neplynulý chod pednálu plynu
- odjinud
- Junior
- Příspěvky: 202
- Registrován: 31.08.2009 13:21
- Bydliště: Praha
neplynulý chod pednálu plynu
Ahoj, mám drobný problém s pedálem plynu. V horní poloze je jakoby zatuhlý a nejde lehce sešlápnout. Po sešlápnutí (s použitím mírně víc síly) se jakoby odtrhne a zbytek rozsahu pedálu jde normálně. Když se to zase vrátí do horní polohy, je to nanovo. Dělá mi to asi už půl roku, v zimě to bylo mírně horší a říkám, že bych s tím mohl pomalu začít něco dělat.
Je to onen problém s klapkou, jak je tu zmiňován, nebo je to někde v pedálu samotném? Napadlo prostříknout čep pedálu nějakým olejem (měl jsem to samé v š120, kde jsem celý pedál vymontoval a odmačoval od nečistot v naftě).
Jde o Focus 1,6 16V 2002. Chtěl jsem se zeptat než to dám do servisu
Je to onen problém s klapkou, jak je tu zmiňován, nebo je to někde v pedálu samotném? Napadlo prostříknout čep pedálu nějakým olejem (měl jsem to samé v š120, kde jsem celý pedál vymontoval a odmačoval od nečistot v naftě).
Jde o Focus 1,6 16V 2002. Chtěl jsem se zeptat než to dám do servisu
odjinud / fromelsewhere
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13477
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: neplynulý chod pednálu plynu
Namazat můžeš cokoliv,klidně i bovden lanka ke klapce,ale tohle "přilepení" způsobuje skutečně zasraná škr.klapka.
EDIT- http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... %AD+klapka
EDIT- http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... %AD+klapka
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- odjinud
- Junior
- Příspěvky: 202
- Registrován: 31.08.2009 13:21
- Bydliště: Praha
Re: neplynulý chod pednálu plynu
Díky. To vypadá, že bych to mohl zvládnout i já...
Ještě dotaz: na začátku se mluví o nějaký spec. těsnící vrstvě na hraně vlastní klapky a místech jejich dosedání do "trubky", ke konci příspěku se to rozporuje, že tam nic takového není a že naopak potřeba očistit předně hranu klapky a místo, kde to dosedá. Jak to teda, prosím tě, je?

Ještě dotaz: na začátku se mluví o nějaký spec. těsnící vrstvě na hraně vlastní klapky a místech jejich dosedání do "trubky", ke konci příspěku se to rozporuje, že tam nic takového není a že naopak potřeba očistit předně hranu klapky a místo, kde to dosedá. Jak to teda, prosím tě, je?
odjinud / fromelsewhere
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: neplynulý chod pednálu plynu
Neboj se to očistit.
Jo-nějaká vrstva,tam byla, ale ve fabrice na pásu.
Jo-nějaká vrstva,tam byla, ale ve fabrice na pásu.

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- odjinud
- Junior
- Příspěvky: 202
- Registrován: 31.08.2009 13:21
- Bydliště: Praha
Re: neplynulý chod pednálu plynu
Co tam pak, po očištění, nějakou nanést? Třeba to zatěsnit třeba nějakou vazelínou?
Nebo je to kravina?
Nebo je to kravina?
odjinud / fromelsewhere
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
- odjinud
- Junior
- Příspěvky: 202
- Registrován: 31.08.2009 13:21
- Bydliště: Praha
Re: neplynulý chod pednálu plynu
Ještě se zeptám, souvisí nějak případná zašpiněnost klapky s chybou motoru (oranž. kontrolka), která dle dignostiky hlásí chybu lambdy?
Plánuju jet teď na na přesnou dignostiku (zjistí, která z těch 2 lamd to je) a na výměnu lambdy. Tak jestli by třeba nemohlo bejt, že by vyčištěním klapky se i tohle spraví. Mám se pustit do klapky před tou lambdou nebo naopak?
Plánuju jet teď na na přesnou dignostiku (zjistí, která z těch 2 lamd to je) a na výměnu lambdy. Tak jestli by třeba nemohlo bejt, že by vyčištěním klapky se i tohle spraví. Mám se pustit do klapky před tou lambdou nebo naopak?
odjinud / fromelsewhere
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: neplynulý chod pednálu plynu
odjinud píše:Co tam pak, po očištění, nějakou nanést? Třeba to zatěsnit třeba nějakou vazelínou?![]()
![]()
![]()
Nebo je to kravina?
Tak to si piš!!!!!

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- odjinud
- Junior
- Příspěvky: 202
- Registrován: 31.08.2009 13:21
- Bydliště: Praha
Re: neplynulý chod pednálu plynu
A jsi si fakt jistej?
Zrovna jsem doma totiž kápnul na plnou pikslu vazelíny, co otec ukrad, když dělal na dráze 




odjinud / fromelsewhere
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: neplynulý chod pednálu plynu
To,jsem--první přidání plynu,ti tu "vazelínu" vzduch sežere. 

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13477
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: neplynulý chod pednálu plynu
...a na to co tam po ní zbude, se nalepí sajrajt a budeš tam co jsi teď. 

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- odjinud
- Junior
- Příspěvky: 202
- Registrován: 31.08.2009 13:21
- Bydliště: Praha
Re: neplynulý chod pednálu plynu
Tak jsem se do toho včera pustil.
Demontáž proběhla v zásadě bez problémů. Při čištění (líh) se ale klapka furt "lepila" k tělu tý roury, takže jsem pak štětcem trochu víc "přitlačil" a pak už to zase mírně protejkalo.
S obavami jsem to namontoval zpět a opravdu, voln. otáčky po nastartování naběhly na 2000. Pak jsem to ale projel a už po pár stech metrech se dostaly v zásadě na normál - 800-1200. Asi se z toho poučila řj a je to ok.
Vlastní závada - neplynulý chod plynu - se odstranila úplně, takže zatím spokojenost.
Děkuji všem za rady a komusi za přesný postup opravy vč. fotek (mám tohle rozepsaný, takže sorry, že nejmenuji osobně).
Demontáž proběhla v zásadě bez problémů. Při čištění (líh) se ale klapka furt "lepila" k tělu tý roury, takže jsem pak štětcem trochu víc "přitlačil" a pak už to zase mírně protejkalo.
S obavami jsem to namontoval zpět a opravdu, voln. otáčky po nastartování naběhly na 2000. Pak jsem to ale projel a už po pár stech metrech se dostaly v zásadě na normál - 800-1200. Asi se z toho poučila řj a je to ok.
Vlastní závada - neplynulý chod plynu - se odstranila úplně, takže zatím spokojenost.
Děkuji všem za rady a komusi za přesný postup opravy vč. fotek (mám tohle rozepsaný, takže sorry, že nejmenuji osobně).
odjinud / fromelsewhere
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host