » 18.06.2013 08:13

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
maslo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: FF 2.0 96 kW Zetec - otáčky při 100kmh

Příspěvek od maslo » 18.06.2013 08:46

vitr73 píše:nechci ti nijak zpochybnovat nazor..ale kdyz je prumer mensi musi byt obvod mensi..tzn mensi prumer je samo i mensi obvod a to znamena ze otoceni kola dokola je rozdil v ujete draze...ale vim jiste ze ve skole to rikal ucitel...a na 15kach kolech mne orientacni radar ukazuje presne to co tachometr..na 14 zimnich ukazuje o 10 km min nez tachometr..zlata rybko :mrgreen:
Tvoj letny rozmer 195/60/15 --> 615 mm, zimny 185/65/14 --> 596mm, rozdiel 19mm. Takze ano suhlasim s tym co si povedal, po prepocte by mali byt tvoje zimne pomalsie o 3.2%. Ale kedze bocnica na zimnych je 120mm (14'') vs 117mm (15'') tak sa zdeformuje este viac. Cize kludne tvojich 10km/h moze sediet. Totizto 14ky su dost nestastny rozmer pre focus, vsetky ostatne rozmery su priblizne rovnake co sa tyka priemeru kolies (aj vzhladom na deformaciu). 14'' (596mm), 15'' (615mm), 16'' (612mm), 17'' (604mm).

Nic to ale nemeni na tom ze ja jazdim vzdy podla tachometra a nie podla toho co mi ukaze GPS, alebo radar.
je: Ford Focus Combi, 2002, Futura, 2.0 16V 96kW
bol: Ford Escort Combi, 1991, Clx, 1.6 8V 77kW

Uživatelský avatar
maryn
Junior
Junior
Příspěvky: 269
Registrován: 29.08.2011 17:38
Bydliště: Olomoucko / Šumpersko

Re: FF 2.0 96 kW Zetec - otáčky při 100kmh

Příspěvek od maryn » 21.06.2013 08:28

vitr73 píše:nechci ti nijak zpochybnovat nazor..ale kdyz je prumer mensi musi byt obvod mensi..tzn mensi prumer je samo i mensi obvod a to znamena ze otoceni kola dokola je rozdil v ujete draze...ale vim jiste ze ve skole to rikal ucitel...a na 15kach kolech mne orientacni radar ukazuje presne to co tachometr..na 14 zimnich ukazuje o 10 km min nez tachometr..zlata rybko :mrgreen:
14ky jsou tak trochu specialita, protože pro focus je předpisový rozměr, kde celé kolo (ráfek vč. výšky pneumatiky) je opravdu celkově menší, než u 15-17".
15-17ky mají samozřejmě jinou velikost ráfku, ale taky rozdílnou výšku pneu, takže celková velikost kola je v odchylce milimetrů stejná.

stačí se podívat na předepsané rozměry a zadat je do kalkulátoru, odkaz je tady o pár příspěvků výš.
Je: BMW X3 M40i 2023 | I6 2998ccm 265kW (360 HP)
Je: Hyundai ix35 2011 | 1.7 CRDi 85kW "Obludka"
Byl: Mondeo MK4 2012 | Titanium 1.6 Ecoboost (galerie)
Byl: Focus MK1 2004 | 1.6 Zetec-SE 74kW

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti