pozor na to aby si ho dobre zabehol, pri zabehu je dolezite kolisat s othackami aby motor ziskal pruznost, aby si nejazdil stale napr 2000ot a neboj sa ho tak po 1000 km aj vytocit urcite mas v serviske maximalne dlhodobo pripustne otacky a maximalne kratkodobe otackyDudko píše:Jasné veď aj ja mám rád občas trošku svižnejšiu jazdu, len teraz keď je motor nový (550 km.) tak ho nechcem zbytočne vytáčať a tak skúšam kľudnú jazdu a sledujem aká minimálna spotreba sa dá na tom urobiť. Som zvedavý čo to povie v lete na diaľniciach do Chorvátska, lebo pri 120-130km/hod to asi nebude pod 4.0L(hi)
Mal som pred tým benzín a tak nie som zvyknutý na nízke otáčky a teda sa učím. Skúšal som preraďovať na vyšší stupeň tesne pod 2.000ot. ale nejako to nie je ono a stratí to takú tú plynulú akceleráciu (napr. z 3 na 4 stupeň). Teraz preraďujem na 2.250ot. a zdá sa mi to tam optimálne a auto je stále v ťahu.
Pustil som si minule na tej stejnej trase aj manuálnu klimatizáciu, ale na výkone motora som to vôbec nepoznal a na spotrebe mi PP ukázal cca.+0.3L/100km.
 
 inac vela stastnych km prajem














 )... Skor to bolo myslene tak, ze ked akcelerujes, tak nema vyznam radit pri 2000 - 2200 otackach, ale kludne to potiahnut vyssie. Ja napriklad radim okolo 3000, niekedy 3500 a ked predbieham alebo chcem proste rychly rozbeh, tak ho kludne potlacim na 4000. Obcas ho na dvojke poslem az ku obmedzovacu (ale fakt len obcas), co nema pre akceleraciu ziadny vyznam, ale obcas prejst cele spektrum otacok nemoze uskodit....
 )... Skor to bolo myslene tak, ze ked akcelerujes, tak nema vyznam radit pri 2000 - 2200 otackach, ale kludne to potiahnut vyssie. Ja napriklad radim okolo 3000, niekedy 3500 a ked predbieham alebo chcem proste rychly rozbeh, tak ho kludne potlacim na 4000. Obcas ho na dvojke poslem az ku obmedzovacu (ale fakt len obcas), co nema pre akceleraciu ziadny vyznam, ale obcas prejst cele spektrum otacok nemoze uskodit....

 
  