Příspěvek
od Mirec.K » 07.03.2013 21:59
Ak si dobre spomínam, tak práve u prvej generácie bolo toto také "absurdum" Focusu, že dvojliter mal kratšie prevody (nemyslím stály prevod, ale zvyšné sú kratšie - u 1,6 boli dve prevodovky, líšili sa práve stálym prevodom, zvyšok rovnaký, 2.0 má stály prevod ako jedna z tých prevodoviek ale prevody kratšie), čo chápal asi málokto, ale tak to je. Takže určite nejde o nereálny údaj.
Mimochodom, neviem, prečo by 3000rpm pri 100kmph bolo nemysliteľné, Mk2 1,6 točí práve tak (ani tento "krok späť" pri druhej generácii nechápem, niečo medzi Mk1 a Mk2 by bolo ideálne čo sa prevodov týka). Pri tacho 90kmph je to niečo pod 3000rpm...
Určite túto moju "pamäť" niekto zo znalejších potvrdí (ohľadom dvojlitra, jedna-šestku jazdím ako v prvej, tak druhej generácii).
Ford Focus Kombi Mk4, 1,0 EcoBoost mHEV, 114kW (2023)
Škoda Fabia Kombi Mk3, 1,0 TSI, 81kW (2018)
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW
Ford Mondeo Turnier Mk1, 1,8 Zetec, 85kW