Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

tapec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 05.10.2012 17:26
Bydliště: Rožnov pod Rahoštěm

Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Příspěvek od tapec » 05.10.2012 17:58

Prosím o radu. Odešel mi pravý velký silentblok motoru, auto strašně při studeném motoru vibrovalo. Koupil jsem nový, ale v jiném provedení. Starý silenblok byl přišroubovaný na takové železné trojcípé výztuze, která byla třemi šrouby přichycena do karosérie a nový má vlastní dvě oka na přišroubování. Silentblok vyměněn, vibrace jsou pryč, ale jde mi o to, jestli se něměl starý silenblok z oné železné výztuhy vyšroubovat a výztuha vložit ještě pod nový silentbolk, který teď drží vlastně jenom ve dvou dírách a třetí díra pod nádobkou chladící kapaliny zůstala prázdná. Pokud by tam výztuha zpátky být neměla a přece bych ji tam dal, tak by motor byl zhruba o 4mm (o sílu materiálu výztuhy) na straně silentbloku přizvednutý. Ale teď mám zase strach, jestli tam měla být a není, aby se mi nový silentblok neurval, když drží jenom na dvou dírách. Prosím kohokoliv o radu. Díky moc za odpovědi.

1 fotka - starý silenblok na autě
2 fotka - nový silentblok
3 fotka - vymontovaný starý slilentblok i s výztuhou
1
1
2
2
3
3
Ford fokus combi 1.8 tddi 66kwh rok 1999

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Příspěvek od Jardak » 05.10.2012 18:06

Nech to tak jak to máš teď,mám to taky tak.(už z fabriky)
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
pzi
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2223
Registrován: 31.10.2009 20:39
Bydliště: Hluboká nad Vltavou

Re: Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Příspěvek od pzi » 05.10.2012 18:29

To je silenblok na naftu co jsi tam dal,proto je jiný 8) měl by vydržet větší vybrace a váhu motoru.
C max 1.8 flexifuel titanium
Fiesta 1.4 Ghia
Škoda Rapid spaceback 1.0tsi 81kw
Bol Ff1 combi St 170
Bol Ff1 combi tddi colorado
Bol Ff1 sedan

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Příspěvek od Jardak » 05.10.2012 18:35

Podle podpisu má naftu....
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

tapec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 05.10.2012 17:26
Bydliště: Rožnov pod Rahoštěm

Re: Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Příspěvek od tapec » 05.10.2012 18:43

pzi píše:To je silenblok na naftu co jsi tam dal,proto je jiný 8) měl by vydržet větší vybrace a váhu motoru.
Ale vždyť já mám naftu, tak ten původní byl naftový a byl uchycen na třech bodech. Přijde mi, že kdybych ten nový přišrouboval přes tu starou výztuhu, že by měl daleko lepší držení. Takhle je nový silenblok přišroubován na dvě díry v plechu, který podle mě není ani nijak vyztužen?! :roll:
Ford fokus combi 1.8 tddi 66kwh rok 1999

Uživatelský avatar
pzi
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2223
Registrován: 31.10.2009 20:39
Bydliště: Hluboká nad Vltavou

Re: Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Příspěvek od pzi » 05.10.2012 19:30

Neboj ten plech to vydrží, nevím kdo jak manipuloval s autem předtím, ale dost praskaly, tak mohl někdo šetřit a dal tam z benzína ta ten to nevydržel. jestli ho máš od začátku tak je to prvně co jsem to viděl.
C max 1.8 flexifuel titanium
Fiesta 1.4 Ghia
Škoda Rapid spaceback 1.0tsi 81kw
Bol Ff1 combi St 170
Bol Ff1 combi tddi colorado
Bol Ff1 sedan

tapec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 05.10.2012 17:26
Bydliště: Rožnov pod Rahoštěm

Re: Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Příspěvek od tapec » 05.10.2012 19:48

pzi píše:Neboj ten plech to vydrží, nevím kdo jak manipuloval s autem předtím, ale dost praskaly, tak mohl někdo šetřit a dal tam z benzína ta ten to nevydržel. jestli ho máš od začátku tak je to prvně co jsem to viděl.
Auto mám teprve tři roky, ale třetí díra (nyní prázdná) pod nádobkou na chladící kapalinu (je vidět i na druhé fotce v prvním příspěvku), je určitě originál. Sám jsem při koupi silentbloku byl na pochybách, protože podle WINU mi ve Fordu ukazovali přesně takový, který mi odešel. Měl se jenom přešroubovat do té výztuhy, ze spodu výztuhy velká samosvorná matice (viz nové foto). Ale za něj chtěli ve FORDU přes čtyři tisíce a všude mimo FORD mi nabízeli právě tehle na dvě díry bez výztuhy, který jsem nakonec taky koupil (FEBI - 950 kč). Rozteče pasovaly, vibrace jsou pryč, jen zůstává ta nejistota, jestli jsem ho měl vypodložit tou výztuhou nebo něměl. Čas ukáže :D .
Přílohy
4.jpg
Ford fokus combi 1.8 tddi 66kwh rok 1999

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Příspěvek od Jardak » 05.10.2012 20:00

Nedělej z toho vědu :D . Starší modely měly ten co jsi vyndal,novější ten co jsi tam dal. Na kolegově TDDi ´99 byl ten co jsi tam měl původně,na mém TDCi ´02 je ten co tam máš teď. Zajímavý je,že nevyužitá díra pod náržkou je zachována.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
pzi
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2223
Registrován: 31.10.2009 20:39
Bydliště: Hluboká nad Vltavou

Re: Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Příspěvek od pzi » 05.10.2012 20:07

Ten na dvě díry je odlitek, větší pevnost, takže se neboj, na kastli jsou díry 3 od výroby bez rozdílu motorizace 8) Jinak rozebíral jsem 98 i 99 tam byly nověší typy, takže to vidím prvně.
C max 1.8 flexifuel titanium
Fiesta 1.4 Ghia
Škoda Rapid spaceback 1.0tsi 81kw
Bol Ff1 combi St 170
Bol Ff1 combi tddi colorado
Bol Ff1 sedan

tapec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 05.10.2012 17:26
Bydliště: Rožnov pod Rahoštěm

Re: Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Příspěvek od tapec » 05.10.2012 20:37

Chlapi, díky Vám oběma za odpovědi, trošku jste mě uklidnili, nechávám to teda tak, snad někdy neuvidím motor ve zpětném zrcátku :D . Ještě jednou díky, mějte se :palec_nahoru:
Ford fokus combi 1.8 tddi 66kwh rok 1999

Uživatelský avatar
pzi
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2223
Registrován: 31.10.2009 20:39
Bydliště: Hluboká nad Vltavou

Re: Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Příspěvek od pzi » 05.10.2012 21:31

Většinou se utrhnou šrouby, když dojde ke kolizi.
C max 1.8 flexifuel titanium
Fiesta 1.4 Ghia
Škoda Rapid spaceback 1.0tsi 81kw
Bol Ff1 combi St 170
Bol Ff1 combi tddi colorado
Bol Ff1 sedan

tapec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 05.10.2012 17:26
Bydliště: Rožnov pod Rahoštěm

Re: Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Příspěvek od tapec » 05.10.2012 21:43

No teď už jsem úplně klidný!! :mrgreen:
Ford fokus combi 1.8 tddi 66kwh rok 1999

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13433
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Příspěvek od miki21 » 05.10.2012 21:57

...a neuvidíš ho v zrcátku, ale navštíví Tě v kabině. :mrgreen:

Nééé nic se neboj, bude to v poho. :palec_nahoru:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Noah
Junior
Junior
Příspěvky: 327
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Lounsko

Re: Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Příspěvek od Noah » 08.10.2012 12:59

Zdravim,da se nejak bezpecne urcit ze je ten silentblok v haji? Mam vibrace pri studenym motoru a pri prujezdu treba vlny na silnici jak se auto zhoupne citim presne ten pohyb na karoserii.Koukal sem na nej,v pozici jak je je ta bublina nafoukla,nikde z nej kapalina netece.
Ford Focus 1.8 TDCi 2003 combi
Ford Focus 1.5 TDCi MK3.5 2016 Titanium

tapec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 05.10.2012 17:26
Bydliště: Rožnov pod Rahoštěm

Re: Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Příspěvek od tapec » 08.10.2012 20:21

Noah píše:Zdravim,da se nejak bezpecne urcit ze je ten silentblok v haji? Mam vibrace pri studenym motoru a pri prujezdu treba vlny na silnici jak se auto zhoupne citim presne ten pohyb na karoserii.Koukal sem na nej,v pozici jak je je ta bublina nafoukla,nikde z nej kapalina netece.
Já jsem se trápil vibracemi 2 roky. Spíše dvě zimy a chladnější jarní a podzimní rána. V létě nebo při zahřátém motoru byl klid. Stejně jak popisuješ, každé zhoupnutí auta ještě zintenzivnilo vibrace a hučení auta, až mi ten zvuk lezl vždy až do hlavy a byl jsem nepříčetný. Silentblok jsem vždy vylučoval, protože nelogicky vibrace za chladného rána ustaly, až když se motor trošku zahřál, ale musel jsem zastavit, vypnout motor a třeba po deseti minutách znovu nastartovat, teprve potom ustaly nebo skoro ustaly. Ale pokud jsem jel ráno třeba i deset kilometrů (motor už na provozní teplotě) bez zastavení motoru, tak vibrace nepřestávaly. Proto mě každý od silentbloku odrazoval. Až dokud jsem minulý týden nenarazil na tomto foru na příspěvek od MartinaXPV (kterému bych tímto rád poděkoval), který popisoval naprosto stejné chování auta s vibracemi, jako jsem měl já a vyřešil to právě výměnou onoho pravého silentbloku (hydroložiska) motoru http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 9&start=30 (třetí stránka - poslední příspěvek dole). Tak jsem neváhal, vyměnil a mám prakticky nové auto. Vibrace pryč, neskutečný klid a konečně si můžu při chladném ránu užít cestu do práce bez nervů!!! :hhura: Tak pokud máš podobné projevy vibrací při chladných ránech, tak neváhej a vyměňuj, nebudeš litovat. :D
Ford fokus combi 1.8 tddi 66kwh rok 1999

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů