Vymena oleja v aut. prevodovke 6st. Durashift

chudas
Junior
Junior
Příspěvky: 327
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Vymena oleja v aut. prevodovke 6st. Durashift

Příspěvek od chudas » 07.03.2013 09:27

Dovolte mi sem pridat vyjadrenie inzinierov Fordu... konkretne pan Hoare.. o co vlastne ide v prevodovke Durashift... a ako bola vyrobena..

Prispôsobivý Durashift 6-tronic

„Nový Durashift 6-tronic bol špeciálne vyvíjaný pre našu rodinu veľkých vozidiel, aby doplnil širokú ponuku technológií a výbav dostupných v týchto modeloch,“ povedal Steve Adams, riaditeľ pre veľké a luxusné vozidlá, Ford of Europe. "Zákazníci modelov Mondeo, S-MAX a Galaxy môžu teraz kombinovať užitočné technológie asistencie riadenia, ako je adaptívny tempomat (ACC) s ešte viac pohodovými zážitkami z jazdy. Nová prevodovka ponúka skvelú kvalitu automatického radenia, ale tiež prispôsobivosť a odozvu režimov radenia Manual a Sport, ktoré boli pridané pre ešte lepší zážitok.“
Kľúčom k prispôsobivosti novej prevodovky Durashift 6-tronic je schopnosť vodiča zvoliť si jeden z dvoch režimov radenia. Konvenčná schéma 'PRND' je nahradená automatickým režimom Sport a režimom Manual, ktorý umožňuje vodičovi maximum zapojenia sa do radenia, dávajúc mu plnú kontrolu nad šiestimi prevodovými pomermi. Režimy Sport a Manual dávajú rýchlejšiu reakciu radenia, aby minimalizovali nutnosť vodiča dávať pokyny pedálom akcelerátora, čím poskytujú športovejší a výrazne dynamickejší jazdný štýl.
Počas jazdy má vodič k dispozícii klasickú radiacu páku automatickej prevodovky, ktorá je ergonomicky umiestnená na plávajúcej konzole centrálneho panelu rešpektujúc pozíciu vodiča, ktorú ponúka rodina veľkých vozidiel Ford.
Keď je volič prevodovky v polohe 'S', vodič si môže vychutnať plne automatický režim Sport, ktorý aktivuje preraďovanie smerom hore alebo dole podľa rozdielnych kritérií. Informácie súvisiace so všetkými režimami radenia a zaradenými prevodovými stupňami sú poskytované na centrálne umiestnenom displeji Ford Convers+ v rámci prístrojového panelu.
Prvoradé pre úspešnú integráciu do rodiny veľkých vozidiel Ford of Europe bolo vyvinutie softvéru pre kontrolný modul prevodovky (TCM).
TCM je spojený s elektronickou riadiacou jednotkou motora (ECM), ovládačmi pre podraďovanie a radenie smerom hore, s ovládačom neutrálu, s polohami pre zaradenie prevodov pre pohyb smerom dopredu a dozadu a disponuje tiež funkciou seba-diagnostiky monitorovaním stavu každého senzora, všetkých elektronických komponentov a ECM.
Hardware prevodovky bol pre Ford navrhnutý a vyrobený spoločnosťou Aisin AW, spoločnosťou s celosvetovou a dlhoročnou pozitívnou reputáciou za produkciu spoľahlivých prevodoviek, ktoré prenikli na novú pôdu v oblasti automatických prevodových jednotiek. Pracovníci Fordu úzko spolupracovali s odborníkmi spoločnosti Aisin AW, aby na mieru ušili software TCM, ktorý by dopĺňal a rozširoval uznávanú dynamiku vozidiel Ford..
TCM kombinuje sofistikované, adaptívne procesy učenia sa. Po predpísanej zábehovej perióde bude prevodovka poskytovať optimálnu hladkosť radenie za každých podmienok bez ohľadu na terén alebo vplyv vodiča. Prevodovka si prispôsobí optimálnu mapu riadenia, tak aby poskytla hladké radenie nezávisle od zvoleného režimu. Režim Drive (D) bol úplne testovaný na 35 percentnom svahu pre situácie štartu a tiež na rozmanitosť scenárov ako je ťahanie, prudké zabáčanie, jazdu rovnomernou rýchlosťou a ešte aj na jazdu vo nadmorských výškach viac ako 4000 metrov.
Vybavenie režimu D zahŕňa schopnosť zaradiť tretí prevodový stupeň pre situácie štartu. To je ideálne pre podmienky s nízkou adhéziou ako je mokré lístie, blato a sneh. Táto funkcia využíva krútiaci moment motora z hľadiska najlepších možných výhod, vyrovnania sklonu terénu, zaťaženia vozidla a zaťaženia motora tak, aby bol vodičovi čo najviac nápomocný.
Druhý prevodový stupeň môže byť tiež použitý pre štart a zastavenie. To je obzvlášť užitočné v situáciách dopravnej zápchy, vďaka čomu sa dramaticky redukuje frekvencia preraďovania medzi prvým a druhým prevodovým stupňom.
Funkcia kickdown pre rýchlu akceleráciu alebo pre predbiehacie manévre ponúka rýchlu zmenu do čo najnižšieho možného prevodového pomeru a ponechanie tohto prevodu dostatočne dlho, aby bola poskytnutá potrebná akcelerácia. Benzínové a naftové agregáty predtým ako zmenia prevod na vyšší akcelerujú do hodnoty
6500 ot/min, respektíve 4500 ot/min.
Durashift 6-tronic bol vyvinutý tak, aby bol absolútne bezúdržbový, bez nutnosti výmeny oleja počas celej životnosti.

Špeciálna pozornosť bola venovaná tomu, aby mala prevodovka čo najlepšie zvukové, vibračné a prevádzkové (NVH) výkony. Táto pozornosť zahŕňala špeciálne ladenie prvkov identifikovaných ako potenciálne „cesty pre šírenie hluku“, ako je napríklad radiaci kábel. Pokiaľ je použitý ovládač zaradenie neutrálu, ktorý čiastočne otvára prevodovku, keď vozidlo stojí a je zabrzdené, prichádza k slovu ďalšie riešenie pre optimálnu úroveň NVH. Funkcia neutrálu elektronicky napodobňuje situáciu často využívanú vodičmi automobilov s manuálnymi prevodovkami, keď je rozpojená spojka a tým aj prenos výkonu medzi motorom a prevodovkou.

Automatické prevodovky – v prípadoch keď sú spojené s dieselom – sú v režime D náchylné sprostredkúvať vibrácie, ktoré sa prenášajú do priestoru pre pasažierov. Tieto riešenia počas interného testovania ukázali pri priamom porovnaní s prípadom, keď nie je počas státia prerušený prenos výkonu medzi motorom a prevodovkou dvoj až trojpercentné zlepšenie spotreby paliva. Tieto funkcie sú zjednotené, aby zabezpečili, že prenos sily, ktorý sprostredkúva prevodovka Durashift 6-tronic poskytuje prémiový stupeň kvality už pri navrhovaní a zakomponovaní prevodovky do nového Fordu Mondeo, modelu S-MAX a Galaxy.

Inžinieri spoločnosti Ford taktiež použili unikátny prístup použitia blokovania hydrodynamického meniča, pri každom prevodovom pomere smerom dopredu, ako opak konvenčnej metódy jeho použitia len pre tretí, štvrtý, piaty a šiesty prevodový stupeň. Blokovanie prvého prevodového stupňa je aktivované režimom „hot“ náplne prevodovky. Keď náplň prevodovky dosiahne stanovenú teplotu je touto funkciou prevodovka chránená pred prehriatím počas zložitých situácií ako je ťahanie prívesu alebo prudké stúpanie.

Inžinieri spoločnosti Ford rovnako identifikovali, že pokiaľ je aktivovaný systém blokovania skôr – z pohľadu radenia – rastie ekonomický benefit palivovej ekonomiky na rozdiel od prípadu, keď je spojka otvorená čo znižuje efektivitu, ktorá sa prejaví vo vyššej spotreba.

Ďalší prvok zvaný „slip control“ (kontrola preklzu) upravuje uzavretie spojky pridaním extra ovládania do hydrodynamického meniča.

„Systém kontroly preklzu nám dovoľuje nepatrne rozopnúť hydrodynamický menič, čo pomáha s NVH a ovládateľnosťou, zatiaľ čo zaisťuje, že neutrpí spotreba paliva,“ vysvetľuje Graham Hoare, výkonný riaditeľ Powertrain Engineering, Ford of Europe. „To tiež dáva trvale dobrú kvalitu radenia počas životného cyklu vozidla.“

Každý prvok prevodovky bol ladený podľa filozofie značky Ford pre model, ktorý bude vybavený prevodovkou Durashift 6-tronic. Keď bola do modelového radu pridaná automatická prevodovka, tam kde sa používa manuálna prevodovka je obvyklým prípadom, že hardvér a softvér, ako je napríklad mapovanie pedálovej skupiny sa jednoducho prenáša z manuálnej prevodovky na automatickú.

Durashift 6-tronic však podstúpila unikátne nastavenie charakteristiky pre obe verzie automatickú aj manuálnu v prípade naftových modelov a je pre každú verziu jedinečná.

„Uvedenie prevodovky Durashift 6-tronic do našej populárnej rodiny veľkých vozidiel prispieva k ďalšiemu zvýšeniu prémiovej kvality týchto modelov. Automobiloví entuziasti budú ohromení pokrokom spraveným vo funkčnosti, ktorý prichádza do automatiky - prekoná ich očakávania prispôsobivosťou, spoľahlivosťou a nepostrehnuteľnými zmenami prevodových pomerov a poskytnutými rozdielnymi režimami fungovania prevodovky Durashift 6-tronic.“ dodáva Hoare.
Ford Mondeo 2,0 TDCI 6st automat, Titanium - 2010

chudas
Junior
Junior
Příspěvky: 327
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Vymena oleja v aut. prevodovke 6st. Durashift

Příspěvek od chudas » 07.03.2013 09:33

lucky.jack píše:Myslím převodovku AWF21.
ved v tete sa spomina ze sa vola tiez ako AWF21..

It is also called the TF-80SC (AWF21, AF40-6, AM6, AW6A-EL) and TF-81SC (AF21) .
Ford Mondeo 2,0 TDCI 6st automat, Titanium - 2010

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Vymena oleja v aut. prevodovke 6st. Durashift

Příspěvek od lucky.jack » 07.03.2013 09:46

Já jenom nechápu o co ti jde...jako, že se nemusí měnit olej a já tvrdím opak?
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

chudas
Junior
Junior
Příspěvky: 327
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Vymena oleja v aut. prevodovke 6st. Durashift

Příspěvek od chudas » 07.03.2013 09:49

NIe nie... takto aby sme si rozumeli:))
Samozrejme podla Fordu sa menit olej nemusi, avsak, podla vyrobcov automatov napr. Alsin a co... sa olej menit ma, a taktiez podla nasho zdraveho laickeho rozumu sme ZA menenie oleja.

Nezrovnalost mame v tom ze Ty pises ze sa filter nemeni, ze tam ani ziadny filter nieje....
Samozrejme v servisoch s automatmi, a to si u nich este potvrdim mi vraveli ze tam filter je a ma sa menit, vid 1. moj pripsevok v teme...

Mne ide len o to, ci pri vymene oleja sa ma aj menit filter. Ak tam ziadny nieje, tak je jasne ze sa menit nemusi:))
:bravo22:
Ford Mondeo 2,0 TDCI 6st automat, Titanium - 2010

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Vymena oleja v aut. prevodovke 6st. Durashift

Příspěvek od lucky.jack » 07.03.2013 09:57

V ecatu žádný filtr k téhle převodovce není.

K 6ti rychl. Powershiftu už ano, ale to je o něčem jiném.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

chudas
Junior
Junior
Příspěvky: 327
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Vymena oleja v aut. prevodovke 6st. Durashift

Příspěvek od chudas » 07.03.2013 10:05

Necituj předchozí příspěvky.


Tak v tom pripade dobra sprava.... A musim dat vediet servisakom nech mi to nacenia znovu:))
Mozno ked tam spominali filter, len ma chceli osklbat...
Kazdopadne dakujeme... ak budem po vymene, dam vediet ako som dopadol a cca cenu.

A s tym preplachom si to ako myslel?

Edit: Ahojte, teraz mi pisal pan, nasa prevodovka AWF21 ma filter, ako je vidno na obrazku. Da sa menit iba pri demontovani a rozobrati celej prevodovky. Na obrazku je prevodovka AF21, ktora je totozna s nasou.
Přílohy
filter mondeo.jpg
Ford Mondeo 2,0 TDCI 6st automat, Titanium - 2010

chudas
Junior
Junior
Příspěvky: 327
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Vymena oleja v aut. prevodovke 6st. Durashift

Příspěvek od chudas » 07.03.2013 22:34

Ahojte, po dnesnej navsteve autorizaku FORD, som zistil od prijmacieho technika ze konkretne tato prevodovka ma sitko, nie filter a cena celej vymeny aj s pracou je cca 150,-€ tak to asi skusim cez autorizak.....
Ford Mondeo 2,0 TDCI 6st automat, Titanium - 2010

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Vymena oleja v aut. prevodovke 6st. Durashift

Příspěvek od lucky.jack » 08.03.2013 19:30

To jsem zvědav, já jsem v ecatu žádnej filtr ani sítko nenašel.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

cafe-racer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 09.05.2011 20:35

Re: Vymena oleja v aut. prevodovke 6st. Durashift

Příspěvek od cafe-racer » 24.02.2014 08:46

Coby čerstvý majitel automatu se přidávám k tématu : rád bych si někde nechal převodovkou zkontrolovat + vyměnit olej (najeto 106tis). Jsou nějaké reference na servisy, co jsem vytipoval ?

http://www.autoservis-kosik.cz/ (k nim to mám nejblíž)
výměna vč. proplachu 6-7.000 Kč
http://www.automatickaprevodovka.cz/
http://www.prevodovka.cz/
Praha, náročnost cca 2h / 3.000 Kč
http://www.kaps.cz/
Kojetín, nejsofistikovanější odpověď : zkušební jízda, výměna oleje s proplachem, diagnostika, konzultace a posouzení stavu převodovky. Náročnost cca 3h práce / 4.000 Kč
http://www.sevcik-automaticke-prevodovky.cz
v Doksech, náročnost cca 3h práce / 3.500 Kč
http://www.zp-automatic.cz
Brno, náročnost cca 2h práce / 6.900 Kč

edit : doplněny nabídky jednotlivých firem
Naposledy upravil(a) cafe-racer dne 28.02.2014 13:39, celkem upraveno 2 x.
2009 Mondeo kombík 2.0 TDCi 103kW 6°automat
prodáno - 2002 Mondeo kombík 2.0 TDCi 96kW pětikvalt

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Vymena oleja v aut. prevodovke 6st. Durashift

Příspěvek od lucky.jack » 24.02.2014 08:52

Co to vymýšlíš? To máš servisy křížem krážem po celý republice. Jako, že kvůli servisu převodovky by si jel půl republiky? Dej si do informací odkud jsi.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

cafe-racer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 09.05.2011 20:35

Re: Vymena oleja v aut. prevodovke 6st. Durashift

Příspěvek od cafe-racer » 24.02.2014 09:52

Kvůli specializovanýmu servisu si radši udělám výlet, než aby mi to "koumal" za rohem zvojtil....
Jsem z HK.
2009 Mondeo kombík 2.0 TDCi 103kW 6°automat
prodáno - 2002 Mondeo kombík 2.0 TDCi 96kW pětikvalt

cafe-racer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 09.05.2011 20:35

Re: Vymena oleja v aut. prevodovke 6st. Durashift

Příspěvek od cafe-racer » 25.02.2014 15:16

U všech uvedených jsem poptal výměnu, vrací se mi zpátky nabídky od 3 do 8 tisíc Kč ... Jestli máte na některý z těch servisů pozitivní reference, budu jedině rád. Jinak je to jak sázka do loterie.
2009 Mondeo kombík 2.0 TDCi 103kW 6°automat
prodáno - 2002 Mondeo kombík 2.0 TDCi 96kW pětikvalt

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Vymena oleja v aut. prevodovke 6st. Durashift

Příspěvek od lucky.jack » 25.02.2014 15:27

Jaký máš označení převodovky? Případně mi pošli VINko.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

cafe-racer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 09.05.2011 20:35

Re: Vymena oleja v aut. prevodovke 6st. Durashift

Příspěvek od cafe-racer » 25.02.2014 16:23

Aisin AFW21
VIN WF0GXXGBBG9C63283
2009 Mondeo kombík 2.0 TDCi 103kW 6°automat
prodáno - 2002 Mondeo kombík 2.0 TDCi 96kW pětikvalt

cafe-racer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 09.05.2011 20:35

Re: Vymena oleja v aut. prevodovke 6st. Durashift

Příspěvek od cafe-racer » 27.02.2014 08:07

Lucky jack : tímhle tempem můžeme klidně pokračovat k číslu mýho účtu a velikosti spodků :idea:
Něco přímo k těm servisům bys, prosím, měl ?
2009 Mondeo kombík 2.0 TDCi 103kW 6°automat
prodáno - 2002 Mondeo kombík 2.0 TDCi 96kW pětikvalt

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk4 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti