Při řazení neklesají otáčky
- Diabolic
- Nováček
- Příspěvky: 156
- Registrován: 29.01.2010 17:03
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Při řazení neklesají otáčky
Ja mam vykonu dost v plnym rozsahu otacek,ale jeste porad pri prerazovani nepadaji tak jak bych si predstavoval,jeste si s tim zkusim pohrat
Ford Focus MkI 3dv., aquamarine frost, r.v. 1999, 2.0l 16V Zetec, kit sání K&N, výfuk Catback Jap Speed, podvozek Eibach Pro-kit


- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
ja zas asi budu muset jeste jednou vyndat podlozku pod ventilem a prevrtat jeste o trosku vetsi dirku...aby to nepadalo tak strasne rychle...jako kdyz vypnes zapalovani....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Při řazení neklesají otáčky
Diabolic: jo, přesně, mně to ze začátku po úpravě fungovalo dobře, ale asi po těch dvou měsících(skoro 3000km) se tomu jednotka nějak přizpůsobila(jako obvykle) a teď to padá zase dost špatně, dokonce občas při vyřazení zůstanou otáčky viset třeba na 1200-1400ot. - víc jako předtím naštěstí ne, asi na víc nestačí přes přiucpaný kanál k ventilu. A visí i když stojím na spojce, musím trochu prošlápnout plyn, pak otáčky slezou.
Takže pozitivum je, že ze začátku lépe reaguje na plyn a jde líp za plynem(a klesla spotřeba), ovšem zase tomu chybí vzduch nahoře.
Asi budu muset jít mojí původní cestou a ventil omezovat nějak elektronicky.
Takže pozitivum je, že ze začátku lépe reaguje na plyn a jde líp za plynem(a klesla spotřeba), ovšem zase tomu chybí vzduch nahoře.
Asi budu muset jít mojí původní cestou a ventil omezovat nějak elektronicky.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- Diabolic
- Nováček
- Příspěvky: 156
- Registrován: 29.01.2010 17:03
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Při řazení neklesají otáčky
Dneska to zas padalo lip odpoledne,rano hur,vcera odpoledne hur,fakt nevim no,je fakt ze sem tomu vcera daval kapky a pak kdyz sem vjel do mesta tak to padalo pomalu,dneska sem jel pijanko a padalo to normalne.Dneska me prislo ze to fakt ve vyssich otackach chtelo vic vzduchu,predtim to tahlo lip s vytocenym motorem,budu patrat a vyctu adaptace,od posledniho vymazani sem uy dost najezdil
Ford Focus MkI 3dv., aquamarine frost, r.v. 1999, 2.0l 16V Zetec, kit sání K&N, výfuk Catback Jap Speed, podvozek Eibach Pro-kit


-
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Při řazení neklesají otáčky
Jo, to můžu potvrdit, to padání otáček má různý režimy, většinou se mění během jízdy. A platí, že když padají otáčky pomaleji, i to jede hůř(a víc to žere) a po zastavení je volnoběh vyšší - to vše už jsem ale pozoroval před úpravou. Nevysledoval jsem, čím je to ovlivněné, většinou ve městě to padá pomaleji, ale například pouze vyšší teplotou motoru(pomalejší jízda) to asi nebude, možná to bude jedna podmínka.
Čím vyčítáš adapatace?
Čím vyčítáš adapatace?
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- Diabolic
- Nováček
- Příspěvky: 156
- Registrován: 29.01.2010 17:03
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Při řazení neklesají otáčky
Diagnostika ForDiag
Ford Focus MkI 3dv., aquamarine frost, r.v. 1999, 2.0l 16V Zetec, kit sání K&N, výfuk Catback Jap Speed, podvozek Eibach Pro-kit


- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
no jak uz jsem psal...na vsech 1.8kach se mne to osvedcilo...dvoulitr jsem mnel v ruce jen jednou...ale jedno je jiste-kdyz to nepada z otacek tak to no vyssi otacky MUSI mit vzduch...kdyby to melo cestu vzduchu jen na max 1100 otacek potrebnych na sitic...no tak to nemuze vyset ani kdyby chtelo..tohohle jsem se pri badani drzel ..no
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Při řazení neklesají otáčky
Jenže on se ventil různě otevírá pro studený start a pak při jízdě. Při jízdě až do 100%(u dvoulitru), takže to i přes přiucpaný kanálek protlačí dost vzduchu, co způsobuje pomalejší padání otáček. Ale pro studený start(tedy obecně volnoběh) je maximum otevření ventilu podstatně menší(ŘJ má limit PWM pro ventil - takže když se ventil ucpe moc, motor klidně bude chcípat, ale ŘJ už nepůjde nad ten limit. Je to navržené pro běžné ucpání ventilu časem, ne pro uškrcení podložkou).
Proto je nutné ucpat ventil(podložkou) akorát tak, aby se udržel dostatečný studený volnoběh a zároveň to potom padalo z otáček dobře. A vzhledem k tomu, co jsem napsal výše, u dvoulitru tato kombinace vychází v neprospěch rychlosti padání otáček. U 1.8 se určitě ventil za jízdy neotevírá(podle plynu) tolik, takže i s větší dírou v podložce pod ventilem otáčky padají dobře a studený volnoběh je taky OK.
Navíc co stačí studenému motoru řekněme na 1100ot.(studený volnoběh po startu), pak u teplého(bez zátěže) udělá klidně víc - 1500ot. Tohle mám vysledovaný z diagnostiky - pár % PWM má velký vliv na otáčky.
Proto je nutné ucpat ventil(podložkou) akorát tak, aby se udržel dostatečný studený volnoběh a zároveň to potom padalo z otáček dobře. A vzhledem k tomu, co jsem napsal výše, u dvoulitru tato kombinace vychází v neprospěch rychlosti padání otáček. U 1.8 se určitě ventil za jízdy neotevírá(podle plynu) tolik, takže i s větší dírou v podložce pod ventilem otáčky padají dobře a studený volnoběh je taky OK.
Navíc co stačí studenému motoru řekněme na 1100ot.(studený volnoběh po startu), pak u teplého(bez zátěže) udělá klidně víc - 1500ot. Tohle mám vysledovaný z diagnostiky - pár % PWM má velký vliv na otáčky.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
no ja bych rekl ze elektronicka obsluha motoru se nelisi .....si myslim. no proste kdyz to bude mit vzduch na volnobeh a sitic..vic ne! ...tak to proste otacky drzet nemuze...uz jen proto ze bez vzduchu benzin nehori
.a jednotka se tomu chybejicimu vzduchu prizpusobi....podle mne stejne jako na 1.8ce motoru....ale nevim no...

Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
joo...a mam vyzkouseno ze po uprave -kdyz povolim ventil volnobehu klidne i o 2 otacky sroubkem tak zadnou zmnenu nepozoruju...max to ze si to za jizdy drzi neutral o 50 otacek vetsi...nic vic..no kdyz ho utahnu na doraz tak to samozrejmne volnobeh nedrzi...ale to da rozum kdyz se nemuze hybat!
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Při řazení neklesají otáčky
Tak ještě jednou:
Vzduch tam je a to skrz ventil, který ŘJ otevře - akorát je teď přiucpaný, takže otáčky zůstanou třeba 1400 a ne 3000 nabo víc jako předtím.
Takhle to prostě je, za tu dobu jsem dat z diagnostiky vyčetl spousty grafů, takže vím, jak to řízení funguje.
Shrnutí: bude-li díra v kanálu jen taková, aby to stačilo pro studený start, u teplého motoru ten samý vzduch(motor bez zátěže) způsobí otáčky vyšší třeba o několik set. A navíc má ŘJ naprogramované jiné maximum otevírání ventilu pro studený start(je tam limit - ŘJ neotevře ventil víc ani za nic, i kdyby měl motor chcípat) a jinak potom za jízdy(až do 100%), což způsobí další zvýšení otáček.Bullitt píše:Jenže on se ventil různě otevírá pro studený start a pak při jízdě.
...
Navíc co stačí studenému motoru řekněme na 1100ot.(studený volnoběh po startu), pak u teplého(bez zátěže) udělá klidně víc - 1500ot. Tohle mám vysledovaný z diagnostiky - pár % PWM má velký vliv na otáčky.
Vzduch tam je a to skrz ventil, který ŘJ otevře - akorát je teď přiucpaný, takže otáčky zůstanou třeba 1400 a ne 3000 nabo víc jako předtím.
Takhle to prostě je, za tu dobu jsem dat z diagnostiky vyčetl spousty grafů, takže vím, jak to řízení funguje.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
-
- Nováček
- Příspěvky: 174
- Registrován: 05.06.2012 23:03
- Bydliště: Hodonín
Re: Při řazení neklesají otáčky
Čaute,podložku tam nemám,jen otočenou klapku a otáčky stále vpohodě,někdo říkal že to zas příjde a stále nic.Už jsem na to přišel proč se to nevrátilo,ja jsem zaslepil i to odvětrání z kliky a to jsem asi neměl,tak jsem tu hadicu zase vytáhl a už to zase začlo
,tak jsem tam nasunul hadičku která je na konci zůžená na 2mm a nechal ji tam a zase dobrý 


Ford focus 1,8 combi 1999
Ford mondeo 2,0 Tdci 2007 103kw
Ford mondeo 2,0 Tdci 2007 103kw
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
ano..tak to je. kdyz je ventil priucpanej tak jedinej vzduch to muze prisavat z odsavani klikove skrine..a nebo v nejkrajnejsim pripade z odsavani nadrze. tzn...kdyz to NEMUZE prisavat jinej vzduch nez prez priskrcenej ventil tak to PROSTE otacky drzet NEMUZE. ..ja mam odsavani vsechno odpojeno a predelano(z kliky do filtru a z ventildeklu do oddechoveho filtru) a nema jedinou sanci drzet otacky...max jen 11oo ot co ma ode mne POVOLENO na studenej start..howgh. a vubec..ja to uz neresim...mne to ted funguje paradne...i po skoro 4 tisich km to funguje porad stejne
Naposledy upravil(a) vitr73 dne 28.09.2012 11:44, celkem upraveno 2 x.
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
a odsavani z klikove skrine je stejne pruchozi i s novym ventilkem a nebo se starym..."nefunkcnim" ucinil jsem pokus ..a a znovu jsem to odsavani pripojil do saciho potrubi(s uplne novym ventilkem) ...a hle...uz to tak paradne z otacek nepadalo
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Při řazení neklesají otáčky
Ventil zná jen 0% a 100%, otevření.
Jiné polohy neexistujou.
Jiné polohy neexistujou.

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů