deakt.airbag spolujezdce

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: deakt.airbag spolujezdce

Příspěvek od Eidž » 21.04.2013 08:29

vitr73 píše:a hlavne...bag je uz nafouknutej kdyz k nemu telo doleti...akorad je to jak do polstare naraz a ne jako do zdi...to vim z vlastni zkusenosti
Ehm. Proč tedy ten systém airbagů komplikují předpínači pásů? Airbag totiž dokáže zlomit vaz. Jde o milisekundy a je potřeba to načasovat faktpřesně.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: deakt.airbag spolujezdce

Příspěvek od vitr73 » 21.04.2013 08:38

predpinac pasu tam je proto aby byla sance zachrany zivota i v trochu vetsi rychlosti..jinak by to tam nedali no ne?
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13484
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: deakt.airbag spolujezdce

Příspěvek od stano. » 21.04.2013 12:01

Ak nemas pas (predpinac), tak ti panvu nema co zachytit. Hrozi dolamanie noh , panvy a poskodenie bedrovych klbov. Za dalsie, nie vsetky narazy su priame celne, ked hlavou letis oproti airbagu. Ak by si urobil kotrmelec, tak bez pasu lietas po aute ako skrecok v slapacej guli. Podobne pri bocnom naraze. Bocny airbag sice trochu pomoze. Ale nie vsetky auta ho maju a svojim objemom je ovela mensi ako celny. A tiez celny naraz, ale do rohu, sikmo, ked telo ma smer pohybu vedla airbagu.
Naposledy upravil(a) stano. dne 22.04.2013 08:00, celkem upraveno 1 x.

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: deakt.airbag spolujezdce

Příspěvek od Eidž » 21.04.2013 20:50

vitr73 píše:predpinac pasu tam je proto aby byla sance zachrany zivota i v trochu vetsi rychlosti..jinak by to tam nedali no ne?
Ne. Je tam proto, aby o cca 10 cm zkrátil pás, tj. utáhl Tě do sedačky. Při jakékoliv rychlosti, pokud má dojít k aktivaci airbagu.
Pokud by tělo bylo volné, potká se s bagem moc brzy. Musíš se s ním střetnout, až když je nafouklý, ne když se nafukuje. Jde o milisekundy a toto právě dá to správné načasování.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: deakt.airbag spolujezdce

Příspěvek od vitut » 21.04.2013 21:38

Eidž píše: ... Musíš se s ním střetnout, až když je nafouklý, ne když se nafukuje ...
Vim, ze jde o rypani, ale :nnou:
System predepinac vs. airbag je nastaven tak, aby se hlava stretla s jiz vyfukujicim se airbagem. Airbagy, ktere maji rizeny tlak media, dovedou tohle zarucit i pri ruznych rychlostech (ne jen pri testovanych 64 km/h). Nepouziti pasu znamena obvykle drivejsi stret hlavy s airbagem, casto bez sance na preziti ...
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13484
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: deakt.airbag spolujezdce

Příspěvek od stano. » 22.04.2013 07:58

Predpinac pasu je aktivovany aj bez airbagu. Pokym jednotka vyhodnoti, ze airbag nie je treba (nizka rychlost, bocny naraz v aute bez bocneho airbagu, otocenie na strechu), tak aktivuje iba predpinac pasov.
Predpinac je tam hlavne pre to, aby pritiahol pas k telu, oprel telo do sedacky. Ak mas na sebe vetrovku, sedis v predklone, alebo okolo bedier nemas poriadne dotiahnuty pas, predpinac ho napne. Samotny naraz a spomalenie tela je zachytene brzdou v navijaku pasu (a popripade airbagom).

A spravne, hlava ide proti uz nafuknutemu airbagu (narazom hlavy sa vyfukuje).

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: deakt.airbag spolujezdce

Příspěvek od Eidž » 22.04.2013 20:41

vitut píše:
Eidž píše: ... Musíš se s ním střetnout, až když je nafouklý, ne když se nafukuje ...
Vim, ze jde o rypani, ale :nnou:
System predepinac vs. airbag je nastaven tak, aby se hlava stretla s jiz vyfukujicim se airbagem. Airbagy, ktere maji rizeny tlak media, dovedou tohle zarucit i pri ruznych rychlostech (ne jen pri testovanych 64 km/h). Nepouziti pasu znamena obvykle drivejsi stret hlavy s airbagem, casto bez sance na preziti ...
Ehm, za prvé, reaguji na uživatele vitr73, jeho příspěvek z 21.04.2013 07:38
vitr73 píše:predpinac pasu tam je proto aby byla sance zachrany zivota i v trochu vetsi rychlosti..jinak by to tam nedali no ne?
A za druhý, píšu o dokonavém ději, tj. nafouklý. O další milisekundu se už vyfukuje a střetne se s tělem. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Když tedy nebudeme slovíčkařit, tak podstata děje je, aby se tělo nestřetlo s nafukujícím se bagem.

Ale to je šumák. :nazdravi: :nazdravi: :nazdravi:

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Odpovědět

Zpět na „Focus - interier - 1998-2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů