rány při točení volantem na místě
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: rány při točení volantem na místě
Horní uložení tlumučů - zadřený (zarezlý) axiální ložisko. Pokud to budeš ignorovat můžou prasknout pružiny.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13483
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: rány při točení volantem na místě
Pomoze nastriekat WDcko alebo riedky silikonovy olej do okolia vrchnej matky tlmica, na vrchu blatnika. Nechat zatiect do loziska a znovu streknut. Ono to vacsinou povoli. Pri vymene tlmicov ale ulozenie musi ist urcite nove.
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 08.12.2012 07:20
- Bydliště: Praha
Re: rány při točení volantem na místě
Ahoj chlapi, dělá mi to úplně stejně, navíc mi za jízdy kmitá volant kolem středu (na volnoběh, v tahu, při zatáčení - vše jen blízko středu). Poloosy, tlumiče+uložení to není. Pátrám po tom taky.
Bojím bojím, jestli to není řízení, jak tu na foru někdo psal, že se nedá dotáhnout, jen vyměnit...chjo
Bojím bojím, jestli to není řízení, jak tu na foru někdo psal, že se nedá dotáhnout, jen vyměnit...chjo

Focus I. HB 1,8TDDI r.v.2000
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13483
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: rány při točení volantem na místě
Tymi poloosami by som si nebol isty. Chod na dialnicu, plyn na pohlahu, rozkmita sa volant. Stlac spojku a pusti plyn - tu spojku musis vymacknut, nestaci dat nohu z plynu! Prestane triast?
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 08.12.2012 07:20
- Bydliště: Praha
Re: rány při točení volantem na místě
Ahoj, netřese ani netřáslo. Vrnilo to ve volantu - bez zařazené rychlosti, v tahu, bez plynu - v jakékoliv rychlosti. Dost to po koupi plavalo a bouchalo - Čepy ramen, tlumiče a uložení, zadní stabilizátory. Volal mi mechanik, že to ale pořád kvedlá s volantem, že je přesvědčen o pravé poloose, že se mu zdá špatná, jestli to chci taky vyměnit
(pak mi ji ukazoval a něco v kloubu lupalo). Po předání se objektivně hodně celý stav zlepšil, ale volant si to "něco" bere do parády pořád.
Za jízdy libovolnou rychlostí na nově udělané rovné silnici při puštěném volantu bez zařazené rychlosti je vidět kývání volantu ze strany na stranu a pár stupňů. Když ho chytím, cítím ten pohyb sem a tam v řízení.
Zítra jdu za známým na STK, komplet to projdem,snad něco zjistíme.
Chtěl jsem už ze zoufalství dát letňáky a pár km to projet na nich , ale zase má sněžit. Přehazování kol a několikeré vyvažování zimáků nepomohlo.
Ještě mě napadá, že mě čekají kotouče. Jsou už jak žiletky. ale při brždění to netřese a brzdí dobře...Ani nevím, jestli může jejich případná křivost nějak ovlivňovat volant.
Taky nevím, co geometrie, chtěl jsem až po všech výměnách...Jsem ochotný snad už vyměnit cokoliv, jen ať už to je vpořádku.. Fakt nevím
Ty rány při točení volantem na místě mám s motorem i bez, před pravým dorazem je to hlučnější. Zítra mu to na STK ukážu a dám vědět.

Za jízdy libovolnou rychlostí na nově udělané rovné silnici při puštěném volantu bez zařazené rychlosti je vidět kývání volantu ze strany na stranu a pár stupňů. Když ho chytím, cítím ten pohyb sem a tam v řízení.
Zítra jdu za známým na STK, komplet to projdem,snad něco zjistíme.
Chtěl jsem už ze zoufalství dát letňáky a pár km to projet na nich , ale zase má sněžit. Přehazování kol a několikeré vyvažování zimáků nepomohlo.
Ještě mě napadá, že mě čekají kotouče. Jsou už jak žiletky. ale při brždění to netřese a brzdí dobře...Ani nevím, jestli může jejich případná křivost nějak ovlivňovat volant.
Taky nevím, co geometrie, chtěl jsem až po všech výměnách...Jsem ochotný snad už vyměnit cokoliv, jen ať už to je vpořádku.. Fakt nevím

Ty rány při točení volantem na místě mám s motorem i bez, před pravým dorazem je to hlučnější. Zítra mu to na STK ukážu a dám vědět.
Focus I. HB 1,8TDDI r.v.2000
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13483
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: rány při točení volantem na místě
Polosi teda nie.
Geometria. Asi. Popis tomu zodpoveda. Al teda nemas ohnuty disk alebo krive pneu. Pri nasadzovani kolies skontroluj, ci kontakt disku a kotuca je cisty. Aj trocha spiny alebo hrdzi vie dobre rozhodit napravu.
Geometria. Asi. Popis tomu zodpoveda. Al teda nemas ohnuty disk alebo krive pneu. Pri nasadzovani kolies skontroluj, ci kontakt disku a kotuca je cisty. Aj trocha spiny alebo hrdzi vie dobre rozhodit napravu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 08.12.2012 07:20
- Bydliště: Praha
Re: rány při točení volantem na místě
OK, tuto možnost zkontroluju. Díky za tip.
Každopádně se ozvu, když bude něco nového.
Každopádně se ozvu, když bude něco nového.
Focus I. HB 1,8TDDI r.v.2000
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 12.08.2012 11:28
Re: rány při točení volantem na místě
po dukladnem prozkoumani sem objevil prasklou pruzinu, na druhem zavitu od horniho ulozeni.tak sem objednal obe pruziny a rovnou i ulozeni s lozisky. ale objednal sem pruziny pro tezky vykon. meli by bejt upne stejny jako origo, akorat sou tužší. nebude to nejak vadit pri jizde kdyz mam zadni mekkci??Jardak píše:Horní uložení tlumučů - zadřený (zarezlý) axiální ložisko. Pokud to budeš ignorovat můžou prasknout pružiny.
fofo 2001 1.6 16v 74 kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 08.12.2012 07:20
- Bydliště: Praha
Re: rány při točení volantem na místě
Tak dnes na třasadlech STK žádné konkrétní zjištění
Čepy,stabilizátory, ramena OK.
Bouchání při otáčení volantem, kmitání volantu při jízdě a bouchání při nerovnostech (je to zvuk jak kdybych měl volné uložení tlumičů nebo K.O. stabilizátory - uložení i tlumiče nové, stabil. dle STK "prý" určitě ne - což ale neznamená, že jsou dobré ) směřuje k hřebenu (spodní dekl motoru neumožnil konkrétní chycení řízení na správném místě). Prý jsou tam ještě pomocné čepy řízení hned u výstupu.
Už jsem rezignoval a zjistil cenu řízení na vrakáči. Bylo by to za 2.500,- + práce třeba by to vyřešilo celou věc...byl bych pak
Takže znovu do servisu nechat prověřit, co a kde...Stejně mi už skoro umírá spojka a nedá se jet

Čepy,stabilizátory, ramena OK.
Bouchání při otáčení volantem, kmitání volantu při jízdě a bouchání při nerovnostech (je to zvuk jak kdybych měl volné uložení tlumičů nebo K.O. stabilizátory - uložení i tlumiče nové, stabil. dle STK "prý" určitě ne - což ale neznamená, že jsou dobré ) směřuje k hřebenu (spodní dekl motoru neumožnil konkrétní chycení řízení na správném místě). Prý jsou tam ještě pomocné čepy řízení hned u výstupu.

Už jsem rezignoval a zjistil cenu řízení na vrakáči. Bylo by to za 2.500,- + práce třeba by to vyřešilo celou věc...byl bych pak

Takže znovu do servisu nechat prověřit, co a kde...Stejně mi už skoro umírá spojka a nedá se jet

Focus I. HB 1,8TDDI r.v.2000
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů