
Výměna řídící jednotky motoru - je možná záměna ?
- Konik
- Test driver
- Příspěvky: 2979
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada řídící jednotky motoru
A jak to teda dopadlo? 

Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada řídící jednotky motoru
no ja osobne si myslim ze z 1.6ky by na 1.8 jednotka nesla pouzit...uz jen prototo ze program v ni ridi volnobeh uplne jinym ventilem(konstrukcne) a predstih se taky ridi jinak-na 1.8 je vypocitavan ze zateze motoru ..na 1.6 si jednotka stale snazi pridavat predstih a az cidlo klepani nahlasi ze to zaclo klepat tak ubere. a konektor si taky myslim ze nebude pasovat..ani zapojeni pinu ne...no nevim ..k tomu at se vyjadri nekdo kdo to nekdy resil
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 17.11.2012 23:39
Re: Náhrada řídící jednotky motoru
Motor je "starej"dobrej Zetec-E .Prodleva je způsobená chudší směsí,bohatost se dorovnává zpětnou vazbou z LS.To by nebyl takový problém,ale při vyšší zátěži se bohatost nedorovnává zpětnou vazbou z LS,ale palivo se vstřikuje pouze podle naprogramovaných hodnot,to znamená že bude chudá směs.Směs bude pomaleji prohořívat,to znamená vyšší teplota výfukových plynů,nižší výkon,možnost poškození katu.Patrně i chybové hlášení chudá směs.Nevím jak ideálně to doládí adaptace směsi,rozdíl v obsahu motoruje jen pár procent, chyba není velká.Hlavní je pro bohatost hodnota z MAF,pokud by řízení směsi mělo MAP určitě by to bylo při jízdě víc znát,že něco není vpořádku. Ideální by bylo vyměnit zpět tu původní jednotku a bude to supr zelený 

- Stejsky
- Nováček
- Příspěvky: 119
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 6
Re: Náhrada řídící jednotky motoru
Co mi vůbec nejde do hlavy, že mě v autorizovaném servisu po instalaci mnou dodané řídící jednotky vůbec na nic neupozornili
Dle faktury byly provedeny následující úkony:
291205 19 MRB Přeprogramování PCM
330841 19 MUA Inicializace systému PATS
330851 19 MUA PATS - hlavní kontrola
549815 19 MUA Zkušební jízda
Celkem za 1 304 Kč
Je možné, že by nepoznali jednotku z motoru 1,6 a použili pro motor 1,8
Nechce se mi zbytečně platit znovu za instalaci původní jednotky.
Šlo by to vůbec v servisu reklamovat
Nic neukazuje na chudou směs, vzhledem k tomu, že motor jde super, vůbec nemá nižší výkon, na dálnici D5 jsou kopce kde mohu i na pětku ještě zrychlovat, což jsem předtím nemohl.
Jediný drobný problém je s volnoběhem u studeného motoru kdy jdou otáčky dolů pomaleji, než u zahřátého motoru. Domnívám se, že by mohla pomoc výměna starého volnoběžného ventilu za originální nový
Jestli je tam původní ventil má nárok na výměnu po 160 tkm a 13 letech
Úsady a unavená vratná pružina mohou mít na chování ventilu vliv. Po zahřátí se mohou nepatrně zvětšit vůle mezi pohyblivými částmi a ventil jde lehčeji
Poradíte mi prosím jak dál


Dle faktury byly provedeny následující úkony:
291205 19 MRB Přeprogramování PCM
330841 19 MUA Inicializace systému PATS
330851 19 MUA PATS - hlavní kontrola
549815 19 MUA Zkušební jízda
Celkem za 1 304 Kč
Je možné, že by nepoznali jednotku z motoru 1,6 a použili pro motor 1,8



Nechce se mi zbytečně platit znovu za instalaci původní jednotky.
Šlo by to vůbec v servisu reklamovat

Nic neukazuje na chudou směs, vzhledem k tomu, že motor jde super, vůbec nemá nižší výkon, na dálnici D5 jsou kopce kde mohu i na pětku ještě zrychlovat, což jsem předtím nemohl.
Jediný drobný problém je s volnoběhem u studeného motoru kdy jdou otáčky dolů pomaleji, než u zahřátého motoru. Domnívám se, že by mohla pomoc výměna starého volnoběžného ventilu za originální nový


Úsady a unavená vratná pružina mohou mít na chování ventilu vliv. Po zahřátí se mohou nepatrně zvětšit vůle mezi pohyblivými částmi a ventil jde lehčeji

Poradíte mi prosím jak dál


Ford Focus hatchback 5dv 1,8 16V Ghia 2000 blue light saphire
Ford Focus kombi 1.8 16V Ghia 1999 state blue " EX Boban car"

Ford Focus kombi 1.8 16V Ghia 1999 state blue " EX Boban car"

- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna řídící jednotky motoru - je možná záměna ?
Ty jednotky jsou obe hardwarove stejne, tedy IDSka pri preprogramovani nemusi protestovat a pokud i protestuje, technik ji s nejvetsi pravdepodobnosti rekl ze jde o vymenu atd. a ze o nic nejde a jede se dal.
Podle te chyby co ted ale vyhazuje to nevypada na to ze by v ni byla prehrana kalibrace/sw na spravnou pro Tvou 1.8. On asi jen udelal update na posledni verzi te kalibrace co uz v jednotce (tedy pro 1.6ku) a tedy udelal uplne praci na ho...
Ted jezdis sice se spravnou ecu co se HW tyce, ale s kalibraci na 1.6ku. (proto ta chyba, ...)
Ta kalibrace je uplne pro jiny motor, tedy jinak rizeny volnobeh, jine hodnoty MAFu, jiny predstih, ... smes nemusi byt chuda (zalezi na rozdilu vstriku "1.6" vs. "1.8") a klidne muzes jezdit v plne knedliku na bohatsi smes nez je zdravo (=redeni oleje benzinem, smyvani oleje z valce ....).
Ja bych s tim takhle rozhodne nejezdil. Dej tam co tam patri a hotovo.
Jedine co je treba, je naprogramovat do puvodni asi klice.
Pokud ji tedy experti v ECU... servise nic neprovedli. "Vsechno mame, vsechno zname, nic neni problem"
Az pokud by byl opravdu nejaky problem s puvodni ECU, tak bych to resil slozitejsima cestama.
Nenajit prasklou hadici sani a nenajit to ze chybi regulace tlaku paliva a tvrdit ze je spatna ecu a ze vymena za 30 tycek ... to je vizitka.
Podle te chyby co ted ale vyhazuje to nevypada na to ze by v ni byla prehrana kalibrace/sw na spravnou pro Tvou 1.8. On asi jen udelal update na posledni verzi te kalibrace co uz v jednotce (tedy pro 1.6ku) a tedy udelal uplne praci na ho...
Ted jezdis sice se spravnou ecu co se HW tyce, ale s kalibraci na 1.6ku. (proto ta chyba, ...)
Ta kalibrace je uplne pro jiny motor, tedy jinak rizeny volnobeh, jine hodnoty MAFu, jiny predstih, ... smes nemusi byt chuda (zalezi na rozdilu vstriku "1.6" vs. "1.8") a klidne muzes jezdit v plne knedliku na bohatsi smes nez je zdravo (=redeni oleje benzinem, smyvani oleje z valce ....).
Ja bych s tim takhle rozhodne nejezdil. Dej tam co tam patri a hotovo.
Jedine co je treba, je naprogramovat do puvodni asi klice.
Pokud ji tedy experti v ECU... servise nic neprovedli. "Vsechno mame, vsechno zname, nic neni problem"

Az pokud by byl opravdu nejaky problem s puvodni ECU, tak bych to resil slozitejsima cestama.
Nenajit prasklou hadici sani a nenajit to ze chybi regulace tlaku paliva a tvrdit ze je spatna ecu a ze vymena za 30 tycek ... to je vizitka.

Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- Stejsky
- Nováček
- Příspěvky: 119
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 6
Re: Výměna řídící jednotky motoru - je možná záměna ?
Tomine moc děkuji za radu, poslal jsem ti SZ
Tak snad s tvojí pomocí bude konečně auto OK

Tak snad s tvojí pomocí bude konečně auto OK

Ford Focus hatchback 5dv 1,8 16V Ghia 2000 blue light saphire
Ford Focus kombi 1.8 16V Ghia 1999 state blue " EX Boban car"

Ford Focus kombi 1.8 16V Ghia 1999 state blue " EX Boban car"

- Stejsky
- Nováček
- Příspěvky: 119
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 6
Re: Výměna řídící jednotky motoru - je možná záměna ?
Definitivní a šťastný konec story s údajně vadnou řídící jednotkou
Díky Tominovi a jeho diagnostice se potvrdilo, že řídící jednotka vyměněná v autorizovaném servisu Ford Maier je skutečně pro motor 1,6. Neskutečná prasárna
Následně se Tomin pokusil nainstalovat tu původní a přizpůsobit klíče, což se mu přes veškerou snahu bohužel nezdařilo.
Ale je fakt zlatej
protože mě seznámil s výborným mechanikem z nejmenovaného autorizovaného pražského servisu Ford a ten mi včera soukromě uvedl původní jednotku do provozu. Focus jezdí super, žádné problémy
Potvrdilo se, že od prvopočátku nebyla závada ani v řídící jednotce, natož převodovce, ale v odfláknuté práci servisu Ford Maier. Napíchnout motor na diagnostiku a vyčíst chyby se naučí každý trouba, ale být odborně na výši, mít alespoň trochu profesionální cti a odvést kvalitní práci, to je jiná věc

Díky Tominovi a jeho diagnostice se potvrdilo, že řídící jednotka vyměněná v autorizovaném servisu Ford Maier je skutečně pro motor 1,6. Neskutečná prasárna

Následně se Tomin pokusil nainstalovat tu původní a přizpůsobit klíče, což se mu přes veškerou snahu bohužel nezdařilo.
Ale je fakt zlatej




Potvrdilo se, že od prvopočátku nebyla závada ani v řídící jednotce, natož převodovce, ale v odfláknuté práci servisu Ford Maier. Napíchnout motor na diagnostiku a vyčíst chyby se naučí každý trouba, ale být odborně na výši, mít alespoň trochu profesionální cti a odvést kvalitní práci, to je jiná věc

Naposledy upravil(a) Stejsky dne 29.11.2012 12:54, celkem upraveno 4 x.
Ford Focus hatchback 5dv 1,8 16V Ghia 2000 blue light saphire
Ford Focus kombi 1.8 16V Ghia 1999 state blue " EX Boban car"

Ford Focus kombi 1.8 16V Ghia 1999 state blue " EX Boban car"

- tym
- Test driver
- Příspěvky: 3746
- Registrován: 20.05.2011 21:49
- Bydliště: Pilsner Urquell
Re: Výměna řídící jednotky motoru - je možná záměna ?
Teda teď jsem story dočetl, smekám před trpělivostí, já bych to už zabalil a hodil ho ze skály. 

- Stejsky
- Nováček
- Příspěvky: 119
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 6
Re: Výměna řídící jednotky motoru - je možná záměna ?
Tyme měl jsem chvíli taky cukání odepsat ho a koupit něco novějšího. Ale mám ho rád a dal jsem mu ještě šanci. Asi se mu na vrakoviště ještě nechtělo 

Ford Focus hatchback 5dv 1,8 16V Ghia 2000 blue light saphire
Ford Focus kombi 1.8 16V Ghia 1999 state blue " EX Boban car"

Ford Focus kombi 1.8 16V Ghia 1999 state blue " EX Boban car"

- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna řídící jednotky motoru - je možná záměna ?
Takovy pekny auto a vrakoviste ? Mladsi nemusi vzdy znamenat lepsi ... 

Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- Stejsky
- Nováček
- Příspěvky: 119
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 6
Re: Výměna řídící jednotky motoru - je možná záměna ?
Tomine díky za slova útěchy. Bez tebe a tvýho kamaráda bych to asi vzdal. Máš úplnou pravdu veterán je veterán 

Ford Focus hatchback 5dv 1,8 16V Ghia 2000 blue light saphire
Ford Focus kombi 1.8 16V Ghia 1999 state blue " EX Boban car"

Ford Focus kombi 1.8 16V Ghia 1999 state blue " EX Boban car"

- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna řídící jednotky motoru - je možná záměna ?
...a pak si jdi do autorizovaneho servisu....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host