Kvalita motorové nafty
- Kóťa
- Test driver

- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita motorové nafty
Tak jsem včera natankoval,sbírám body,jsem okartovanej
Nějakého jiného projevu jsem si nevšiml,takže dobrý....

- Giggo
- Zkušený

- Příspěvky: 1215
- Registrován: 06.02.2011 09:43
- Bydliště: Praha
Re: Kvalita motorové nafty
Já tankoval vždy jen Vervu nebo MaxxMotion, nedávno jsem bral Agip i díky -1Kč od O2 a navíc super ceně na čerpačce v Kolbenově ul.
Hlučnost atd jsem nezkoumal (vše se zdálo bejt v pohodiččce) nicméně mám chipnutý auto a i zvýšenej tlak palivovýho čerpadla. Po prve za cca rok co to mám se mi stalo, že čerpadlo nedokázalo naládovat dostatek paliva dle ŘJ a ta mi vypla motor (vlastnost fordího motoru, pokud palivo nedosáhne požadovanejch hodnot vypne vám to motor za jízdy... moc příjemný) Samozřejmě se to stalo, až při jízdě na doraz, ale kdykoliv jsem to zkusil zopakovat s došlápnutím plynu na 3 a 4 povedlo se to znova.
Ted sem zase na MaxxMotion a nepovedlo se mi to ani náhodou.
Nechci tím hanit DieselTech, myslím si že je to dobrá nafta. Přidávám jen svou zkušenost, že něco nebylo uplně v pořádku, ale mohlo jít o náhodu.
Hlučnost atd jsem nezkoumal (vše se zdálo bejt v pohodiččce) nicméně mám chipnutý auto a i zvýšenej tlak palivovýho čerpadla. Po prve za cca rok co to mám se mi stalo, že čerpadlo nedokázalo naládovat dostatek paliva dle ŘJ a ta mi vypla motor (vlastnost fordího motoru, pokud palivo nedosáhne požadovanejch hodnot vypne vám to motor za jízdy... moc příjemný) Samozřejmě se to stalo, až při jízdě na doraz, ale kdykoliv jsem to zkusil zopakovat s došlápnutím plynu na 3 a 4 povedlo se to znova.
Ted sem zase na MaxxMotion a nepovedlo se mi to ani náhodou.
Nechci tím hanit DieselTech, myslím si že je to dobrá nafta. Přidávám jen svou zkušenost, že něco nebylo uplně v pořádku, ale mohlo jít o náhodu.
Mondik IV. 2011 2.0 TDCi 120kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW
- kaminek
- Pokročilý

- Příspěvky: 530
- Registrován: 07.03.2009 15:30
Re: Kvalita motorové nafty
Ta nafta od Agipu je ve skutečnosti úplně obyčejná.Že to není prémiová dokládá i test co se uskutečnil vloni a dokonce i v Německu patří mezi nejhorší ,ale chápu to ,je asi levnější a mezi lidmi stále platí že je značková.Kdo chce u nás koupit max.kvalitu ,tak ta je u OMW Maxx-Motion, která je orig.Rakouská prémiová nafta bez Měřo .
Jestli to tady už máte tak se omlouvám
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie

Je BMW 330d Touring
- tomason
- Test driver

- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Kvalita motorové nafty
To není pravda,protože uplně obyčejná nafta je ta od Lukoilu v Dieseltechu už přeci jenom něco je.
Navíc já používám zvyšovač CČ takže ho mám někde mezi 55-57 odhadem a na to se dá jezdit.
Navíc já používám zvyšovač CČ takže ho mám někde mezi 55-57 odhadem a na to se dá jezdit.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- kaminek
- Pokročilý

- Příspěvky: 530
- Registrován: 07.03.2009 15:30
Re: Kvalita motorové nafty
Máš pravdu,něco v tom asi je,ale to něco asi nestojí za řeč,proč bys tam asi jinak přidával zvyšovač CC .Jinak já Agip tech do svýho nedávám,protože mám na výběr lepší nafty ,ale kámoš v práci ,velký puntičkář ,má 1,8 TDci 92 kw Mondeo a jezdil na Agip tech a když jsem mu to řekl jak to skutečně s tou kvalitou u nás je ,tak přešel na Vervu a na ní jezdil do tý doby než zkusil Maxx-Motion a Agip ho již nijak neoslovuje. Proto jak už jsem psal ,Agip tech je u mně jen obyčejná nafta 
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie

Je BMW 330d Touring
- Stanley_vy
- Člen klubu

- Příspěvky: 5840
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Kvalita motorové nafty
Agip jsem sice nezkoušel, ale jezdím dlouhodobě na Vervu, vyzkoušel jsem i několim nádrží MaxxMotionu a zase jsem vrátil k Vervě. Pocitově se mi zdálo, že jede líp a má i lepší mazací schopnosti, což TDCi odecení.
-
Eidž
- Test driver

- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Kvalita motorové nafty
Pro starší TDCi rozhodně Maxxmotion OMV NE. Mazací schopnost, této jinak skvělé nafty, je nízká.
Nechápu, proč panuje taková fóbie před biosložkou. To jako natankuješ naftu v lednu na celý rok?
Pokud to, co natankuješ, do měsíce vyjedeš, jsi v klidu. Biosložka se rozkládá až po 3 měsících.
Takže opět platí, tankovat kvalitní naftu a není co řešit.
Pokud tankuješ naftu, kterou koupíš v sudu na stavbě, tak se nediv.
Navíc biosložka zvyšuje mazivost nafty
Nechápu, proč panuje taková fóbie před biosložkou. To jako natankuješ naftu v lednu na celý rok?
Pokud to, co natankuješ, do měsíce vyjedeš, jsi v klidu. Biosložka se rozkládá až po 3 měsících.
Takže opět platí, tankovat kvalitní naftu a není co řešit.
Pokud tankuješ naftu, kterou koupíš v sudu na stavbě, tak se nediv.
Navíc biosložka zvyšuje mazivost nafty
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- tomason
- Test driver

- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Kvalita motorové nafty
Já jezdil taky na vervu ,ale ted mam slevu 2kč na naftu Agip tak nebudu brát Vervu o 4 kč dráž to radši prožeru a propiju.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- Ac1D
- Pokročilý

- Příspěvky: 758
- Registrován: 29.06.2010 18:10
- Bydliště: Zdar n/S
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita motorové nafty
Maxxmotion neni pro starsi naftaky a treba Vervu davat do TDDI je taky trochu mimo protoze tu "kvalitu" dano vysokym CČ nedokaze vyuzit.
Moderni zhyckany motory si zadaji tu premium kvalitu tak ji hold musite davat.Starsim staci obyc nafta +Vif a nebo obyc bio
Moderni zhyckany motory si zadaji tu premium kvalitu tak ji hold musite davat.Starsim staci obyc nafta +Vif a nebo obyc bio
Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004
Focus kombi TDDI,66KW,2004
-
Eidž
- Test driver

- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Kvalita motorové nafty
A ještě jsou staré TDCi, které Vervu moc rády. 
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- kaminek
- Pokročilý

- Příspěvky: 530
- Registrován: 07.03.2009 15:30
Re: Kvalita motorové nafty
Samozřejmě Maxx-motion starším motorům nevadí ,nikdo si nedovolí vyrábět špičkovou naftu tak,aby málo mazala a mohla poškodit vstřikování ,to pány ze západu moc podceňuješEidž píše:Pro starší TDCi rozhodně Maxxmotion OMV NE. Mazací schopnost, této jinak skvělé nafty, je nízká.
Nechápu, proč panuje taková fóbie před biosložkou. To jako natankuješ naftu v lednu na celý rok?
Pokud to, co natankuješ, do měsíce vyjedeš, jsi v klidu. Biosložka se rozkládá až po 3 měsících.
Takže opět platí, tankovat kvalitní naftu a není co řešit.
Pokud tankuješ naftu, kterou koupíš v sudu na stavbě, tak se nediv.
Navíc biosložka zvyšuje mazivost nafty
Jinak k té biosložce: jasně že víc maže,ale to je vše ,jinak už má jenom -,protože z biosložky vznikají nečistoty (vápník,fosfor,draslík) které se usazují v otvorech vstřikovacích trysek a ty potom špatně roztřikují palivo a nečistoty jsou tak tvrdé ,že je nedokážou když už vzniknou
aditiva rozpustit .Jestli máš po ruce VIF,tak tam je doslova napsáno:chrání váš motor před negativními účinky biosložek.Já jezdím už 3 roky na naftu bez biosložky a fakt si nemůžu stěžovat
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie

Je BMW 330d Touring
-
Eidž
- Test driver

- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Kvalita motorové nafty
Třeba to s naftou nesouvisí, ale zde
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=32756
popisuji svoji zkušenost - v létě 2012 jsem přešel z Vervy na Maxxmotion. Spotřeba šla dolů, ale teplý nešlo nastartovat. Možná je to něčím jiným, ale přechod zpět na Vervu problém vyřešil.
Moje pracovní teorie - motor má 240 tis. km, tj. čerpadlo je už starší a při startu nedokáže udělat potřebný tlak. Nafta s větší mazivostí pomáhá kompenzovat opotřebení a tlak při startu to udělá.
Letos ověřím
, takže mě dejte ještě čas.
Ale za sebe - už Maxxmotion diesel pro common rail s vysokým nájezdem rozhodně nedoporučuji.
Ohledně nečistot vzniklých ze spalování biosložky - už pár let se tu prodává biodiesel, což je nafta ne s 5% biosložky, ale s 30%!
Zkušenosti s bionaftou jsou právě opačné - silná čistící schopnost, která rozpouští usazeniny z nádrže a palivové soustavy, které při přechodu z nafty na bionaftu nelze podcenit. A právě toto rozpouštění usazenin způsobuje potíže.
Ano, biosložka váže vlhkost, což je problém. A biosložka se rozkládá. Což je další problém. To jsou ty zalepené vstřikovače "medem".
Ale to nastává až po třech měsících.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=32756
popisuji svoji zkušenost - v létě 2012 jsem přešel z Vervy na Maxxmotion. Spotřeba šla dolů, ale teplý nešlo nastartovat. Možná je to něčím jiným, ale přechod zpět na Vervu problém vyřešil.
Moje pracovní teorie - motor má 240 tis. km, tj. čerpadlo je už starší a při startu nedokáže udělat potřebný tlak. Nafta s větší mazivostí pomáhá kompenzovat opotřebení a tlak při startu to udělá.
Letos ověřím
Ale za sebe - už Maxxmotion diesel pro common rail s vysokým nájezdem rozhodně nedoporučuji.
Ohledně nečistot vzniklých ze spalování biosložky - už pár let se tu prodává biodiesel, což je nafta ne s 5% biosložky, ale s 30%!
Zkušenosti s bionaftou jsou právě opačné - silná čistící schopnost, která rozpouští usazeniny z nádrže a palivové soustavy, které při přechodu z nafty na bionaftu nelze podcenit. A právě toto rozpouštění usazenin způsobuje potíže.
Ano, biosložka váže vlhkost, což je problém. A biosložka se rozkládá. Což je další problém. To jsou ty zalepené vstřikovače "medem".
Ale to nastává až po třech měsících.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- kaminek
- Pokročilý

- Příspěvky: 530
- Registrován: 07.03.2009 15:30
Re: Kvalita motorové nafty
Když se podíváš o pár řádků v topiku nahoru ,tak tam Giggo popisuje ,že když přešel z Maxx-Motion na náš Agip-tech, tak mu jeho načipované auto padalo do nouzáku díky malému tlaku které dávalo čerpadlo ,prostě nafta s biosložkou mu žádný terno neudělala,nic nevytěsnila
Jinak tyhle premiový nafty jsou tak kvalitní ,že žádný úsady v nádrži a v palivový soustavě nevznikají ,právě na rozdíl od biosložky do které když náhodou nebudeš přidávat aditiva ,tak může být ouvej
Jinak tyhle premiový nafty jsou tak kvalitní ,že žádný úsady v nádrži a v palivový soustavě nevznikají ,právě na rozdíl od biosložky do které když náhodou nebudeš přidávat aditiva ,tak může být ouvej
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie

Je BMW 330d Touring
-
Eidž
- Test driver

- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Kvalita motorové nafty
Situace v ČR je taková, že musí být splněn 5% limit v roční produkci. Tj. můžeš klidně narazit na šarži nafty, kde je míň jak 5%, ale i víc.kaminek píše:...
Jinak tyhle premiový nafty jsou tak kvalitní ,že žádný úsady v nádrži a v palivový soustavě nevznikají ,právě na rozdíl od biosložky do které když náhodou nebudeš přidávat aditiva ,tak může být ouvej
To potvrdili testy nafty (jsou zde na fóru), kde bylo změřeno třeba 7% biosložky. Teď už nevím, jestli TOPQ nebo Verva.
Protože biosložka se přidává i do prémiové nafty
Takže buď věříš aditivům v prémiové naftě nebo věříš kvalitní naftě a své plechovce s aditivy. Opět popsané ve vlákně
extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Ac1D
- Pokročilý

- Příspěvky: 758
- Registrován: 29.06.2010 18:10
- Bydliště: Zdar n/S
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita motorové nafty
Ono je to spis o kvalite nez o tom kolik % tam je bioslozky.Kdyz natankujes srajdu ze pulka je fritovaci olej a druha pulka voda nezachrani to ani kdyby si tam nalil XY kyblu VIFu
U Vervy je napsany : "Vyšší mazivost nafty Verva výrazně zlepšuje ochranu palivového čerpadla a vstřikovacích trysek."... z toho bych logicky usuzoval ze cim vic namazete ti mate vetsi ochranu
. Zkuste bionaftu a budete koukat co v nadrzi zustalo z tech super premio paliv.
U Vervy je napsany : "Vyšší mazivost nafty Verva výrazně zlepšuje ochranu palivového čerpadla a vstřikovacích trysek."... z toho bych logicky usuzoval ze cim vic namazete ti mate vetsi ochranu
Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004
Focus kombi TDDI,66KW,2004
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů


