SPOTREBA 1.6 TDCi

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
Ferris
Nováček
Nováček
Příspěvky: 83
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: PN\SVK

Příspěvek od Ferris » 15.06.2007 15:46

Dudko píše:Jasné veď aj ja mám rád občas trošku svižnejšiu jazdu, len teraz keď je motor nový (550 km.) tak ho nechcem zbytočne vytáčať a tak skúšam kľudnú jazdu a sledujem aká minimálna spotreba sa dá na tom urobiť. Som zvedavý čo to povie v lete na diaľniciach do Chorvátska, lebo pri 120-130km/hod to asi nebude pod 4.0L(hi)
Mal som pred tým benzín a tak nie som zvyknutý na nízke otáčky a teda sa učím. Skúšal som preraďovať na vyšší stupeň tesne pod 2.000ot. ale nejako to nie je ono a stratí to takú tú plynulú akceleráciu (napr. z 3 na 4 stupeň). Teraz preraďujem na 2.250ot. a zdá sa mi to tam optimálne a auto je stále v ťahu.
Pustil som si minule na tej stejnej trase aj manuálnu klimatizáciu, ale na výkone motora som to vôbec nepoznal a na spotrebe mi PP ukázal cca.+0.3L/100km.
pozor na to aby si ho dobre zabehol, pri zabehu je dolezite kolisat s othackami aby motor ziskal pruznost, aby si nejazdil stale napr 2000ot a neboj sa ho tak po 1000 km aj vytocit urcite mas v serviske maximalne dlhodobo pripustne otacky a maximalne kratkodobe otacky :idea:
inac vela stastnych km prajem
1,8 TDCi 85kw, K&N air filter, Eibach springs

Uživatelský avatar
Dudko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banska Bystrica (Slovakia)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dudko » 15.06.2007 22:07

O.K. vďaka Ti za radu, vyskúšam to. Ešte pár dní aby som prekročil 1000 km a vyberiem sa na diaľnicu smerom do Zvolena nech mu trošku šlápnem na krk(hi) Akurát som do toho načapoval Shell V-Power Diesel tak som zvedavý či tam bude nejká drobná zmena v chode motora oproti klasickej nafte, ale minimálne by to vraj nemalo špiniť trysky. Inak auto má aj celkom slušnú zotrvačnosť, keď vyhodím rýchlosť tak to ide stále ďalej ako gula, tak si zvykám robiť tie dojazdy skôr(hi)
Ford Focus 2 (Hatchback), 1.6 TDCi Duratorq 66kW, Trend/Tango, r.v. 06/2007
Obrázek

Uživatelský avatar
Ferris
Nováček
Nováček
Příspěvky: 83
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: PN\SVK

Příspěvek od Ferris » 16.06.2007 13:48

Dudko píše:O.K. vďaka Ti za radu, vyskúšam to. Ešte pár dní aby som prekročil 1000 km a vyberiem sa na diaľnicu smerom do Zvolena nech mu trošku šlápnem na krk(hi) Akurát som do toho načapoval Shell V-Power Diesel tak som zvedavý či tam bude nejká drobná zmena v chode motora oproti klasickej nafte, ale minimálne by to vraj nemalo špiniť trysky. Inak auto má aj celkom slušnú zotrvačnosť, keď vyhodím rýchlosť tak to ide stále ďalej ako gula, tak si zvykám robiť tie dojazdy skôr(hi)
píšem s mobilu tak dúfam že sa to zobrazí ja len toľko že ja tankujem iba vpower diesel je to určite lepšie pre ten motor ako pises menej dymi a má kultivovanejší chod atď
1,8 TDCi 85kw, K&N air filter, Eibach springs

Uživatelský avatar
tomy1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Spotreba - otacky

Příspěvek od tomy1 » 17.06.2007 12:20

Caute. Pozeram si tu prispevky ohladom spotreby nasich milacikov. Spotreba na Focusoch TDCi je tak ci tak slusna bavit sa o pol litri hore - dole nema zmysel. Chem sa vsak spytat tych co tu pisali, ze jazdia a aj preraduju pri 2000 otackach, ci to myslia vazne... Ked som kupoval mojho Focusa isiel som s nim na skusobnu jazdu. Sedel vedla mna znamy: sef mechanikov najvacsieho predajcu Fordov na Slovensku (BA - Zlate Piesky). Isiel som ako som bol zvyknuty s predosleho auta (Astra 1,7DTi) priemerne pri otackach 2500. Znamy ma upozornil, ze Fordy TDCi si pytaju 3000 otacok a kludne aj viac. Su vraj na to stavane a vraj sa mam pri otackach drzat zasady: radsej viac ako menej...!!! Caute...
Focus II, 1,6TDCi, 66KW, 2006, 5dv...

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 17.06.2007 12:35

Pri hodne nizkych otackach, kdy uz to zacina poskubavat a vibrovat se likviduje dvouhmotnostni setrvacnik, proto asi radeji vice, nez mene.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotreba - otacky

Příspěvek od TripleJay » 17.06.2007 12:38

tomy1 píše:Caute. Pozeram si tu prispevky ohladom spotreby nasich milacikov. Spotreba na Focusoch TDCi je tak ci tak slusna bavit sa o pol litri hore - dole nema zmysel. Chem sa vsak spytat tych co tu pisali, ze jazdia a aj preraduju pri 2000 otackach, ci to myslia vazne... Ked som kupoval mojho Focusa isiel som s nim na skusobnu jazdu. Sedel vedla mna znamy: sef mechanikov najvacsieho predajcu Fordov na Slovensku (BA - Zlate Piesky). Isiel som ako som bol zvyknuty s predosleho auta (Astra 1,7DTi) priemerne pri otackach 2500. Znamy ma upozornil, ze Fordy TDCi si pytaju 3000 otacok a kludne aj viac. Su vraj na to stavane a vraj sa mam pri otackach drzat zasady: radsej viac ako menej...!!! Caute...
No neviem, on by o tom mal nieco vediet, ale... Ja mam 1.8 TDCi, a ten ma vrchol krutaku pri 1900 ot/min a vykonu pri 3700 ot/min. Takze to prakticke spektrum je asi od 1750/1900 do 3500 ot/min, ale aby sa stale jazdilo nad 3000 je podla mna zbytocne, aj ta pruznost tam uz opada pomaly :?

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotreba - otacky

Příspěvek od omik » 18.06.2007 08:25

TripleJay píše:
tomy1 píše:Caute. Pozeram si tu prispevky ohladom spotreby nasich milacikov. Spotreba na Focusoch TDCi je tak ci tak slusna bavit sa o pol litri hore - dole nema zmysel. Chem sa vsak spytat tych co tu pisali, ze jazdia a aj preraduju pri 2000 otackach, ci to myslia vazne... Ked som kupoval mojho Focusa isiel som s nim na skusobnu jazdu. Sedel vedla mna znamy: sef mechanikov najvacsieho predajcu Fordov na Slovensku (BA - Zlate Piesky). Isiel som ako som bol zvyknuty s predosleho auta (Astra 1,7DTi) priemerne pri otackach 2500. Znamy ma upozornil, ze Fordy TDCi si pytaju 3000 otacok a kludne aj viac. Su vraj na to stavane a vraj sa mam pri otackach drzat zasady: radsej viac ako menej...!!! Caute...
No neviem, on by o tom mal nieco vediet, ale... Ja mam 1.8 TDCi, a ten ma vrchol krutaku pri 1900 ot/min a vykonu pri 3700 ot/min. Takze to prakticke spektrum je asi od 1750/1900 do 3500 ot/min, ale aby sa stale jazdilo nad 3000 je podla mna zbytocne, aj ta pruznost tam uz opada pomaly :?
On to asi nemyslel tak, ze dlhodobo ho drzat nad 3000 (iba ak uz je to na 5ke ;) )... Skor to bolo myslene tak, ze ked akcelerujes, tak nema vyznam radit pri 2000 - 2200 otackach, ale kludne to potiahnut vyssie. Ja napriklad radim okolo 3000, niekedy 3500 a ked predbieham alebo chcem proste rychly rozbeh, tak ho kludne potlacim na 4000. Obcas ho na dvojke poslem az ku obmedzovacu (ale fakt len obcas), co nema pre akceleraciu ziadny vyznam, ale obcas prejst cele spektrum otacok nemoze uskodit....
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
tomy1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od tomy1 » 18.06.2007 14:27

Jasne, "omik" Ty si to vystihol. Nemyslel som permanentne jezdit cez 3tis otacok. Idealne otacky na stalu jazdu su cca 2500+-, motor ma vtedy pekny zvuk, dobru spotrebu a dostacujuci vykon... Ale niekto tu pisal o jazde a hlavne radeni pri 2000. To je nezmysel a trapenie motora. Pri beznom radeni si to pyta okolo 3000, nehovorim o predbiehani, alebo rallye ked sa podari zaspat do roboty...:)
Focus II, 1,6TDCi, 66KW, 2006, 5dv...

Thomas_FFII
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Thomas_FFII » 18.06.2007 14:54

tomy1 píše:Jasne, "omik" Ty si to vystihol. Nemyslel som permanentne jezdit cez 3tis otacok. Idealne otacky na stalu jazdu su cca 2500+-, motor ma vtedy pekny zvuk, dobru spotrebu a dostacujuci vykon... Ale niekto tu pisal o jazde a hlavne radeni pri 2000. To je nezmysel a trapenie motora. Pri beznom radeni si to pyta okolo 3000, nehovorim o predbiehani, alebo rallye ked sa podari zaspat do roboty...:)
No teď tomu asi moc dobře nerozumím?? Máš 1.6 TDCI 66kw = maximální krouťák v 1750 ot/min. Takže pak už křivka momentu padá dolů = už není takové zrychlení. Dostačující výkon pro zrychlení máš spíš v té oblast max momentu a ne ve 2500 nebo 3000 kde už motor pomalu vadne.

A zapomeň na to že při 2500 máš dobrou spotřebu. Dobrá spotřeba bude když se budeš pohybovat v oblasti max krouťáku. Vyžší otáčky = vyžší spotřeba, s tím doufám souhlasíš. Samozřejmě že při předjíždění a vyžších rychlostech se dostaneš i přes 2500, ale to že 2500 jsou ideální otáčky na stálou jízdu se mi nezdá.

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 18.06.2007 15:06

Thomas_FFII píše:
tomy1 píše:Jasne, "omik" Ty si to vystihol. Nemyslel som permanentne jezdit cez 3tis otacok. Idealne otacky na stalu jazdu su cca 2500+-, motor ma vtedy pekny zvuk, dobru spotrebu a dostacujuci vykon... Ale niekto tu pisal o jazde a hlavne radeni pri 2000. To je nezmysel a trapenie motora. Pri beznom radeni si to pyta okolo 3000, nehovorim o predbiehani, alebo rallye ked sa podari zaspat do roboty...:)
No teď tomu asi moc dobře nerozumím?? Máš 1.6 TDCI 66kw = maximální krouťák v 1750 ot/min. Takže pak už křivka momentu padá dolů = už není takové zrychlení. Dostačující výkon pro zrychlení máš spíš v té oblast max momentu a ne ve 2500 nebo 3000 kde už motor pomalu vadne.

A zapomeň na to že při 2500 máš dobrou spotřebu. Dobrá spotřeba bude když se budeš pohybovat v oblasti max krouťáku. Vyžší otáčky = vyžší spotřeba, s tím doufám souhlasíš. Samozřejmě že při předjíždění a vyžších rychlostech se dostaneš i přes 2500, ale to že 2500 jsou ideální otáčky na stálou jízdu se mi nezdá.
Neni to ale iba o krutaku. Idealna spotreba urcite je tam, kde mas max. krutak. Lenze vykonova krivka rastie az takmer do max. otacok (tam potom prudko pada). Takze krutak sice klesa po tych radovo 1750, ale rastie ti vykon a zrychlenie a vykon su zavisle veliciny :). Ja tiez nejazdim trvalo na 2500 otackach. Ked idem, tak drzim tych radovo 2000. Ale ked chcem zrychlovat, tak nepreradujem pri 2200 kvoli tomu, ze mi uz klesa krutak ale naopak kludne ten motor potiahnem dalej kvoli vykonu a kvoli tomu, ze radit vzdy pri 2200 mi pride take zvlastne :) :) :roll:
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Thomas_FFII
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Thomas_FFII » 18.06.2007 15:53

No myslím že jsi to popsal pěkně. Když roste výkon a krouťák je akcelerace rychlejší, než když výkon roste a krouťák leze dolů. Srovnej si křivku výkonu a kroutícího momentu v jednom grafu. Výkon jde prudce nahoru až do bodu když dorazí na max. krouťák. Pak už jen lehce stoupá. Takže mi netvrďte že když pojedete 2500 otáček budete mít lepší akceleraci něž třeba u 1900. Měl jsem motorku 2 vál Suzuki 90°, tak vím jak byla zdechlá když přelezla přes maximum krouťáku. Pak už se nedalo mluvit o akceleraci, ale o plynulém zrychlování :-)

A to že při předjíždění nepřeřazuješ při 2200 mi je taky jasný, protože by tě ta výkonová prodleva při řazení akorát zpomalila.

Přikládám graf třeba z Oktávky 1.9TDI 74KW. Všímej si těch nižších hodnot před chip tuningem. Do bodu kde začíná padat krouťák dolů je výkon skoro 65kw. Jakmile se začne krouťák padat, výkon narůstá pozvolně, už jen o 10kw na zbylém spektru otáček. Grafy z Fordu nemám, ale určitě to bude vypadat nějak podobně. Prostě jakmile ti jde krouťám dolů už výkon zdaleka tak neroste. A když má Focus II 66kw maximum 1750, tak tvrzení že 2500 jsou ideální otáčky motoru, tak si o tom myslím svoje. Ty máš 1.6 TDCI 80kw, takže máš možná maximum krouťáku někde jinde.

[/img]
Přílohy
chip_Octavia Combi.jpg
(83.15 KiB) Staženo 406 x

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 18.06.2007 16:34

Thomas_FFII píše: Přikládám graf třeba z Oktávky 1.9TDI 74KW. Všímej si těch nižších hodnot před chip tuningem. Do bodu kde začíná padat krouťák dolů je výkon skoro 65kw. Jakmile se začne krouťák padat, výkon narůstá pozvolně, už jen o 10kw na zbylém spektru otáček.
ak sa pozorne pozres na ten graf, tak zistis, ze v momente ked dostanes max. vykon, tak sice dostanes iba dalsich 10kW ale stracas iba 30nm, co ked si spravis pomer, tak ziskavas radovo 13,5% vykonu naviac a stracas 12,5% krutiaceho momentu.
Ak by si si zintegroval plochu pod vykonovou krivkou v rozsahu otacok od max. krutaku po max vykon (kde vykon stupa ale krutak klesa), tak ti skoro sto percente vyjde, ze ta praca ktoru motor vykona je v porovnani s pracou (plochou), ktoru by si dostal pri preradeni v case zaciatku klesanie krutaku rovnaka, resp. len zanedbatelne malo odlisna...
Mozno sa mylim, ale ked sa tak zbezne pozriem na ten graf, tak mi to takto vychadza....

Co je ale dolezite je uvedomit si, ze nik nevravi, ze je optimum jazdit na 2500otackach stale (vid. moj prispevok vyssie). Dolezity je vysledny efekt a ten je, ze ked predbiehas (resp. ked potrebujes akcelerovat), tak nema zmysel radit pri 2200 ani pri 2500 otackach, ale to si sam koniec koncov napisal...

btw. myslim,ze 66kW a 80kW verzia budu mat priebehy velmi podobne...
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Thomas_FFII
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Thomas_FFII » 19.06.2007 07:08

Omiku ty jsi asi nečetl moje příspěvky. Reagoval jsem na to co napsal tomy1.
Ty píšeš že nikdo neříká že je optimum jezdit 2500, tak si pořádně přečti tomyho příspěvek
tomy1 napsal:

Jasne, "omik" Ty si to vystihol. Nemyslel som permanentne jezdit cez 3tis otacok. Idealne otacky na stalu jazdu su cca 2500+-, motor ma vtedy pekny zvuk, dobru spotrebu a dostacujuci vykon... Ale niekto tu pisal o jazde a hlavne radeni pri 2000. To je nezmysel a trapenie motora. Pri beznom radeni si to pyta okolo 3000, nehovorim o predbiehani, alebo rallye ked sa podari zaspat do roboty...

Ideální otáčky na stálou jízdu jsou 2500+ nesouhlasím
Taky auto někdy vytáčím do 3 tisíc, ale na stálou jízdu 2500 je trošku moc.Možná má motor pěkný zvuk, ale já ho vevnitř v autě stejně moc neslyším.

O tom že ve 2500 má motor dobrou spotřebu si může tomy1 taky nechat zdát. A dostačující výkon ve 2500 na co? Když 2500 jsou ideální otáčky na stálou jízdu a budu chtít z těchto otáček zrychlit a předjíždět, tak to budu tahat kam, do 4000??
Snad se shodneme že největší nárůst výkonu je v oblasti max. krouťáku, což je vidět i z toho grafu, kdy při otáčkách z 2000 na 2500 získám 12kw, kdežto jakmile jde moment dolů tak dalších 12kw získám když potáhnu otáčky z 2500 až na 3500, což máš poloviční nárůst výkonu na 500 ot.
Samozřejmě že při předjíždění nemá smysl ve 2200 přeřazovat, ale o tom jsem nenapsal ani řádku, tak nevím proč mi těch 2200 pořád předhazuješ.
A větu že řazení u 2000 je trápení motoru a na běžné řazení „si to pyta 3000, nehovorim o predbiehani...“ už jen přecházím mávnutím ruky


A ještě mě s tím chvilku rozčiluj a pošleš mi zpátky ten manuál :D :D :D

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 19.06.2007 08:41

Thomas_FFII píše:Omiku ty jsi asi nečetl moje příspěvky. Reagoval jsem na to co napsal tomy1.
Ty píšeš že nikdo neříká že je optimum jezdit 2500, tak si pořádně přečti tomyho příspěvek
ok berem spat. Hovorim za seba. O 2500 otackach JA tiez tvrdim, ze nie su optimalne pre normalnu jazdu.
Thomas_FFII píše:O tom že ve 2500 má motor dobrou spotřebu si může tomy1 taky nechat zdát. A dostačující výkon ve 2500 na co? Když 2500 jsou ideální otáčky na stálou jízdu a budu chtít z těchto otáček zrychlit a předjíždět, tak to budu tahat kam, do 4000??
Snad se shodneme že největší nárůst výkonu je v oblasti max. krouťáku, což je vidět i z toho grafu, kdy při otáčkách z 2000 na 2500 získám 12kw, kdežto jakmile jde moment dolů tak dalších 12kw získám když potáhnu otáčky z 2500 až na 3500, což máš poloviční nárůst výkonu na 500 ot.
Nejde o narast vykonu. To by si potom mal najlepsie s tou oktavkou jazdit od 1500 do 2000 otacok, kde mas narast vykonu 20kw... Ide o plochu pod tou krivkou, pretoze ta udava kolko prace motor v danom rozpeti otacok vykona a teda kolko energie moze premienat na rychlost....
Thomas_FFII píše: Samozřejmě že při předjíždění nemá smysl ve 2200 přeřazovat, ale o tom jsem nenapsal ani řádku, tak nevím proč mi těch 2200 pořád předhazuješ.
2200 je priklad nizkych otacok pre preradovanie v momente, ked chces relativne rychlo zrychlovat.... Z tvojich prispevkov o tom kedy mas najvacsi narast vykonu a kedy ti zacina padat krutak dole (a teda sa podla teba vyrazne znizuje schopnost akcelerovat) mi to pripadalo tak, ze obhajujes preradovanie pri relativne nizkych otackach aj v pripade akcelerovania.
Thomas_FFII píše: A ještě mě s tím chvilku rozčiluj a pošleš mi zpátky ten manuál :D :D :D
Pamatas si toho pana z Fordu, co ti posielal manual na auto? Posli mi ho na oplatku spat tiez ;) ;) ;) :twisted:
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
tomy1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od tomy1 » 21.06.2007 23:46

Zdravim Ta Thomas FFII.
Neviem kde si zobral ten udaj, ze max. krutak u 1,6TDCi je 1750. Ak by to aj bolo ako hovoris, uvedom si, ze je to len papierovy udaj. Pri autach sa dost casto lisia cisla s papierov od reality. Naozaj si neviem (a urcite so mnou suhlasi drviva vacsina vodicov) dost realne predstavit stalu jazdu pri tychto otackach. Je to nielen ze trapenie motora, ale aj trapenie vodica. Mozno sa najde par dochodcov, ktory Tvoj recept na vysku otacok aplikuju v praxi, ale clovek so zdravym rozumom by si radsej kupil bycikel namiesto vyhadzovania statisicov za drahe auto, ktorym sa potom bude plyzit ako slimak na dochodku...
Nehnevaj sa, ale 1750 je naozaj nezmysel na beznu jazdu. Uvedom si, ze tym ze vyrobca udava toto cislo ako max. krutiaci moment, nieje myslena bezna jazda. To cislo sluzi na nieco ine.
A hlavne neporovnavaj papier s realitou...
Focus II, 1,6TDCi, 66KW, 2006, 5dv...

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host